معرفی و دانلود کتاب صوتی چشم‌هایت

عکس جلد کتاب صوتی چشم‌هایت
قیمت:
104000 تومان - 10.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چشم‌هایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چشم‌هایت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چشم‌هایت

سیر سدریک در کتاب صوتی چشم‌هایت، قصه مردی را به تصویر می‌کشد که به خاطر کابوس‌های شبانه‌اش به اختلال خواب دچار شده اما پس از هیپنوتیزم درمانی، خودش را در قالب فردی شکنجه‌گر و قاتل می‌بیند و نمی‌تواند از تصاویر ذهنی‌اش فرار کند؛ رمانی ترسناک و پرفروش که توانسته به عنوان بهترین اثر ژانر وحشت، تخیلی و پلیسی در فرانسه انتخاب شود.

درباره کتاب صوتی چشم‌هایت:

توما استونسن مدتی‌ست که خواب‌های وحشتناک می‌بیند؛ کابو‌س‌هایی که فرصت استراحت کردن را از او گرفته و به همین خاطر به اختلال خواب دچار شده است. بنابراین تصمیم می‌گیرد برای مشکل بی‌خوابی‌اش نزد یک روان‌پزشک برود و یک جلسه هیپنوتیزم شود اما این اتفاق آغازگر حادثه‌های وحشتناکی برایش می‌شود.

کتاب صوتی چشم‌هایت (Avec tes yeux) در سال 2015 در فرانسه منتشر شد و سیر سدریک با نوشتن این رمان ژانر وحشت بیش از گذشته مورد توجه مخاطبان و منتقدان ادبی قرار گرفت. اثری پرفروش در فرانسه که هم زمان ماجرای دو فرد را روایت می‌کند که در ظاهر هیچ ارتباطی با همدیگر ندارند اما هر چه داستان پیش می‌رود، سلسله رخداد‌هایی آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

توما به عنوان شخصیت اول داستان کتاب صوتی چشم‌هایت، پس از آنکه هیپنوتیزم می‌شود یک نوع چشم سوم پیدا می‌کند و می‌تواند خود را در قالب قاتلی ببیند که در حال شکنجه کردن زن جوانی‌ست. او وحشت زده به دنبال محل شکنجه و قربانی می‌رود تا شاید بتواند از به قتل رسیدن آن زن جلوگیری کند.

سدریک نویسنده رمان چشم‌هایت با ایجاد تعلیق‌های فراوان و ضرب‌آهنگی تند، تمام اتفاقات را در مدت یک هفته روایت کرده و خیال و واقعیت و مرگ و زندگی را در هم تنیده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی چشم‌هایت:

- جایزه ماسترتون فرانسه
- جایزه رمان پلیسی فرانسه
- جایزه رمان وحشت فرانسه
- جایزه بهترین کتاب تخیلی فرانسه
- جایزه کتاب محبوب خوانندگان پاریسی

کتاب صوتی چشم‌هایت به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر عاشق کتاب‌های هیجان انگیز و ترسناک هستید و می‌خواهید لحظاتی دلهره آور را تجربه کنید، این کتاب برای شما مناسب است.

سیر سدریک را بیشتر بشناسیم:

نویسنده‌ای که ردپای ترس، وحشت و رمز و راز در تمامی آثارش دیده می‌شود و در چند سال گذشته موفق شده خود را در فرانسه به عنوان داستان نویسی معرفی کند که هیجان، جزئی جداناپذیر از کتاب‌هایش است. سیر سدریک (Sire Cedric) در سال 1974 به دنیا آمد و پس از تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی، چندین سال در زمینه نشر، روزنامه نگاری و ترجمه کار کرد و سرانجام از سال 2005 تاکنون به طور کامل به حرفه نویسندگی روی آورده است.

سیر سدریک تا به امروز 9 رمان و دو مجموعه داستان منتشر کرده و آثارش به چندین زبان برجسته دنیا همچون انگلیسی، لهستانی، فارسی و ترکی ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات سیر سدریک:

- برنده جایزه ماسترتون برای رمان فرزند گورستان (L'Enfant des cemetery)
- برنده جایزه Polar (جشنواره کنیاک) برای رمان تب و خون (Of Fever and Blood)
- برنده جایزه ادبی Histoires de Romans3 برای رمان La Mort en tête در سال 2014

در بخشی از کتاب صوتی چشم‌هایت می‌شنویم:

ناتالی وارژاک پیش از اخذ تصمیم نهایی تردید می‌کند؛ ترس و دلهره وجودش را در برگرفته است ولی هیچ راه دیگری وجود ندارد. وجودش را خلائی آکنده که باید به هر قیمتی پرش کند. شب پیش باز هم مقدار زیادی تارت شیرین خورده سپس دوباره به دستشویی رفته و همه را بالا آورده بود؛ گریسته و به لیزا فکر کرده بود.

