معرفی و دانلود کتاب بازداشتگاه صورتی: نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند

عکس جلد کتاب بازداشتگاه صورتی: نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازداشتگاه صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازداشتگاه صورتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازداشتگاه صورتی: نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند

با خواندن کتاب بازداشتگاه صورتی، اثر آدام آلتر، درمی‌یابید آن‌قدرها هم بر زندگی‌تان تسلط ندارید! در واقع نیروهای مرموزی در دنیای ذهنی، اجتماعی و مادی شما حضور دارند که بر علایق، عملکرد و حتی واکنش دیگران نسبت به شما اثرگذارند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، با بیان جدیدترین یافته‌های محققان علم روان‌شناسی در مورد تأثیرات نام‌ها، رنگ‌ها و آب‌و‌هوا بر زندگی‌، غافلگیرتان خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب بازداشتگاه صورتی

بخش عمده‌ای از کتاب‌هایی که سالانه به‌عنوان آثار روان‌شناختی به چاپ می‌رسند و راهی کتاب فروشی‌ها می‌شوند، سعی دارند تا یک نکته‌ی محوری را به شما القا کنند. این‌که شما و فقط خود شما، کنترل زندگی‌تان را به دست دارید. بنابراین، نتیجه می‌گیرند که هر اتفاق خوب و بدی که در زندگی‌تان رخ بدهد، محصول افکار، اعمال و احساسات خودتان بوده است. بااین‌حال، آدام آلتر (Adam Alter) در کتاب بازداشتگاه صورتی (Drunk Tank Pink) به شما ثابت می‌کند که دقیقاً عکس این موضوع صحت دارد؛ یعنی بدون آن‌که بدانید یا بخواهید، زندگی‌تان توسط نیروها و نشانه‌های مرموزی کنترل می‌شوند‌. نیروهایی که شاید پیش‌پا‌افتاده به نظر برسند اما بیش از آن‌چه بتوانید تصور کنید، بر زندگی شما اثر می‌گذارند.

می‌خواهید بدانید کدام نیروهای پنهانی به زندگی شما دست‌درازی کرده‌اند؟ قصد دارید با شناختن آن‌ها، نفوذشان را بر زندگی‌تان کاهش دهید؟ یا دست‌کم نسبت به تأثیراتشان آگاه باشید؟ خب، باید بگوییم بهتر است در همین لحظه، مطالعه‌ی این کتاب مجذوب‌کننده را آغاز کنید. به شما قول می‌دهیم از نکته‌ها و مطالب آن حیرت‌زده خواهید شد.

معرفی و دانلود کتاب بازداشتگاه صورتی

نویسنده پیش از معرفی نشانه‌های پنهانی زندگی‌تان، به شما یادآوری می‌کند که تمامی نیروهای مرموز و کنترل‌کننده، به سه جهان متفاوت تعلق دارند: یا به دنیای ذهنتان مربوط می‌شوند، یا در جهان اجتماعی معنا پیدا می‌کنند یا به عالم ماده اختصاص دارند. بااین‌اوصاف، مطالب این اثر نیز طی سه بخش کلی بیان شده‌اند و نیروهای وابسته به این جهان‌های سه‌گانه را تشریح می‌کنند.

همین حالا که در حال خواندن این سطور هستید، چه حسی نسبت به اسم کوچک خودتان دارید؟ اسمتان را دوست دارید یا ترجیح می‌دهید نام دیگری داشته باشید؟ اصلاً معنای اسمتان را می‌دانید؟ مشخصه‌های آوایی آن را می‌شناسید؟ اسمی که هم‌اکنون در شناسنامه‌ی شما ثبت شده و دیگران هم برای صدا زدن شما از آن استفاده می‌کنند، یکی از نیروهایی است که با مداخله در زندگی‌تان می‌تواند سرنوشتتان را متحول کند. شاید شوخی خنده‌داری به نظر برسد اما شوخی نیست و کاملاً واقعیت دارد. دانشمندان و پژوهشگران بسیاری با تحقیقات خود آن را اثبات و نمونه‌های فراوانی را برای صحت این مدعا بیان کرده‌اند. البته پیش از این‌که روان‌شناسان و جامعه‌شناسان به دنبال کشف اثرگذاری اسم‌ها بر زندگی انسان‌ها باشند، بزرگان دین و معلمان اخلاق، افراد را به انتخاب نام نیکو برای فرزندانشان ترغیب می‌کردند. پس می‌بینید که علاوه‌بر روان‌شناسان و دانشمندان، علمای دین و اخلاق نیز به اهمیت نام نیک پی برده بودند و آن را سفارش می‌کردند.

