معرفی و دانلود کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها

عکس جلد کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها

کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها نوشتۀ نعمت الله صالحی نجف آبادی، پاسخی است به نقدهای مطرح شده به کتاب «شهید جاوید» که نظریات محققانه‌ای را پیرامون قیام امام حسین بیان کرده است.

مسائل مربوط به کتاب شهید جاوید خود بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود. نویسنده در این اثر نظریه‌ی شیخ طوسی و سید مرتضی از علمای بزرگ شیعه را در مورد قیام امام حسین، از روی اجتهاد و تحقیق پذیرفته و فلسفه‌ی این قیام را برپایی حکومت اسلامی دانسته است.

نعمت‌الله صالحی نجف آبادی دارای آثار ارزشمندی است که کتاب معروف ایشان به نام شهید جاوید می‌باشد که نظریات محققانه‌ای را پیرامون قیام امام حسین بیان کرده است. ضمنا مسائل مربوط به این کتاب خود بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌گردد.

نعمت‌الله صالحی نجف آبادی در حدود سال 1302 در شهر نجف آباد اصفهان به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در سن 15 سالگی برای دریافت علوم دینی به اصفهان رفت و پس از خواندن ادبیات عرب و... رسائل و مکاسب را نزد حاج آقا رحیم ارباب و حاج شیخ محمد حسن عالم نجف آبادی دایی خویش و نیز آقای فیاض فرا گرفت و اوایل مرجعیت آیت‌الله بروجردی در سال 1325 به قم آمد و اولین دوره خارج فقه و اصول را در کنار او یاد گرفت. او در مبارزات اجتماعی و سیاسی زیاد شرکت می‌کرد.

در بخشی از کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها می‌خوانیم:

آیت‌الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی رحمه‌الله در نامه‌ای که در همین کتاب آمده است نوشته‌اند: امام قبل از وصول به مقام امامت و ولایت واجب است احاطه به تمام معقولات و مدارکات را دارا باشد وگرنه وصول به مقام ولایت و امامت قبل از احاطه تمام به معقولات و حوادث، طفره عقلیه خواهد بود و طفره عقلیه مثل حسیه محال عقلی است.

در پاسخ ایشان می‌گوییم: اگر این سخن صحیح باشد باید در مورد پیغمبر اکرم (ص) نیز گفته شود که واجب است پیغمبر قبل از وصول به مقام نبوت احاطه به تمام معقولات و مدارکات داشته باشد وگرنه وصول به مقام نبوت قبل از احاطه به تمام معقولات و حوادث طفره عقلیه خواهد بود و طفره عقلیه مثل حسیه محال عقلی است، و لازمه این سخن این است که پیغمبر خدا (ص) پیش از آن که وحی بر او نازل شود همه قرآن را بداند و اگر چنین باشد دیگر نیازی نیست که وحی بر حضرتش نازل شود زیرا آنچه را که باید با وحی فرا گیرد قبلا می‌داند، در حالی که خداوند در قرآن کریم خطاب به رسولش می‌فرماید: پیش از آن که این قرآن را به تو وحی کنیم بدون شک از مردم بی اطلاع بودی «و إن کنت من قبیله لین الغافلین»
(سورۀ یوسف، آیه 3). بدیهی است که چون این مطلب در مورد پیغمبر خدا (ص) صحیح نیست به طریق اولی درباره امام نیز صحیح نیست.

فهرست مطالب کتاب

پاسخ به آیت‌الله رفیعی قزوینی
پاسخ به استاد علامه طباطبایی
پاسخ به جناب آقای زاهدی قمی
پاسخ به آقای محمدفاضل و آقای شهاب اشرافی
پاسخ به آقای سید احمد زنجانی فهری
پاسخ به آقای سید محمدمهدی مرتضوی
پاسخ به آقای رضا استادی
پاسخ به آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۸۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-964-5731-49-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه الکترونیک
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها

alireza nikkhah
۱۳۹۹/۱/۱۲
کتاب محققانه و مفیدی برای جویندگان حق و حقیقت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها

برای دریافت کتاب عصای موسی: نقدی بر نقدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.