معرفی و دانلود کتاب عادت‌های اتمی

عکس جلد کتاب عادت‌های اتمی
قیمت:
۷۶,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت‌های اتمی

بهترین کتاب راهنما برای ترک عادات بد و خلق عادات سازنده هم‌اکنون روبه‌روی شماست! به کمک جیمز کلیر و آموزه‌هایش در کتاب عادت‌های اتمی می‌توانید عاداتی را که موجب موفقیت و خودسازی شما می‌شوند کشف کرده و بر کیفیت زندگی روزمره‌ی خود بیفزایید، همچنین، عادات ویرانگر زندگی‌تان را نیز شناسایی کرده و برای همیشه از تأثیرات منفی‌شان خلاص شوید. برای اینکه به جمع موفق‌ترین‌ها بپیوندید، کافی است همین حالا مطالعه‌ی این کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال و نامزد جایزه‌ی گودریدز را آغاز کنید. این اثر ذیل سری کتاب‌های حوزه‌ی توسعه فردی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب عادت‌های اتمی

بخش گسترده‌ای از زندگی روزمره‌ی ما ترکیبی است از عادات منفی یا مثبتی که طی مدتی طولانی در ذهن و زندگی‌مان نهادینه شده‌اند؛ از ساعتی که برای بیدار شدن از خواب انتخاب می‌کنیم، لباسی که می‌پوشیم، تغذیه‌ای که داریم تا طرز صحبت با دیگران و تعامل با همکاران. عادت‌ها آن‌قدر در زندگی ما جای خوش کرده‌اند که به ندرت ممکن است متوجه آن‌ها شویم یا تصمیم بگیریم در مورد مزایا و معایبشان فکر کنیم. ممکن است عادت منفی کوچکی داشته باشیم که عامل بسیاری از شکست‌های یا ناکامی‌هایمان به شمار بیاید اما هرگز حتی متوجه وجودش هم نشده باشیم! یا بدون اینکه بدانیم، عادت مثبتی را پیش گرفته باشیم که ثمرات بسیاری برایمان داشته اما هرگز آگاهانه آن را تحلیل نکرده باشیم.

از سوی دیگر، برخی از ما ممکن است به عادات منفی خود پی برده باشیم و حتی تصمیم گرفته باشیم آن‌ها را شکست بدهیم اما در اغلب موارد این خودمان بوده‌ایم که شکست خورده‌ایم. شاید هم متوجه عادت مثبتی در رفتارهایمان شده باشیم اما در تقویت و گسترش آن ناکام مانده باشیم. خبر خوب این‌که جیمز کلیر (James Clear)، سخنران و نویسنده‌ی تحسین‌شده‌ی حوزه‌ی خودیاری، در کتاب عادت‌های اتمی (Atomic habits) هم مکانیزم عادت‌ها را برایمان روشن می‌کند و هم راه حذف یا تقویت عادات را به ما می‌آموزد. کتاب حاضر از زمان انتشار تاکنون از سوی چندین نشریه به‌عنوان پرفروش‌ترین یا برترین کتاب معرفی شده است. همین نکته، گواه مفید، کاربردی و ارزشمند بودن آموزه‌های آن است.

معرفی و دانلود کتاب عادت‌های اتمی

کتاب پیش‌رو در 20 فصل نگاشته شده. فصل نخست آن ما را با تأثیر شگفت‌انگیز عادت‌ها آشنا خواهد کرد. فصل دوم به بیان این حقیقت پرداخته که عادات ما، هویت ما را شکل می‌دهند. بنابراین، برای بهبود هویت خود، راهی نداریم جز ترک عادات منفی و تقویت عادات مثبتمان. فصل سوم روشی چهارمرحله‌ای را برای شکل‌دهی به عادت‌های بهتر آموزش داده که به کمک آن می‌توانیم با توجه به زندگی ایده‌آلی که در ذهن داریم و آرزوهایی که می‌خواهیم به آن‌ها برسیم، عادات جدیدی را در زندگی‌مان پیش بگیریم. در ادامه، بهترین راه برای شروع یک عادت تازه معرفی خواهد شد. از آن‌جایی که شکل‌گیری عادت‌ها به صرف انرژی و زمان زیادی نیاز دارند، بهتر است آگاهانه به سراغ روش‌هایی عملی برای آن‌ها بگردیم تا هم کمترین میزان انرژی را به آن‌ها اختصاص دهیم و هم زودتر به نتیجه‌ی دلخواه خود برسیم.

