معرفی و دانلود کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

عکس جلد کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر، نوشته‌ی جیمز هالیس، به شما می‌آموزد که چطور در نیمه دوم عمر خود احساس خرسندی و شادمانی داشته باشید و این دوره‌ی تاریک و پر فراز و نشیب را با موفقیت سپری کنید.

تمام انسان‌ها در نیمه‌ی اول عمر خود یعنی قبل از 35 سالگی گمان می‌کنند که با دستیابی به موفقیت‌های کوچک و بزرگ مثل ازدواج با شخص ایده‌آل، بچه‌دار شدن، داشتن خانه و شغل مناسب می‌توانند احساس آرامش کنند. اما زمانی که به نیمه‌ی دوم عمر خود یعنی بین 35 تا 70 سال ورود پیدا می‌کنند، از درون حس می‌کنند که حال روحی خوبی ندارند. تصور می‌کنند بعضی از انتخاب‌ها و مسیرهایی که در زندگی‌ خود طی کرده‌اند، غلط بوده. در این زمان است که دوران افسردگی و دلزدگی از زندگی و روبه‌رو شدن با تردیدها و دودلی‌ها پا به میدان می‌گذارند.

آرام آرام از طریق روبه‌رو شدن با انسان‌های دور و اطراف‌تان که اتفاقاً بعضی از آن‌ها همسن و سال شما هستند، متوجه می‌شوید فرصت کوتاهی دارید و هنوز نتوانسته‌اید راهی برای دستیابی به آرامش و حس رضایت در زندگی‌تان پیدا کنید. به گفته‌ی جیمز هالیس انسان‌ها در نیمه‌ی دوم زندگی، خود را در جنگلی تاریک و مبهم می‌بینند، در حالی که راه درست زندگی‌شان را هنوز پیدا نکرده‌اند.

اگر خوب بنگرید می‌بینید که نیمه‌ی دوم زندگی بسیار جذابیت‌تر از نیمه‌ اول است و معنای بسیار بیشتری دارد. وجود احساسات منفی و ناخوشایند به شما این الهام را می‌دهد که پرونده‌ی زندگی کردن به شیوه‌ نیمه‌ی اول را دور بریزید، زیرا باید سر فصل جدیدی در زندگی آغاز کنید.

کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر (Finding Meaning in the Second Half of Life) دربردارنده‌ی نوشته‌های یک روح آرام، با وقار و با درک بسیار بالاست که هیچ‌وقت در زمینۀ تحلیل شخصی به موضوعات خشک علمی نپرداخته است. منبع این کتاب قلب دکتر هالیس است که با شما سخن می‌گوید و چشم‌اندازهای حقیقی از انسانیت حقیقی را به شما هدیه می‌دهد.

کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر مناسب چه افرادی است؟

این کتاب صوتی برای همه اشخاص بالای 30 سالی که احساس افسردگی، پوچی و بی‌‌انگیزگی در زندگی دارند و دیگر از زندگی مانند گذشته لذت نمی‌برند، مناسب است.

جیمز هالیس را بیشتر بشناسیم:

دکتر جیمز هالیس یک تحلیلگر یونگی است که در دفتر شخصی‌ خود به فعالیت در زمینه‌ی درمان‌گری مشغول می‌باشد. او مدرک کارشناسی‌ خود را از کالج منچستر و دکترایش را از دانشگاه درو اخذ نموده و به مدت 26 سال در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های گوناگون به تدریس علوم انسانی پرداخته است. جیمز در کل کشور ایالات متحده و در سراسر دنیا سخنرانی کرده و درحال حاضر با همسر و 4 فرزند بزرگسالش در هیوستون (تگزاس) زندگی می‌کند.

