معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟

پلما دانکن ادوارد در کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟، افسانه‌ای آفریقایی درباره‌ی آفرینش انسان را نقل می‌کند. مطابق این افسانه اجزای بدن آدم در ابتدا به صورت جُدا جُدا خلق شده بودند، اما بعد، شکایت‌های یکی از اعضا باعثِ اتحادِ آنها در پیکری واحد شد!

درباره کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده:

در افسانه‌ای آفریقایی آمده که خداوند مهربان اولْ هر کدام از اعضای بدن ما را به صورت مجزا و جدا از هم خلق کرد؛ بینی را برای بوییدن گل‌های باغ، چشم‌ها را برای تماشای زیبایی‌های آسمان، دست‌ها را برای لمس کردن اجسام و ... . در این بین شکمی هم آفرید؛ و از قضا فقط همین شکم بود که کاری برای انجام دادن و وظیفه‌ای برای ایفا کردن نداشت. همین هم دلیلی بود برای شکایت کردنش. آخر، طفلی حوصله‌اش سر می‌رفت وقتی می‌دید هر کدام از اعضای بدن مشغول انجام کاری‌اند و خودشْ بیکار یک گوشه نشسته. از طرف دیگر، اعضای بدن هم بعد از مدتی شروع کردند به مسخره کردن شکم.

همین موضوع باعثِ به وجود آمدن اختلافات داخلی بین اعضای بدن شد. اینجا بود که خدا پیش خود فکر کرد: «نخیر! اینطوری نمی‌شود. باید یک کاری کنم که اینها بتوانند کنار هم زندگی کنند.» این شد که بدنی خالی را آورد و یکی یکی اعضای بدن را روی آن سوار کرد. بعد از چند دقیقه، یک انسان کامل به وجود آمده بود. با دو دست و دو پا؛ دو چشم و دو لب و دو گوش. یک مغز در جمجمه، و البته یک شکمْ زیرِ سینه! مشکل اصلی ولی هنوز باقی بود. آخر، همچنان باید وظیفه‌ای برای شکم معین می‌شد...

پلما دانکن ادوارد (Pamela Duncan Edwards) در داستان صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟ (Why the Stomach Growls) در قالب افسانه‌ای بامزه و شیرین، علاوه بر اینکه مخاطبین خردسال خود را با سازوکار بدن انسان آشنا می‌سازد، به آنان این نکته‌ی مهم را هم یادآوری می‌کند که هر عضوی در بدن انسان، اگرچه وظیفه‌ای مخصوص به خود دارد، در خدمت یک پیکره‌ی واحد است. و این یعنی ناچار از همکاری با دیگر اعضاست.

کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده مناسب چه کسانی است؟

کودکان 3 تا 7 ساله مخاطبین اصلی این داستان صوتی‌اند.

با پلما دانکن ادوارد بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌‌‌ای اهل بریتانیاست که تاکنون نزدیک به چهل کتاب داستان کودکانه نوشته و به انتشار رسانده است. این نویسنده که مدتی‌ست در آمریکا به کار و زندگی ادامه می‌دهد، سابقه‌ی همکاری با نشریاتی معتبر از جمله نیویورک تایمز را هم در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

در بخشی از کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده می‌شنویم:

"من بهتون اجازه دادم که تو زیبایی این باغ با من شریک بشین، اما شما نشون دادین که لایقش نیستین."

دهن شروع به حرف زدن کرد و گفت: "همه‌ش تقصیر شکمه، اون ما رو به حال خودمون نمی‌ذاره"

خدا: "درسته که شکم هم کار بدی کرده، اما ناراحت بوده چون شغلی نداشته انجام بده. شما باید خوشحالی‌تون رو با اون شریک می‌شدین."

پاها از خجالت توی همدیگه گره خوردن و بقیه شکل‌ها هم معلوم بود که از کارشون شرمنده شده بودن. اما خدا آروم بود و به این فکر کرد که باید مهربونی رو بهشون یاد بده. بعد از کمی فکر کردن، ایده­‌ای به ذهنش رسید و به شکل‌ها گفت: "من یه نقشه دارم که ممکنه بهتون کمک کنه تا کنار هم و با هم کار کنین."

ناگهان یک بدن از پشت بوته‌ها بیرون پرید. شکم دید که شکل‌­ها دارن به همدیگه وصل می‌شن و کم کم از سر تا پا همه روی بدن سوار شدن.

خدا: "حالا از کارم راضی‌ام. شما الان با هم یکی شدین."

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
چرا شکم صدا می‌ده؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟
نویسنده
مترجممعصومه رمضانی
راویشهربانو حسینی، نرگس داغمه چی، محمد طالشیان
ناشر صوتی آوارسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
7000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا شکم صدا می‌ده؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.