معرفی و دانلود کتاب صورت جلسه

عکس جلد کتاب صورت جلسه
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صورت جلسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صورت جلسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صورت جلسه

شما به جلسه‌ای دعوتید که در آن تاریخ یک قرن رقم خورده است... کتاب صورت جلسه به قلم اریک وویار، یک رمان سیاسی-تاریخی خواندنی درباره ظهور و قدرت‌گیری حزب نازی‌ست. این اثر در سال 2017 برنده جایزه معتبر گنکور شد.

درباره کتاب صورت جلسه:

همواره پرسش‌های گوناگونی درباره‌ی حزب نازی و اعضای آن وجود داشته است. اینکه چگونه و تحت چه شرایطی در قرن بیستم، ایدئولوژی خطرناکی چون نازیسم در آلمان به قدرت رسید و فجایعی جهانی به بار آورد، امری‌ست که پاسخ دقیق به آن تا حدی ناممکن به نظر می‌رسد. با این حال حقایق تاریخی همواره به یاری کنجکاوان می‌آیند. یکی از این حقایق تاریخی درباره‌ی قدرت‌گیری هیتلر و یارانش، مربوط به اسنادی است که از همکاری شرکت‌های بزرگ آلمانی با حزب به جا مانده است.

اریک وویار (Éric Vuillard) در رمان صورت جلسه (The Order of the Day)، ما را به جلسه‌ی رسمی‌ای می‌برد که نطفه‌ی حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان از آنجا آغاز به رشد نمود؛ منظور جلسه‌ی هرمان گورینگ (فرمانده نیروی هوایی آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم) با صاحبان شرکت‌های صنعتی بزرگی چون آگفا و زیمنس است. گورینگ در این جلسه خواستار حمایت مالی صاحبان خدمات و صنایع می‌شود. خواهش او البته بی‌پاسخ نمی‌ماند.

در کتاب صورت جلسه، تاریخ و ادبیات به شکلی درخشان با یکدیگر ترکیب شده‌اند. وقایع داستان همگی مستند هستند، اما تخیل نویسنده نیز به آن‌ها پر و بال داده است. علاوه بر این، در این اثر پرسش‌های اخلاقی بسیاری نیز به طور ضمنی و غیرمستقیم طرح می‌شوند؛ پرسش‌هایی درباره‌ی مسئولیت اخلاقی افراد و سازمان‌های بی‌شمار آلمانی، که شاید مستقیما به حزب نازی وابسته نبودند، اما با سکوت و یا طمع خود به رشد آن یاری رسانیدند.

در این رمان همچنین با تحولاتی آشنا می‌شویم که نهایتاً موجب پیوستن اتریش به آلمان در سال 1938 شدند.

جوایز و افتخارات کتاب صورت ‌جلسه:

- برنده‌ی جایزه‌ گنکور 2017
- بهترین کتاب سال NPR
- بهترین کتاب سال بوستون گلوب
- بهترین کتاب سال Literary Hub

نکوداشت‌های کتاب صورت جلسه:

- فوق‌العاده. با طنینی قدرتمند. (بی بی سی)
- وویار می‌نویسید: "یک لحظه باور نکنید که این‌ها همه مربوط به گذشته‌های دور است." و این تاریخ شاعرانه و نامتعارف او، همه را مبجوربه موافقت می‌کند. (هفته نامه ناشران)
- کم‌حجم اما بسیار قدرتمند! (Foreign Policy)
- بازبینی تازه و چندوجهیِ یک لحظه‌ی ظاهراً آشنا از قرن بیستم. (Literature Today)

کتاب صورت جلسه مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به خوانندگان آثار سیاسی و رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

با اریک وویار بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده و کارگردان فرانسوی، متولد سال 1938 است. از مشهورترین آثار سینمایی‌اش می‌توان به فیلم مرد متحرک اشاره کرد. وویار در سال 2017 برنده‌ی جایزه گنکور شد که هر ساله به بهترین و خلاقانه‌ترین اثر منثور سال تعلق می‌گیرد. کتاب صورت جلسه او با نام دستور جلسه نیز به فارسی ترجمه شده. لازم به ذکر است که او جایزه ادبی اینیاتوس ژِ رِیی را در سال 2010 برای کتاب کُنکیستادورز از آن خود کرده است.
برخی دیگر از آثار ادبی مشهور وویار: اندوه زمین، چوب سبز، جنگ مغرب زمین (برنده جایزه والری لاربد)

در بخشی از کتاب صورت جلسه می‌خوانیم:

خورشید ستاره‌ای سرد است. قلبش، مملو از خارهای یخ‌زده است و روشنایی‌اش، بدون بخشش. در ماه فوریه، درختان جان دادند، رودخانه‌ خشکید، گویی که دیگر سرچشمه، آبی بالا نمی‌آورد و دریا بیش‌تر از این نمی‌توانست آب را ببلعد. هوا خیلی سرد بود. صبح، نه سروصدایی بود و نه آواز پرنده‌ای، هیچ. کمی بعد، یک اتومبیل، اتومبیلی دیگر و ناگهان قدم‌ها و پیکرهایی که نمی‌شد دید. مامور سه‌بار ضربه ‌زد؛ ولی پرده بالا کشیده نشد.

امروز دوشنبه است؛ شهر در پشت پرده‌ای از مه در جنب‌وجوش است. مردم همانند روزهای دیگر کار خود را شروع می‌‌کنند، سوار تراموا و اتوبوس می‌شوند و در طبقه‌ی بالای آن‌ می‌نشینند، سپس در سرمای سوزان مشغول خیال‌پردازی می‌شوند. ولی 20 فوریه‌ی آن سال، مانند سال‌های دیگر نبود. بااین‌حال، اکثر مردم روز خود را با مطالعه سپری کردند و در دروغ بزرگ و جذاب کار، با حرکات کوچکی که بیانگر حقیقتی ناگفته و درست بود، غرق شدند. روزی که تمام داستان زندگی و حضور ما در یک پانتومیم گذرا خلاصه شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صورت جلسه
نویسنده
مترجمفاطمه قهرمانی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-453-124-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صورت جلسه

مهدی نوروزی
۱۴۰۰/۴/۲۶
برخلاف چیزی که من فک میکردم کتاب اصلا یک راوی ساده‌ی تاریخ نیست یه سری صحنه سازی‌های غیر معقول سخت داره که درک شون ساده نیست به نظرم اگه این کتاب رو میخوایید بخونید اول قشنگ تاریخ جنگ جهانی دوم و شخصیت هاشو بخونید که بازم فهم این کتاب دشواره که چون نسخه اصلیشو نخوندم نمیدونم ترجمه اشکال داره یا نه کتاب همین قدر سخت و پیچیده گفته.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صورت جلسه

برای دریافت کتاب صورت جلسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.