معرفی و دانلود کتاب بازداشتگاه صورتی

از میان سایر نیروهای اثرگذار می‌توان به برچسب‌های اجتماعی، نمادهای مذهبی و ملی‌گرایانه، انگیزه‌های اجتماعی، لنزهای فرهنگی، رنگ‌ها، مکان‌ها، شرایط اقلیمی و... اشاره کرد. اگر شما هم مایلید نحوه‌ی اثرگذاری جهان بیرون و درون‌تان را بر زندگی خود و میلیون‌ها انسان دیگر تشخیص دهید، بهتر است اجازه دهید آدام آلتر، به‌عنوان راهنمایی کارکشته، با اثر خواندنی خود، کتاب بازداشتگاه صورتی، در کنارتان باشد. برگردان این کتاب تحسین‌شده را هوشمند دهقان به عهده داشته و نشر ترجمان علوم انسانی آن را به مرحله‌ی چاپ رسانده‌ است.

نکوداشت‌های کتاب بازداشتگاه صورتی

  • کتاب آدام آلتر دیدگاه شما را نسبت به دنیا دگرگون می‌کند. (دن آریلی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • هنگام خواندن این کتاب گاه می‌خندی، گاه یک نفس عمیق می‌کشی، گاهی هم با ناباوری سرت را تکان می‌دهی. آدام آلتر به مخاطبان نشان می‌دهد که همگی ما تا حدودی شبیه به توپ‌های درون یک ماشین پین‌بال هستیم. اگر می‌خواهید همواره در زندگی موفق باشید، لازم است کنترل زندگی خود را به دست بگیرید. (جاناتان هایت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • آدام آلتر در کتاب بازداشتگاه صورتی، نه‌تنها منشأ بسیاری از ویژگی‌های شناختی را شرح می‌دهد، بلکه به شکل قانع‌کننده‌ای نیز برای اثبات آن‌ها دلایلی را مطرح می‌کند. درک سازوکار ذهن برای چنین رفتارهایی، موجب می‌شود پدیده‌هایی مثل فقر یا نوع‌دوستی را بهتر بشناسید. مطالعات موردی این اثر نیز درخور توجه هستند. کتاب حاضر پلی میان روان‌شناسی، پزشکی و تاریخ فرهنگ است که موجب شگفتی خوانندگان خواهد شد. (هفته‌نامه‌‌ی ناشران)
  • آلتر با بیانی قابل‌توجه، دیدگاه تازه‌ای را در مورد طبیعت انسان ارائه می‌کند. (پل بلوم، نویسنده)
  • آدام آلتر شگفت‌انگیزترین نتایج و یافته‌های اخیر علم روان‌شناسی را در یک کتاب گردآوری کرده است. تضمین می‌کنم که بعد از مطالعه‌ی کتاب بازداشتگاه صورتی، فوراً آن را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید. (جاشوآ فوئر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب بازداشتگاه صورتی، معرفی‌نامه‌ای است هوشمندانه و لذت‌بخش برای یکی از عجیب‌ترین پدیده‌های علم روان‌شناسی. (دانیل گیلبرت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • مطالعه‌ی کتاب آدام آلتر در مورد روش‌های گوناگونی که بر سازوکار ادراک ما مؤثرند، آن‌قدر قانع‌کننده بود که چارچوب ذهنی جدیدی به من بخشید. او به‌خوبی می‌دانسته مطالب کتابش برای جذاب‌تر شدن، به هیچ‌چیز دیگری نیاز ندارند. (اسمیتسونیان)
  • آدام آلتر، استاد رشته‌ی بازاریابی در دانشگاه نیویورک، کتاب جالبی در مورد عوامل مؤثر بر تفکر، عمل و احساس نوشته. خواندن این اثر مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند. (Barnes & Noble)
  • یافته‌های روان‌شناختی آلتر در این کتاب جالب‌اند. او نوشته‌های خود را با صحبت از شخصیت‌ها و حوادث گوناگون زینت بخشیده و کتابی خواندنی و آموزنده را عرضه کرده است. (نقدهای Kirkus)

کتاب بازداشتگاه صورتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی دقیق کتاب پیش‌رو به شما کمک می‌کند تا عناصر کلیدی زندگی فردی و جمعی انسان‌ها را شناسایی کرده و به وجود پدیده‌هایی پی ببرید که به‌طور مخفیانه، زندگی بشر را زیر نفوذ خود قرار می‌دهند. شناخت این پدیده‌ها، می‌تواند موجب شود در زندگی تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید و از نیروهای پنهانی برای رسیدن به مقاصد خود، نهایت بهره را ببرید.

