معرفی و دانلود کتاب صوتی کد 400

عکس جلد کتاب صوتی کد 400
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کد 400 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کد 400 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کد 400

کتاب صوتی کد 400 اثری از سوفی دیوری، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی معاصر فرانسوی است. دیوری در این رمان، راوی زندگی زنی کتابدار است که سال‌هاست در زیرزمین یک کتابخانه کار می‌کند. او یک روز صبح، یکی از کاربران کتابخانه را پیدا می‌کند که گویا شب قبل در آنجا محبوس بوده است. زن، کتابخوان را مخاطب خود قرار می‌دهد و از تاریخ فرانسه گرفته تا زندگیِ شخصی نویسندگان و فلاسفه، از عشق، رنج، شادی و تنهایی برای او سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی کد 400

سوفی دیوری (Sophie Divry) در کتاب صوتی کد 400 (The Library of Unrequited Love) زندگی زنی را روایت می‌کند که بیش از بیست‌وپنج سال است در زیرزمینِ یک کتابخانه کار می‌کند. او حدوداً چهل ساله و مجرد است. عشق زندگی‌اش او را به خاطر فردی دیگر رها کرده و اکنون زنِ کتابدار مانده و بخش جغرافیایی یک کتابخانه‌ی عمومی! یک روز صبح که زودتر از سایرین به کتابخانه می‌رسد، با تعجب می‌بیند در به روی یکی از کتاب‌خوان‌ها قفل شده بوده و او شب را در همان زیرزمین به صبح رسانده است. کتابدار، پس از یک سرزنش ملایم، غریبه را به نوشیدنِ یک فنجان قهوه دعوت و با آن ناشناسِ ساکت، گفت‌وگویی را آغاز می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کد 400

افکار و اندیشه‌هایی که مدت‌ها در ذهنِ او انباشته شده بوده، احساسات مطرود و غرایز انکارشده همگی به یک‌باره از دهانش بیرون می‌ریزند. او اکنون این فرصت را یافته تا از هر دری که دلش می‌خواهد، سخن بگوید. از عشق و ناامیدی می‌گوید و از انتظار و اضطراب. او از دیگر کتابداران و افرادی که کتابخانه را از شرایط مطلوب و ایدئالش دور می‌کنند، بیزار است اما علاقه‌ی بسیاری به کاربرانِ کتابخانه دارد؛ به‌ویژه به یکی از آنان که پژوهشگری به نام مارتین است و هر هفته برای مطالعه، چند ساعتی به آن زیرزمین می‌رود. کلماتِ چندانی میان آن دو رد و بدل نشده است و به نظر می‌رسد که این جذابیت و کششی که کتابدار از دور درباره‌ی مارتین احساس می‌کند، به نتیجه‌ای نرسد.

سوفی دیوری در کتاب صوتی کد 400 راوی تنهایی انسان و کتاب است؛ از کتابداری برای ما می‌گوید که در عشق شکست خورده و اکنون آرامش را در زیرزمینِ یک کتابخانه و در میان کتاب‌ها می‌جوید. کتابدار با وجود هراسی که در خود احساس می‌کند، همچنان مشتاق است تا با دیگر انسان‌ها در تماس و ارتباط باشد اما این اشتیاق را در پسِ لفاظی‌های خود، پنهان می‌کند. مشاهدات و تجربه‌های کتابدار، به محیط کتابخانه و کاربرانِ آن محدود نیست. او ناظری تیزبین دارای ذهنی هوشمند و نکته‌سنج است. این را می‌توانیم از گفت‌وگوی او با مخاطب ذهنی‌اش متوجه شویم؛ از آنجا که درباره‌ی طیف گسترده‌ای از موضوعات، از انقلاب فرانسه گرفته تا ادبیات و فمینیسم و ... به روشنی و با آگاهی سخن می‌گوید. کتابدار به فرهنگ علاقه‌مند است و از سقوط آن در جامعه و نقش رو به زوال کتابخانه در زندگیِ مردم، ابراز تأسف و ترس می‌کند. کتابخانه از نگاه او ابزاری است برای گشودنِ درهای تاریخ و فرهنگ و ادبیات به روی توده‌های مردمِ عادی و به آنان کمک می‌کند تا به‌تدریج بر دانشِ خود بیفزایند.

در پسِ تمامیِ مونولوگ‌های طولانی و رویدادهای اندکِ کتاب صوتی کد 400، سوفی دیوری موضوعِ تنهایی را پنهان کرده است. کتاب خواندن اغلب به‌معنای انتخابی آگاهانه و خودخواسته برای بیرون رفتن از جهانی که توسط آن احاطه‌شده‌ایم به جهانِ به‌تصویرکشیده‌شده‌ی درونِ کتاب است. کتابدارِ دیوری با علم به این موضوع، به سمت مطالعه رفته است و زندگی آرام و در انزوایی را می‌گذراند و تنهایی عمیق و انزوای او، در جای‌جای کلمات کتاب شنیده می‌شود. با این وجود، در سراسر داستان، ردپایی از کسالت و تکرار و کلیشه وجود ندارد. سوفی دیوری در اولین کتاب خود توانسته با موفقیت شنونده‌ی داستانش را از ابتدا با کتابدار و تک‌گویی‌های او همراه کند. مخاطبِ کلامِ کتابدار به همان اندازه که در بخش‌های ابتدایی کتاب برای خواننده غریبه بوده است، تا پایان نیز غریبه مانده و گویی در شخصیتِ او، استحاله می‌گردد. کد 400، که برای اولین‌بار در سال 2010 در فرانسه و کانادا منتشر شده، کتاب کوچکی درباره‌ی تنهایی و دنیای کتاب و کتاب‌دوستان است و برای کسانی که زندگی خود را در میان کتاب‌ها گذرانده‌اند و برای افرادی که در میان دیگران، احساس انزوا و بیگانگی می‌کنند، از تجربه‌هایی آشنا و احساساتی مألوف سخن می‌گوید.