نظرات کارشناسان درباره کتاب یافتن معنا در نیمۀ دوم زندگی:

- این کتاب بینش‌های عمیقی در رابطه با فرآیند پیدا کردن معنای حقیقی زندگی در میانسالی به انسان می‌دهد. (روزنامه هیوستون کرونیکل)
- کتابی مهم که توهمات را از بین می‌برد و هم‌زمان جستجوی روح را پیشنهاد می‌دهد، کاری که برای وظیفۀ دشوار معنادار کردن زندگی‌مان ضروری است. (استفان دان)
- ترجیح می‌دهیم از بین برویم به جای این که تغییر کنیم. ترجیح می‌دهیم در ترس‌هایمان بمیریم بجای این که از لحظه اکنون فرا رفته و اجازه دهیم توهماتمان بمیرند. (دابلیو. ایچ. اُدن)
- کتاب جدید جیمز هالیس کتاب زنده کردن روح است. این کتاب، تسلی خاطر و بینش را به تمام کسانی بین ما که در نیمۀ دوم زندگی خودشان را در یک جنگل تاریک احساس می‌کنند هدیه می‌دهد. (ادوارد هیرش)
- میانسالی زمانی است که افراد ممکن است راهشان را گم کنند و سرگردان شوند. جیمز هالیس (تحلیلگر یونگی) این حوزه را به خوبی می‌شناسد، آن را عالی توصیف می‌کند و سؤالات مهمی می‌پرسد که به وضوح، بلوغ، و معنا منتهی می‌شود. (جین شینودا بولن)

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر:

- در میان روزهایم باید به دروازه‌های بهشت سری بزنم. (اشعیا)
- ما روح‌های گران‌قیمت را از تخت‌خواب ناراحت خاطرات بیرون می‌کشیم. (پاول هووِر)
- چیزی که معمولاً بیشترین تأثیر روانی را روی کودک دارد، زندگی نزیسته پدر و مادر است. (کارل یونگ)
- دلیل اصلی خطاهای انسان را می‌توان در تعصباتی جستجو کرد که در کودکی فرا گرفته‌ایم. (رنه دکارت)
- گاهی اوقات کاملاً فراموش می‌کنم که دوستی چیست و ناخودآگاه و دیوانه‌وار انرژی‌های غمگین را به هر سو می‌پراکنم. (رومی)
- زمانی بود که فضا پر از ارواح بود، مانند مگس‌هایی در یک روز گرم تابستانی. اکنون متوجه شده‌ام که هوا خالی از هرچیزی است. فقط انسان مانده است و دغدغه‌خاطرهایش. (هیلاری مانتل، فلاد)

در بخشی از کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر می‌شنویم:

اسطوره‌هایی که در خدمت جوامع باستانی بوده و افراد را به امورات گوناگون وجود پر رمز و راز مرتبط می‌کردند، توسط ذهن خودآگاه خلق نمی‌شدند. آن‌ها گزارش‌های کمیته‌های تخصصی نیز نبودند. این اسطوره‌ها از برخوردهای آغازین ایجاد می‌شدند، چه در تجربیات جمعی قبیله و چه در خلوت حیرت شخصی. این برخوردها احتمالاً گاهی باعث لذت و گاهی باعث وحشت یا حیرت می‌شد، اما همیشه باعث می‌شدند فرد یا قبیله از وجود پر رمز و راز استقبال کند. انگاره‌ای که از چنین برخوردی نشأت می‌گرفت، چه مربوط به اسطوره‌ها و چه مربوط به رویدادهای مادی یا گردبادهای عاطفی باشد، ارتباط‌دهنده‌ای با وجود پر رمز و راز بوده است. البته با گذشت زمان، «من» اغلب روی آن تصویر و (نه انرژی‌ای که به آن تصویر حیات می‌داد)، متمرکز می‌شود. زمانی که انگاره تبدیل به یکی از مصنوعات «من» می‌شود، این احتمال زیاد است که انرژی ابتدایی، آن شکل را ترک کرده و جای دیگری برود، همچنان که یونگ در مورد اسطوره‌های المپ به این نکته اشاره کرده است. یونگ می‌گفت اسطوره‌ها نمی‌میرند، اما انرژی آن‌ها از انگاره آن‌ها خارج می‌شود؛ با این حال چسبیدن ما به انگاره یا باور قدیمی باعث می‌شود تجربۀ همراه با بار عاطفی قدرتش را در مورد ما از دست بدهد.

