معرفی و دانلود کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول: مقدمه‌ای بر تغذیه انسان

عکس جلد کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول: مقدمه‌ای بر تغذیه انسان
قیمت:
۱۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول: مقدمه‌ای بر تغذیه انسان

اگر مایلید با جدیدترین روش‌های تغذیه‌درمانی با هدف درمان بیماری‌های شایع ناشی از مشکل اضافه‌وزن آشنایی پیدا کنید، کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول برای شما راهنمایی مناسب خواهد بود. الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت در این اثر دانش و مهارت‌های اساسی مراقبت از سلامتی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول

نخستین جلد از کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز با تمرکز بر نیازهای تغذیه‌ای ویژه، برای گروه‌های مختلف سنی، فرهنگی، قومی و نژادی و سنی نوشته شده و نویسندگان در تدوین مطالب آن بر بهبود سلامت و تندرستی فرد در راستای رسیدن به یک سبک زندگی سالم تأکید ورزیده‌اند. آموزه‌های این اثر به شما کمک می‌کند با انتخاب رژیم غذایی مناسب و برنامه‌ی ورزشی منظم از وقوع بیماری‌های مختلف پیشگیری کنید.

ترجمه‌ی کتاب حاضر بر اساس ویرایش دوازدهم نسخه‌ی انگلیسی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز منتشر شده و به اصول تغذیه و اهداف رژیم‌ غذایی در سال 2015 می‌پردازد. تمامی یافته‌های این کتاب مبتنی بر شواهد موردی فراوان در دنیای واقعی است و تصاویر زنده و جداول کاربردی آن به متخصصان تغذیه و متخصصان علوم ورزشی کمک می‌کند تغذیه‌درمانی را به‌ شکل بالینی به کار ببرند.

از دیگر اهداف کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول (Williams' Essentials of Nutrition & Diet Therapy) می‌توان به افزایش طول عمر افراد و بهداشت عمومی اشاره کرد. به‌علاوه عمل کردن به توصیه‌های این اثر به ارتقای سلامتی و ایمنی بیماران دچار چاقی، دیابت و... که عموماً دچار مشکل بی‌تحرکی یا کم‌تحرکی هستند منجر خواهد شد.

در این کتاب برخی اصطلاحات کلیدی داخل کادرهای مشخصی از متن قرار گرفته‌ تا شما بتوانید مفاهیم مهم کتاب را بهتر بیاموزید. همچنین مثال‌های کاربردی کتاب ابهامات ذهن شما را نسبت به جزئیات هر موضوع برطرف خواهد کرد. این کتاب شامل لیست‌هایی برای برنامه‌ریزی غذایی است که می‌توان با مشورت یک پزشک از اطلاعات موجود در آن بهره برد.

الیانور اسکلنکر (Eleanor Schlenker) و جویس گیلبرت (Joyce Ann Gilbert) در فصل‌های مختلف این کتاب به مباحثی چون تغذیه‌ی مطلوب و نامطلوب، استانداردهای تغذیه‌ای، راهنماهای تغذیه‌ای و مشکلات سلامت ملی، وضعیت رژیم غذایی در ایالات متحده، دستورالعمل‌های رژیمی و بسیاری مطالب مهم دیگر پرداخته‌اند.

گروه مترجمان کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول شامل دکتر زهرا سهرابی، فرزانه محمدی، مهران نوری، فاطمه سادات میریعقوبی، شنو کریمی، کیهان لطفی، زینب شاطری، سوسن محمدی، عاطفه امراللهی بیوکی، میلاد رجب زاده، یاسمن داداشی نوشهری، شیرین گرامی، عاطفه کهنسال می‌شود و این کتاب از سوی انتشارات حتمی منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول

  • با مطالعه‌ی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز درک خود را از تغذیه و رژیم‌درمانی ارتقا دهید. (وب‌سایت آمازون)

کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول مناسب چه کسانی است؟

متخصصان و دانشجویان رشته‌ی علوم تغذیه می‌توانند از مباحث تخصصی کتاب بهره ببرند. همچنین مطالب این کتاب برای عموم علاقه‌مندان به حوزه‌ی سلامت و رژیم‌درمانی مفید خواهد بود.

با الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت بیشتر آشنا شویم

الیانور اسکلنکر مدیریت برنامه‌های کارشناسی و کارآموزی رژیم غذایی را برعهده دارد. او همچنین برنامه‌ای آموزشی را در زمینه‌ی دیابت ارائه داده که بیش از دو میلیون دلار بودجه از بنیاد مراقبت‌های بهداشتی Obici، وزارت بهداشت ویرجینیا و مؤسسه‌ی ملی بهداشت جذب کرده است.

دکتر جویس گیلبرت در سال 2013، به‌عنوان رئیس و مدیرعامل انجمن متخصصان تغذیه و خدمات غذایی فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه‌براین او یک مدیر اجرایی تغذیه و کارآفرین تجاری است. جویس گیلبرت تاکنون در چندین هیئت‌مدیره و گروه‌های مشاوره‌ی غیرانتفاعی خدمت کرده و سخنران بین‌المللی است. او مدرک لیسانس خود را در رشته‌ی زیست‌شناسی دریافت نموده، در رشته‌ی علوم تغذیه دارای مدرک کارشناسی‌‌ِارشد است و دکترای علوم غذایی و تغذیه‌ی انسانی دارد.

در بخشی از کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول می‌خوانیم

الگوی تغذیۀ گیاهی سالم: در این الگو غذاهای حاوی سویا مانند توفو، حبوبات، آجیل، دانه و غلات کامل افزایش یافته و گوشت، مرغ و غذاهای دریایی حذف شده است. محصولات لبنی و تخم‌مرغ به‌عنوان پروتئین در این رژیم گنجانده شده، زیرا بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که اکثر گیاهخواران از این غذاها استفاده می‌کنند، اگرچه در صورت حذف همۀ محصولات حیوانی، در این الگو گزینه‌های جایگزین در نظر گرفته شده است.

دستورالعمل‌های 2020-2015 از پنج اصل مهم برای ایجاد چارچوبی برای تغذیه‌ٔ سالم استفاده می‌کند، اما به افراد اجازه می‌دهد از غذاهایی که مطابق با الگوهای غذایی شخصی، فرهنگی و سنتی خود هستند هم استفاده کنند. برای پذیرش دستورالعمل‌های جدید، اکثر افراد باید در انتخاب مواد غذایی خود تغییراتی ایجاد کنند. به‌عنوان مثال، نیاز دارند مواد غذایی با کالری بالاتر و متنوع انتخاب کرده و مصرف چربی، چربی اشباع‌شده، شکر و سدیم را محدود نمایند و همچنین به سمت نوشیدنی‌های سالم‌تر شیفت پیدا کنند. جهت حفظ وزن، دستورالعمل‌های سال 2015 به همراه دستورالعمل‌های مربوط به فعالیت بدنی 2008 آمریکایی‌ها، بر حفظ فعالیت بدنی روزانه متعادل با رژیم غذایی مناسب از نظر کالری، تأکید دارند.

راهکارهای اجرایی:

اتخاذ تغییرات سالم در شیوه‌های غذایی، مستلزم تغییر در محیط غذایی در خانه، مدرسه، محل کار و جامعه می‌باشد. افراد هنگام خوردن غذا در خارج از خانه، نیاز به دسترسی به محصولات و گزینه‌های سالم دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. تغذیه و سلامت
فصل 2. هضم، جذب و متابولیسم
فصل 3. کربوهیدرات
فصل 4. لیپیدها
فصل 5. پروتئین‌ها
فصل 6. ویتامین‌ها
فصل 7. آب و املاح
فصل 8. تعادل انرژی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول: مقدمه‌ای بر تغذیه انسان
نویسنده،
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-600-355-610-2
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول

برای دریافت کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.