معرفی و دانلود کتاب صوتی بدن من مال خودمه!: لمس خوب، لمس بد

عکس جلد کتاب صوتی بدن من مال خودمه!: لمس خوب، لمس بد
قیمت:
12900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدن من مال خودمه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بدن من مال خودمه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بدن من مال خودمه!: لمس خوب، لمس بد

کتاب صوتی بدن من مال خودمه! همان چیزی است که برای محافظت از فرزندتان نیاز دارید! لوری فریمن در این اثر آموزشی تفاوت بین انواع لمس و نه گفتن را به کودکان یاد می‌دهد تا بتوانند از خودشان دربرابر آزارگران مراقبت کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی بدن من مال خودمه!

زمانی که از آزار جنسی کودکان صحبت می‌شود، بسیاری از والدین احساس سردرگمی و شرمگینی می‌کنند. البته نمی‌توان به آن‌ها ایراد گرفت چون حفاظت از حریم شخصی برای اغلبمان مفهومی جدید است که هنوز جایگاهش را در مدارس و خانواده‌ها پیدا نکرده. بیشتر افراد فکر می‌کنند رعایت بهداشت تنها وظیفه‌ای است که در مقابل بدنشان دارند و فراموش می‌کنند جسم یکی از راه‌های ارتباط ما با دیگران است. کتاب صوتی بدن من مال خودمه! (It's My Body) نوشته‌ی لوری فریمن (Lory Freeman) اثری برای جبران این کم‌کاری است، کتابی شنیدنی و کم‌نظیر که کودک شما را برای دفاع از حریم خصوصی‌اش آماده می‌کند!

واقعیت این است که بدون جسم ارتباط ما و اطرافیان تقریبا قطع می‌شود. اگر دیگر چهره‌ی مادرمان را نبینیم، اگر نتوانیم با خواهر یا برادر کوچکمان همبازی شویم، اگر دوستمان به گریه بیفتد و نتوانیم اشک‌ها را از صورتش پاک کنیم چه چیزی از ارتباطمان باقی خواهد ماند؟ آیا می‌توانید دنیای بدون لمس را تصور کنید؟ چگونه می‌توانیم بدون تماس جسمانی با عزیزانمان زندگی کنیم؟

بدن نماینده افکار، احساسات و باورهای ماست اما متاسفانه بعضی افراد از این موهبت خدادادی سواستفاده می‌کنند. چنین وقایعی پیامدهای منفی و ماندگار جسمی و روحی برای آزاردیده به دنبال دارند و کم سن بودن فرد بر شدت این آسیب‌ها می‌افزاید. در اینجا قرار نیست از دلایل وقوع آزارها حرف بزنیم چون موضوعی طولانی، مفصل و بحث‌برانگیز است. با توجه به اینکه هیچ والدی نمی‌تواند بیست و چهار ساعت روز کنار فرزندش باشد مهم‌ترین مسئولیت او آگاه‌سازی فرزندان است تادر موقعیت‌های بحرانی آزار، قدرت دفاع از خودشان را پیدا کنند.

اگر نمی‌دانید صحبت با کودکتان را چگونه آغاز کنید نگران نباشید چون کتاب صوتی بدن من مال خودمه! از انتشارات ناک این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهد. شنیدن این اثر که توسط عادله عباسی به فارسی ترجمه شده به شنوندگان خردسالش روش محافظت از بدنشان را آموزش می‌دهد. فرزندتان یاد می‌گیرد چه لمسی خوب و چه لمسی بد است، در چه شرایطی تماس جسمانی را رد کند و این کار را چطور انجام دهد. اما برجسته‌ترین پیام کتاب این است: «شما حق دارید و می‌توانید نه بگویید.»

بیشتر آزارگران معمولا از کودک بزرگ‌تر هستند. حال این نکته را در نظر بگیرید که کودکان معمولا به اطاعت از بزرگسالان دعوت می‌شوند، تعبیری اشتباه از ادب که ریشه‌یابی بسیاری از وقایع تلخ به آن منتهی می‌شود! همین موضوع آن‌ها را در برابر آزارگر بی‌دفاع می‌سازد. لذا اکثر خردسالان بیشتر از جملات انگیزشی یا روش‌های دفاع شخصی، به آگاهی از حقوقشان نیاز دارند. پس اگر تصمیم دارید کتاب صوتی بدن من مال خودمه! را برای فرزندتان تهیه کنید لازم است در تمام مراحل کنار او باشید زیرا شکل‌گیری تعارض‌هایی بین هنجارهای فرهنگی و خودمراقبتی کاملا محتمل است.

نکوداشت‌های کتاب بدن مال خودمه!

  • روشی ظریف و مفید که به کودکان معنای واقعی حریم خصوصی را می‌آموزد. (Street Parent's Guide)
  • اثری سودمند برای پرورش استقلال و عزت‌نفس فرزند شما! حالا می‌توانید به کودک خود برای محافظت از بدنش اعتماد کنید. (The Reviewing Librarian)
  • این کتاب را به تمامی والدین سراسر جهان پیشنهاد می‌کنیم. (Summer)

کتاب صوتی بدن من مال خودمه! مناسب چه کسانی است؟

کودکان گروه سنی 3 تا 8 مخاطب اصلی این اثر هستند. همچنین این اثر را به والدینی که کودکان خردسال دارند و می‌خواهند شیوه‌های صحیح و اصولی محافظت را به آن‌ها بیاموزند، پیشنهاد می‌کنیم.

