معرفی و دانلود کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر

عکس جلد کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر
قیمت:
49900 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر

بردلی کانترل و وس میکائلز در کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر، به صورت خلاصه به توضیح چگونگی تأثیر کامپیوتر بر فرایند بازنمایی و اصول پایه‌ی نرم‌افزارها می‌پردازند و فنون و ابزارهای امروزی برای ارائه‌ی دیجیتالی را آموزش می‌دهند.

درباره‌ی کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر:

رسالت کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر، پیوند زدن میان تکنیک‌های دستی و دیجیتالی است. نمودهای دیجیتالی منظر، به گذشته تکیه دارند و تلاش ما در این است که گذشته و آینده را با یکدیگر پیوند دهیم. ما همواره از کارهای خلق شده به دست همکاران و دانشجویان شگفت‌زده می‌شویم و سعی بر این است که هر فرد با تشریح تکنیک‌ها به جست‌وجو و کنکاش برای تکامل آن‌ها بپردازد.

در نهایت بازنمایی‌های منظر از اصول و قواعد قدیمی خود رهایی می‌یابند و از نقشه‌های ترسیمی دستی و مکانیکی به سمت مدل‌های پارامتریک و سیستم اطلاعات جغرافیایی می‌روند. با این حال این سیستم‌ها جوابگوی خلاقیت مورد نیاز طراحان نیستند.

کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر (Digital drawing for landscape architecture) دارای مثال‌ها و تکنیک‌هایی برای هر یک از مدارک معمول در طراحی است:

دیاگرام‌ها، پلان/مقطع و پرسپکتیوها. این مدارک پایه تمام تلاش‌های ما برای بازنمایی طرح هستند. باید دقت نمود که در هنگام کار با ابزارهای دیجیتالی، مقیاس اهمیت زیادی دارد. تکنیک‌ها بر سرعت و کارایی می‌افزایند و سبب تسریع انجام کار با کمترین کلیک‌های ماوس و امکان ویرایش در مواقع ضروری می‌شوند. پس از مدتی به این نتیجه می‌رسید که تقریباً تمامی تکنیک‌ها، فرایند تکرارپذیری هستند که باعث خلق عناصر قابل ویرایش و قابل تغییر می‌شوند. از آنجایی که فرایند طراحی و نتیجه آن تا حد زیادی غیرقابل پیش‌بینی است، تغییرپذیری و انعطاف‌پذیر بودن طرح‌ها ضروری است.

هدف بردلی کانترل (Bradley Cantrell) و وس میکائلز (Wes Michaels) از نوشتن این کتاب، طرح مثال‌ها، توضیح تکنیک‌ها و فراهم نمودن زمینه‌ای برای استفاده طراحان از ابزارهای دیجیتالی است. شما می‌توانید از فصل اول مطالعه را آغاز نمایید یا از هر بخش دلخواه دیگر. اطلاعات هر فصل می‌توانند به صورت مستقل از سایر فصول استفاده شوند.

کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های معماری، معماری منظر و طراحی شهری بسیار کاربردی و سودمند است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر می‌خوانیم:

محیط پردازش اطلاعات از سیستم اجرایی، خط اتصال اپلیکیشن و ابزارهای ورودی برای کنترل آن‌ها تشکیل شده است. معمولاً ابزار ورودی شامل صفحه کلید؛ برای وارد کردن دستورات و ماوس به منظور برقراری رابطه بین عناصر طراحی کاربر است. بهترین روش برای ایجاد هماهنگی بین این ابزارها این است که یک دست روی صفحه کلید و دست دیگر روی ماوس باشد. ایجاد رابطه بین موقعیت دست‌ها و ابزارهای ورودی این اجازه را به فرد می‌دهد که خیلی سریع کلیدهای اصلی را انتخاب کرده و به موقعیت نشانگر ماوس نیز توجه کند.

هنگام کار با اکثر اپلیکیشن‌ها تعداد زیادی از دستورات تکرار می‌شوند. بنابراین باید تلاش موردنیاز برای اجرای هر دستور به حداقل برسد. اگر اجرای دستوری برای ترسیم خط به بالا بردن ماوس به منظور انتخاب دستور خط از نوار ابزار نیاز داشته باشد وقت زیادی برای حرکت ماوس در محیط مجازی تلف خواهد شد. مثلاً در ترسیم دستی اگر طراح بعد از ترسیم هر خط مداد را سر جای خود قرار دهد و آن را دوباره بردارد، ساعت‌ها به زمان طراحی افزوده خواهد شد. این درواقع همان کاریست که بسیاری از طراحان در زمان کار با اپلیکیشن‌ها انجام می‌دهند.

آسان‌ترین راه برای بالا بردن سرعت اجرای دستورات تکراری استفاده از کلیدهای اصلی و یا ترکیبی از کلیدهاست. در اپلیکیشنی مانند اتوکد هر دستوری از طریق خط فرمان قابل اجراست. در فتوشاپ برای هر ابزار و هریک از گزینه‌ها در منو کلید اصلی وجود دارد. البته بسته به محیط کاری این امکان نیز وجود دارد که کلیدهای سفارشی برای اجرای دستورات تعریف شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه
فصل اول: ایده‌ها
بخش اول: معرفی
بخش دوم: مقایسۀ رندر دیجیتالی با راندوی دستی
بخش سوم: مروری بر مفاهیم دیجیتال
بخش چهارم: ترسیمات دیجیتالی در فرایند طراحی
فصل دوم: تصاویر پایه
بخش پنجم: تنظیمات و راه‌اندازی سند
بخش ششم: تصویر پایه و تنظیم مقیاس
بخش هفتم: خطوط دست آزاد
بخش هشتم: تصویر پایه و عناصر محیطی
فصل سوم: دیاگرام‌های طراحی
بخش نهم: معرفی دیاگرام
بخش دهم: تنظیمات در برنامۀ Illustrator
بخش یازدهم: خطوط در Illustrator
بخش دوازدهم: خطوط سفارشی
بخش سیزدهم: نمادها
بخش چهاردهم: نوشته‌ها، متن‌ها و ترکیب‌بندی صفحه
بخش پانزدهم: دیاگرام‌های انفجاری
فصل چهارم: رندر پلان و مقطع
بخش شانزدهم: معرفی
بخش هفدهم: وارد کردن پی‌دی‌اف
بخش هجدهم: اعمال رنگ در پلان
بخش نوزدهم: تکنیک‌های سایه‌پردازی
بخش بیستم: ساخت بافت
بخش بیست‌ویکم: براش‌ها
بخش بیست‌ودوم: ساخت نمادها در پلان با استفاده از smart object
بخش بیست‌وسوم: مدیریت فایل‌های سنگین در فتوشاپ
بخش بیست‌وچهارم: ساختن نما-برش
فصل پنجم: پرسپکتیو
بخش بیست‌وپنجم: تصویرسازی سه‌بعدی
بخش بیست‌وششم: ساخت زمینه برای تصاویر سه‌بعدی
بخش بیست‌وهفتم: پرسپکتیو اتمسفری
بخش بیست‌وهشتم: تطابق شیء سه‌بعدی با تصویر سایت
بخش بیست‌ونهم: ساختن کلاژ پرسپکتیو در فتوشاپ
بخش سی‌ام: تکمیل پرسپکتیو در فتوشاپ (از مدل سه‌بعدی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر
نویسنده،
مترجممهسا حبیبی، سولماز حسن زاده
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات403
زبانفارسی
شابک978-600-451-549-8
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
49900 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر

برای دریافت کتاب طراحی دیجیتالی در معماری منظر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.