در فصل ششم به نکته‌های اشتباهی که در زمینه‌ی «انگیزش» رواج پیدا کرده‌‌اند، اشاره شده و تأثیر محیط بر عادات انسان بررسی می‌شود. فصل هفتم به خویشتن‌داری و رموز آن اختصاص پیدا کرده و فصل هشتم نیز به ما آموزش می‌دهد که چگونه عادت‌های مقاومت‌ناپذیری را شکل بدهیم. جیمز کلیر در فصل نهم به اثرگذاری خانواده و دوستان در ایجاد عادت‌ها اشاره کرده. فصل یازدهم کتاب عادت‌های اتمی نشان می‌دهد که سرعت پایین در شکل‌دهی به عادت‌ها، بهتر از آن است که ناامید شویم و برای همیشه آن‌ها را فراموش کنیم.

قانونِ کمترین تلاش و کاربرد آن در زمینه‌ی عادت‌ها، موضوع فصل دوازدهم است. فصل سیزدهم نشان می‌دهد چطور می‌توانیم از پشت گوش انداختن کارها اجتناب کنیم؛ آن هم به کمک قاعده‌ی دو دقیقه‌ای! در فصل چهاردهم راهکارهایی برای اجتناب‌ناپذیر کردن عادت‌های خوب و امکان‌ناپذیر کردن عادت‌های بد بیان شده. فصل پانزدهم قانون اصلی تغییر رفتار را مطرح کرده و در فصل شانزدهم روش‌هایی برای پایبندی به عادات خوب آموزش داده می‌شود. تأثیر حساب پس دادن به دیگران بر عادات، ماهیت حقیقی استعدادها، قانون گلدی لاکس برای باانگیزه ماندن در زندگی و... موضوعات دیگری هستند که در فصول هفدهم تا بیستم کتاب عادت‌های اتمی مورد بحث و تحلیل قرار گرفته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب عادت‌های اتمی

اگر شما هم می‌خواهید به سبک موفق‌ترین انسان‌های جهان زندگی کنید، عادت‌های مثبت و سازنده را به زندگی خود بیاورید و برای همیشه با عادت‌های مخرب و منفی خود خداحافظی کنید، همین حالا کتاب جیمز کلیر را با برگردان هوشمند دهقان تهیه کنید؛ کتابی روان‌شناختی که نشر هورمزد چاپ و انتشار آن را به عهده داشته.

جوایز و افتخارات کتاب عادت‌های اتمی

  • کتاب شماره‌ی 1 نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش ساندی‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتب غیرداستانی در سال 2018
  • فروش بیش از 10 میلیون نسخه
  • پرفروش‌ترین کتاب در لیست وال‌استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب در لیست یواس‌ای تودی
  • پرفروش‌ترین کتاب در لیست هفته‌نامه‌ی ناشران
  • معرفی به‌عنوان یکی از 7 کتاب برتر تجاری در سال 2018 از سوی شرکت فَست
  • معرفی به‌عنوان یکی از برترین کتاب‌های خودیاری از سوی Business Insider در سال 2018
  • و...

نکوداشت‌های کتاب عادت‌های اتمی

  • کتابی بسیار کاربردی و ارزشمند! جیمز کلیر مهم‌ترین اطلاعاتی را که در زمینه‌ی شکل‌گیری عادت‌ها به دست آورده، خلاصه کرده و از طریق کتاب عادت‌های اتمی در اختیارتان قرار داده. (مارک منسون، نویسنده‌ی شماره‌ی 1 نیویورک تایمز)

  • جیمز کلیر سال‌های بسیاری از عمر خود را صرف مطالعه در زمینه‌ی عادت‌ها کرده‌. کتاب عادت‌های اتمی هم جذاب است و هم راهنمایی کاربردی به شمار می‌رود که برای شکست عادت‌های بد و تقویت عادت‌های خوب به کمکتان می‌آید. (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • کتابی بی‌نظیر که موجب می‌شود نحوه‌ی برخورد شما با زندگی روزمره‌تان متحول شود. (رایان هالیدی، نویسنده‌ی پرفروش)

