معرفی و دانلود کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator

عکس جلد کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۵۲,۲۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator

کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator نوشته‌ی علی حیدری، یک کتاب پروژه‌محور به منظور آموزش کار با نرم‌افزار Illustrator است. شاید شما هم از طرفداران رشته‌های جذاب طراحی گرافیک باشید؛ رشته‌هایی که امروزه بازار کار داغ و پرطرفداری دارند. از طراحی آرم و لوگو برای شرکت‌های تجاری گرفته تا طراحی انواع کارت ویزیت و یا کاراکترهای کارتونی، همه‌ی این‌ها با یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی از جمله ایلاستریتور امکان‌پذیر خواهند شد.

درباره‌ی کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator

طراحی گرافیک، تا قرن نوزدهم میلادی که انقلاب صنعتی رخ داد، به‌شکل امروزی نبود. با انقلاب صنعتی و پیشرفت صنعت چاپ، امکان استفاده از تصاویری بی‌سابقه همراه با متن به وجود آمد و هنرمندان گرافیک به خلق آثار جدیدتر و طرح‌های خلاقانه‌تر دست زدند. اما برای انتقال پیام به مخاطب در کمترین زمان، راه‌‌حلی به نام اینفوگرافی یا همان طراحی اینفوگرافیک مطرح بوده که پیشینه‌ی آن شاید به زمان غارنشینی و طرح‌هایی که اجداد ما بر دیوار غارها می‌کشیدند برگردد. این روش، یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای ارتباطی بشر است. در این نوع از طراحی، معمولاً یک تصویر یا عکس، پیام محتوا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطب انتقال می‌دهد و اثرگذاری و ماندگاری آن پیام را نیز بیشتر خواهد کرد. اینفوگرافیک معمولاً ابزاری کاربردی برای توضیح محتواهای پیچیده به شکلی ساده در نظر گرفته شده و بسیار پرطرفدار است. برای مثال نقشه‌ی متروی تهران و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز از انواع طرح‌های اینفوگرافیک هستند.

علی حیدری، نویسنده‌ی کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator، ابتدا مفهوم اینفوگرافیک، انواع، کاربرد، اهمیت و تاریخچه‌ی آن را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. سپس در قالب چندین پروژه‌ی عملی، به بررسی طراحی انواع اینفوگرافیک و اجزای به‌کار‌رفته در آن می‌پردازد. در کتاب پیش رو می‌خوانیم که Illustrator بی‌شک برترین نرم‌افزار برداری موجود است که شرکت بزرگ Adobe آن را تولید کرده. چنانچه گرافیستی خلاق باشید، با استفاده از این نرم‌افزار، از اشکال و رنگ‌ها و نوشته‌های گرافیکی متنوعی برای ارائه‌ی طرح‌های خود بهره خواهید برد. شرکت Adobe ویژگی‌های جدیدی را به نسخه‌ی هفدهم این نرم‌افزار اضافه کرده است؛ از جمله ابزار نوشتاری لمسی، تصویرهای موجود در قلم‌ها و ... . کتاب مذکور راهنمای خودآموز کاملی‌ست و نویسنده با هدف کاربردی کردن مطالب موجود در کتاب، پروژه‌های متنوعی را در اختیار مخاطب قرار داده است.

کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator را مؤسسه‌ فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب حاضر را به کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌ی طراحی گرافیک پیشنهاد می‌دهیم.

(حجم این کتاب بالای 20 مگابایت است. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در تلفن‌همراه یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator می‌خوانیم

آشنایی با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی

نرم‌افزارهای گرافیکی به دو دسته پیکسلی (Pixel) و برداری (Vector) تقسیم می‌شوند. در نرم‌افزارهای گرافیکی پیکسلی مانند Photoshop شما با پیکسل‌ها سروکار دارید. پیکسل‌ها (Pixel) نقاط بسیار ریزی هستند که از کنار هم قرار گرفتن آن‌ها یک تصویر پیکسلی ایجاد می‌شود، عکسی که شما با یک دوربین دیجیتال می‌گیرید نمونه‌ای از یک تصویر پیکسلی است. به زبان ساده هر پیکسل سه نور آبی، قرمز و سبز را شامل می‌شود و ترکیب این سه نور به نسبت‌های مختلف تمام رنگ‌های دیگر را ایجاد می‌کند.

در نرم‌افزارهای گرافیکی برداری (Vector) نظیر Illustrator تصاویر از بردارهای ریاضی تشکیل شده‌اند. محاسبات در این نوع گرافیک بر مبنای بردارهای ریاضی و در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی مانند نقاط، خط‌ها، منحنی‌ها ذخیره می‌شود.

تصاویر برداری دو مزیت و برتری مهم نسبت به تصاویر پیکسلی دارند، اولین مزیت این است که حجم تصاویر برداری به‌مراتب نسبت به تصاویر پیکسلی کمتر است. دومین مزیت تصاویر برداری نسبت به تصاویر پیکسلی این است که با بزرگنمایی یک تصویر برداری با افت کیفیت روبرو نیستیم و هیچ‌گونه تغییر کیفیتی در تصویر مشاهده نمی‌کنیم.

یکی از مزیت‌های تصاویر پیکسلی به برداری این است که تصاویر پیکسلی به واقعیت نزدیک‌تر هستند و تصاویر برداری با وکتور حالت کارتونی و نقاشی دارند، اما هر یک از این دو مزیت‌ها و کاربردهای مخصوص به خودشان را دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با نرم‌افزار ایلوستریتور و اینفوگرافیک
آشنایی با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی
آشنایی با نرم‌افزار Illustrator
نصب نرم‌افزار Illustrator
اینفوگرافیک (Infographic) چیست؟
تاریخچه اینفوگرافیک
ایزوتایپ International System Of Typographic Picture Education
اهمیت اینفوگرافیک
انواع اینفوگرافیک
فصل دوم: پروژه‌های متنوع اینفوگرافیک
فصل سوم: انواع نمودارها در Illustrator
انواع نمودارها در Illustrator
Column Graph Tool (ابزار نمودار ستونی)
Stacked Column Graph Tool (ابزار نمودار ستونی پشت های)
Bar Graph Tool (ابزار نمودار میله‌ای)
Line Graph Tool (ابزار نمودار خطی)
Area Graph Tool (ابزار نمودار سطح)
Scatter Graph Tool (ابزار نمودار پراکندگی نقاط)
Pie Graph Tool (ابزار نمودار دایره‌ای)
سفارشی کردن نمودارها
استفاده از پانل Graphic Style
استفاده از Graph Design
استفاده از Marker در طراحی نمودارهای گرافیکی
طراحی یک نمودار گرافیکی با مقادیر عددی
ایجاد نمودارهای سه بعدی
نمودار سه‌بعدی میله‌ای
نمودار سه‌بعدی دایره‌ای
فصل چهارم: طراحی نقش و الگو
آشنایی با طراحی نقش و الگو (Pattern)
استفاده از Patternهای آماده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات337
زبانفارسی
شابک978-600-124-627-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۵۲,۲۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator

برای دریافت کتاب طراحی اینفوگراف، نقش و الگو به کمک نرم‌ افزار Adobe Illustrator و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.