معرفی و دانلود کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال

برای دانلود قانونی کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال

کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال اثر تیم میر، الیور فاد و کارن فونتن، راهنمای مفصلی از راهکارها و درمان‌های مرتبط با آسیب‌های فوتبال است. این کتاب که به قلم پزشکان و متخصصان تیم ملی فوتبال آلمان نوشته شده، با توصیه‌های پزشکی مرتبط با شرایط مختلف، به درمان آسیب‌های ناشی از این ورزش کمک می‌کند و از آسیب‌های احتمالی آینده جلوگیری می‌کند.

درباره‌ی کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال

فوتبال ورزشی باستانی است که قدمتش به صدها سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. این ورزش با داشتن بیش از 3.5 میلیارد نفر هوادار، لقب پرطرفدارترین ورزش جهان را نصیب خود کرده است. گردش مالی چشمگیری که در این ورزش وجود دارد، آن را به یکی از بحث‌های جنجالی میان مردم بدل ساخته است. اما این ورزش ماهیت خشنی دارد؛ جدا از حواشی‌ای مانند توهین‌ها، بازی ناجوانمردانه، مافیای فوتبال، دخالت سیاست در ورزش، خرافات و حوادثی که برای طرفداران متعصب پیش می‌آید، فوتبال بنا به ذات پرتحرک و تهاجمی‌اش مصدومیت‌های فراوانی نیز دارد که حتی گاهی، بازیکنان را به کام مرگ می‌کشاند. از این رو توجه به توصیه‌های پزشکی در این زمینه می‌تواند ضامن سلامتی و ایمنی بازیکنان باشد.

کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال (Sports Medicine for Football) اثر تیم میر (Tim Meyer)، الیور فاد (Oliver Faude) و کارن فونتن (Karen aus der Fünten)، راهنمایی دقیق و علمی از ماهیت و چرایی وقوع مصدومیت‌های فوتبال و مراقبت‌های پزشکی لازم برای آن‌هاست. این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا با بالا بردن دانش و اطلاعات تخصصی‌شان در زمینه‌ی فاکتورهای سلامت جسمانی در فوتبال، تجربه‌ای کم‌خطرتر از این ورزش جذاب داشته باشند. این کتاب از مجموعه‌ کتاب‌های آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی انتشارات حتمی است.

کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال در ابتدا، به غربالگری‌های لازم برای ورود به دنیای فوتبال اشاره می‌کند و در توضیح اهمیت آن این‌طور عنوان می‌کند که اگر بازیکنی، حداقل‌های سلامت جسمانی برای انجام این ورزش را نداشته باشد، امکان آسیب‌دیدگی و به خطر افتادن را برای خود مهیا می‌کند. انجام تست‌های مختلف سلامت به خصوص در باشگاه‌های حرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کتاب در فصل دوم، به انواع بیماری‌های شایع در میان فوتبالیست‌ها اشاره می‌کند. فصل سوم کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال، اطلاعاتی بنیادی از آسیب‌های فوتبال و کمک‌های اولیه‌ی لازم برای آن‌ها در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. فصل چهارم کتاب به پیشگیری از آسیب‌ها و مصدومیت‌ها اختصاص دارد. فصل پنجم شامل آزمون‌های متعدد برای سنجش آمادگی جسمانی ورزشکار است. فصل ششم به جنبه‌های پزشکی ورزشی در تمرینات فوتبال می‌پردازد. فصل هفتم کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال، راهنمایی در خصوص تغذیه‌ی قبل، حین و بعد از مسابقات است. کتاب در فصل هشتم، به خصوصیات و نقاط تمایز فوتبال بانوان اشاره می‌کند. فصل نهم فوتبال را از منظر بازی در شرایط آب‌وهوایی مختلف می‌سنجد و در انتها، فصل دهم، قابلیت فوتبال در پیشگیری از آسیب‌ها را مطرح می‌کند.

کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال نوشته‌ی تیم میر، الیور فاد و کارن فونتن، به همت امیرحسین براتی، جواد هراتی و زهرا حبیبی به فارسی ترجمه شده است. انتشارات حتمی وظیفه‌ی چاپ و نشر این کتاب را به عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی

مجموعه کتاب‌های آسیب شناسی و حرکات اصلاحی که توسط انتشارات حتمی منتشر شده، شامل کتاب‌هایی با رویکرد علمی-ورزشی در برابر بیماری‌ها و آسیب‌های مختلف است. این کتاب‌ها با توضیح دقیق شرایط بیمار در انواع آسیب‌های ورزشی، به توضیح راهکارهای گره‌خورده با ورزش برای بازگشت سلامتی شخص می‌پردازند.

کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال نوشته‌ی تیم میر، الیور فاد و کارن فونتن، به علاقه‌مندان ورزش فوتبال و حوزه‌ی پزشکی ورزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال می‌خوانیم

فوتبالیست‌ها به بیماری‌های گوناگونی مبتلا می‌شوند که برای پوشش جامع موضوع، به یک کتاب مرجع نیاز است. با‌این‌حال، بیماری‌های کمی هستند که ویژه‌ی فوتبال بوده یا به دلیل شیوع بالا، حائز اهمیت خاصی باشند. اغلب این خود بازیکنان، مربیان و کادر پزشکی هستند که باید مسئولیت شخصی برای مدیریت این بیماری‌ها را بپذیرند. با در نظر گرفتن این واقعیت و تجربه‌ی شخصی ما، برخی از این بیماری‌ها انتخاب شده است. در این جا به مشکلات تهدید‌کننده‌ی سلامتی مانند ذات‌الریه یا بیماری‌های روماتیسمی نمی‌پردازیم، زیرا این مشکلات نیازمند درمان پزشکی کوتاه‌مدت یا بلند‌مدتی هستند که عمدتاً ارتباطی با پزشکی ورزشی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: صلاحیت پزشکی برای فوتبال
1-1. دستگاه قلبی-عروقی
1-2. دستگاه اسکلتی عضلانی
فصل 2: فوتبالیست بیمار
2-1. عفونت دستگاه تنفسی فوقانی
2-2. عفونت‌های معدی روده‌ای
2-3. علائم عمومی سایر عفونت‌ها
2-4. آلرژی‌ها
2-5. دیابت شیرین
2-6. دارو
فصل 3: فوتبالیست مصدوم
3-1. فوتبالیست‌ها اغلب هر چند وقت مصدوم می‌شوند؟
3-2. آسیب‌های فوتبالی در چه موضعی روی می‌دهند؟
3-3. چرا آسیب‌های فوتبالی روی می‌دهند؟
3-4. کمک‌های اولیه در صدمات فوتبال
3-5. اطلاعات بنیادی درباره‌ی آسیب‌های متفاوت
3-6. آسیب‌ها بر اساس نواحی بدن
فصل 4: پیشگیری از آسیب
فصل 5: ارزیابی شاخص‌های عملکردی
5-1. نیم رخ فیزیولوژیکی
5-2. آزمون‌های استقامت
5-3. آزمون‌های سرعت
5-4. آزمون‌های پلایومتریک
5-5. آزمون‌های ورزشی ویژه
فصل 6: جنبه‌های پزشکی ورزشی در تمرینات فوتبال
6-1. سازماندهی تمرینات استقامتی
6-2. تمرینات انفجاری توان و سرعت
6-3. ادغام تمرینات آمادگی جسمانی با تمرینات فوتبال
6-4. استرس، پیشرفت و ریکاوری
فصل 7: تغذیه ورزشی
1-٧. تغذیه قبل از مسابقه
7-2. تغذیه در طول مسابقه
7-3. تغذیه بعد از مسابقه
فصل 8: ویژگی‌های منحصر به فرد فوتبال بانوان
8-1. آسیب‌ها
8-2. سه‌گانه‌ی زنان ورزشکار
8-3. قاعدگی و حاملگی
فصل 9: فوتبال در شرایط آب و هوایی خاص
9-1. گرما
9-2. سرما
9-3. ارتفاع
9-4. پرواززدگی / زمان‌های جغرافیایی
فصل 10: قابلیت فوتبال در پیشگیری از آسیب‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پزشکی ورزشی در فوتبال
نویسنده، ،
مترجمامیرحسین براتی، جواد هراتی، زهرا حبیبی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-355423-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال

برای دریافت کتاب پزشکی ورزشی در فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.