  • به‌عنوان پزشکی که سال‌هاست برای رهایی بیماران از عادات ناسالم‌شان تلاش می‌کنم، باید بگویم کتاب عادت‌های اتمی همان راهنمایی بود که در جست‌و‌جوی آن بودم. کتابی که نه‌تنها راهکارهای عملی را ارائه می‌کند، بلکه راهنمایی برای بیماران و مراجعان من نیز خواهد بود. کتاب قالب و فرمی ساده دارد و توصیه می‌کنم در تمامی دانشکده‌های پزشکی تدریس شود. (لوری مارباس)

  • کتاب عادت‌های اتمی واقعاً خواندنی است. من که نکته‌های زیادی را با مطالعه‌ی آن یاد گرفتم و معتقدم برای دیگر مخاطبان نیز سودمند و کاربردی خواهد بود. (گیل کینگ، یکی از مجریان CBS This Morning و سردبیر مجله‌ی The Oprah)

  • کتابی جدید و بسیار مفید! (وال‌استریت ژورنال)

  • جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید بر کمبود انگیزه‌ی خود غلبه کرده، محیط پیرامونتان را تغییر دهید و بخشی از زندگی روزمره‌ی خود را صرف نهادینه کردن عادات مثبت در ذهنتان کنید. (Glamour.com)

  • راهنمایی بی‌نظیر کتاب عادت‌های اتمی برای هر کسی که فکر می‌کند نمی‌تواند برخی از عادت‌های بد خود را کنار بگذارد و ناامید شده ولی همچنان قصد دارد سلامتی، تناسب اندام، آزادی مالی، روابط موفق و یک زندگی ایده‌آل را با کنار گذاشتن عادت‌های بد خود تجربه کند، بسیار مناسب است. (Medium.com)

  • کتابی عالی که ارزش مطالعه دارد. (بنجامین هاردی)

کتاب عادت‌های اتمی برای چه کسانی مناسب است؟

دنبال‌کنندگان کتاب‌های خودیاری، خودسازی و موفقیت حتماً از مطالعه‌ی کتاب عادت‌های اتمی بهره‌ی فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب عادت‌های اتمی می‌خوانیم

اثری که یک تغییر در عادت‌های انسان پدید می‌آورد، مشابه با اثر تغییر مسیر چنددرجه‌ای هواپیما است. تجسم کنید که از لوس‌آنجلس به نیویورک پرواز می‌کنید. اگر خلبان هنگام ترک فرودگاه لوس‌آنجلس جهت را فقط 3.5 درجه به‌سمت جنوب تغییر دهد، شما در واشنگتن دی‌سی و نه نیویورک، فرود خواهید آمد. هنگام بلند شدن هواپیما از زمین این تغییر جزئی به چشم نمی‌آید و دماغه هواپیما فقط دو یا دو و نیم متر جابه‌جا می‌شود؛ ولی زمانی که هواپیما عرض ایالات متحده را طی می‌کند، شما را صدها مایل از مقصد دور می‌کند.

به همان ترتیب، تغییر خفیفی در عادت‌های روزانه شما می‌تواند زندگی‌تان را به مقصدی بسیار متفاوت رهنمون کند. گرفتن تصمیمی که یک درصد بهتر یا یک درصد بدتر باشد، در لحظه اکنون بی‌اهمیت به نظر می‌رسد؛ لیکن در طول گستره لحظه‌هایی که عمری را تشکیل می‌دهد، این انتخاب‌ها تفاوت میان کسی که هستید و کسی که می‌توانستید باشید را تعیین می‌کند. موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه تحولاتی طولانی‌مدت.

