معرفی و دانلود کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم: تغذیه بالینی

عکس جلد کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم: تغذیه بالینی
قیمت:
۲۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم: تغذیه بالینی

الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت در کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم به بررسی اختلالات تغذیه در بیماری‌های مختلف می‌پردازند و بر نقش حمایت‌ تغذیه‌ای در درمان بیماری‌ها تأکید می‌ورزند. این کتاب به متخصصان تغذیه و پزشکان کمک می‌کند نسبت به مفهوم تغذیه‌درمانی و آموزش در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج بدهند.

درباره‌ی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم

وجود بیماری‌های گوارشی، دیابت و تداخلات دارویی همواره می‌تواند بر وضعیت تغذیه‌ی افراد تأثیر چشمگیری به‌جا بگذارد. در کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم (Williams Essentials of Nutrition and Diet Therap) به ارزیابی فرایند تغذیه و شناسایی اختلالات موجود در این زمینه پرداخته شده تا متخصصان این حوزه بهتر بتوانند به کسانی که نیاز به آموزش و حمایت تغذیه‌ای دارند، یاری برسانند.

در این اثر نقش تغذیه‌ در درمان بیماری‌های گوناگون مورد توجه قرار گرفته و اثربخشی درمان‌های تغذیه‌ای گوناگون بر بدن انسان بررسی و تحلیل شده است. الیانور اسکلنکر (Eleanor Schlenker) و جویس گیلبرت (Joyce Ann Gilbert) در فصل‌های مختلف این کتاب از ضرورت تغذیه‌ی بهینه برای بیماران جراحی‌شده، افراد دارای بیماری‌های دستگاه گوارش و ارگان‌های وابسته به آن، مبتلایان به بیماری‌های گردش خون و... سخن می‌گویند و درباره‌ی نحوه‌ی تغذیه با استفاده از لوله‌ی گوارش در بیماران با نیازهای ویژه اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهند.

بررسی اثرات مواد مغذی بر داروها و چگونگی اثرگذاری تداخلات دارویی بر روند تغذیه‌درمانی، بررسی روش تغذیه‌ای بیماران کلیوی مزمن، افراد مبتلا به HIV و نقش تغذیه در پیشرفت و کاهش سرطان از دیگر مباحث تخصصی این کتاب است. ترجمه‌ی حاضر بر اساس ویرایش دوازدهم نسخه‌ی انگلیسی این کتاب صورت گرفته است. وجود تصاویر کاربردی و جداول تغذیه‌ای به متخصصان این حوزه کمک می‌کند از روش‌های ضروری تغذیه‌درمانی استفاده‌ی بهینه داشته باشند.

گروه مترجمان کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم شامل دکتر زهرا سهرابی، فرزانه محمدی، مهران نوری، فاطمه سادات میریعقوبی، شنو کریمی، کیهان لطفی، زینب شاطری، سوسن محمدی، عاطفه امراللهی بیوکی، میلاد رجب زاده، یاسمن داداشی نوشهری، شیرین گرامی و عاطفه کهنسال می‌شود. انتشارات حتمی به‌تازگی این اثر را در دسترس عموم علاقمندان قرار داده است.

در نکوداشت کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم

کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم به شما کمک می‌کند بینش و آگاهی خود را نسبت به تغذیه‌درمانی افزایش دهید. (سایت آمازون)

کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم مناسب چه کسانی است؟

متخصصان و دانشجویان رشته‌ی تغذیه، پزشکان، پژوهشگران و سایر فعالان در این حوزه می‌توانند از مطالب کتاب حاضر بهره ببرند.

با الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت بیشتر آشنا شویم

الیانور اسکلنکر مدیر برنامه‌های رژیم غذایی است و از جمله فعالیت‌های مهم او باید به ارزیابی و اجرای یک برنامه‌ی آموزشی دیابت، که در آن استانداردهای دقیقی رعایت شده، اشاره کرد. جالب این‌که او توانسته است با این برنامه بیش از 2 میلیون دلار بودجه از بنیاد مراقبت‌های بهداشتی Obici، وزارت بهداشت ویرجینیا و مؤسسه‌ی ملی بهداشت جذب کند.

