معرفی و دانلود کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال

برای دانلود قانونی کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال

کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال اثر اشتفن زیبرت، با رویکردی علمی و دانش محور، فلسفه مربیگری در تیم‌های بزرگ فوتبال باشگاهی جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این کتاب با تجزیه و تحلیل بازی‌های تیم‌های بزرگ تلاش کرده که جنبه‌های مثبت و منفی فلسفه مربیگری آن‌ها را به روشنی توضیح دهد تا مربیان جوان با الگوپذیری از آن‌ها و رویکردی مثبت و دوراندیشانه به دنبال پایه‌ریزی فلسفه مربیگری خود و بنا نهادن تیم‌هایی قوی و صاحب سبک باشند.

اشتفن زیبرت (Steffen Siebert) در کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال (A league of their own) آورده است: من نیز به مانند همه مربیان به دنبال جایگاهی مناسب در تیمی موفق بودم. همواره از خودم می‌پرسیدم که چگونه می‌توانم هر روز بهترین باشم؟

پیشرفت علم فوتبال، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فوتبال امروزی را دگرگون کرده است. امروزه تیمی در میدان موفق است که تکنیکی و تاکتیک‌پذیر باشد و بتواند روش‌های نوین فوتبال را به آسانی در زمین پیاده کند. چنین تیمی در جریان بازی می‌تواند بر حریف و زمین مسلط شود و هیچ‌گونه باجی به حریف خود ندهد.

امروزه بحث جامعی در رابطه با فلسفه مربیگری و تغییراتی که در ورزش فوتبال به وجود آمده است و اینکه این تغییرات تا چه اندازه اثرگذار بوده‌اند و مربی چه نقشی در این تغییرات ایفا می‌نماید، مطرح است. اما، بدون شک شخصیت مربی در این رابطه حائز اهمیت است.

فوتبال به سمتی در حرکت است که در آن احتمال پیروزی و موفقیت مربیانی بیشتر است که در کارشان خلاقیت به خرج دهند. مربیان و معلمان باید بدانند که نسبت به نسل گذشته بایستی در بخش فنی و تکنیکی قابلیت خود را پیوسته افزایش دهند و با مطالعه و گذرندان دوره‌های آموزش به صورت علمی و آکادمیک برای گذار از تنگناهای بازی و تربیت بازیکنانی تکنیکی و تاکتیک‌پذیر گام بردارند.

در این کتاب به بازی‌های این تیم‌ها نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت و نحوه برگزیدن ترفندهای تاکتیکی برای پیروزی و گرفتن بیشترین امتیاز از هر بازیکن خاص را بررسی خواهیم نمود. تیم‌هایی که در این کتاب مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت، تیم‌های بزرگی هستند که هر کدام از آن‌ها در سال‌های اخیر افتخارات بزرگی را به دست آورده‌اند،

از جمله بارسلونا با به دست آوردن جام قهرمانان اروپا در سال‌های 2009، 2011 و 2015؛ بایرن مونیخ که در سال 2013 قهرمان این جام شده است و رئال مادرید که در سال 2014 موفق به کسب این افتخار شده است. همچنین، تیم منچسترسیتی را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد که در سال‌های 2012-2011 و 2014-2013 قهرمان لیگ برتر انگلیس شده است. از سوی دیگر، مربیان این تیم‌ها نیز به جوایز بسیار معتبری دست یافته‌اند.

در بخشی از کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال می‌خوانیم:

فوتبالیست اسپانیایی که بیشترین زمان حرفه‌ای فوتبال خود را در بارسلونا سپری کرد و 250 بازی برای این تیم انجام داد. در دوره زمانی حضور در بارسلونا، او 7 عنوان قهرمانی لالیگا را به همراه تیم کسب کرد. گواردیولا در تیم‌های مختلفی بازی کرد و در سال 2006 از دنیای مستطیل سبز به عنوان بازیکن خداحافظی نمود. پپ 47 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داد و به همراه تیم اسپانیا در سال 1992 مدال طلای بازی‌های المپیک را کسب نمود.

پپ گواردیولا حرفه مربیگری خود را با تیم B بارسلونا آغاز کرد. پس از یک فصل موفقیت‌آمیز در این تیم (B) به سرعت به عنوان سرمربی تیم A باشگاه بارسلونا برگزیده شد. بین سال‌های 2008 تا 2012 گواردیولا 4 سال موفقیت‌آمیز را با بارسلونا سپری نمود.

