معرفی و دانلود کتاب صوتی پس انداز پرماجرا

عکس جلد کتاب صوتی پس انداز پرماجرا
قیمت:
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پس انداز پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پس انداز پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پس انداز پرماجرا

کتاب صوتی پس انداز پرماجرا، اثری از براک کول، نویسنده‌ و تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان و استاد فلسفه آمریکایی است. کول در این کتاب، داستانی را از یک خانواده در نیویورک و در آستانه‌ی سال نو روایت می‌کند که در آن، مادرِ خانه، پدر را برای خرید تخم‌مرغ و آرد به بازار می‌فرستد اما او با بوقلمونی لاغر برمی‌گردد و وعده می‌دهد که هم از خرید آن حیوان نحیف و نزار، حسابی پس‌انداز خواهند کرد و هم اینکه وقت زیادی تا کریسمس مانده تا بوقلمون، حسابی چاق‌وچله شده و به شام شبِ عیدِ خوبی برای آن‌ها تبدیل شود!

درباره‌ی کتاب صوتی پس انداز پرماجرا

براک کول (Brock Cole) در کتاب صوتی پس انداز پرماجرا (The Money We’ll Save) داستانی کمیک را از روزهای منتهی به تعطیلاتِ یک خانواده‌ی قرن نوزدهمی در نیویورک تعریف می‌کند. کول دانش‌آموخته و استاد رشته‌ی فلسفه است و چندین کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرسازی کرده است. پس‌انداز پرماجرا یکی از کتاب‌های پرمخاطب و پرفروش اوست که توانسته در فهرست برترین کتاب‌های مصور Horn در سال 2011 قرار گیرد. اما ماجرای این کتاب چیست؟

نزدیک کریسمس است و مادر می‌خواهد کلوچه درست کند اما آرد و تخم‌مرغ کم دارد. او از پدر می‌خواهد تا فقط آرد و تخم‌مرغ بخرد؛ چرا که باید برای سال نو پس‌انداز داشته باشند. پدر از بازار برمی‌گردد اما بر خلاف قولی که به مادر داده، یک بوقلمون لاغر و نحیف خریده است! او سرخوشانه به مادر می‌گوید قرار است با این کار، کلی پول پس‌انداز کنند و سپس بوقلمون را در جعبه‌ای کنار اجاق‌گاز می‌گذارد و می‌گوید که او فقط از پس‌مانده‌های غذای میز خواهد خورد و تا کریسمس کلی چاق و فربه خواهد شد. اما پرورش یک بوقلمون در آپارتمانِ مسکونی کوچکی در نیویورک به این سادگی‌ها هم نیست!

پرنده هر چیزی را که دم دستش قرار می‌گیرد،‌ می‌خورد، آپارتمان را به هم می‌ریزد و همسایه‌ها را اذیت می‌کند. با تمام این اوصاف، بچه‌ها و اعضای خانواده، کم‌کم به او عادت کرده و علاقه‌ای نسبت به او احساس می‌کنند. آیا انتخاب پدر برای خرید بوقلمون از همان ابتدا، اشتباه بوده است؟ آیا آمدن قصاب و فرا رسیدنِ کریسمس به معنای سر رسیدنِ زندگی بوقلمون است؟

کتاب صوتی پس انداز پرماجرا، برای مخاطبان گروه سنی 6 تا 12 سال آماده شده است و یکی از بهترین کتاب‌های حوزه‌ی کودک برای آموزش اصول اولیه‌ی مسائل مالی و اهمیت پس‌انداز به شمار می‌رود. این کتاب در فهرست رده‌بندی‌های کتاب‌های آموزشی پول و موضوعات مرتبط با آن، از جمله نخستین کتاب‌های آموزش سواد مالی محسوب می‌شود. با شنیدنِ این کتاب صوتی، کودکان می‌آموزند که چرا باید پس‌انداز کنند، چه نوع پس‌اندازی ارزشمند است و می‌توانددر آینده برای آنان مفید باشد؟ چرا باید از دیگران در این‌باره مشورت بگیرند و چطور از مشاوره‌های اشتباه و فریبکاری‌های دیگران، خود را در امان نگه دارند. آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که اگر در جایی از این مسیر اشتباه کردند، تلاش کنند تا تصمیمات خود را اصلاح کرده و انتخاب‌های بهتری را جایگزینِ انتخاب‌های اشتباهِ پیشینِ خود کنند.

کتاب صوتی پس‌انداز پرماجرا را به همت انتشارات بورس، با ترجمه‌ی علی اسماعیل‌پور و خوانش شیما نیازی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی کندو

کندو عنوان مجموعه‌ای از کتاب‌هاست که توسط انتشارات بورس برای آگاهی بخشیدن، فرهنگ‌سازی و آموزش مالی کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود. کندو نمادی از کار جمعی، پس‌انداز و آینده‌نگری است. انتشارات بورس با انتخاب این عنوان برای کتاب‌های این مجموعه در صدد بوده است تا با زبانی ساده و روان، مفاهیم پیچیده‌ی مالی و اقتصادی را به کودکان و نوجوانان انتقال دهد؛ چرا که کودکانِ امروز، آینده‌سازان و رونق‌دهندگانِ بازار سرمایه‌ی ایران فردا هستند. از جمله عناوین منتشر شده از این مجموعه می‌توان به «الف مثل اقتصاد»، «درآمد پرماجرا»، «مباحث مالی برای کودکان» و «مسابقه پس‌انداز» اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب پس انداز پرماجرا

