معرفی و دانلود کتاب صوتی گورستان پراگ

عکس جلد کتاب صوتی گورستان پراگ
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورستان پراگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورستان پراگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گورستان پراگ

کتاب صوتی گورستان پراگ اثری پرفروش از اومبرتو اکو، فیلسوف، نشانه‌شناس، منتقد و نویسنده‌ی پرآوازه‌ی ایتالیایی است. اکو در این کتاب، داستانی را از اروپای قرن نوزدهم روایت می‌کند: کاپیتانی به نام سیمونه سیمونینی پس از گذر از حوادث و بحران‌هایی به فراموشی موقت دچار شده و اکنون تلاش می‌کند با نوشتنِ خاطراتش، آن‌ها را به خاطر بیاورد.

درباره‌ی کتاب صوتی گورستان پراگ

اومبرتو اکو (Umberto Eco) در کتاب صوتی گورستان پراگ (The Prague Cemetery) داستان سیمونه سیمونینی را روایت می‌کند که مذبوحانه و مأیوسانه تلاش می‌کند خاطرات و گذشته‌ی خود را از یاد نبرد. سال 1897 است. در یک مغازه‌ی عتیقه‌فروشی در انتهای کوچه‌ای بن‌بست از یکی از محله‌های قدیمی پاریس هستیم. مغازه‌ی گردگرفته، پر است از جنس‌های مستعمل و عجیب‌وغریب با قیمت‌هایی که به طرز غیرقابل‌باوری بالا هستند و نشان می‌دهند عتیقه‌فروش کوچک‌ترین تمایلی برای فروش آن‌ها ندارد! مراجعه‌کنندگانِ مغازه اگر از نزدیکان و آشنایان باشند، از در دیگرِ مغازه می‌توانند وارد آپارتمانِ مرفهِ محل سکونت او بشوند. اگر امروز کسی به او سر بزند، این مرد سالخورده را پشت میزش در حالی خواهد یافت که تندتند مشغول نوشتن است. چهارشنبه صبح است و سیمونه سیمونینی از خواب بیدار شده اما هنوز در باورش سه‌شنبه است. یک ردای مخصوص کشیشان در اتاقش می‌بیند و نمی‌داند این ردا متعلق به چه کسی است و آنجا چه می‌کند. داخل آپارتمانش که اکنون برایش ناشناخته است، قدم می‌زند و راهرویی مخفی پیدا می‌کند که به آپارتمانی دیگر می‌رسد و آن‌قدر نشانه بر سر راهش قرار می‌گیرد تا بالاخره به این نتیجه می‌رسد که بخشی از حافظه‌ی خود را از دست داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گورستان پراگ

بهت‌زده و آشفته، به‌خاطر می‌آورد که سال‌ها پیش با جوانی اتریشی و یهودی به نام فروید صحبت می‌کرده و در خلال صحبت با آن پزشکِ جوان، از نوشتن به‌عنوان شیوه‌ای برای تسکین اعصاب و روان حرف به میان آمده است. از این رو تصمیم می‌گیرد شروع به نوشتن کند و هر چیزی را که به خاطر می‌آورد، بر کاغذ بیاورد. در همان حین، کشیشی که ردا به او تعلق داشته نیز سر و کله‌اش پیدا می‌شود و از قرار معلوم، او نیز به این اختلال دچار شده و ریش و سبیل مصنوعی و کلاه‌گیسی پیدا کرده که صاحبِ آن نامشخص است. کشیش ساکن همان آپارتمانی است که سیمونه سیمونینی در طرف دیگر راهرو پیدا کرده بود. او نیز شروع به نوشتن می‌کند...

قرن نوزدهم سراسر آشفتگی و مملو از رویدادهای اسرارآمیز و ناگوار بود. به عنوان مثال می‌توانیم ماجرای «دریفوس» را نام ببریم، یکی از رویدادهایی که به رسواکننده‌ترین پرونده‌ی قضایی مشهور است. آلفرد دریوفوس، افسر ستاد توپخانه‌ی ارتش فرانسه بود. او که یهودی‌تبار بود، به جرم جاسوسی برای آلمان و خیانت به جمهوری فرانسه در دادگاه نظامیِ جنجالی که در سال 1894 برگزار شد، به خلع درجه و سپس تعبید محکوم شد. با گذشت پنج سال از آن اتفاق، رفته‌رفته اسناد جدیدی کشف شد که دلایلی بر بی‌گناهی او بود و همین اسناد باعث شد تا جنجال و بحث بر سر محاکمه‌ی نظامی او بالا بگیرد و از این قبیل دادگاه‌ها و دسیسه‌چینی‌ها، که در آن زمان، بسیار اتفاق می‌افتاد، پرده‌برداری شود. اومبرتو اکو کتاب گورستان پراگ را با الهام از روایاتی اینچنینی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گورستان پراگ

سیمونه سیمونینیِ کتاب صوتی گورستانِ پراگ، در واقع فردی تخیلی و غیرواقعی است اما اومبرتو اکو او را بر اساس شخصیت‌های واقعیِ آن دوران، ساخته و پرداخته است. وقایعی که اکو در این داستان شرح می‌دهد، برخلاف شخصیتِ اصلی داستانش، همگی در دنیای واقعی اتفاق افتاده‌اند. اکو در این داستان، راوی ماجراهای زندگی فردی است که به جعل اسناد رسمی پرداخته و خبرچینی می‌کند. داستان در قالب یادداشت‌های روزانه و خاطرات روایت شده است و در خلال آن خاطرات، به حوادث مهم، تشکیل گروه‌های خرابکار، سازوکار سازمان‌های مخفی و مباحث پیچیده‌ی سیاسی در قرن نوزدهم اشاره می‌شود.

