معرفی و دانلود کتاب صوتی بندها

عکس جلد کتاب صوتی بندها
قیمت:
۱۰۱۰۰۰ 50500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بندها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بندها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بندها

عاشقانه‌ای نافرجام که به بن‌بست می‌رسد! کتاب صوتی بندها، نوشته‌ی دومنیکو استارنونه ماجرای زوجی ایتالیایی است که در روابط عاطفی خود با مشکلات عمیقی روبه‌رو می‌شوند. پاسخ اولیه‌ی مرد به این مشکلات جدایی از همسر است اما زن سعی دارد تا خانواده را از نابودی نجات دهد. این رمان جایزه‌ی بهترین کتاب سالِ «ساندی تایمز» را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی بندها

بارها خبر جدایی زوج‌هایی را شنید‌ه‌ایم که به ظاهر زندگی زناشویی موفقی داشته‌اند و به همان اندازه هم داستان‌ها و رمان‌هایی را خوانده‌ایم که حول محور خانواده و روابط خانوادگی می‌چرخند؛ اما این‌بار همه چیز متفاوت است. نگاه تیزبین دومنیکو استارنونه (Domenico Starnone) در کتاب صوتی بندها (Ties)، عمیق‌ترین لایه‌های عاطفی یک خانواده را به ما نشان می‌دهد.

طرح کلی داستان ساده است: مردی همسر و فرزندانش را به دلایل نامعلومی ترک کرده و اکنون همسرش مانده با خشم و سوال‌های بسیاری که گویا قرار است برای همیشه بی‌جواب بمانند. برای اینکه از جزئیات قضیه باخبر شوید، باید کلمه‌به‌کلمه با نامه‌های «واندو» به «آلدو» همراه شوید. این زن شکست‌خورده که حالا دارد سال‌های از دست‌رفته‌ی عمرش را مرور می‌‌کند، امیدوار است تا با ارسال نامه به همسرش او را متقاعد کند که به خانه برگردد. در خلال همین نامه‌هاست که درمی‌یابید این زن و مرد ایتالیایی در سال 1962، باوجود مخالفت‌های خانواده و اطرافیان، زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند. سال‌های اول مملو از عشق بوده و با به دنیا آمدن «ساندرو» و «آنا» عاشقانه‌تر نیز شده است؛ اما اکنون پس از 12 سال زندگی آن‌ها به بن‌بست رسیده و مرد دیگر حاضر به ادامه‌ی زندگی با همسر و خانواده‌اش نیست.

اگرچه به نظر می‌رسد زندگی واندا و آلدو به یک‌باره دچار بحران شده اما در حقیقت برای اینکه به علت اصلی جدایی آن‌ها پی ببریم، باید زاویه‌ی دید خود را وسیع‌تر کنیم. مشکل آن‌ها، مشکل امروز و دیروز نیست؛ مشکل سال‌ها بی‌توجهی و انباشته شدن کینه‌ها و کدورت‌هاست. دومنیکو استارنونه در این رمان نشان می‌دهد که چگونه رشته‌های عاطفی زن و مرد به‌تدریج از هم گسسته می‌شود؛ مانند کوزه‌ی ترک‌خورده‌ای که با یک تلنگر کوچک درهم می‌شکند. آیا دلیل شکستن کوزه، همان ضربه‌ی آخر است یا ترک‌هایی هستند که به مرور زمان او را آسیب‌پذیر کرده‌اند؟

کتاب صوتی بندها رمانی عاطفی است که با لحن و زبانی احساسی بیان شده. داستانی که برای هر کسی، در هر کجای دنیا قابل‌درک و ملموس است، چرا که روابط خانوادگی و درگیری‌های عاطفی به ملیت خاصی تعلق ندارند. تسلیم شدن یا مقاومت در برابر مشکلات خانواده، دو راهی است که دومنیکو استارنونه پیش روی این خانواده قرار داده است. باید تا انتها با کتاب صوتی بندها همراه شویم تا ببینیم سرنوشت این خانواده را به کدام مسیر می‌کشاند.