در نخستین فصل حضورش در تیم اصلی بارسلونا عنوان قهرمانی کوپا دل ری و لالیگا را به دست آورد. گواردیولا نخستین فصل حضورش در بارسلونا را با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تکمیل نمود. در سه سال بعدی حضورش در این تیم 10 عنوان داخلی و اروپایی از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2011-2010 را به دست آورد.

بارسلونای گواردیولا یکی از موفق‌ترین تیم‌های باشگاه تا آن زمان بود. این موفقیت به واسطه شمار قهرمانی‌هایی که با بهره‌گیری از یک سبک بازی مقتدرانه به دست آمده‌اند، سنجیده می‌شود. گواردیولا بر حفظ مالکیت بلند مدت توپ و فرصت ندادن به حریف تأکید داشت.

هنگامی که به عنوان سرمربی بارسلونا برگزیده شد، بر شناسایی بازیکنانی تمرکز نمود که مناسب این سبک بازی بودند و تمرکز اصلی‌شان حفظ مالکیت بلند مدت توپ بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
فصل اول کلیات و مفاهیم
تاریخچه سیستم بازی 1-3-2-4
سیستم بازی
دفاع
حمله
چرا سیستم 1-3-2-4؟
لیگ‌های معتبر جهان
مقایسه بین لیگ ها
مقایسه بر پایه ضریب اعتبار
فصل دوم بارسلونا
تاریخچه
مربیان مطرح باشگاه بارسلونا
جوزپ پپ گواردیولا
تیتو ویلانوا
جراردو مارتینو
لوئیز انریکه
بازیکنان کلیدی باشگاه بارسلونا
جرارد پیکه
سرخیو بوسکتس
آندرس اینیستا
دنی آلوز
لیونل مسی
نیمار
لوئیز سوارز
چیدمان کلی بارسلونا زیر نظر لوئیز انریکه
مورد پژوهی 1: برد بارسلونا
مورد پژوهی 2: باخت بارسلونا
فصل سوم بایرن مونیخ
تاریخچه
مربیان مطرح باشگاه بایرن مونیخ
لوئیس فان خال
یوپ هاینکس
جوزپ پپ گواردیولا
بازیکنان کلیدی باشگاه بایرن مونیخ
مانوئل نویر
فیلیپ لام
ژروم بواتنگ
دیوید آلابا
توماس مولر
فرانک ریبری
آرین روبن
رابرت لووندوفسکی
چیدمان کلی بایرن مونیخ زیر نظر پپ گواردیولا
مورد پژوهی 1: برد بایرن مونیخ
مورد پژوهی 2: باخت بایرن مونیخ
فصل چهارم منچسترسیتی
تاریخچه
مربیان مطرح باشگاه منچسترسیتی
روبرتو مانچینی
مانوئل پلگرینی
بازیکنان کلیدی باشگاه منچسترسیتی
جو هارت
وینسنت کمپانی
الکساندر کولاروف
یحیی توره
کوین دی بروینه
داوید سیلوا
سرخیو آگوئرو
چیدمان کلی منچسترسیتی زیر نظر مانوئل پلگرینی
مورد پژوهی 1: برد منچسترسیتی
مورد پژوهی 2: باخت منچسترسیتی
فصل پنجم رئال مادرید
تاریخچه
مربیان مطرح باشگاه رئال مادرید
ژوزه مورینیو
کارلو آنجلوتی
رافا بنیتز
زینالدین زیدان
بازیکنان کلیدی باشگاه رئال مادرید
په په
سرخیو راموس
مارسلو
لوکا مودریچ
گرت بیل
کریم بنزما
کریستیانو رونالدو
چیدمان کلی رئال مادرید زیر نظر زین‌الدین زیدان
مورد پژوهی 1: برد رئال مادرید
مورد پژوهی 2: باخت رئال مادرید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال
نویسنده
مترجمعلیرضا پاآهو، ابراهیم درتاج، محسن نیازی، علی اکبر شفیعی
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات193
زبانفارسی
شابک978-622-6333-00-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال

رامین یزدانی
۱۴۰۲/۷/۱۴
معرفی و بررسی کوچکی از ۴ باشگاه بزرگ و پر افتخار اروپا و در عین حال توضیح روش های بازی این تیم ها با بحث در مورد مربیان و بازیکنان مطرح و تأثیر گذارشان کمک خوبی بود برای شناخت بیشتر از این تیمها و اینکه اساس و سبک پایه ای این تیمها چگونه بنا شده و فرهنگ شان را چگونه پی ریزی میکنند و در عین حال مصر هستند که طبق اصول و قواعد خود حرکت کنند بهترین بخش کتاب مورد شناختی از تیمها بود که توضیح میداد در یک بازی که برد یا باخت حاصل میشد چگونه آن تیم به این نتایج میرسید.. در پایان بنظرم جای بحث در مورد دو تیم یونایتد و میلان بعنوان دو غول مطرح تاریخ فوتبال خالی بودبا تشکر
alireza azimi
۱۴۰۱/۷/۳
کتاب خیلی خوبیه، و برای اشخاصی که فوتبال رو دنبال میکنند میتونه بشدت سرگرم کننده و مفید واقع بشه، اینگونه کتابها باعث میشه راجع به چیزیکه دارید مشاهده میکنید دیدتون بازتر بشه و بهتر و بیشتر مسائل رو بفهمید این کتاب میتونه باعث بشه بیشتر از فوتبال لذت ببرید و بیشتر متوجه اتفاقاتی بشید که درون زمین میفته، پایه و اساس خوبی هم میتونه برای اشخاصی که بدنبال مربیگری هستند باشه، بطور کل کتاب خیلی خوبیه
karim ghanbari
۱۴۰۱/۵/۱
به طور کلی راجع به مباحث فوتبال صحبت میکند ولی برای افراد تازه کار خوب است و به آن‌ها کمک میکند نا سیستم‌ها و تا حدودی تاکتیکهای فوتبال را یاد بگیرند
سپاس از شما
زینب دریاباری
۱۳۹۹/۳/۲
چیز‌های خوبی از فوتبال یادمی گیریم. تکنیک جدید، مثل شوت والی، دریبل دو طرفه لایی، دریبل زیدانی، رو پایی چیزهای متفاوتی از فوتبال یاد می‌گیرم.
محمود شیخویسی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یک کتاب نسبتا خوب برای فوتبال دوستان در مورد چهار تا تیم بزرگ صبحت میکنه و این که چه طور از بازیکنان استفاده میکردن مربی‌ها و از چه تاکتیکی استفاده می کردند
علیرضا وفایی
۱۴۰۰/۶/۲۲
من یکی از طرفداران توتال فوتبال هستم و بینهایت این کتاب رو دوست دارم و لذت میبرم. به شما پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه کنید
علی
۱۴۰۲/۵/۳۱
کتابی مناسب برای فوتبالیست‌ها که در مورد تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بازیکنان و تیم‌های مطرح دنیا بحث می‌کنه
علی مومن ثانی
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتاب خوبیه نحوه فلسفه چند مربی رو توضیح داده ومیشه ازش در جهت علم فوتبال استفاده کرد
ایوب غرایی
۱۴۰۱/۷/۱۷
دیدگاه فوتبالی را علمی تر میکند برای مربیانی که دنبال صاحب سبک بودن هستند
امیر سویزی
۱۴۰۰/۴/۵
تاکتیک‌های بروز و اطلاعات کاربردی و نکاتی از بازی تیم‌های سطح اول
علیرضا دشتی
۱۳۹۹/۳/۱۴
کتاب‌های موفقیت و ورزشی رو دوس دارم که اینجا راحت پیدا میکنم. عالیه
ارشیا
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتابه مفیدی و خلاصه باید عمیق بدونی تا بفهمی موضوع رو
حیدربنی سعید
۱۴۰۲/۶/۳
زیاد حاشیه داشت این کتاب ولی در کل میتونست بهترازاینم باشه
حمیدرضا محمدعلی
۱۴۰۱/۲/۳
کتاب خوب ومفیدیست می‌توان ازاین کتاب بهره برد.
میثم زحمتکش
۱۳۹۹/۵/۱
خیلی کامل و کاربوردی
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال

برای دریافت کتاب ترفندهای تاکتیکی و تکنیکی تیم‌های بزرگ فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.