معرفی و دانلود کتاب ویوارد

برای دانلود قانونی کتاب ویوارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ویوارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ویوارد

کتاب ویوارد شما را به عصر شکار جادوگران می‌برد و از نوادگان جادوگرانی می‌گوید که سوزانده نشده‌اند. این کتاب اولین رمان امیلیا هارت، نویسنده‌ی جوان انگلیسی است که موفقیتی چشمگیر برای او به ارمغان آورده، جوایز ادبی بسیاری از جمله دو جایزه‌ی گودریدز را در سال 2023 از آن نویسنده کرده و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون قرار گرفته است. این رمان تاریخی سرگذشت سه زن از سه قرن متفاوت را روایت می‌کند که زندگی‌شان با طبیعت و جادو گره خورده است و راز یک کلبه به نام «ویوارد» آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ویوارد

اعماق مطرود جنگل‌های انبوه و اسرارآمیز همیشه مأمن جادوگران بوده است. جادوگرانی که از رازهای تاریک طبیعت خبر داشتند و قدرت‌های ماورایی‌شان را از کشف رازهای گیاهان و سنگ‌ها و رودخانه‌ها می‌گرفتند. جادوی برخاسته از رازهای اعماق طبیعت، نسل به نسل میان جادوگران و دخترانشان دست به دست می‌گشت و دانش تجربی و پربار زنانه را روی هم می‌انباشت. این دانشِ غیررسمی و قابلیتی که با خود می‌آورد، از نظر کلیسا و دیگر محافلِ قدرت خطرناک پنداشته شد و عصر تاریک شکار جادوگران را رقم زد. عصری که روایت داستان کتاب ویوارد (Weyward) به قلم امیلیا هارت (Emilia Hart) از آن‌جا شروع می‌شود.

به انگلستان سال 1619 می‌رویم. آلتا یکی از میراث‌داران همان دانش جادویی از سوی مادرش است. او را جادوگر می‌خوانند و به زندان می‌اندازند. در میدان روستا محکمه‌ای بر پا می‌کنند و حالا می‌خواهند در آتش بسوزانندش و او باید تمام قدرتش را برای پس گرفتن آزادی‌اش به کار بیندازد.

از عصر جادوگران به جنگ جهانی دوم می‌رسیم. ویولت در املاک ویران خانوادگی‌اش زندگی می‌کند. او در حسرت تحصیلاتی که برادرش از آن بهره‌مند است، می‌سوزد. می‌گویند مادرش دیوانه شده و در اثر جنون از دنیا رفته است. تنها چیزی که مادرش برای او به جا گذاشته، گردنبندی است که روی آن حرف W حک شده و کلمه‌ی «ویوارد» که گوشه‌ی دیوار اتاقش پیدا کرده بود.

معرفی و دانلود کتاب ویوارد

حال در سال 2019 و در کشور انگلستان هستیم. کلبه‌ی پوشیده در پیچک‌های وحشی انگلیسی و احاطه‌شده در باغ انبوه و سبز که رودی از تهِ آن می‌گذرد، در مقابل کیت قد علم کرده است. این کلبه که ویوارد نام دارد، تنها دارایی فعلیِ او در جهان محسوب می‌شود. دسته‌های آویزان گیاهان خشک‌شده، شیشه‌های رنگارنگ ترشی و مرباهای عجیب، تابلوهایی از حشرات خشک‌شده و اثاثیه‌ی زیبا و قدیمی فضای داخلی کلبه‌ای است که از عمه‌ی حشره‌شناسش به او به ارث رسیده. البته دقیق‌تر بگوییم، او عمه‌ی پدرش بود که ده‌ها سال از آخرین ملاقاتش با کیت می‌گذرد. کیت پیش از این در لندن زندگی می‌کرد و درگیر رابطه‌ی عاطفی پر از مشکلی بود. این کلبه او را از زندگی پرتنشش جدا می‌کند. او با ماندن در ویوارد می‌فهمد که رازی در تار و پود آن مخفی شده است؛ رازی به جا مانده از دوران شکار جادوگران.

کتاب ویوارد سه روایت از زندگی این سه زن را در سه بخش و پنجاه و سه فصل پیش می‌برد. هر کدام از زن‌ها راوی زندگی خودشان هستند. داستان زندگی آلتا، ویولت و کیت به ظاهر مستقل از یکدیگر است، اما نویسنده با ظرافت تمام، مرحله به مرحله پیش می‌رود و از ارتباط میان آن‌ها پرده بر می‌دارد. هر سه زن به گونه‌ای متفاوت از تبعیض‌های جنسیتی رنج می‌برند، اما از خودشان مقاومت نشان می‌دهند و در پیوند قوی با طبیعت و نیروهای درونی‌شان تسلی خاطر می‌یابند. این رمان شما را با جزئیات تاریخی دوران سیاه شکار جادوگران آشنا می‌کند و داستانی از عشق، اندوه شجاعت و مقاومت زنانه را در گذر قرن‌ها می‌گوید.

بد نیست اشاره کنیم جزئیات و توصیفات دقیق نویسنده آنقدر با طبیعت عجین است که فضایی رویایی و مسحورکننده می‌سازد و شما را به همان دهکده‌ی سبز و متروک انگلیسی می‌برد که رازهای بزرگی در سینه‌اش پنهان دارد.