امیرمهدی حقیقت با قلم روان خود، ترجمه‌ی این رمان را به عهده داشته و نشر چشمه آن را به مرحله‌ی چاپ رسانده است. کتاب صوتی بندها را با خوانش زیبای فاطمه معتمدآریا، بازیگر مطرح کشورمان می‌شنوید. نشر صوتی رادیو گوشه اثر حاضر را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب بندها

  • کتابِ شایسته‌ی تقدیر نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمانِ بریج
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب سالِ ساندی تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب سالِ مجله‌ی کرکس

نکوداشت‌های کتاب بندها

  • کتاب بندها ظریف‌ترین، و از حیث احساسی، غنی‌ترین اثر در کارنامه‌ی ادبی دومنیکو استارنونه است. (ریچل دونادیو، نیویورک تایمز)
  • این کتاب درخشان را بخوانید. دوباره و دوباره؛ آنگاه نثر و صدای درخشان دومنیکو استارنونه را کشف خواهید کرد. (جومپا لاهیری)
  • رمانی کوتاه که به شکلی استادانه نگاشته شده است... به طرز جذابی گرم و صمیمی و سرشار از شگفتی. ( ژورنال شلف اورنس)
  • رمان بندها اثری با ساختاری درخشان و مبتکرانه است. (نیویورکر)
  • دستاوردی برجسته برای دومنیکو استارنونه. (ساندی تایمز)

اقتباس سینمایی از کتاب بندها

در سال 2020، براساس رمان بندها، فیلمی با همین نام به کارگردانی دانیل لوچتی به سینما آمد. گفتی‌ست این اثر به عنوان فیلم افتتاحیه‌ی هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برگزیده شد. لوئیجی لو کاسیو، لورا مورانته، سیلویو اورلاندو و... از جمله هنرپیشگانی هستند که در فیلم بندها (The Ties) به ایفای نقش پرداختند.

کتاب بندها مناسب چه کسانی است؟

اگر از طرفداران داستان‌های رئالیستی هستید، به ادبیات مدرن هم علاقه دارید و البته ادبیات ایتالیا را هم تحسین می‌کنید، دیگر حرفی برای گفتن نمی‌ماند جز اینکه از شنیدن کتاب صوتی بندها نهایت لذت را ببرید.

با دومنیکو استارنونه بیشتر آشنا شویم

دومنیکو استارنونه متولد سال 1943 و اهل کشور ایتالیاست. او در شهر ناپل به دنیا آمده اما چندین سال است که در رم اقامت دارد. استارنونه داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس است. بسیاری بر این باورند که او یکی از درخشان‌ترین نویسندگان حال حاضر ایتالیاست. کتاب «بندها» بهترین اثر داستانیِ ترجمه‌شده از دومنیکو استارنونه به زبان فارسی است.

جوایز و افتخارات دومنیکو استارنونه

  • برنده‌ی جایزه‌ی استرگا
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین فیلمنامه
  • نامزد دریافت جایزه‌ی پریمیو کمپیلو
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب ملی ادبیات ترجمه‌ای
  • نامزد دریافت جایزه‌ی دیوید دی. دوناتلو برای بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی
  • برنده‌ی جایزه‌ی جایزه کمپیلو برگزیده‌ی ژورادو
    و...

در بخشی از کتاب صوتی بندها می‌شنویم

بیا درباره‌اش حرف بزنیم. تو نمی‌توانی من را به حال خودم رها کنی باید با این لیدیا آشنا بشوم. خودش خانه دارد؟ آن جا می‌خوابی؟ چیزی را که دنبالشی دارد؟ یک چیزی که من دیگر ندارم، یا هیچ‌وقت نداشته‌ام؟ جیم شده‌ای به هیچ قیمت حاضر نیستی روراست با من حرف بزنی. کجایی؟ آدرسی که نوشته‌ای مال رم است، شماره تلفنت هم همین‌طور، ولی به نامه‌های من جواب نمی‌دهی، تلفنت هم فقط بوق می‌خورد. چه طوری می‌توانم پیدایت کنم؟ به یکی از دوست‌هات زنگ بزنم؟ به دانشگاه بیایم؟ جلو همکارها و دانشجوهات دادوهوار راه بیندازم؟ می‌خواهی وادارم کنی به همه بگویم چه قدر بی‌مسئولیتی؟

باید پول گاز و برق بدهم. کرایه‌خانه هم هست. با دوتا بچه. همین الآن برگرد. آن‌ها حقشان پدر و مادری است که روز و شب هوای‌شان را داشته باشند، حقشان است که صبح‌ها با پدر و مادرشان صبحانه بخورند حقشان است که پدر و مادرشان آن‌ها را به مدرسه ببرند و از مدرسه برشان گردانند. حقشان است که خانواده داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
کتاب یکم - فصل اول - قسمت اول
17 دقیقه
کتاب یکم - فصل اول - قسمت دوم
21 دقیقه
کتاب دوم - فصل اول - قسمت اول
29 دقیقه
کتاب دوم - فصل اول - قسمت دوم
32 دقیقه
کتاب دوم - فصل اول - قسمت سوم
21 دقیقه
کتاب دوم - فصل دوم - قسمت اول
24 دقیقه
کتاب دوم - فصل دوم - قسمت دوم
26 دقیقه
کتاب دوم - فصل دوم - قسمت سوم
31 دقیقه
کتاب دوم - فصل دوم - قسمت چهارم
35 دقیقه
کتاب دوم - فصل سوم
27 دقیقه
کتاب سوم - فصل اول - قسمت اول
29 دقیقه
کتاب سوم - فصل اول - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بندها
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
راویفاطمه معتمدآریا
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۱۰۰۰ 50500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بندها