شخصی که رؤیای به دست آوردن یک شئ جدید یا موقعیتی در زندگی به منظور فراهم آوردن مقادیر زیاد شادی یا احساس خوشبختی را در سر می‌پروراند، ناگزیر کارش به نارضایتی ختم می‌شود. شور و نشاط ناشی از شئ یا موقعیت، (که بی‌آن که فرد متوجه آن باشد، جنبۀ ناخودآگاهی از برنامۀ کاری خود اوست که به آن پرداخته نشده است) مصرف شده و به طور مستقل دوباره وارد ناخودآگاه شده است، جایی که منتظر یک هدف جدید می‌ماند که بخواهد روی آن فرافکنی کند.

تمایل «من» ما به چسبیدن به یک انگاره و اسیر نگه داشتن این انگاره در برنامۀ کاری‌مان برای امنیت، به قدیمی‌ترین گناهان مذهبی، یعنی گناه بت‌پرستی منجر می‌شود. وجود پر رمز و راز زنده، سفت و سخت شده و تبدیل به یک مفهوم می‌شود؛ یک باور و نه یک تجربه و دیگر شادابی و نشاط وجود پر رمز و راز را ازدست می‌دهد. در این صورت فرد تنها با دست‌سازه‌های باور به جا می‌ماند (دست‌سازه‌هایی که نیاز به تقویت دوباره دارند، چیزهایی همچون بازسازی‌های مذهبی یا گردهمایی‌های انگیزشی). ما چیزی که یک تجربۀ زنده نیست و خدایان عجیب و غریبی را می‌پرستیم، خدایانی که همۀ آن‌ها در نهایت ما را ناکام می‌گذارند. ما نیاز به تجربۀ وجود متعالی را به افراد، اشیا و آرمان‌ها انتقال می‌دهیم و بعد حیران می‌شویم که چرا آن‌ها ما را ناامید می‌کنند. وقتی فرد درگیری واقعی یا صادقانه با وجود پر رمز و راز داشته باشد، این حالت نه قابل‌ تعریف است و نه قابل‌ توضیح و نه قابل‌ انتقال به دیگران.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
سخن جیمز هالیس به زبان انگلیسی
17 دقیقه
پیدا کردن معنا در نیمه‌ی دوم زندگی، زندگی کردن بر اساس سوالات
18 دقیقه
سوالات مربوط به نیمه دوم زندگی
18 دقیقه
زندگی کردن یک زندگی بزرگ‌تر
10 دقیقه
عقده‌ها
21 دقیقه
نیمه دوم زندگی
10 دقیقه
زندگی کردن بر اساس حقیقت خودتان
20 دقیقه
زندگی کردن بر اساس سوالات بزرگ‌تر (بخش اول)
19 دقیقه
زندگی کردن بر اساس سوالات بزرگ‌تر (بخش دوم)
18 دقیقه
زندگی کردن بر اساس سوالات بزرگ‌تر (بخش سوم)

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر
نویسنده
مترجمسید مرتضی نظری
راویامین تارخ
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