برای نخستین بار در طول چند سال گذشته امروز صبح برای دویدن از خانه بیرون نرفته بود. حتی نتوانسته بود از جایش بلند شود. صبح در حدود سی دقیقه بر روی تختش درازکش باقی مانده و به سقف خیره شده بود؛ مانند آنکه دیگر هیچ نیرویی برایش باقی نمانده باشد. چشمش را که می‌بست، صحنه جنازه‌ی دوستش در ذهنش زنده می‌شد. برای نخستین بار از جنگل می‌ترسد، می‌ترسد تنهایی برای دویدن بیرون برود. می‌ترسد سایه‌هایی نادیدنی تعقیبش کنند با این حال باید کاری بکند؛ دست کم باید تلاش خود را بکند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
13 دقیقه
مقدمه
37 دقیقه
بخش اول: آن چشم‌ها - فصل اول تا فصل چهارم
33 دقیقه
بخش اول: آن چشم‌ها - فصل پنجم تا فصل هفتم
22 دقیقه
بخش اول: آن چشم‌ها - فصل هشتم تا فصل دهم
29 دقیقه
بخش اول: آن چشم‌ها - فصل یازدهم تا فصل چهاردهم
30 دقیقه
بخش دوم: در جهنم - فصل پانزدهم تا فصل بیستم
25 دقیقه
بخش دوم: در جهنم - فصل بیست و یکم تا فصل بیست و سوم
27 دقیقه
بخش دوم: در جهنم - فصل بیست و چهارم تا فصل بیست و هفتم
28 دقیقه
بخش دوم: در جهنم - فصل بیست و هشتم تا فصل سی‌ام
25 دقیقه
بخش سوم: پیوند - فصل سی و یکم تا فصل سی و سوم
23 دقیقه
بخش سوم: پیوند - فصل سی و چهارم تا فصل سی و هشتم
29 دقیقه
بخش سوم: پیوند - فصل سی و نهم تا فصل چهل و یکم
25 دقیقه
بخش سوم: پیوند - فصل چهل و دوم تا فصل چهل و سوم
28 دقیقه
بخش چهارم: به آب و آتش زدن - فصل چهل و چهارم تا فصل چهل و ششم
33 دقیقه
بخش چهارم: به آب و آتش زدن - فصل چهل و هفتم تا فصل پنجاهم
26 دقیقه
بخش چهارم: به آب و آتش زدن - فصل پنجاه و یکم تا فصل پنجاه و چهارم
32 دقیقه
بخش چهارم: به آب و آتش زدن - فصل پنجاه و پنجم تا فصل شصتم
29 دقیقه
بخش چهارم: به آب و آتش زدن - فصل شصت و یکم تا فصل شصت و ششم
23 دقیقه
بخش پنجم: در تنگنا - فصل شصت و هفتم تا فصل هفتادم
26 دقیقه
بخش پنجم: در تنگنا - فصل هفتاد و یکم تا فصل هفتاد و سوم
28 دقیقه
بخش پنجم: در تنگنا - فصل هفتاد و چهارم تا فصل هفتاد و ششم
31 دقیقه
بخش پنجم: در تنگنا - فصل هفتاد و هفتم تا فصل هفتاد و نهم
29 دقیقه
بخش ششم: رازها - فصل هشتادم تا فصل هشتاد و سوم
29 دقیقه
بخش ششم: رازها - فصل هشتاد و چهارم تا فصل نودم
26 دقیقه
بخش ششم: رازها - فصل نود و یکم تا فصل نود و پنجم
23 دقیقه
بخش ششم: رازها - فصل نود و ششم تا فصل صدم
19 دقیقه
آخر بازی یک هفته بعد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چشم‌هایت
نویسنده
مترجمآریا نوری
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
104000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چشم‌هایت

