معرفی و دانلود کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

عکس جلد کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

آیا در میانسالی همان‌گونه می‌اندیشیم که در جوانی؟ چه چیزی چهل‌سالگی را به یک بزنگاه بحرانی تبدیل می‌کند؟ جیمز هالیس در کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر به سراغ مقوله‌ی میانسالی رفته است و می‌کوشد وجوه گوناگون آن را بررسی کند. او به سؤالات مهمی در این‌باره پاسخ می‌دهد و به ریشه‌یابی این پدیده می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

جیمز هالیس (James Hollis) در کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر (Finding Meaning in the Second Half of Life) به ابعاد مختلف یک پدیده‌ی انسانی جهان‌شمول می‌پردازد: بحران میانسالی. این عبارت اصطلاحی شناخته‌شده در علم روانشناسی است که به وضعیت روانی و احساسی فرد در بازه‌ی 35 تا 55 سالگی اطلاق می‌شود. گویی انسان در این زمان به از دست رفتن سال‌های جوانی عمرش واقف می‌شود و غیرقابل برگشت بودن آن دوره از عمر را بیش از پیش درک می‌کند. حالا او نظاره‌گر سیر زوال خویش است: چروک برداشتن پوست صورت، سفید شدن تارهای مو، هویدا شدن نشانه‌هایی از بیماری‌های مختلف. او خود را در سراشیبی مسیری می‌بیند که به دهان سرد و مکنده‌ی مرگ منتهی می‌شود. شاید بتوان گفت این لحظه‌ی التفات، درست نقطه‌ی آغاز بحران میانسالی است.

جیمز هالیس، روانکاو یونگی، معتقد است که تنها در نیمه‌ی دوم زندگی است که می‌توانیم به معنای واقعی کلمه خودمان را بشناسیم و در نتیجه زندگی معناداری بسازیم. در این کتاب هالیس با پرداختن به مسائل مربوط به پیری و مرگ، راه‌هایی را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم رشد کنیم و به تکامل برسیم. او همانند یک پدر معنوی مهربان و خردمند، روش جدیدی برای کشف کردن و در آغوش گرفتن خود واقعی‌مان به ما می‌آموزد. همه‌ی کسانی که در میانسالی در حالی با خود مواجه می‌شوند که دیگر نسبت به شغلشان رضایت کافی ندارند، یا فکر می‌کنند روابطشان مانند گذشته به نظر نمی‌رسد، یا کسانی که درگیر تغییرات خانوادگی می‌شوند، مخاطب این کتاب شنیدنی هستند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

- دکتر جیمز هالیس مانند یک آشپز ماهر می‌داند که غذای روح را نمی‌توان به‌راحتی فقط سفارش داد. (روزنامه‌ی پلین دیلر)

- کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر بینش‌های عمیقی در رابطه با فرایند پیدا کردن معنای حقیقی زندگی در میانسالی به انسان می‌دهد. (روزنامه‌ی هیوستون کرونیکل)

- چگونه می‌توانید راه‌تان را به بیرون از جنگل تاریک زندگی پیدا کنید؟ وظیفه‌ای که پیش روی ماست، همان چیزی است که جیمز هالیس آن را بزرگ‌ترین پروژه‌ی میانسالی می‌نامد: «باز پس گرفتن اختیار شخصی زندگی.» این به معنی پشت سر گذاشتن چیزهایی است که در عین راحتی، محدودکننده هستند. (مجله‌ی مُر)

- کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر بررسی ژرف‌نگر و دقیق «تکامل فردی» است، بسیار انسانی و بسیار صمیمانه. تمرکز هالیس روی معنای زیربنایی برای بسیاری از افراد آشنا و قابل‌ درک است. (هفته‌نامه‌ی ناشرین)

کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید رضایت خود را از زندگی‌تان در دوره‌ی میانسالی بالا ببرید، شنیدن این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جیمز هالیس بیشتر آشنا شویم

دکتر جیمز هالیس یک روانشناس یونگی است که در دفتر شخصی‌اش به فعالیت‌هایی حول محور درمانگری می‌پردازد. او مدرک کارشناسی‌ خود را از کالج منچستر و دکترایش را از دانشگاه درو دریافت کرده و به مدت 26 سال در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف به تدریس علوم انسانی پرداخته است. جیمز در کل کشور ایالات متحده و در سراسر جهان سخنرانی کرده و هم‌اکنون با همسر و 4 فرزند بزرگسالش در هیوستون زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر می‌شنویم

حال زمان آن فرا رسیده تا کمی آرام بگیرم، به خود نظری بیندازم و از درون خودم دست‌به‌کار شوم. زیرا تنها به این شکل است که می‌توانم چون کودکی که در نخستین اقدامات خودآگاهانه‌اش خود را «من» می‌نامد، نام من بر خود بگذارم. البته با درک و مفهومی عمیق‌تر. (سورن کیرکگارد)