بنابراین، اهمیت ندارد که شما در لحظه کنونی چقدر موفق یا ناموفق هستید. آنچه اهمیت دارد این است که آیا عادت‌هایتان شما را در مسیری منتهی به موفقیت قرار داده است یا نه. شما باید بیشتر مراقب خط سیر فعلی‌تان باشید تا نتایج فعلی‌. اگر میلیاردر باشید؛ ولی خرج‌تان از دخل‌تان بیشتر باشد راهی که می‌روید به ترکستان ختم می‌شود. برعکس، اگر ورشکسته هستید؛ ولی هر ماه کمی پس‌انداز می‌کنید (حتی اگر کندتر از آنچه می‌خواهید پیش می‌روید)، در مسیر رهایی مالی قرار دارید.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
بخش اول: بنیادها؛ چرا تغییرات کوچک تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کنند؟
فصل اول: نیروی غافلگیرکننده عادت‌های اتمی
فصل دوم: چگونه عادت‌ها‌ی‌تان هویت شما را شکل می‌دهد (و برعکس)؟
فصل سوم: چگونه در چهار قدم، عادت‌های بهتر را شکل دهیم؟
بخش دوم: قانون اول: آشکارش کن!
فصل چهارم: مردی که رنگ‌وروی خوبی نداشت
فصل پنجم: بهترین راه شروع عادت تازه
فصل ششم: درباره انگیزش اغراق می‌شود؛ اما اغلب محیط مهم‌تر است
فصل هفتم: رمز و راز خویشتن‌داری
بخش سوم: قانون دوم: جذابش کن!
فصل هشتم: چگونه عادت مقاومت‌ناپذیری بسازیم؟
فصل نهم: نقش خانواده و دوستان در شکل‌گیری عادت‌ها
فصل دهم: چطور می‌توانیم علل رفتارهای بدمان را پیدا کرده و درمانش کنیم؟
بخش چهارم: قانون سوم: آسانش کن!
فصل یازدهم: آهسته برو؛ ولی هیچ‌گاه به عقب برنگرد
فصل دوازدهم: قانون کمترین تلاش
فصل سیزدهم: چگونه با استفاده از قاعده دودقیقه‌ای جلوی پشت‌ گوش‌ انداختن کارها را بگیریم؟
فصل چهاردهم: چطور می‌شود عادت‌های خوب را اجتناب‌ناپذیر و عادت‌های بد را امکان‌ناپذیر کرد؟
بخش پنجم: قانون چهارم: رضایت‌بخشش کنید!
فصل پانزدهم: قانون اصلی تغییر رفتار
فصل شانزدهم: چگونه هر روز به عادت‌های خوب پایبند باشیم؟
فصل هفدهم: حساب‌ پس‌ دادن به همدیگر، معجزه می‌کند
بخش ششم: شگردهای پیشرفته: چطور می‌شود از آدمی موفق به آدم فوق‌العاده‌ای مبدل شد؟
فصل هجدهم: حقیقتِ استعداد (چه‌ زمانی ژن اهمیت دارد؟ و چه ‌زمانی بی‌اهمیت است؟)
فصل نوزدهم: قانون گُلدی‌ لاکس: چطور در زندگی و کار باانگیزه بمانیم؟
فصل بیستم: چشم اسفندیار ایجاد عادت‌های خوب
نتیجه: رمز نتایج پایدار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت‌های اتمی
نویسنده
مترجمهوشمند دهقان
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات332
زبانفارسی
شابک978-622-6010-22-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت‌های اتمی

علی جعفریان
۱۴۰۳/۱/۸
کتابی هست که مرحله به مرحله روش‌های عادت کردن به یک موضوع به ما یاد می‌دهد. ۴ مورد سرنخ، اشتیاق، پاسخ و پاداش و به صورت جامع به تحلیل این موارد می‌پردازد
Aaaaa
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب خیلی خوبیه ولی فقط بخوایین کتاب بخونین تاثیری نداره اگه کارایی که میگه رو انجام بدین حتما میتونین عادت هاتون رو تغییر بدین
محمد محبی
۱۴۰۲/۱۲/۵
بهترین کتاب از اینکه خیلی خوب و روان متن نوشته
امیر
۱۴۰۲/۱۰/۴
خوب بود واسه این که عادت‌های خوبمون رو اضافه کنیم
مهدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
تازه شروع کردم به خوندنش کتاب خوبیه
مونا رحمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب فوق العاده مفید
داود میزوجیان
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خیلی عالی هست پیشنهاد میکنم به دوستان
سامان
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب خوب و مفیدی بود
Reza mh
۱۴۰۲/۹/۱۹
خیلی خیلی کتاب خوبیه
Danial
۱۴۰۲/۹/۱۱
خیلی جالب بود و من ازش راضیم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب عادت‌های اتمی

برای دریافت کتاب عادت‌های اتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.