اومبرتو اکو در کتاب صوتی گورستان پراگ، زندگی جاعلی را به تصویر کشیده است که اکنون مأیوسانه تلاش می‌کند خاطرات و گذشته‌اش را ثبت کند تا آن‌ها را از یاد نبرد. او در تمام زندگی‌اش به توهم توطئه دچار بوده و برای آنکه حرفش را به کرسی بنشاند، به جای جمع‌آوری و ارائه‌ی مدرک، به جعل و سندسازی روی می‌پرداخته است. سیمونه سیمونینی بدبین است اما هنوز احساسات انسانی در او یافت می‌شود. بخش‌های زیادی از این رمان به شرح جلسات مخفیانه‌ای اختصاص دارد که در آن، افراد به یکدیگر دروغ می‌گویند، از هم باج می‌گیرند، به معاملات پنهانی می‌پردازند و «مرگ بر...» شعار و بیانیه‌ی مورد علاقه‌ی آن‌هاست. اکو در این کتاب، با زبان داستان، به توصیف رویدادهایی واقعی پرداخته است؛ رویدادهایی که اگر به هر زبان دیگری گفته می‌شد، آنچنان غیرقابل باور و توصیف‌ناپذیر بود که در مخیله‌ی هیچ انسان نمی‌گنجید.

جوایز و افتخارات کتاب گورستان پراگ

  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی مستقل ادبیات داستانیِ خارجی برای بهترین اثر تخیلی
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون برای بهترین اثر داستانی و تخیلی

نکوداشت‌های کتاب گورستان پراگ

  • گورستان پراگ، داستانی رازآلود، چندلایه، گیج‌کننده و به‌شدت جالب‌توجه است. (Kirkus Reviews)
  • کتاب گورستان پراگ، اثری است که به‌خوبی به نگارش درآمده و سرشار از تحرک و تعلیق است. (USA Today)
  • شاید بتوان گورستان پراگ را در میان آثار اومبرتو اکو، از زمره‌ی بهترینِ آنان به شمار آورد. (Huffington Post)
  • اومبرتو اکو از طریق اتفاقات عجیب‌وغریب کتاب گورستان پراگ، داستانی بسیار شگفت‌انگیز، درخشان و زنده خلق کرده است. (New York Times)
  • گورستان پراگ، تریلر جذاب و مهیجی است که در چهل کشور مختلف به انتشار رسیده است. (Library Journal)
  • اومبرتو اکو بار دیگر به ما نشان داده است که صدای منحصربه‌فرد او می‌تواند توجه همه را به خود جلب کند. (San Fransisco Chronicle)

کتاب صوتی گورستان پراگ برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی گورستان پراگ را به همه‌ی طرفدارانِ ادبیات ایتالیا به‌ویژه آثار اومبرتو اکو و همین‌طور علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و معمایی، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گورستان پراگ می‌شنویم

در انتهای آن کوچه، کاملاً ناپیدا، پنجره‌ی خنزرپنزرفروشی‌ای بود که تابلوی رنگ‌باخته‌اش لاف سمساری عالی می‌زد؛ پنجره‌ای که شیشه‌اش را چنان لایه‌ی ضخیمی از خاک گرفته بود که به‌سختی می‌شد کالاهای پشت ویترین یا داخل را دید، هر جامش کمی بزرگ‌تر از بیست سانتی‌متر مربع بود و همه را قابی چوبی کنار هم نگه می‌داشت. کنار پنجره، او دری همیشه بسته می‌دید و یادداشتی در کنار زنگ که می‌گفت مالک فعلاً حضور ندارد.