در بخشی از کتاب بازداشتگاه صورتی: نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند می‌خوانیم

در بهار 1964، چهار سال پیش از نمایش جین الیوت، دو روان‌شناس آزمایش جالبی را در مدرسه‌ای در سانفرانسیسکو اجرا کردند. پژوهش مزبور زاییده‌ی ذهن رابرت روزِنتال و لنور جاکوبسن بود. آن‌ها دست به این آزمایش زدند تا نشان دهند که موفقیت در پیشرفت تحصیلی چیزی بیش از هوش خام و دوازده سال تحصیل است. در این تجربه، دانش‌آموزان وارد مدرسه‌ای در سانفرانسیسکوی جنوبی شدند. روزنتال و جاکوبسن جزئیات این بررسی را از معلمان، دانش‌آموزان و والدین پوشیده نگاه داشتند و در عوض به معلمان گفتند هدف از طراحی این آزمون آن است که تعیین کنند کدام‌یک از دانش‌آموزان در سال آینده پیشرفت خواهند کرد -آن‌ها این گروه از دانش‌آموزان را «شکفته‌های تحصیلی» نامیدند. در واقع این آزمون تست هوشی بود که هیچ ربطی به شکوفایی تحصیلی نداشت. مثل هر آزمون هوش دیگر، برخی از دانش‌آموزان نمره‌ی بالا، برخی نمره‌ی پایین و بعضی دیگر نمراتی در سطح عادی گرفتند.

مرحله‌ی بعدی آزمایش هم درخشان بود و هم بحث‌برانگیز. دو روان‌شناس مزبور نمرات دانش‌آموزان در این تست را ثبت کرده و سپس نمونه‌ای از دانش‌آموزان را، که به‌طور تصادفی انتخاب شده بودند، به‌عنوان «شکفته‌های تحصیلی» برچسب زدند. عملکرد شکفته‌ها هیچ تفاوتی با عملکرد بقیه‌ی دانش‌آموزان نداشت -هر دو گروه میانگین هوش‌بهر یکسانی داشتند. بااین‌حال به معلم‌ها گفته شد که پیش‌بینی می‌شود شکفته‌ها در سال آینده ظرف مدت کوتاهی پیشرفتِ ذهنی کنند. بهار سپری شد، تابستان آمد و بچه‌ها و معلمان به تعطیلات رفتند.

وقتی سال تحصیلی جدید در پاییز 1964 آغاز شد، معلم‌ها با گروه جدیدی از بچه‌ها، که کلاس را پرکرده بودند، مواجه شدند. معلمان شناخت کمی نسبت به دانش‌آموزان داشتند جز آنکه می‌دانستند سه ماه قبل برخی از آن‌ها به‌عنوان شکفته شناخته شده‌اند. شکفته‌ها تصادفاً انتخاب شده بودند، در نتیجه عملکردشان طی سال تحصیلی 65-1964 نمی‌توانسته با سایر دانش‌آموزان متفاوت بوده باشد. دانش‌آموزان یک ‌سالِ تحصیلی دیگر را هم به پایان رساندند و، درست پیش از آنکه سال به آخر برسد، روزنتال و جاکوبسن دومرتبه از بچه‌ها تست هوش گرفتند تا معلوم شود که نمرات آن‌ها نسبت به سال قبل تغییری کرده است یا نه. نتایج جالب بود.

بهره‌ی هوشی دانش‌آموزانی که به‌عنوان شکفته برچسب خورده بودند 10 الی 15 نمره از همتایانشان پیشی گرفته بود. چهار نفر از هر پنج دانش‌آموز شکفته دستِ‌کم پیشرفتی 10 نمره‌ای داشتند، اما فقط نیمی از دانش‌آموزان دیگر (غیرشکفته) نتایجشان به اندازه‌ی 10 نمره یا بیشتر بهتر شده بود.