دکتر جویس گیلبرت از سال 2013 به‌عنوان رئیس و مدیرعامل انجمن متخصصان تغذیه و خدمات غذایی فعالیت خود را آغاز نموده است. او دارای مدرک کارشناسی زیست‌شناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌ی علوم تغذیه است و دکترای خود را در رشته‌ی علوم غذایی و تغذیه‌ی انسانی دریافت نموده. جویس گیلبرت یک مدیر اجرایی تغذیه، کارآفرین تجاری و سخنران بین‌المللی نیز هست. او تاکنون در هیئت مدیره‌ی گروه‌‌های مشاوره‌ی غیرانتفاعی زیادی فعالیت داشته.

در بخشی از کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم: تغذیه بالینی می‌خوانیم

آزمایش‌های بیوشیمیایی (آزمایشگاهی) یک عامل کمکی در سنجش و مدیریت وضعیت تغذیه‌ای افراد است، اما استفاده از آن‌ها نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. تفسیر دقیق مستلزم آگاهی از آزمایش مناسب و همچنین عوامل تغذیه‌ای و غیرتغذیه‌ای است که می‌توانند ترکیب شیمیایی خون را تغییر دهند. عوامل مهم غیرتغذیه‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد شامل مراحل بیماری، درمان، روش‌ها، داروهاو وضعیت هیدراتاسیون می‌باشد. متداول‌ترین روش‌های ارزیابی و نظارت بر وضعیت تغذیه‌ای و برنامه‌ریزی مراقبت‌های تغذیه‌ای در اقدامات بالینی در ادامه ذکر شده است. محدودۀ کلی برای مقادیر عادی تست‌ها در متون استاندارد آورده شده است.

ارزیابی پروتئین: معمولاً ارزیابی بیوشیمیایی وضعیت پروتئین از دو دیدگاه انجام شده است: پروتئین‌های سوماتیک و پروتئین‌های احشایی. پروتئین سوماتیک در عضلۀ اسکلتی یافت می‌شود و پروتئین احشایی در اندام‌های بدن، گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پروتئین‌های سرم یافت می‌شود. هر دو منبع پروتئین از نظر متابولیکی فعال هستند، به این معنی که بدن در صورت لزوم می‌تواند از این ذخایر برداشت کند.

بدیهی است استفاده از پروتئین‌های ذخیره‌شده در بدن بدان معنی است که پروتئین دیگر برای عملکردهای بدن مانند سنتز آنتی‌بادی‌ها، هورمون‌ها و سایر اجزای حیاتی در دسترس نیست. به علاوه، هیچ تست آزمایشگاهی با حساسیت و ویژگی (اختصاصی) برای سؤتغذیۀ پروتئین وجود ندارد. ارزیابی پروتئین‌های سرم نیاز به ارزیابی هم‌زمان دریافت مواد مغذی، یافته‌های فیزیکی و وضعیت بالینی دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 16. ارزیابی تغذیه و تغذیه‌درمانی در مراقبت از بیماران
فصل 17. استرس متابولیک
فصل 18. تداخلات دارو و مواد مغذی
فصل 19. حمایت تغذیه‌ای: تغذیه انترال و پرنترال
فصل 20. بیماری‌های دستگاه گوارش
فصل 21. بیماری‌های قلبی، عروق خونی و ریه‌ها
فصل 22. دیابت شیرین
فصل 23. بیماری کلیوی
فصل 24. سندرم نقص ایمنی اکتسابی (AIDS)
فصل 25. سرطان
پیوست A. شاخص توده بدنی (دومین جدول BMI)
پیوست B. منابع غذایی اگزالات
پیوست C. کمک‌های محاسبه‌ای و جداول تبدیل
پیوست D. برنامه‌های کمک غذایی فدرال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم: تغذیه بالینی
نویسنده،
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات383
زبانفارسی
شابک978-600-355-612-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم

برای دریافت کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.