معرفی و دانلود کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک

عکس جلد کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک
قیمت:
۸۸۵۰۰ ۴۴,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک

کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1، همان‌طور که از نامش پیداست، حل‌المسائل درس هندسه‌ی ترسیمی‌ست و برای دانشجویان رشته‌های معماری و مهندسی مکانیک بسیار مفید خواهد بود. ابوالفضل مروتی این اثر را تالیف کرده تا راهنمای دقیقی از دروس هندسه‌ی دانشگاه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

درباره‌ی کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1

معمولاً منابع زیادی در دسترس نیستند که تمرینات دروس مختلف را به صورت کامل پوشش دهند و نکات و جزئیات موردنیاز را در اختیار دانشجویان بگذارند. از همین رو نیز یافتن یک راهنمای آموزشی که با ذکر مثال و پاسخ به تمارین پرتکرار، بتواند مفاهیم را به صورت کامل به دانشجو منتقل کند، چالشی‌ست که محصلان رشته‌های مختلف را درگیر خود کرده است. ابوالفضل مروتی در کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1، علاوه بر این که مسائل پرتکرار را به صورت گزیده مطرح کرده و پاسخ‌های کاملی را برای این مسائل ارائه داده، در ابتدای هر فصل توضیحات ساده و قابل‌فهمی از مباحث را نیز آورده تا بینش کاملی از مفاهیم را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

هندسه ترسیمی که اهمیت بالایی در رشته‌های مهندسی، به ویژه معماری و مهندسی مکانیک دارد، موضوع اصلی این کتاب است. مولف در این اثر ابتدا به سراغ توضیح مفاهیم گرافیک مهندسی رفته و به صورت کامل به این مفاهیم پرداخته است. در ادامه، انواع خط و صفحه در هندسه ترسیمی مورد بررسی قرار داده شده‌اند و به مسائل مرتبط با این مفاهیم نیز پرداخته شده است. فصل مشترک خطوط و صفحه‌ها، تغییر صفحه و مفاهیم نور و سایه، از دیگر مفاهیمی هستند که در این کتاب به صورت کامل بررسی شده‌اند. در هر بخش، مسائل مرتبط نیز طرح شده و راه‌حل‌های آن‌ها نیز به صورت کامل ارائه شده‌اند. دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1، تسلط خوبی بر هندسه ترسیمی و نکات آن به دست بیاورند.

این کتاب آموزشی توسط انتشارات سنجاق به چاپ رسیده است.

کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1 برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این کتاب، دانشجویان رشته‌های مختلف مهندسی، به‌ویژه دانشجویان رشته‌های معماری و مهندسی مکانیک هستند.

در بخشی از کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک می‌خوانیم

منبع نور موازی همان خورشید است و برای منبع نور نقطه‌ای می‌توان به لامپ و یا شمع اشاره کرد. در منبع نور موازی یا همان خورشید دو پارامتر اصلی وجود دارد. نخست زاویه‌ی شعاع نور نسبت به سطح زمین (زاویه‌ی ارتفاعی) و سپس زاویه‌ای که شعاع نور با شمال جغرافیایی (زاویه‌ی سمت) می‌سازد. به طور کلی برای تعیین مکان هندسی سایه‌ی یک نقطه می‌بایست شعاع نور را تحت زاویه‌ی ارتفاعی از نقطه‌ی موردنظر عبور داده و پس از تعیین پلان نقطه بر روی زمین و عبوردادن شعاع نور تحت زاویه سمت از آن و پیداکردن محل تقاطع این دو، سایه‌ی نقطه مشخص خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مروری بر گرافیک مهندسی
انواع خط در هندسه ترسیمی
فصل مشترک خطوط با یکدیگر
انواع صفحه در هندسه ترسیمی (نمایش صفحه توسط سه نقطه غیر واقع بر یک امتداد)
فصل مشترک صفحه با خط
فصل مشترک صفحه با صفحه
انواع صفحه در هندسه ترسیمی (نمایش صفحه توسط آثار آن)
فصل مشترک صفحه با خط
فصل مشترک صفحه با صفحه
تغییر صفحه
نور و سایه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1: ویژه دانشجویان معماری و مکانیک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سنجاق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-5469-02-0
موضوع کتابکتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک
۸۸۵۰۰ ۴۴,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1

برای دریافت کتاب مسائلی از هندسه کاربردی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.