کتاب صوتی کد 400 را به همت نشر امتیاز با ترجمه‌ی شیرین گوزل زاده و خوانش نسرین اسنجانی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب کد 400

  • روایت طنزآلودِ غم‌انگیزی که در کتاب کد 400 شرح داده شده است، حتی یک جمله‌ی کسالت‌بار در بر ندارد. (الن مسی، روزنامه‌نگار و منتقد)
  • سوفی دیوری به شیوه‌ای بی‌نظیر و درخشان، روزمرگی‌ها و افکار یک بانوی کتابدارِ غرق در ناامیدی را به تصویر کشیده است. (The Evening Standard)
  • در تار و پود این داستان می‌توانید نشانه‌هایی از دانش و بینش فرهنگی انسان را مشاهده کنید. (Rachel Kitson نویسنده‌ی روزنامه‌ی Independent)
  • کد 400، رمانی قدرتمند، جذاب و سرگرم‌کننده اما مملو از اندوه است. (The National)

کتاب صوتی کد 400 برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی کد 400 را به تمامیِ علاقه‌مندان به کتاب، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان و کتاب‌خواران و همین‌طور طرفداران رمان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی کد 400 می‌شنویم

هیچ‌کس من را نمی‌بیند، مشکلم همین است. حتی در خیابان وقتی مردم به من می‌خورند، می‌گویند: «اوه ببخشید، ندیدمتان.» زن نامرئی! این ماهیت من است؛ یک زن نامرئی که مسئول بخش جغرافیاست. آه بله، البته که الان یادت آمد من کی هستم. آهان اینجاست! خیلی ممنون، سریع پیداش کردی. اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر در زیرزمین من جایی ندارد. ما در این طبقه کتاب‌های فلسفه نداریم. این کتاب مناسب روشنفکرهای طبقه‌ی همکف است. این کتاب را به آن‌ها برمی‌گردانم، خوشحال می‌شوند، چون مدت‌هاست که دنبالش می‌گردند. دیدی! تو واقعاً کمک بزرگی هستی. به هر حال من اجازه ندارم درها را برای تو باز کنم، باز کردن در یعنی خبر کردن افراد امنیتی و این کار خیلی خطرناک است. بله خطرناک، چون برای اولین‌بار اتفاق می‌افتد و بی‌سابقه است. در کتابخانه هرگز نباید توجه بقیه را به خودت جلب کنی. اگر جلب توجه کنی، مزاحم مردم می‌شوی. تا موقعی که اتاق مطالعه‌ام را آماده می‌کنم، می‌توانی اینجا بمانی. کتاب‌های بیشتری هم هستند که باید در قفسه‌ها بگذارم و از آنجایی که خیلی با کفایت و کارآمد هستی، می‌توانی همه‌ی کتاب‌های جغرافیا که کتابخوان‌ها در بخش تاریخ گذاشته‌اند را بیرون بیاوری؟

ادامه بده، غر نزن. مرتب کردن و دوباره چیدن کتاب‌ها و مزاحمت ایجاد نکردن برای مردم کارهایی است که من در طول روز انجام می‌دهم. بیرون آوردن کتاب‌ها از قفسه و برگرداندن آن‌ها سر جای خودشان. نه، متأسفانه آن‌قدرها هم جذاب نیست. چون برای گذاشتن کتاب در جای خودش، حتی لازم نیست که به نام نویسنده‌ی آن نگاه کنم. من فقط باید این اعداد را از روی برچسب کوچکی که روی عطف کتاب چسبانده شده بخوانم و بگذارم کنار آن‌هایی که همان شماره‌ی قفسه را دارند. همین، می‌بینی؟! فقط همین. الان بیست‌وپنج سال است که این کار را انجام می‌دهم، بیست‌وپنج سال با همان قوانین سابق که هرگز تغییری نمی‌کنند. حتی اگر از طبقه‌ی بالا بخواهند که به بخش امانت کتاب بروم، باز هم اوضاع بهتر نمی‌شود. به نظرت بررسی ورود و خروج کتاب‌ها و کارکردن با صدای بیپ‌بیپ دستگاه بارکدخوان، کار رضایت‌بخش و خوبی است؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
فصل یکم
19 دقیقه
فصل دوم
21 دقیقه
فصل سوم
19 دقیقه
فصل چهارم
25 دقیقه
فصل پنجم
18 دقیقه
فصل ششم
13 دقیقه
فصل پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کد 400
نویسنده
مترجمشیرین گوزل زاده
راوینسرین اسنجانی
ناشر صوتینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کد 400

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کد 400

برای دریافت کتاب صوتی کد 400 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.