هما شریفی
۱۴۰۲/۱/۱۶
این کتاب سرشار از حقایقی است واقعا چنان روشن مثل آفتاب که گاهی با غفلت و نادیده گرفتنشان خود به درد و اندوه می‌افتیم، با صدا و لحن بسیار بسیار گویا و دلنشین در بخش آخر می‌شنویم:
وجود متعالی همیشه وجود دارد بنابراین ما باید نسبت به آن متوجه تر و هوشیارتر باشیم... حکومت خداوند در کل جهان گسترده است
ولی شما آن را نمی‌بینید.
صبح وقتی از خواب بیدار می‌شویم دو شبح خرابکار نیز در کنار تخت ما هستند و هر یک میخواهند ما را در آن روز به عنوان غذا بخورند؛ اولی ترس است که به ما میگوید من بیش از حد بزرگ هستم, من بیش از حد ترسناک هستم و تو بیش از حد کوچکی تو نمیتوانی کاری انجام دهی. شبح دوم رخوت و خستگی است... راحت باش فردا هم روز خداست فعلا چیزی بخور و خوش باش فردا دوباره می‌بینمت. هر کدام از این دو شبح میخواهند زندگی شما را ببلعند بی‌توجه به اینکه امروز چکاری انجام دهی فردا دوباره ظاهر خواهند شد. آن‌ها دشمن هستند، آن‌ها در دنیای بیرون نیستند بلکه در درون ما هستند در اتاق خواب ما هستند درون زندگی ما.
مریم مهدی
۱۴۰۱/۷/۴
جیمز هالیس را از معرفی کتاب مرداب روح توسط اقای مجتبی شکوری در برنامه کتاب باز شناختم. باید بگم که اون کتاب با کتاب حاضر بسیار متفاوت بود، البته هر دو رنگ و فضای روانشناسی دارند ولی کتاب «یافتن معنی زندگی در نیمه دوم عمر» بیشتر به طرح سوالات مخاطب می‌پردازد بدون آنکه جواب روشنی برای انها ارایه کند.
توی دوره‌ای از زندگیم هستم که ماهیت و هستی خیلی از مفاهیم برام به چالش کشیده شده و دنبال کتابهایی هستند که کمک کننده باشند ولی تا حالا که چیزی پیدا نکردم.
البته همان طوری که دوستان نوشته‌اند این یکی از ۵ حلقه پادکست صوتی اقای هالیس هست و ممکنه که در ادامه و شنیدن ۴ cd بعدی موضوعات روشن تر بشه.
ولی خوندن کتاب مرداب روح را واقعا توصیه می‌کنم، کتابی که به مسائلی نظیر افسردگی و تنهایی و موضوعاتی که همیشه برای بشر ترسناک بوده است از منظر دیگری نگاه می‌کند و زوایای پنهان این مسائل را بررسی می‌کند و ثابت می‌کند که اتفاقا مواجهه با چالش‌های این چنینی چقدر به شناخت ادمیزاد از درون و باطنش کمک می‌کند.
در رابطه با روایت و خوانش کتاب هم، متاسفانه من در همین روزهایی که خبر فوت اقای تارخ منتشر شده است در حال گوش دادن کتاب بودم و متاسف شدم. خدواند روحشان را قرین رحمت قرار دهد.
ولی خوانش کتاب بسیار کند و ملال اور است و اگر سرعت پخش را بالا نبریم ممکنه خیلی از قسمت‌ها، رشته کلام و افکار از دستمان خارج شود.
somayeh tohidlou
۱۴۰۲/۲/۱۹
عنوان کتاب جذاب بود. راوی هم مرحوم امین تارخ بود که صدای دلنشینی داشت. هرچند که در زمان شنیدن متوجه شدم ترجمه‌ای از یک شی دی اموزشی روان‌درمانی را گوش می‌دهم که در مکتب یونگ است. پرسش کلیدی آن کیفیت سوال‌هاییست که نیمه دوم زندگی را دربرمی‌گیرد.
این نیمه دوم برای هرانسانی یک زمانست. زمانی که به و
تغییرات جدی می‌اندیشیم به روانمان از مسیر رشد خود گوش می‌سپریم. نگاه یونگ جذاب است و پرسشهای خوبی مطرح شد، هرچند که زیاد به عنوان کتاب نپسندیدمش. لحن راوی هم چنانچه انتظار داشتم نبود.
می جیم
۱۳۹۹/۲/۱۰
این کتاب فصل اول از یک کتاب صوتی ۵ فصل صوتی هست: (به گفته آقای سهیل رضایی صاحب ناشر این اثر): پس باید ۴ تای دیگه ش‌ رو‌ به ترتیب خریداری نمایید. ترتیب به این شرح است: ۱. یافتن معنا در نیمه دوم عمر۲. پروژه باغ عدن: شکستن تقدیر۳. مرداب روح۴. التیام روح زن و مرد: شکستن تقدیر۵. خلق معنیوت رشد یافته: شکستن تقدیر
