معرفی و دانلود کتاب فعالیت بدنی و تندرستی

عکس جلد کتاب فعالیت بدنی و تندرستی
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی

کتاب فعالیت بدنی و تندرستی تألیف مهرزاد مقدسی و سید علی حسینی، به اهمیت فعالیت‌های ورزشی در زندگی می‌پردازد و می‌کوشد تأثیر آن را در افزایش سلامتی، کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌های خطرناک نشان دهد. این کتاب، مبانی روانی و اجتماعی ورزش را مرور می‌کند و رابطه‌ی بین این فعالیت و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، ام‌اس، پوکی استخوان و دیگر بیماری‌های خاص را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی

با پیشرفت تکنولوژی در طول قرن اخیر، سبک زندگی هم کاملاً تغییر کرده است. ماشینی شدن و به دنبال آن دیجیتالی شدن دنیا باعث شده تا انسان خیلی سریع و با کمترین حرکتی، کارهایش را انجام دهد. انسانی که روزگاری باید دائم جابجا می‌شد و کیلومترها پیاده راه می‌رفت، حال بدون هیچ تحرکی همه کارهایش را پیش می‌بُرد. این تحول صرفاً در شکل کار و تحرک نبوده، بلکه عیناً در عادات غذایی هم پیدا شد. الگوهای معاصر مبتنی بر فرآورده‌ها و غذاهای پرکالری و فست‌فودی هستند؛ اینکه بتوان خیلی سریع و ارزان نیاز بدن را تأمین کرد. این دو اتفاق در ظاهر باعث شده‌اند زندگی بهتر و بی‌دردسرتر شود؛ خیلی سریع کارهایمان را انجام می‌دهیم و در کوتاه‌ترین زمان سیر می‌شویم. اما در باطن به فاجعه منتهی شده‌اند؛ اضافه‌وزن، انواع بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، و کاهش سلامتی عمومی از پیامدهای الگوی زندگی شهری معاصر هستند.

معرفی و دانلود کتاب فعالیت بدنی و تندرستی

طبیعتاً در برابر موج این تحولات نمی‌توان ایستاد و نمی‌توان به دوران گذشته برگشت. ولی می‌توانیم در شیوه‌ی زیست فعلی‌مان تغییراتی ایجاد کنیم تا بهینه‌تر شود و این اثرات منفی کاهش یابند. برای این منظور، یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، افزایش فعالیت‌های بدنی، یا به تعبیر بهتر ورزش کردن است. ورزش این امکان را می‌دهد تا بتوان کالری بیشتری سوزاند و کم‌تحرکی را جبران کرد. مهرزاد مقدسی و سید علی حسینی در کتاب فعالیت بدنی و تندرستی همین موضوع را دستمایه‌ی بحث خود قرار داده و کوشیده‌اند اهمیت آن را نشان دهند. این کتاب درباره‌ی تأثیر ورزش در کاهش انواع بیماری‌ها هم صحبت می‌کند.

تا اوایل قرن بیستم، یکی از علل اصلی مرگ انسان‌ها بیماری‌های واگیردار بود. بیماری‌هایی همچون طاعون به‌راحتی آدم‌ها را از پا در می‌آوردند. با پیشرفت‌های پزشکی این ویروس‌ها کنترل و حتی ریشه‌کن شدند. اما این هرگز به معنای پایان تمام بیماری‌ها نبود. الگوی مرگ طی سال‌های بعدی به شکل جالبی به سمت بیماری‌های غیرواگیردار رفت. حالا مشکلات قلبی و عروقی، سرطان و دیابت بودند که به بیماری‌هایی مرگبار تبدیل شدند. پزشکان متوجه شدند، یکی از عناصری که در تمام این موارد مشترک است و به وخامت آن‌ها دامن می‌زند، کم‌تحرکی و غذاهای ناسالم است.

در این شرایط، ورزش به‌عنوان عاملی بازدارنده که می‌توانست خیلی از این مشکلات را حل کند معرفی و تبلیغ شد. به‌زعم پزشکان، هر نوع فعالیت بدنی و ورزشی می‌توانست سطح سلامت را بالاتر ببرد و ریسک چاقی و انواع بیماری‌های صعب‌العلاج و خطرناک را کاهش دهد. مهرزاد مقدسی و سید علی حسینی در کتاب فعالیت بدنی و تندرستی، به بررسی رابطه‌ی ورزش و بیماری پرداخته‌اند. آن‌ها در فصل‌هایی جداگانه به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان، ام‌اس، پوکی استخوان و دیگر بیماری‌های خاص اشاره می‌کنند و نشان می‌دهند که چطور می‌توان با ورزش آن‌ها را کنترل کرد و بهبود داد.

کتاب فعالیت بدنی و تندرستی را نشر حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب فعالیت بدنی و تندرستی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ورزشکاران، پزشکان و پژوهشگران حوزه ورزش و سلامتی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فعالیت بدنی و تندرستی می‌خوانیم

سلامتی و تندرستی دو مفهوم مشابه هستند، به طوری که به اشتباه در بیشتر اوقات مترادف یکدیگر به کار برده می‌شوند و هر دو بر، سلامت تن و روان دلالت دارند. سلامتی چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی، بی‌تردید مهم‌ترین مسئله حیات است. طی چندین دهه گذشته، سلامتی به عنوان یک حق بشری و هدف اجتماعی در جهان شناخته شده است. سلامتی برای ارضای نیازهای اساسی انسان لازم است و باید در دسترس همه انسان‌ها قرار بگیرد. برخی سلامتی را به معنی سالم بودن و مریض نبودن می‌دانند؛ در حالی که سازمان جهانی سلامت عنوان کرده است که سلامتی بیش از فقدان بیماری است. از نظر این سازمان، سلامتی به معنی برخورداری از آسایش کامل جسمانی، روانی و اجتماعی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فعالیت ورزشی، راهکاری مناسب برای سلامت و تندرستی
فصل 2: فعالیت ورزشی و چاقی
فصل 3: فعالیت ورزشی و بیماری‌های قلبی‌عروقی
فصل 4: فعالیت ورزشی و دیابت
فصل 5: فعالیت ورزشی و ام اس
فصل 6: فعالیت ورزشی و سرطان
فصل 7: فعالیت ورزشی و پوکی استخوان
فصل 8: فعالیت ورزشی و بیماری‌های خاص
فصل 9: مبانی روانی-اجتماعی فعالیت ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت بدنی و تندرستی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-600-355-255-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فعالیت بدنی و تندرستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت بدنی و تندرستی

برای دریافت کتاب فعالیت بدنی و تندرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.