سجادعسگری
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
فوق العاده بود. این رمان ترکیبی از اتفاقات متافیزیک و داستانی جنایی و پیچیده نوشته شده اول یه توضیح درباره ادراکات فراحسی میدم. رمان بر اساس ادراکات فراحسی که خارج از مرز حواس پنج گانه است نوشته شده. ادراک فراحسی زیرشاخه‌ای از متافیزیک است که اعتقاد داره ما بجز حواس پنجگانه حواس دیگه‌ای هم داریم که خارج از مرزهای فیزیکی است و این حس در همه‌ی انسانها وجود داره فقط باید با تمرکز و آموزش به این حس دست پیدا کنیم. در کتاب هری پاتر هم از این نظریه علمی استفاده شده یعنی همانجا که ولدمورت و هری به واسطه همان علامت صاعقه نشان در پیشانی هری میتونن رابطه‌ای خارج از مرزهای فیزیک داشته باشن. توصیه‌ام اینه قبل از اینکه این کتابو شروع کنید در رابطه با این مقوله یکم بخونید چون ب خودی خود همین مقوله خیلی جذابه. حالا بریم سراغ داستان. به نظرم همه چیز عالی بود از شروع تا پایان مخصوصا پایان بندی که شوکه کننده بود. در طول داستان یک لحظه نمیتونید غافل بشید سراپا گوش میشید و هیجان کاملا از داستان به شما منتقل میشه. روایت آقای سلطان زاده جذابیته این مجموعه رو صدچندان میکنه بسیار حرفه‌ای مثل همیشه روایت میکنه. من لذت بردم ب همه‌ام توصیه میکنم این کتابو از دست ندن. با سپاس فراوان از کتابراه همراه همیشگی من در جاده.
غزاله امیرنیرومند
۱۴۰۲/۸/۱۷
واقعا ترجمه عالی بود، و گویندگی عالی جناب آرمان عالی و بی نظیر بود، واقعا حس شخصیت‌ها را کاملا نمایش میداد، گوش دادن به این قطعه زیبا لذت بخش بود و بی نهایت سپاسگذارم، موضوع داستان بسیار زیبا و جدید است، شروع و پایان خوبی دارد، خیلی از داستان‌ها به خوبی شروع می‌شوند اما پایان خوبی ندارند، اما پایان داستان خوبی هم داشت، فقط یه قسمت از داستان یه نقدار کلیشه‌ای بود، که پدر ناتالی در ابتدا داستان خیلی سطحی قبول می‌کند توما قاتل است، کسی با آن سابقه با دیدن آدم‌ها متوجه حس و حال و بی گناهی و گناهکاری آن‌ها می‌شود، اینکه خیلی راحت و آسان قبول می‌کند توما قاتل است، کمی کلیشه‌ای است.
و اینکه دلیل عذاب وجدان توما به خاطر ۳ سال قبل و تاوانی که پس داد واقعا دردناک بود، واقعا بعضی وقتها با یه گرفتن یه تصمیمی که فکر می‌کنیم خیلی هچ چیز خاصی نیست زندگیمون رو نابود میکنیم
Zohreh Ahadi
۱۳۹۹/۱۲/۲۹
داستان رو خیلی دوست داشتم ولی دو تا چیز واقعا تو طول ‌داستان اذیتم میکرد. یکی شخصیت پردازی ناتالی بود که واقعا اعصابم رو به هم میریخت یعنی فصلهایی که اون محور داستان بود اصلا برام تحملش راحت نبود. به نظرم این ضعف نویسنده است که یه شخصیت که دنباله حقیقته انقدر لوس و رو مخه و بی ادب! مشکل بعدی هم که توماست به عنوان شخصیت اصلی داستان بسیار بی دست و پا و داغونه. یعنی این بشر یه ذره جرات یه ذره عقل نه اصلا خبری نیست منتظر موندم شاید اواخر داستان بهتر بشه ولی اصلا بهتر نشد یعنی شخصیت‌های فرعی داستان تاثیرشون رو روال ماجرا بیشتره تا توما. مرد به این بی وجودی تا حالا تو هیچ داستانی ندیده بودم. بازم میگم داستان قشنگه و هیجان انگیزه شما رو هم تا پایان با خودش همراه میکنه ولی ناتالی و توما اگه نبودن خیلی بهتر میشد اصلا لیاقت شخصیتهای اصلی داستان بودن رو ندارن این دو تا. همین. داستان رو به نظر من ضرباهنگ مناسب، شخصیت منفی مرموز، دختری به اسم فوکس و اتفاقا ماورایی نجات میده.
Mahsjan
۱۴۰۱/۶/۱۶