با لوری فریمن بیشتر آشنا شویم

لوری فریمن نویسنده‌ی حوزه‌ی کودکان است.او در آثار خود مسائل دشواری مانند مرگ و آزار جنسی را به زبان بچگانه توضیح می‌دهد و تاکنون مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گرفته است. لازم به ذکر است که این نویسنده هم‌اکنون با نام «لوری بریتین» فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی بدن من مال خودمه! می‌شنویم

گاهی اوقات دوست ندارم کسی من رو لمس کنه! اگه کسی بیش از حد و با زور و فشار قلقلکم بده، ممکنه دوست نداشته باشم. اگه یه نفر بخواد محکم و آبدار بوسم کنه ممکنه دوست نداشته باشم! اگه یه نفر خیلی محکم بغلم کنه ممکنه خوشم نیاد. اگه کسی بخواد بدن منو به هر طریقی لمس کنه و این کار باعث ناراحتی من بشه، بهش این اجازه رو نمیدم. اگه کسی از من بخواد که اونو به هر طریقی لمس کنم و این کار باعث ناراحتی من بشه، این کار رو انجام نمیدم و بهش میگم: نه! من لمست نمی‌کنم! دوست ندارم!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
بدن من مال خودمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بدن من مال خودمه!: لمس خوب، لمس بد
نویسنده
مترجمعادله عباسی
راویسمیه میرزایی، راضیه رستمانی
ناشر صوتیانتشارات ناک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه صوتی
12900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بدن من مال خودمه!

ریحانه
۱۴۰۱/۱۰/۴
سخت‌ترین کاری که هر پدر و مادری باید انجام بده آموزش نقاط خصوصیه بدن و آگاه کردن بچه برای جلوگیری از آزار جنسیه جوری که بچه بتونه درک کنه و ترسی هم در ذهنش بوجود نیاد. این کتاب واقعا کار والدین رو راحت کرده
حسن آبیاری
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
من به دنبال کتابی برای آموزش مسائل جنسی و این حیطه به فرزندم هستم.
این کتاب خیلی ابتدایی است و فکر میکنم عملا کاربرد خاصی ندارد.
از متخصصان خواهشمند در این زمینه کتاب صوتی کودکانه تولید کنند.
بسیار ممنونم
سمیه درودیان
۱۴۰۲/۵/۱۱
بسیار بسیار عالی چون به کودک با زبان خودش، متوجه میشه که در بحران باید چه عکس العملی از خود بروز دهد و اینکه به پدرو مادر و خواهر، و برادر خود تا کجا مجاز به برقراری رابطه فیزیکی هست
فاطمه امیدی
۱۴۰۲/۱/۷
آموزش مراقبتهای جنسی برای کودکان به زبان خودشان یکی از دغدغه‌های هر پدر و مادری هست، گوش دادن این کتاب در کنار کودک برای آموزشهای خودمراقبتی عالی هست
آویسا
۱۴۰۲/۷/۳۰
خیلی بد بود. موسیقی پس زمینه‌اش به شدت استرسزا بود. اصلا سعی نکرده بود با داستان و قصه برای بچه جا بندازه. عین نصیحت نامه بود تا قصه.
yasaman malmir
۱۴۰۳/۱/۲۶
کتاب خیلی کاربردی برای کمک به مادرانی میتونه باشه که برای صحبت کردن با کودک در مورد این چنین مسایلی دچار مشکل هستند
Zoha Vares
۱۴۰۲/۵/۱۳
واقعا مفید، عالی و کاربردی بود
من مدتها دنبال کتابی برای درک چنین موضوعی برای بچه‌ها بودم که پیدا کردم
ایلیا بابایی
۱۴۰۱/۱۲/۹
متن کتاب بد نیست و آموزش خوبی داره ولی صداگذاری اصلا مناسب نیست و آهنگ‌های هشدار وسط باعث ترس بچه میشه
Fa Gol
۱۴۰۲/۲/۱۳
خیلی عالی بود. بیان زیبایی داشت همراه با موسیقی
خیلی کاربردی. مختصر و مفید برای بچه ها
زهرا معینی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
کتابای صوتی برای بچه‌ها خیلی خوب و مفیده مخصوصا که خوانشش خوب باشه بچه کامل جذب میشه.
هلن
۱۴۰۳/۱/۲۲
کتاب خوبیه و به پدر و مادر برای توضیح اندام خصوصی به بچه کمک می‌کنه
آرزو پیشگاهی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پسرم خیلی به این کتاب علاقه نشون داد و خودش یک بار دیگر هم گوش کرد
ندا برزنونی
۱۴۰۲/۷/۲۰
عالی و آموزنده... حرفای دل منو به زبان خیلی روشن و واضح به بچه هام توضیح داد
دلوین
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بسیار عالی بود و به نکات قابل توجهی اشاره کرد
فرشاد بصیرجعفر
۱۴۰۲/۹/۱۸
ممنونم، عالی و واجب برای بچه‌ها و خونواده ها
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بدن من مال خودمه!

برای دریافت کتاب صوتی بدن من مال خودمه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.