ما چگونه به کسی تبدیل شدیم که در دنیا زندگی می‌کند و اطرافیان مشخصاً او را به این شکل می‌شناسند یا حداقل تصور می‌کنند که چنین کسی هستیم. خودمان هم ممکن است بپرسیم که چه کسی هستیم. «من» چه چیزی را می‌داند و از چه عواملی بی‌خبر است؟ آیا آنچه مقوله‌ی من از آن بی‌خبر است، در هدایت زندگی روزانه‌ام نقش به‌سزایی ندارد؟ باز هم آنچه ناخودآگاه است، ما را در بر می‌گیرد و بار تاریخ پیشینه‌مان را به زمان حال می‌کشاند. همه می‌دانیم که زندگی ما همیشه به مویی بند است. پیش از رسیدن به خودآگاهی، این مو، نافی بوده که ما را به مادر یعنی منبع‌مان متصل می‌کرده. پیش از آن که هر نوع خوداگاهی برایمان به وجود بیاید، در زمان و مکان شناور بودیم چون نیازهای اساسی ما برآورده می‌شد و خانه برایمان جایی امن بود. سپس بی‌رحمانه به درون این جهان پرتاب شدیم و از آن زمان هیچ چیزی کاملاً امن و راحت نبوده است. مردم روایات قوم و قبیله‌ی خودشان را از این اتفاقات نقل کرده‌اند و تقریباً همگی هم‌عقیده‌اند که چنین پیشامدی، نوعی فقدان و سقوط از جایگاهی والاست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
پیش‌گفتار
2 دقیقه
زندگی این سؤالات را از شما می‌پرسد
48 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
فصل اول - بخش یک
7 دقیقه
فصل اول - بخش دو
3 دقیقه
فصل اول - بخش سه
4 دقیقه
فصل اول - بخش چهار
30 دقیقه
فصل اول - بخش پنج
19 دقیقه
فصل دوم - بخش یک
12 دقیقه
فصل دوم - بخش دو
10 دقیقه
فصل دوم - بخش سه
16 دقیقه
فصل دوم - بخش چهار
34 دقیقه
فصل دوم - بخش پنج
25 دقیقه
فصل سوم - بخش یک
16 دقیقه
فصل سوم - بخش دو
4 دقیقه
فصل سوم - بخش سه
15 دقیقه
فصل سوم - بخش چهار
12 دقیقه
فصل سوم - بخش پنج
11 دقیقه
فصل سوم - بخش شش
42 دقیقه
فصل چهارم
10 دقیقه
فصل پنجم - بخش یک
62 دقیقه
فصل پنجم - بخش دو
51 دقیقه
فصل ششم
50 دقیقه
فصل هفتم
46 دقیقه
فصل هشتم - بخش یک
23 دقیقه
فصل هشتم - بخش دو
80 دقیقه
فصل نهم
15 دقیقه
فصل دهم - بخش یک
11 دقیقه
فصل دهم - بخش دو
7 دقیقه
فصل دهم - بخش سه
7 دقیقه
فصل دهم - بخش چهار
14 دقیقه
فصل دهم - بخش پنج
13 دقیقه
فصل دهم - بخش شش
9 دقیقه
فصل دهم - بخش هفت
7 دقیقه
فصل دهم - بخش هشت
9 دقیقه
فصل دهم - بخش نه
10 دقیقه
فصل یازدهم - بخش یک
4 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دو
16 دقیقه
فصل یازدهم - بخش سه
3 دقیقه
فصل یازدهم - بخش چهار
10 دقیقه
فصل یازدهم - بخش پنج
8 دقیقه
فصل یازدهم - بخش شش
8 دقیقه
فصل یازدهم - بخش هفت
2 دقیقه
فصل یازدهم - بخش هشت
7 دقیقه
فصل یازدهم - بخش نه
6 دقیقه
فصل یازدهم - بخش ده
10 دقیقه
فصل یازدهم - بخش یازده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر
نویسنده
مترجماشکان دانشمند
راویحامد کیان
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

amin bahramnejad
۱۴۰۱/۸/۲
من به این کتاب در ٤١ سالگی گوش میدم. بسیار لذت بخش و مفیده. کتاب بسیار روان ترجمه شده و گوینده با حوصله (و نه کند و کسل کننده) اون رو خونده. ممنونم از مترجم، گوینده، ناشر و کتابراه!
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۸/۱۱
کتاب خوبیه داخل کتاب یه جایی میگه ما خیلی چیزا رو میدونیم ولی یادمون رفته که میدونیم، این کتاب همین هارو بیان میکنه گویندگی هم خوب نبود، همش تکرار می‌کرد
ارزوخیرخواه
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
کتاب خوبیه گوینده بسیارخوب حس کتاب را انتقال می دهد البته کتاب های قبل و بعد از همین نویسنده رو هم باید خوند
جندقی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
به نظرم خیلی خوب دنیای فکری بعد از سی سالگی بیان و تحلیل شده. دوست داشتم و پیشنهاد میدم.
یلسمین کیازاد
۱۴۰۳/۱/۲۲
انتظار بیشتری داشتم از این کتاب که برآورده نشد، خدا رو شکر که صوتی گوش کردم
سعیده صدر
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتاب خوبی بود توصیه میکنم
Ehsan Bahmani
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
من این کتابو پیشنهاد میکنم مطالب مفیدی داشت
فرشته اکبری
۱۴۰۱/۸/۲۷
خیلی باهاش نتونستم ارتباط برقرار کنم و کنارش گذاشتم
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر

برای دریافت کتاب صوتی یافتن معنا در نیمه دوم عمر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.