کتاب داستان مردی است که در رویا، خواب قتل‌هایی را می‌بیند و این مشکل از زمان هیپنوتیزم اتفاق می‌افتد (یکم این قسمت‌ها فانتزی هست) و تمام جزئیات از چشم قاتل داستان می‌بیند که در انتهای شکنجه زنان چشم هاشون را به عنوان یادگاری بر می‌دارد که دلیل مرگ هاشون خونریزی بخاطر چشم هاشون است... از طرفی این در آقای محترم فضای مجازی دوستی داره که باهم صحبت می‌کنند.... برای پیدا کردن قاتل اصلی مجبور می‌شه خودش به صحنه جرم برسونه اما با ورود پلیس به عنوان قاتل دستگیر می‌شه..... از اینجا به بعد باید قاتل برای نجات جون خودش پیدا کنه
کتاب جنایی، معمایی، فانتزی است که از یه سری خرافات الهام گرفته ‌... داستان پر هیجان و جالبی است. پایان غیر قابل پیش بینی نیست اما ارزش خوندن داره واقعا
... من نصف روز کل کتاب خوندم نمی‌تونستم صبر کنم...
Aram
۱۴۰۱/۱۱/۳
همه چیز عالی! محشر محض! عجب تخیل و قلمی داره سیر سدریک، عجب ترجمه قوی از آریا نوری، و عجب گویندگی شاهکاری از آرمان سلطان زاده! با صدای ایشون که عین یک بازیگر حرفه ایی پرتجربه جهانی و داستان به این مهیجی و جالبی هرلحظه بهت استرس تعجب کنجکاوی و بهت و حیرت و هیجان میده! من واقعا هم شبهام خوابم نمیبرد چون به شدت دنبال این داستان رو میگرفتم نمیتونستم بیخیال بشم!:) از قلم نویسنده از ترجمه مترجم و از صدا و افکتها و موزیکهای ناب و به جای گوینده به شدت تشکر میکنم تجربه لذت بخشی بود واقعن دوست داشتم شک نکنبد درگیرش میشید ولی در وقت مناسب جوش بدید.
تنها ایراد کوچولویی که میتونم بگبرم اینکه کاش گوینده زن هم اضافه میشد هرچند آقای سلطان زاده به خوبی از پس کارکترهای زن هم براومد ولی خب زن هم میبود بهتر میشد.
محمدحسین ایمانی
۱۴۰۲/۵/۱۰
یه جورایی یه تضادی توی قلم نویسنده هست که درک نمیکنم اول که نویسنده یه جور نوشته که پشت هر اتفاقی یه دلیل محکم وجود داره بعد درکل داستان به این میپزدازه که جادو وجود نداره ولی در بخش آخر این حرف رو رد میکنه بخش دوم به شخصیت پردازی قاتل و افسر پلیس که خیلی ضعیف بود در طول داستان میفهمیم که ناتالی به دلیل اختلال روانی کمبود شدید اعتماد به نفس داره به طوری که دچار سو تغذیه هست اما حالا در طول داستان چندین بار شجاعتش و اعتماد به نفسش از یه افسر ورزیده هم بیشتر میشه و اون قاتل اختلالات روانیش درست تعریف نشده تاخواننده بتونه دلیل اون همه قتل رو درک کنه و دلیل انتخاب قربانیهاش مشخص نبود در کل محور داستان طولانی و کم هیجان بود و گره‌های داستان هیجان کمی داشت ولی ارزش یکبار خوندن رو داشت
مهدی کامکار
۱۳۹۹/۱۲/۱۲
داستان رو اتفاقی انتخاب کردم. اما واقعا اونچیزی بود که انتظارشو نداشتم و اخر جاذبه بود عین فیلم سینمایی جنایی با این تفاوت که میشد با تخیل جالب ترش کرد. اجرای گوینده بسیار خوب بود و بیشتر به یک نمایشنامه شبیه بود. فقط تعداد زیاد فصل‌ها و تکرار گوینده و لحن بیش از حد ناتوان گویش شخصیت تما بشدت رو تا اعصاب بود خصوصا قبل از فصول اخر که واقعا لازم نبود انقدر استیصال در لحنش وجود داشته باشه. ولی کلا بسیار عالی بود. بشدت برای کسانی که داستانهای پلیسی و هیجان اور رو دوست دارند پیشنهادش میکنم. با تشکر از کتابراه
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۱/۳۰
در ژانر جنایی کریمینال و تلفیق آن با اِلِمان‌های سورئالیسم یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا کنون خوانده ام، قلم نویسنده به شدت گیراست و خواننده را مجاب به خواندن میکند، درست است که سلسله وقایع به صورت خطی رخ می‌دهد، اما هر آن، خواننده را شگفت زده میکند و به دور از ملال است. مترجم هم به خوبی از پس ادبیات فرانسه برآمده چرا که ادبیات فرانسه و روسی جزو سخت‌ترین هاست و نیاز بسیار به شناخت ادبیات زبان مبدأ و مقصد دارد. گویندگی به بهترین شکل خود ادا شده و موسیقی متن داستان را چندین برابر هیجان انگیز میکند.