گفتنی است که نویسنده نام کتاب ویوارد را از خواهران ویوارد در نمایشنامه‌ی مکبث، شاهکار ویلیام شکسپیر برگرفته است. این کتاب که با حال و هوای تاریخی و در ژانر فانتزی نوشته شده، برای اولین بار در سال 2023 به چاپ رسیده است. شیرین گوزل‌زاده آن را به فارسی برگردانده و به همت نشر افرا در اختیار خوانندگان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب ویوارد

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب اول و بهترین رمان تاریخی سایت گودریدز در سال 2023
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال آمریکا در سال 2023
  • حضور در فهرست بهترین کتاب‌های سایت آمازون به انتخاب سردبیر در سال 2023
  • از پرفروش‌ترین رمان‌های فانتزی سایت آمازون
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • کتاب ماه Indie Next
  • کتاب ماه LibraryReads

معرفی و دانلود کتاب ویوارد

نکوداشت‌های کتاب ویوارد

  • افسانه‌ای بین‌نسلی از مقاومت زنانه. (گاردین)
  • کتاب ویوارد شروعی موفقیت‌آمیز برای نویسنده محسوب می‌شود. جادویی که شخصیت‌های آن به کار می‌برند، کاملاً واقعی به نظر می‌رسد. (Publishers Weekly)
  • دوست‌داشتنی و درخشان! امیلیا هارت نثری اصیل، لطیف و نافذ دارد. به عنوان کتاب اول، برجسته و مسحورکننده است. (سارا ادیسون الن، نویسنده‌ی پرفروش)
  • کتاب ویوارد رمانی عمیق، تأثیرگذار و خیره‌کننده است که ظهور نویسنده و قصه‌گویی بااستعداد را به ما نوید می‌دهد. (BookBrowse Review)
  • کتابی ناب که تجربه‌ی زنانه را برای ما آشکار می‌کند. واقعاً این کتاب را دوست دارم. (جیلیان مک آلیستر، نویسنده‌ی پرفروش)
  • این کتاب شروعی شجاعانه و اصیل برای امیلیا هارت است و داستانی جذاب از تصادم جهان طبیعت با میراث جادوگری را برایتان بازگو می‌کند. (سارا پنر، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «عطاری گمشده»)
  • نثر کتاب زیباست. زن‌ها شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و هر روایت، روایت بعدی را تکمیل می‌کند. کتاب ویوارد رمانی زنده، درخشان، گیرا و واقعاً جادویی است. (ابیگیل دین، نویسنده‌ی پرفروش انگلیسی)
  • داستانی تأثیرگذار از نیروهای پنهان مقاومت زنانه که در تمام متن آن زمزمه‌ی جادویی شورانگیز و مرموز به گوش می‌رسد. (بریجیت کالینز، نویسنده‌ی پرفروش)

کتاب ویوارد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به جادو، داستان‌های جادوگری، و همچنین کسانی که ادبیات فمینیستی و رمان‌های نویسندگان زن را دنبال می‌کنند، این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب ویوارد می‌خوانیم

وقتی به درخت چنار کهنسال می‌رسد، مردد می‌شود و کلاغ‌های شب اول را به یاد می آورد. به سمت آسمان، به شاخه‌هایی که با غروب خورشید قرمز شده‌اند، نگاه می‌کند. آن درخت باید صدها سال سن داشته باشد. تصور می‌کند که چند نسل مانند نگهبان ایستاده و کلبه‌ی کوچک را در سایه‌ی خودش ایمن نگه داشته. دستش را دراز می‌کند و کف دستش را به تنه‌ی درخت فشار می‌دهد.

تنه‌ی درخت گرم و زنده به نظر می‌رسد.

هوا جابه‌جا می‌شود. ناگهان می‌خواهد به داخل برگردد. چیزی در باغ هست که کیت گمان می‌کند اطرافش شلوغ و طاقت‌فرسا است. انگار دیگر هیچ مانعی بین دنیای بیرون و عصب‌های او وجود ندارد.

به خودش یادآوری می‌کند که در امان است. او به داخل برنخواهد گشت، هنوز نه.

به اعماق باغ می‌رود و به صدای زمزمه‌ی حشرات و آبی که روی سنگ‌ریزه‌ها جاری می‌شود گوش می‌دهد. جوی در پایین پایش می‌درخشد. به سمت ساحل آن می‌رود و ریشه‌های پیچ‌خورده‌ی چنار را نگه می‌دارد تا خودش را ثابت نگه دارد. آب آنقدر شفاف است که می‌تواند ماهی‌های ریز را ببیند که بدن کوچکشان در نور می‌درخشند. حشره‌ای در نزدیکی‌اش معلق است. اسمش را به خاطر نمی‌آورد: کوچک‌تر از سنجاقک، با بال‌های ظریف مرواریدی. از سطح جوی می‌گذرد. برای مدت طولانی همان‌طور می‌ماند و به صدای پرندگان، آب و حشرات گوش می‌دهد. چشمانش را می‌بندد و وقتی احساس می‌کند چیزی دستش را لمس می‌کند دوباره آن‌ها را باز می‌کند. موجودی شبیه سنجاقک با بال‌های رنگین‌کمانی. این کلمه از اعماق مغزش بیرون می‌آید: سنجاقک رنگین.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ویوارد
نویسنده
مترجمشیرین گوزل زاده
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات387
زبانفارسی
شابک978-622-93939-7-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ویوارد

الهام مقدم
۱۴۰۳/۱/۱۸
اگر به کتابهای مربوط به توانایی‌های جادویی افراد علاقه دارید این کتاب یک گزینه خوبه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ویوارد

برای دریافت کتاب ویوارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.