معرفی و دانلود کتاب علم تمرین فوتبال: رویکرد علمی توسعه قدرت، سرعت و استقامت

عکس جلد کتاب علم تمرین فوتبال: رویکرد علمی توسعه قدرت، سرعت و استقامت
قیمت:
۱۰۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علم تمرین فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علم تمرین فوتبال: رویکرد علمی توسعه قدرت، سرعت و استقامت

توماس رایلی در کتاب علم تمرین فوتبال، به اهمیت تمرینات بدنی ورزشکاران در بازی فوتبال می‌پردازد. او پس از ارائه‌ی طرحی دقیق برای برنامه‌ریزی اصول تمرینی به مثال‌هایی کارآمد اشاره می‌کند تا مربیان بتوانند از این کتاب راحت‌تر و بهتر بهره بگیرند. کتاب حاضر را نادر رهنما، محمد فرامرزی و حمیدرضا صادقی پور ترجمه کرده‌اند.

درباره کتاب علم تمرین فوتبال

فوتبال یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین ورزش‌های دنیا است؛ بنابراین عموم مردم به آن گرایش دارند. هر کسی با هر قد و جثه‌ای می‌تواند وارد آن شود. نسبت به سایر ورزش‌ها کم‌خطرتر و ایمن‌تر است. هیچ ورزشی در جهان را نمی‌یابید که طرفدارانش شور، ذوق و تعهد طرفداران فوتبال را داشته باشند. این ورزش غیرقابل پیش‌بینی و شگفت‌انگیز است. فوتبال قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد؛ بنابراین میزان خشونت در آن کم است.

در هر سطحی، تمرینات بدنی یک ضرورت برای فوتبال بازی کردن به شمار می‌آید. فراهم‌سازی شرایط انجام تمرینات بدنی برای بازیکنان به سازماندهی یک برنامه‌ی تمرینی مؤثر نیاز دارد؛ این برنامه فقط با شناخت کامل اصول فیزیولوژیکی و آگاهی کافی از دانش کاربردی خواسته‌های بازی، امکان‌پذیر است. کتاب علم تمرین فوتبال (The Science of training) نوشته‌ی توماس رایلی (Thomas Reilly) یک برنامه‌ی جامع و کامل برای آمادگی جسمانی صحیح و علمی برای فوتبال را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب در یازده فصل تألیف شده است که در آن به مسائلی از این قبیل پرداخته می‌شود: طراحی جلسات مناسب برای تمرین و توان‌بخشی، طراحی تمرینات فصلی برای اوج‌گیری در زمان مناسب، آماده‌سازی برای بازی در شرایط محیطی مختلف، ارزیابی اثربخشی برنامه‌های تمرینی، رژیم غذایی، خواب، سبک زندگی و...

هدف اصلی از نگارش این کتاب فراهم‌سازی مبنایی علمی برای طراحی برنامه‌های آمادگی جسمانی برای بازیکنان فوتبال بوده است. در حال حاضر برنامه‌های توسعه‌ای حرفه‌ای برای مربیان فوتبال و مربیان بدن‌سازی افزایش یافته است. اما آنچه کمبود آن حس می‌شد فقدان وجود کتابی مستند بود که متخصصان بتوانند به آن اتکا کنند. این کتاب خلأ موجود را پر می‌کند.

کتاب حاضر شامل روش‌های تمرینی اصلی است که مبانی فیزیولوژیکی آن‌ها هم توضیح داده شده است. شیوه‌ی نگارش در این کتاب اینگونه است که اصول تمرینی به صورت هدفمند و سلسله‌وار مطرح می‌شوند و در ادامه اهداف آن‌ها ذکر می‌شود. مثال‌های تخصصی جلسات تمرینی در جای‌جای کتاب ارائه می‌گردد. در این کتاب اهمیت سبک زندگی و عوامل محیطی در موفقیت در بازی فوتبال نیز مورد توجه بوده است.

کتاب علم تمرین فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مربیان ورزشی و همچنین علاقمندان به علوم ورزشی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب علم تمرین فوتبال: رویکرد علمی توسعه قدرت، سرعت و استقامت می‌خوانیم

فوتبال از این جهت با ورزش‌های انفرادی متفاوت است که شاخصی تعریف‌شده از عملکرد هر بازیکن وجود ندارد. مربی تصور می‌کند اگر هر بازیکنی در اجرای برنامه کلی بازی مشارکت کند خوب بازی کرده است. تماشاگران تحت‌تأثیر جنبه‌های نمایشی‌تر عملکرد مانند نمایش یک مهارت زیبا یا به ثمر رساندن گل قرار می‌گیرند. خود بازیکنان هم درمورد آنچه هرکدام از آن‌ها در بازی انجام دهند فشار وارد خواهند کرد. این موارد در مقابل ورزش‌هایی مانند دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و شنا اساساً رویکرد ذهنی هستند. رتبه‌بندی در پایان، زمان اتمام مسافت و مسافت طی‌شده، روش دقیقی از عملکرد مسابقه را تشکیل می‌دهد.

مشارکت هر بازیکن در کل فعالیت تیمی می‌تواند از طریق کل مسافت پیموده شده در بازی مورد قضاوت قرار گیرد. انرژی مصرف‌شده بدون توجه به سرعت حرکت، ارتباط مستقیم با مسافت پیموده‌شده دارد. فشارهای فیزیولوژیکی در یک دوره زمانی معین، مانند 95 دقیقه (با در نظر گرفتن وقت‌های اضافه) به‌صورت شدت‌های تمرینی فعالیت‌های مختلف انجام‌شده در بازی نشان داده می‌شود. این شدت‌ها در دامنه‌ای از جابجایی‌های سریع با تمام توان تا راه‌رفتن معمولی قرار دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فرایند تمرین
فصل دوم: رقابت فوتبال
فصل سوم: گرم‌کردن و سردکردن
فصل چهارم: تمرینات قدرتی و توان
فصل پنجم: تمرین هوازی
فصل ششم: تمرین بی‌هوازی
فصل هفتم: روش‌های تمرین جایگزین
فصل هشتم: برگشت به حالت اولیه از فعالیت ورزشی
فصل نهم: تمرین برای محیط‌های متفاوت
فصل دهم: ارزیابی تمرین
فصل یازدهم: سبک زندگی و توسعه بلندمدت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علم تمرین فوتبال: رویکرد علمی توسعه قدرت، سرعت و استقامت
نویسنده
مترجمنادر رهنما، محمد فرامرزی، حمیدرضا صادقی پور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-600-6904-50-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علم تمرین فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علم تمرین فوتبال

برای دریافت کتاب علم تمرین فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.