اما اگر، چنان‌که به‌ندرت پیش می‌آمد، در باز بود، هر کس که وارد می‌شد، می‌توانست در نوری ضعیف که کلبه‌ی دودزده را روشن می‌کرد، روی چند قفسه‌ی لرزان و میزهایی به همان اندازه ناپایدار، توده‌ی درهم اشیائی را تشخیص دهد که هرچند در نگاه اول جذاب به‌نظر می‌رسیدند، در بررسی دقیق‌تر، حتی اگر با تخفیف عرضه می‌شدند، برای هر معامله‌ی تجاری شرافتمندانه‌ای نامناسب از آب درمی‌آمدند. در میان‌شان جفتی دیگ پایه بود که هر اجاقی را شرمنده می‌کرد، ساعتی پاندولی با مینای آبی بدلی، کوسن‌هایی که شاید روزی به رنگ‌های درخشان برودری‌دوزی شده بودند، جاگلدانی‌هایی با بچه‌فرشته‌های سفالی که سطح‌شان جابه‌جا پریدگی داشت، میزهای کوچک لرزان به سبک‌های نامعین، نوعی جاکارتی فلزی زنگ‌زده، جعبه‌های چوبی سوخت‌نگاری‌شده‌ی توصیف‌ناشدنی، بادبزن‌های صدفی زشت با طرح‌های چینی، گردن‌بندی که احتمالاً کهربا بود، دو دمپایی نمدی سفید با قلاب‌های الماس‌نشان ایرلندی، نیم‌تنه‌ی لب‌پرشده‌ی ناپلئون، پروانه‌هایی زیر شیشه‌های رگه‌دار، میوه‌های مرمری رنگارنگ زیر حبابی که روزی شفاف بوده، پوسته‌های نارگیل، آلبوم‌های کهنه با آبرنگ‌هایی میانه‌حال از گل‌ها، باسمه‌ای قاب گرفته (که حتی آن زمان هم به‌سختی کهنه به‌نظر می‌رسید؛) بنابراین اگر کسی به‌خطا هوس یکی از آن بقایای شرم‌آور دارایی‌های خانواده‌های بی‌چیز را می‌کرد که در گذشته توقیف شده بود و خود را در مقابل مالک بسیار مشکوک آن‌ها می‌دید، اگر قیمت می‌پرسید، رقمی می‌شنید که حتی غیرعادی‌‎ترین گردآورنده‌ی ناقص‌الخلقه‌شناسی باستانی را نیز منصرف می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
نمونه‌ی چهار
نمونه‌ی پنج
نمونه‌ی شش
12 دقیقه
فصل اول: رهگذری در آن صبح خاکستری
29 دقیقه
فصل دوم: من کی‌ام؟ - بخش اول
38 دقیقه
فصل دوم: من کی‌ام؟ - بخش دوم
20 دقیقه
فصل سوم: شه‌مانی - بخش اول
28 دقیقه
فصل سوم: شه‌مانی - بخش دومی
38 دقیقه
فصل چهارم: در دوران پدربزرگم - بخش اول
35 دقیقه
فصل چهارم: در دوران پدربزرگم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل چهارم: در دوران پدربزرگم - بخش سوم
34 دقیقه
فصل پنجم: سیمونینوی کاربونارو
47 دقیقه
فصل ششم: در خدمت پلیس مخفی
38 دقیقه
فصل هفتم: با هزار تن - بخش اول
41 دقیقه
فصل هفتم: با هزار تن - بخش دوم
51 دقیقه
فصل هشتم: هرکول
25 دقیقه
فصل نهم: پاریس و فصل دهم: دالاپیکولای سردرگم
33 دقیقه
فصل یازدهم: ژولی - بخش اول
22 دقیقه
فصل یازدهم: ژولی - بخش دوم
31 دقیقه
فصل دوازدهم: شبی در پراگ - بخش اول
33 دقیقه
فصل دوازدهم: شبی در پراگ - بخش دوم
56 دقیقه
فصل سیزدهم: دالاپیکولا می‌گوید که او دالاپیکولا نیست و فصل چهاردهم: بیاریتز
14 دقیقه
فصل پانزدهم: زندگی دوباره‌ی دالاپیکولا و فصل شانزدهم: بولان
35 دقیقه
فصل هفدهم: روزهای کمون - بخش اول
40 دقیقه
فصل هفدهم: روزهای کمون - بخش دوم
30 دقیقه
فصل هجدهم: پروتکل‌ها
32 دقیقه
فصل نوزدهم: عثمان بی و فصل بیستم: روس‌ها؟
46 دقیقه
فصل بیست و یکم: تاکسیل
31 دقیقه
فصل بیست و دوم: شیطان در قرن نوزدهم - بخش اول
44 دقیقه
فصل بیست و دوم: شیطان در قرن نوزدهم - بخش دوم
46 دقیقه
فصل بیست و سوم: دوازده سال پربار - بخش اول
36 دقیقه
فصل بیست و سوم: دوازده سال پربار - بخش دوم
32 دقیقه
فصل بیست و سوم: دوازده سال پربار - بخش سوم
42 دقیقه
فصل بیست و چهارم: مراسم عشای ربانی شبانه
28 دقیقه
فصب بیست و پنجم: سروسامان دادن به کارها
27 دقیقه
فصل بیست و ششم: راه حل نهایی - بخش اول
29 دقیقه
فصل بیست و ششم: راه حل نهایی - بخش دوم
31 دقیقه
فصل بیست و هفتم: دفتر خاطرات ناتمام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گورستان پراگ
نویسنده
مترجمفریبا ارجمند
راویحمید یزدانی، فرهاد اتقیایی، سحر بیرانوند، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گورستان پراگ

مژگان برکوکرام
۱۴۰۳/۱/۱۸
بسیار زیبا بود کتابی فلسفی و کلاسیک و از گویندگان به خاطر مهارتشان تشکر میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گورستان پراگ

برای دریافت کتاب صوتی گورستان پراگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.