معرفی و دانلود کتاب عاشق مغزت باش!: سفری به دنیای شگفت انگیز مغز

عکس جلد کتاب عاشق مغزت باش!: سفری به دنیای شگفت انگیز مغز
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عاشق مغزت باش! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عاشق مغزت باش! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عاشق مغزت باش!: سفری به دنیای شگفت انگیز مغز

کتاب عاشق مغزت باش!، نوشته‌ی لئان بوچرگیل، یک سفر علمی هیجان‌انگیز به درون دنیای مغز است که هر چقدر بیشتر با قسمت‌های مختلف آن آشنا شویم، بیشتر به شگفتی‌اش پی می‌بریم. این کتاب به ما می‌گوید منشأ کارهای مختلف‌مان، مثل خندیدن، فکر کردن، توانایی دوچرخه‌سواری و ... در کدام قسمت از مغز است و چطور آن را انجام می‌دهیم!

درباره‌ی کتاب عاشق مغزت باش!

سفرهای علمی به درون مغز! ما چطور کارهای مختلفی مثل دوچرخه‌سواری یا بستن بند کفش‌ها را یاد می‌گیریم؟ افکار و احساسات ما از کجا می‌آیند؟ چطور جهان را می‌بینیم و رنگ‌ها و حرکت‌های اشیا را تشخیص می‌دهیم؟ همه‌ی این کارها را به کمک مغز می‌کنیم. مغز در خندیدن، فکر کردن و تمام کارهای دیگر به ما کمک می‌کند و اگر شخصیت مخصوص به خودمان را داریم، این هم زیر سر مغز است!

لئان بوچرگیل (Leanne Boucher Gill)، استاد روانشناسی دانشگاه نوا ساوت ایسترن، در کتاب عاشق مغزت باش! (Lobe Your Brain) سفری علمی و ماجراجویانه به درون مغز ترتیب داده است. او طی این سفر ما را به قسمت‌های مختلف مغز می‌برد، درباره‌ی نورون‌ها، عصب‌ها و نخاع می‌گوید و به ما نشان می‌دهد کدام کارمان مربوط به کدام بخش از مغز است.

کتاب عاشق مغزت باش! تصاویر رنگارنگ و جذاب زیادی درباره‌ی سازوکار مغز و کارکردهای عصبی آن دارد و به ما یاد می‌دهد که مثلاً چطور بین بازی کامپیوتری و مرتب کردن اتاقمان،‌ یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. با مطالعه‌ی این کتاب شناخت بیشتری از مغز نصیبمان می‌شود و در نتیجه یاد می‌گیریم مغزمان را دوست داشته باشیم و بهتر از آن مراقب کنیم.

کتاب عاشق مغزت باش! را زهرا آقابابایی ترجمه کرده و انتشارات مهرسا ذیل مجموعه‌ی باشگاه مغز کودک به چاپ رسانده است.

درباره مجموعه‌ی باشگاه مغز کودک

مجموعه‌ی باشگاه مغز کودک یکی از مجموعه کتاب‌های یادگیری و رشد کودکان است که با هدف و دغدغه‌ی رشد و تکامل فرآیندهای ذهنی برای کودکان فعالیت می‌کند. این مجموعه در تلاش است که با ارائه‌ی پکیج‌های آموزشی متعدد که شامل تمرین‌های کاربردی هستند، افراد را با فرهنگ مراقبت از مغز و اهمیت آن و همچنین ورزش‌های متنوع مغزی آشنا کند. باشگاه مغز در دو حوزه‌ی بزرگسال و کودک فعالیت کرده و کتاب‌های خود را هماهنگ با فرآیندهای یادگیری هر دو گروه تألیف و منتشر می‌کند. والدین و مربیانی که نسبت به یادگیری و رشد مغزی کودکان حساسند و دوست دارند فرآیند یادگیری و رشد در آن‌ها به‌ طور کامل شکل بگیرد، می‌توانند این مجموعه‌ی آموزشی و علمی را تهیه کنند.

نکوداشت‌های کتاب عاشق مغزت باش!

  • مغز و سیستم عصبی در یک نگاه! کتاب عاشق مغزت باش مثال‌های کودک‌پسند زیادی حول محور بخش‌های مختلف مغز دارد و یک مغز طبیعی را به صورت واقع‌گرایانه به کودکان معرفی می‌کند. (کرکوس ریویوز)
  • کتابی آموزنده و مطابق طبع کودکان درباره‌ی طرز کار مغز انسان است. (ادوارد سالیوان، نویسنده)

کتاب عاشق مغزت باش مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب جذاب را به تمام بچه‌های 6 تا 12 سال توصیه می‌کنیم. البته نوجوانانی که به مباحث زیست‌شناسی و شناخت اندام‌های بدن و کارکردهای آن علاقه‌مندند نیز می‌توانند از این کتاب بهره‌ی زیادی ببرند.

در بخشی از کتاب عاشق مغزت باش!: سفری به دنیای شگفت انگیز مغز می‌خوانیم

لوب گیجگاهی به تو در به خاطر آوردن چیزهایی که قبلاً یاد گرفته‌ای، کمک می‌کند، مثل قوانین بازی شطرنج یا اسم حیوان خانگی بهترین دوستت.
همینطور به تو کمک می‌کند به صداها گوش بدهی و آنچه را که اطرافیانت می‌گویند، متوجه شوی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عاشق مغزت باش!: سفری به دنیای شگفت انگیز مغز
نویسنده
مترجمزهرا آقابابایی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7924-88-6
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عاشق مغزت باش!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عاشق مغزت باش!

برای دریافت کتاب عاشق مغزت باش! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.