حسام حیدری
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
۶۰٪ دوست داشتم ولی این حد از فضای ماورایی اصلن ملموس و حتا محسوس نیست. پاسخ داستان هم فقط معلوم نیست و نمی‌دونمه.....
نقطه قوت بارز داستان مثل باقی کارهای آقای سلطان زاده روایت ایشونه (رجوع شود به سری هری پاتر)
خط روایت گنگه و گاهی یکنواخت میشه. خیلی به شیطانی محو و نامفهوم اشاره میشه و مانور
داده شده. جزئیات بیشتر بگم لو می‌ره. ولی منطق داستان ضعیفه
لطفا در دسته‌ی ترسناک قرارش ندین که مثل من گول بخورین. این داستان پلیسی جناییه.
ممنون از زحمات شما
انسیه عرفان
۱۴۰۲/۸/۲۷
کتاب از نظر اجرا بسیار خوبه، اما داستان برای جذاب شدن زیاد از حد به خشونت تکیه کرده، توصیف درآوردن چشم و سلاخی و شکنجه... بدون اینکه داستانی جالب‌تر از یه انتقام‌گیری ساده مطرح باشه. یه اثر متوسط جنایی با یه سری کلیشه‌ها، مثل پلیسی که فراتر از وظایفش عمل می‌کنه و... اگه صرفا دنبال سرگرم شدن باشیم، شاید بد نباشه، در غیر این صورت اثر ضعیفیه
خاطره
۱۴۰۱/۹/۷
این اثر لایق هزاران ستاره وبهترین وبرترین جایزه هاست. بی نهایت جذاب وسراسر هیجان دلهره وترس. اولش فکر میکنید با یه اثر نه چندان دلچسب روبرو هستید ولی هر لحظه با ترس ومعمایی جدید روبرو هستید. شایداگر کتابخوان حرفه‌ای باشیدبتونید قاتل رو همون اوایل تشخیص بدید. ولی کل داستان وپایان داستان رو هرگز. هنگام گوش دادن نمیتونید حتی یه ثانیه گوش دادن رو متوقف کنید.
علی بداغی
۱۴۰۱/۴/۱۲
من زیاد رمان نمیخونم، ولی این داستان یه جوریه که وقتی شروع کنی باید به تهش برسی، اصلا نمیشه بگی حالا بزار ۲ ساعت دیگه بقیه داستان رو گوش بدم. آرمان سلطانزاده عزیز عالی بود، موسیقی متن عالی بود.
یه داستان جنایی که وقتی به آخرش میرسه یه پازل با ۱۰۰۰ تا تکه رو جلوی چشمت میچینه، همش به این فکر میکردم چطوری همچین قصه‌ای به ذهن نویسنده رسیده.
سحر حقدادی
۱۴۰۰/۸/۱
تنها نکته مثبت این کتاب آقای سلطان زاده بودن و در واقع تنها عاملی که باعث شد این کتاب رو به پایان برسونم
باید بگم‌ این کتاب هیچ چیزی به شما اضافه نخواهد کرد و اگر حتی به قصد سرگرمی میخواید قطعا گزینه مناسبی نیست فقط اگر دوست دارید روح و روان خودتون را آزار بدید این کتاب گزینه مناسبیه
در ضمن بنده به شدت عاشق ژانر معمایی جنایی هستم‌ اما خواندن این کتاب بزرگترین اشتباهم بود
کتایون فرهمند
۱۳۹۹/۱۲/۲۰
هر کسی سبک جنایی و معمایی دوست داره این کتاب جذبش می‌کنه مخصوصاااا با اجرای بی نظیر جناب سلطان زاده که هر اثری رو بهش روح میدن. من کتاب صوتی زیاد گوش میدم ولی صدا و لحن ایشون کشش داستان رو چندین برابر می‌کنه. خود داستان هم به اندازه زیادی کشش ایجاد می‌کنه و تقریبا تا آخر داستان فرد رو دنبال خودش میکشونه. ممنون از کتاب راه 🙏
زهرا ماهوری
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
اول از صدای زیبا گوینده بگم که واقعا عالی هست
وجریان داستان خیلی شنیدنی میشه
قلم گوینده خیلی گیراست وبا جذابیت نوشته شده ولی من چون اولین کتاب جنایی بود که خوندم واصلا با فضاسازی واتفاقات وحشتناکش اشنایی نداشتم و کم کم جلو میرفتم ولی اواسط داستان دیگه برام عادی شده بود🤭
اگه از رمان‌های وحشتناک خوشتون میاد این دقیقا خودشه
مشاهده همه نظرات 182

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چشم‌هایت

برای دریافت کتاب صوتی چشم‌هایت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.