معرفی و دانلود کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم: تغذیه جامعه و چرخه زندگی

عکس جلد کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم: تغذیه جامعه و چرخه زندگی
قیمت:
134500 تومان - 14.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم: تغذیه جامعه و چرخه زندگی

الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت در کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم به اهمیت تغذیه‌ی مناسب و نقش آن در رشد و تکامل انسان پرداخته‌اند. این کتاب شما را با باید و نبایدهای تغذیه‌ای و معیارهای اساسی یک رژیم غذایی سالم در مراحل مختلف زندگی آشنا خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم

برای آنکه سنین کودکی را با توان بدنی بالایی سپری کنیم و به‌عنوان یک فرد سالم و بالغ به مرحله‌ی بزرگسالی برسیم، نیازمند داشتن تغذیه‌ای اصولی و برنامه‌ریزی‌شده هستیم. البته نقش تغذیه در زندگی هر فرد تنها محدود به سن رشد نمی‌شود و ما تا پایان عمر نیازمند دریافت یک رژیم غذایی متناسب با نیازهای بدنمان هستیم.

در کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم (Williams Essentials of Nutrition and Diet Therap) با نقش تغذیه‌ در مراحل مختلف رشد آشنا می‌شوید و ارتباط میان نیازهای تغذیه‌ای و غذاهای تأمین‌کننده را برای داشتن بلوغ فیزیکی مناسب و تکامل روانی درک خواهید کرد.

بررسی مراحل زندگی افراد بزرگسال و توجه به اهمیت تغذیه‌ی مناسب در ارتقای سلامت از جمله اهداف مهم این کتاب است که در راستای ایمنی بیمار و افزایش سطح بهداشت عمومی بوده و در تدوین آن نیازهای تغذیه‌ای فرهنگ‌های مختلف مد نظر قرار گرفته است.

الیانور اسکلنکر (Eleanor Schlenker) و جویس گیلبرت (Joyce Ann Gilbert) سعی داشته‌اند در این اثر توصیه‌هایی را مبتنی بر اقدامات تغذیه‌ای موثر که بر فعالیت‌های بدنی و ورزشی تأثیر خوبی به‌جا می‌گذارد، بیان کنند. به‌بیان‌دیگر با خواندن این کتاب خواهید دانست انتخاب غذای اشتباه چگونه مانع تحقق پتانسیل‌های بالفعل ورزشکاران می‌شود.

به‌علاوه در فصل پایانی کتاب، مروری بر روش‌های بهبود بیماری چاقی و تأثیر عوامل مختلف بر آن خواهد شد که برای افراد چاق یا مستعد افزایش وزن مفید خواهد بود. بنابراین لازم است به نقش تغذیه در بهبود توانمندی‌های بدنی خود توجه کافی داشته باشید.

ترجمه‌ی حاضر بر اساس ویرایش دوازدهم نسخه‌ی انگلیسی کتاب منتشر شده و یافته‌های علمی این اثر با نظر به شواهد موجود در دنیای واقعی بیان شده است. همچنین از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب باید به تصاویر جذاب و جداول تغذیه‌ای آن اشاره کرد که برای متخصصان این حوزه امکان استفاده از روش‌های ضروری تغذیه‌درمانی را فراهم می‌کند.

گروه مترجمان کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم شامل دکتر زهرا سهرابی، فرزانه محمدی، مهران نوری، فاطمه سادات میریعقوبی، شنو کریمی، کیهان لطفی، زینب شاطری، سوسن محمدی، عاطفه امراللهی بیوکی، میلاد رجب زاده، یاسمن داداشی نوشهری، شیرین گرامی، عاطفه کهنسال می‌شود و انتشارات حتمی به‌تازگی این اثر را منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم

  • با خواندن کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم درک و دریافت خود را نسبت به تغذیه‌درمانی بالا ببرید. (سایت آمازون)

کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

متخصصان و فعالان رشته‌ی تغذیه، دانشجویان، پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از راهنمایی‌های علمی و مفید کتاب حاضر استفاده کنند. همچنین اگر قصد دارید یک رژیم غذایی مناسب و اصولی را آغاز کنید، استفاده از این کتاب برای شما بسیار راهگشاست.

با الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت بیشتر آشنا شویم

الیانور اسکلنکر مدیر برنامه‌های کارشناسی و کارآموزی رژیم غذایی است. از فعالیت‌های او می‌توان به ارزیابی و اجرای یک برنامه‌ی آموزشی درباره‌ی دیابت اشاره کرد که با در نظر گرفتن استانداردهای دقیق اجرا می‌شود. گفتنی‌ست این برنامه بیش از 2 میلیون دلار بودجه از بنیاد مراقبت‌های بهداشتی Obici، وزارت بهداشت ویرجینیا و مؤسسه‌ی ملی بهداشت جذب کرده است.

دکتر جویس گیلبرت دارای کارشناسی زیست‌شناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌ی علوم تغذیه است. او دکترای علوم غذایی و تغذیه‌ی انسانی دارد و از سال 2013 به‌عنوان رئیس و مدیرعامل انجمن متخصصان تغذیه و خدمات غذایی شروع به فعالیت کرده است. علاوه‌براین او یک مدیر اجرایی تغذیه، کارآفرین تجاری و سخنران بین‌المللی نیز هست. جویس گیلبرت تاکنون در چند هیئت مدیره و گروه‌ مشاوره‌ی غیرانتفاعی فعالیت داشته است.

در بخشی از کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم می‌خوانیم

چربی به‌عنوان سوخت پایه
اسیدهای چرب به‌عنوان یک منبع سوخت از چربی‌های غذایی و بافت چربی تأمین می‌شوند. در حضور اکسیژن، اسیدهای چرب برای تولید انرژی اکسید می‌شوند. این میزان از اکسیداسیون تا حدی با به حرکت درآوردن اسیدهای چرب از محل ذخیره‌ی چربی تعیین می‌شود، اما تمام این چربی‌های ذخیره‌شده یکسان نیستند. نحوه‌ی ذخیره‌ی چربی در بدن به دو صورت است: (1) ذخیره‌ی چربی در بافت چربی که قابل جذب و برداشت است و می‌تواند در صورت نیاز به صورت انرژی به بافت‌های دیگر بدن انتقال یابد و (2) چربی‌های ضروری در بافت‌های فعال متابولیک مانند مغز، استخوان، قلب، ریه‌ها، کبد، طحال، کلیه‌ها، روده‌ها، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی که در این بافت‌ها از چربی ذخیره‌شده فقط برای حفظ ساختار و عملکرد ارگان استفاده می‌شود. اگرچه ذخایر چربی قابل جایگزینی در مردان و زنان تقریبا قابل مقایسه است، اما چربی‌های ضروری آن‌ها کاملاً متفاوت است؛ به گونه‌ای که در زنان تقریباً سه‌برابر مردان است.

چربی در رژیم غذایی
چربی به‌عنوان یک سوبسترای سوخت، در پاسخ به افزایش سطح لیپاز حساس به هورمون (HSL)، از بافت چربی آزاد و وارد جریان خون می‌شود. زمانی که سطح انسولین کاهش می‌یابد، فعالیت HSL بیشتر شده و منجر به توزیع اسیدهای چرب به سراسر بدن می‌شود. به‌طور خاص، نیاز به مصرف چربی اضافی جهت حفظ بافت چربی نیست؛ زیرا کالری دریافتی اضافی از تمام ریزمغذی‌ها به چربی تبدیل و ذخیره می‌شود. از سوی دیگر، میزان متعادلی از دریافت چربی‌ها جهت جذب ویتامین‌های محلول در چربی و دریافت کافی از اسیدهای چرب ضروری (لینولئیک اسید و آلفالینوئیک اسید) لازم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 9. انتخاب غذا و ایمنی غذایی
فصل 10. تغذیه جامعه: ترویج تغذیه سالم
فصل 11. تغذیه در دوران بارداری و شیردهی
فصل 12. تغذیه برای رشد و تکامل طبیعی
فصل 13. تغذیه در بزرگسالان: سال‌های ابتدایی، میانی و پایانی دوره بزرگ‌سالی
فصل 14. تغذیه و آمادگی جسمانی
فصل 15. پیچیدگی چاقی: فراتر از تعادل انرژی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم: تغذیه جامعه و چرخه زندگی
نویسنده،
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات255
زبانفارسی
شابک978-600-355-611-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
134500 ت - 14.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم

برای دریافت کتاب ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.