حامد سعیدی فرد
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
کتاب بند‌ها رمانیست عاشقانه در مورد خانواده و خیانت به همسر، نام رمان اشاره داره به زنجیر‌ها و پایبند کننده‌هایی که افراد را کنار هم نگه میداره، داستان به برخی از این موارد اشاراتی داره مثل حلقه ازدواج، نامه‌ها و عکس‌ها و غیره، سه تا راوی داره یک زن و شوهر و دختر آنها، شوهری که زمانی به همسر خودش و خیانت کرده، پیوندی که تا مرز فروپاشی رفته ولی دوباره شکل گرفته، کتاب اشاراتی هم به تغییر ارزش‌ها در اروپای قرن بیستمی داره، همچنین اشاراتی به تاثیر زمان، اینکه زمان چه تاثیری بر افراد داره چه تاثیری بر روابط، کتابی آموزنده با صدای زیبای خانم معتمد آریا.
Delaram Razavi 🧚🏻‍♀️
۱۴۰۲/۴/۹
سلام
کتاب بندها در واقع بیان کننده اینه که یک انتخاب که با آگاهی صورت نگیره، چطور میتونه کل زندگی یک فرد و همینطور زندگی اطرافیانش رو تحت تاثیر قرار بده، و اینکه برای انتخاب مهمی مثل ازدواج، هر دو فرد باید به بلوغ و خودشناسی رسیده باشن، در غیر اینصورت نمی‌تونن زندگی آرومی رو تجربه کنن و از پس چالش‌های زندگی مشترک برنمیان
عالیه میرشرقی
۱۴۰۲/۳/۱
این کتاب درباره خیانت و زندگی از هم پاشیده یک خانواده بعد از اون هست. به شخصیت و دیدگاه پدر ومادر و دو فرزند میپردازه. رازهایی تا انتها هست که برملا میشه. خیلی ساده و در عین حال پیچیده روی جزییات شخصیت‌ها و افکار و گفتگوهای ذهنی می‌ایسته
مینا غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۶
موضوع ترک خانواده از طرف پدر را از زبان اعضای خانواده به زیبایی و استاد گونه مورد بررسی قرار می‌دهد و مخاطب به عنوان داور در جریان زوایای متفاوت این اتفاق قرار می‌گیرد. سرگرم کننده وآموزنده است
علیرضا علیزاده
۱۴۰۲/۴/۱۱
کتاب جالبی بود که تا حدی میتواند درس زندگی هم باشد برای زوج‌هایی که ممکن است فقط به حال حاضر نگاه کنند و آینده و پیری را پیش بینی نکنند.
حمید یزدان پناه
۱۴۰۱/۱۱/۱
عالی بود کتاب رو به چند نفر از دوستام هم معرفی کردم که مشکلاتی مثل من داشتن درواقع کسایی درک میکنن این کتابو که دردش رو چشیده باشن
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
کتابی درخور توجه و مهم. روابط بین انسان‌ها رو خوب به تصویر می‌کشه. خوانش خانم معتمدآریا و ترجمه‌ی آقای حقیقت هم عالیه.
گلناز عالیان
۱۴۰۲/۵/۶
خیانت... زخمی که اگر خوب هم بشه جاش تا همیشه روی قلب أدما می مونه خانم معتمدآریا عالی بودید مثل همیشه
شیما مسجدی
۱۴۰۱/۱۱/۱
خیلی کتاب خوبیه
خوانش و لحن بیان عالی
قلم و محتوا عالی
کلا توصیه میکنم کتاب بسیار خوبیه
س هدایتی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
خیلی قشنگ بود درد و رنجش رو عمیقا احساس کردم
فاطمه صالحی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
عالی بود هم محتوای کتاب هم حس و حال کتاب خوان
علی رضا قطبی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
خیلی خوب بود با خوانش خانم معتمد آریا مخصوصا فصل آخر کتاب
یوسف
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
ارزش مند با ترجمه امیرمهدی حقیقت و خوانش خانم معتمد اریا
Shahrokh Shahabi
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کتابی زیبا با روایتی دلنشین 👌
محمدعلی سلیمانیا
۱۴۰۲/۹/۲۱
بسیار دلنشین بود.
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بندها

برای دریافت کتاب صوتی بندها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.