فهرست مطالب کتاب

معرفی نویسنده
مقدمه
بخش اول: دنیای درون ما
1: نام‌ها
تقدیرباوری نام‌انگارانه
نام‌ها بر پیامدهای زندگی تأثیر می‌گذارند
فرچایلد در برابر پوچنسکی: نام‌های روان و سلیس در مقابل اسامی نارسا و زمخت
نام‌های دوست‌داشتنی و نام‌های قوی: نقش واج‌ها
2: برچسب‌ها
برچسب‌ها‌ دنیای پیچیده را ساده‌تر می‌سازند
کابلیناسیون، سیاه، سفید، غنی و فقیر: طبقه‌بندی‌هایی که ابهام را برطرف می‌کنند
برچسب‌ها و تداعی‌ها: چرا مقولات سیاه و طبقه‌ی کارگر خطرناک است؟
برچسب‌ها صرفاً نامعلوم‌بودگی را از میان برنمی‌دارند؛ آن‌ها پیامدها را نیز تغییر می‌دهند
دیدن چیزی که واقعاً وجود ندارد
3: نمادها
نمادها همچون کهربا معنا را به خود جذب می‌کنند
قدرت ناشی از ظرافت
نمادهای قوی‌تر، قسمت یکم: پول
نمادهای قوی‌تر، قسمت دوم: ملی‌گرایی و مذهب
آن روی سکه: کم‌زورشدنِ نمادها و تصاویر
بخش دوم: دنیای میان ما
4: صِرف حضور دیگران
دو چشم مراقب
کسانی که از انزوای اجتماعی آسیب دیده‌اند
چرا انزوای طولانی‌مدتِ اجتماعی با چنین شدتی آسیب‌ می‌زند؟
واقعیت از طریق مقایسه‌ی خودمان با دیگران کسب می‌شود
تقلید، حل مسئله و تماس اجتماعی
اجراکردن در برابر جمع: اوج نشاط اجتماعی و فرود اضطراب اجتماعی
رقبای بیشتر، رقابتِ کمتر
آشپز که چند تا شد ...
5: خصوصیت‌های افراد دیگر
انگیزه‌های اجتماعی
انگیزه‌ی جنسی: زیبارویان مسابقات شطرنج، بی‌پروایی و رقص زانو
انگیزه‌ی ایمنی: توجیهی جانب‌دارانه از نژادپرستی؟
نیروی عشق
رأس هرم مزلو
6: فرهنگ
نگریستن به اشیا و مکان‌ها با لنز‌های فرهنگی
دیدن افراد از میان لنزهای فرهنگی
نگریستن به ریاضیات، هنر و ناموس با لنز‌های فرهنگی
امراض فرهنگی
هویت دوفرهنگی: غرقه‌شدن در دو فرهنگ متفاوت
هویت چندفرهنگی: مزه‌مزه‌کردن فرهنگ‌های مختلف
بخش سوم: دنیای پیرامون ما
7: رنگ‌ها
چراغ‌های آبیِ پلیس
تاریخچه‌ی نامیمون علم «رنگ»
رنگ‌ها چگونه بر ما تأثیر می‌گذارند، قسمت اول: رنگ‌ها و بدن انسان
رنگ‌ها چگونه بر ما تأثیر می‌گذارند، قسمت دوم: پیوند میان رنگ‌ها و ابژه‌های روزانه
رنگ‌ها در زمینه‌ی عشق
رنگ‌ها در فضاهای کاری و تحصیلی
رنگ‌ها در حوزه‌ی ورزش
رنگ‌ها و اخلاقیات
8: مکان‌ها
محیط‌های توان‌فرسا
محیط طبیعی چونان نوشدارو
ناروان‌بودن ذهن و تمایل به تفکر عمیق‌تر
همرنگ‌شدن با محیط
بازگشت زمینه
9: آب‌وهوا
جنگ تابستانی و عشق زمستانی
سرمای واقعی انزوای اجتماعی
آب‌وهوا و بهبودی
آفتاب ذهن را در اموری که مستلزم خطر‌پذیری و تفکرند کُند می‌سازد
10: سخن آخر: پروانه‌ی لورنز
داستان دو تیم
قدردانی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازداشتگاه صورتی: نیروهای پنهانی که طرز فکر، احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند
نویسنده
مترجمهوشمند دهقان
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-8091-47-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازداشتگاه صورتی

ناهید
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
من باید دوباره بخونمش پر از نکته بود و خیلی منو به چالش کشید همه کارهای ما یه عقبه‌ای داره و تحت نیروهای مختلفی انجام میشه
عطریا جلالی
۱۴۰۲/۸/۳
بسیار تاثیرگذار بود.... خیلی مطالب تازگی داشت و کلی یاد گرفتم..
سپاس فراوان از اهالی کتابراه
Nasta milani
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
دید ادم رو برای بعضی از وقایعی که اتفاق می‌افته باز می‌کنه
سامان نیک منش
۱۴۰۲/۹/۴
باید بیشتر به محتوای این کتاب توجه کرد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بازداشتگاه صورتی

برای دریافت کتاب بازداشتگاه صورتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.