  • همه چیز در این داستان طنزآمیز و جالب‌توجه درباره‌ی تنگناهایی که افراد در هنگامه‌ی سال نو با آن مواجه هستند، به خوبی و خوشی به پایان می‌رسد. (New York Times)
  • کتاب پس انداز پرماجرا را می‌توان به عنوان درسی از کلاس تاریخ یا خیلی ساده‌تر از آن، به‌شکل داستانی سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد درباره‌ی تعطیلات خواند و از آن لذت بسیار برد. (BCCB)
  • براک کول تصاویر سرگرم‌کننده و جذابی را از روزهای منتهی به تعطیلات در نیویورک قرن نوزدهم ترسیم کرده است. (Horn Book)
  • براک کول ما را به سفری عامیانه به زمانه‌ای دیگر، زندگیِ شلوغ و خانه‌ای گرم در تعطیلات می‌برد. (Booklist)

کتاب صوتی پس انداز پرماجرا برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی پس‌انداز پرماجرا را به تمامی کودکان و نوجوانانی که آشنایی اندکی با مباحث مالی دارند و همین‌طور والدین و بزرگ‌ترهایی که می‌خواهند فرزندانِ خود را با این مفاهیمِ مهم و اساسی آشنا سازند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی پس انداز پرماجرا می‌شنویم

مامان دو تا تخم‌مرغ و نیم کیلو آرد لازم داشت که بتواند کلوچه درست کند؛ اما نمی‌دانست چه کسی را برای خرید به بازار بفرستد. هر کدام از بچه‌ها مشغول به کاری بودند. یکی توی اتاق خواب بود و می‌خواست برادر کوچکش را بخواباند. یکی توی اتاق نشیمن بود و داشت کت‌هایی را می‌دوخت که مامان از بازار سفارش گرفته بود. یکی هم توی بالکن بود و داشت لباس‌های شسته‌شده را روی بند آویزان می‌کرد. بالاخره مامان تصمیم گرفت بابا را به بازار بفرستد و گفت: الان فقط دو تا تخم‌مرغ و نیم کیلو آرد لازم داریم. یادت باشه، سال نو خیلی نزدیکه و باید پس‌انداز داشته باشیم. بابا گفت: حواسم هست؛ و با یک سبد خرید و کیف پول راه افتاد.

اوه! بازار پر از خوردنی‌هایی بود که هر کسی رو وسوسه می‌کرد. نان‌های بزرگ، کیک و شیرینی، گوشت، سوسیس و کالباس، سیب‌زمینی و میوه‌های خوشمزه. اما بابا همچنان داشت مقاومت می‌کرد که چیز اضافه‌ای نخره. توی مغازه‌ی خواروبار فروشی دقیقاً نیم‌کیلو آرد خرید. حواسش بود که حتی یک گرم هم بیشتر نشه. از پرنده‌فروشی هم با اینکه تخم‌مرغ‌های شکسته رو ارزون‌تر می‌فروخت، فقط و فقط دو تا تخم‌مرغ خرید. نه کمتر، نه بیشتر.

بابا به پرنده‌فروش گفت: «سال نو نزدیکه و باید پولمون رو پس‌انداز کنیم تا بتونیم یک شام عالی برای شب عید داشته باشیم.» پرنده‌فروش گفت: «آهای! اگه می‌خوای یک شام مناسب داشته باشی و پولت رو هم پس‌انداز کنی، می‌تونم بهت بگم چطور این کار رو انجام بدی.» بابا گفت:«چطوری؟» پرنده فروش شروع کرد به توضیح دادن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
قسمت اول
4 دقیقه
قسمت دوم
3 دقیقه
قسمت سوم
3 دقیقه
قسمت چهارم
3 دقیقه
قسمت پنجم
2 دقیقه
قسمت ششم
2 دقیقه
قسمت هفتم
4 دقیقه
قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پس انداز پرماجرا
نویسنده
مترجمعلی اسماعیل پور
راویشیما نیازی
ناشر صوتیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۲۲۰۰۰ ۱۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پس انداز پرماجرا

سمیرا یکتا
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
داستان قشنگی درباره بوقلمون که قرار بود باعث پس انداز شود داشت راوی صدای خوبی داشت و فضای داستان جالب بود بچه‌ها از شنیدنش لذت میبرن، کمی طنز هم بود
اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب داستان خوبی هست و دران نحوه پس انداز و درست استفاده کردن از هرچیزی رو به کودک یاد میده
Maryam Khazan
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب و داستان جالبی بود هم برای کودکان و هم بزرگسالان، پندآموز و پر از نکات جالب
eli.ela
۱۴۰۳/۱/۱۷
داستان جالبیه اما زیادی آهنگ داره آدم خسته میشه. 🥴🥴🥴
الهه رضوانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بامزه بود و تا حدی حالت طنز امیز داشت
بهروز بهرام نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
من که نفهمیدم چطور پس انداز کردند. شب عید چیزی نداشتند!
عالیه نجفی
۱۴۰۳/۱/۱۸
جالب بود، پسرم دوست داشت
جنت جباری
۱۴۰۳/۱/۱۷
کودکانه نبود بچه‌ها دوستش نداشتند
پرهام
۱۴۰۳/۱/۲۸
خیلی کتاب خوبی است
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پس انداز پرماجرا

برای دریافت کتاب صوتی پس انداز پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.