پیام رضایی
۱۴۰۱/۱/۱۷
این کتاب از محموعه اثار شکستن تقدیره جیمز هالیس هست که بر خلاف اسمش، مناسب برای تمامی بزرگسالانی هست که رنگ در زندگیشان کم شده و روزهای خاکستری دارند. زندگی برازنده من پیش نیاز این کتابه بنظرم که حتمن تمارینشو انجام بدید. برای پیدا کردن هدف و رسالت شخصی خیلی مناسبه
حدیثه هویدا
۱۳۹۹/۱۲/۱۲
هم کتاب آموزنده بود هم صدای آقای تارخ دلنشین بود
هم مناسب کسانی ست که تازه اول راه نیمه دوم زندگی هستند و هم مناسب کسانی که در نیمه اول زندگی هستند مارو برای استقلال و دید تازه نسبت به زندگی و ورود به دنیای پر هیاهو آماده می‌کنه بهمون شجاعت میده تا خودمون باشیم نه چیزی که دیگران از ما انتظار دارند
نسرین نامی
۱۳۹۹/۱۱/۹
واقعا ممنون از اجرای بسیار خوب جناب آقای امین تارخ گرامی. واقعا به این میگن کتاب صوتی. بعضی گوینده‌ها خوندنشون سرسام آوره و پر از عجله... اما واقعا گویندگی این کتاب هنرمندانه و حرفه‌ای است. کلمات کتاب به جان می‌نشیند. ان شالله این هنرمندان بزرگمون همیشه سلامت و موفق باشند.
Yasna Ava
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
کناب مفیدی است هر چند که نویسنده بنظرم گاهی پرحرفی کرده و شاید ریتم یکنواخت خواننده اون رو کسالت بار کرده بهرحال آقای تارخ صدای خوبی دارند اما برای خوانش کتاب ریتم کند و یکنواختی رو انتخاب کردند که شنونده رو کسل و خسته می‌کند.
اسی من
۱۴۰۰/۲/۲۱
۳ امتیاز فقط برای کتاب
گویش گوینده بسیار کند، بد و ناواضح است و بجای تکیه بر مفاهیم طوطی وار روی لغات تاکید داره طوری ادم سررشته متن از دسشتش در میره و با سرعت ۲ برابر هنوز گویشش کند هست
این نشون میده بقول دوستمون فقط صرف خش صدا دلیل زیبایی بیان نیست!!
اسماعیل ایمانی
۱۳۹۹/۱/۲۳
خوب بود. بخصوص گوینده که خود برمطالب اگاه است و احساس می‌شود خود نویسنده است که صحبت میکند. احتمالا دوستانی که به نوع گویش اعتراض دارند به نوع گویش عادت ندارند. من پیشنهاد می‌کنم یک بار دیگر گوش دهند فکر کنم نظرشان برگردد.
ازاده طباطبایی
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
گویش و صدا بسیار بد ادمو عصبی میکنه باید خیلی تمرکز کنی که پیوستگی جملات حفظ کنی چون خیلی بد خونده شده موقع کار هم نمیشه گوش داد چون با کوچکترین صدای اضافه محیط دیگه صدای کتاب نمیشنوی
Mozhgan Yaghoobi
۱۴۰۲/۷/۵
راستش باوجود احترامی که برای مرحوم امین تارخ عزیز قائلم ولی خوب اصلا از گویندگی ایشون راضی نبودم اصلا هیچی از کتاب نفهمیدم گوش میدادم ولی نمیفهمیدم ولوم این کتاب رو هم باید ببرین بالا صدا کمه
مریم پژواک
۱۴۰۱/۴/۱۶
صدا و خوانش گوینده عالی هست، محتوای کتاب هم که حرف نداره، هر جمله‌اش واقعا جای تامل داره، من هر بخش رو دو بار گوش میدم، شاید اگه متنی شو گرفته بودم هر جمله رو دو بار میخوندم، حتما توصیه میشه
محمدرضا راستگو
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
کتاب فوق العاده‌ای هست
مدت‌ها بود که این کتاب را خریده بودم و فرصت مطالعه نداشتم.
اما مطالعه کتاب صوتی خیلی راحت و در دسترس تر از کتاب کاغذی هست.
با تشکر از کتابراه
مریم بیاتى
۱۴۰۱/۷/۹
این کتاب بیشتر سرنخ‌هایی میده
که امیدوارم در ادامه به جزییات بیشتری بپردازه،  همانطور که
در نظرات قبلی گفته شده بخشی از یک دوره اموزشی در قالب سی دی هست.
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

برای دریافت کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.