معرفی و دانلود کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

عکس جلد کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه
قیمت:
50500 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

دکتر دنیل فریمن و دکتر جیسون فریمن در کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه، با تجارب علمی و عملی سالیان دراز خود کوشیده‌اند تا علل پدید‌آورنده‌ی بیماری فراگیر پارانویا و نیز راه‌های غلبه بر آن را به خوانندگان خود نشان دهند.

پارانویا بیماری‌ای است که در آن شخص بیش از اندازه به سلامت و امنیت جانی و مالی خود و عزیزانش اهمیت می‌دهد و با افکار و توهمات بی‌پایه و اساس، خود را شکنجه می‌دهد. پارانویا در واقع باوری است غیر واقعی مبنی بر این که دیگران قصد آزار ما را دارند، ما را تعقیب می‌کنند، علیه جان و مال ما توطئه می‌کنند، پشت سر ما حرف می‌زنند و... بیمار پارانویایی دچار افکار و توهمات بی‌پایه و اساس است. ترس و اضطراب وی از آسیب‌ها و حوادثی است که شاید هرگز برایش اتفاق نیفتند. حسادت و سوء‌ظن به دیگران، احساس ناامنی و بی‌اعتمادی به دیگران، احساس فراموش‌ شدگی از سوی دیگران و حتی از سوی همسر و فرزندان، تعبیر و تفسیر غلط از رفتارها و برخوردهای دیگران و اتفاقاتی که احتمالاً برایش روی خواهند داد، ترس از ارواح و اشباح، باور به نیروهای ماوراء‌الطبیعه‌ای که افکارش را کنترل می‌کنند و... همه از نشانه‌های این بیماری هستند.

اما به‌ راستی چه عواملی موجب بروز این بیماری می‌شود؟

باید گفت که پارانویا مثل بسیاری از بیماری‌های روانی دیگر، زاییده‌ی کنش متقابل و پیچیده‌ی عوامل بسیاری است. افکار پارانویایی بی‌دلیل و ناگهانی وارد ذهن ما نمی‌شوند، بلکه معمولاً حاصل تلاش ما در پی بردن به چیزی است که آن را تجربه کرده‌ایم. عواملی چون تجارب تلخ ناشی از آزار جسمی و جنسی، فقر و محرومیت، مهاجرت، اعم از مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهرهای کوچک به کلان‌ شهرها و نیز جلای وطن کردن و زندگی در کشور‌های بیگانه و در میان مردمانی با زبان‌ها، فرهنگ‌ها و باورهای مختلف، به حاشیه‌ی شهرها رانده شدن، محرومیت از امکانات مادی و فرهنگی مناسب، زندگی در بیغوله‌های شهر‌های بزرگ، چه در کشور خود و چه در کشوری بیگانه، احساس طرد‌ شدگی، نداشتن ارتباطات اجتماعی، تجربه‌ی زندان و به‌ویژه زندان انفرادی و پخش اخبار و شایعات و بزرگ‌نمایی اخبار ترسناک از سوی رسانه‌های گروهی، زمینه‌ساز ابتلا به این بیماری است.

اما در این باره چه باید کرد؟ از آن‌جا که بیماران پارانویایی در واقع دچار اختلال شخصیت هستند، به دیگران اعتماد ندارند و به قولی از سایه‌ی خود هم می‌ترسند، باید کوشید تا به بی‌پایه و اساس بودن شک و تردیدهایشان آگاه شوند، بر ترس‌ها و اضطراب‌های بی‌دلیلشان فائق آیند و از همه مهم‌تر آن که، باید کمکشان کرد تا از گوشه‌گیری و انزوا ‌درآیند.

یکی از وظایف مهم دولت‌ مردان و مسئولین هر کشور باید این باشد که با ارائه‌ی راهکارها و تدابیر درست و سنجیده در جهت از میان برداشتن فقر و محرومیت، ناامنی، تبعیض و شکاف طبقاتی، که متأسفانه روز به روز در جوامع بشری به‌ ویژه جهان سومی‌ها شدت می‌گیرد، گام بردارند. به امید آن که در این جهان پرهیاهو و مملو از ترس و وحشت، بی‌اعتمادی و ناامنی که خود از عوامل بروز بیماری‌های روانی به‌ویژه پارانویا هستند، دولت‌ مردان فهیم و مسئول در برابر جان و امنیت و سلامت مردم خود، در از میان برداشتن این پدیده‌های زشت و فاجعه‌آمیز جامعه‌ی خود، به خود آیند و با اقدامات درست خود، آن نوع زندگی را که شایسته‌ی انسان‌هاست، فراهم آورند.

دکتر دنیل فریمن (Daniel Freeman)، نویسندۀ این کتاب، عضو بنیاد ولکام در انیستیتو روانشناسی کالج سلطنتی لندن است. وی مشاور در روانشناسی بالینی در موسسه ساوث لندن و نیز دارای همین سمت در بنیاد خیریه خدمات بهداشتی دولتی در شهر مادس‌لی می‌باشد. وی یکی از پژوهشگران سرشناس جهانی در بیماری پارانویاست که دست‌اندرکار نگارش مقالات خود، عمدتا در رانشناسی و چاپ و انتشار آن‌ها در مجلات روانشناسی است. جیسون فریمن (Jason Freeman) نویسنده و ویراستار است. وی با دنیل فریمن و فیلیپا گارتی در نگارش این اثر همکاری داشته است. کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه (Paranoia) اولین کتاب خودیاری برای کسانی است که از افکار بدبینانه و باطل خود رنج می‌برند.

در بخشی از کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه می‌خوانیم:

وقتی نگرانی ما مهار نشود، می‌تواند ما را وادار کند تا به شیوه‌های غیر عادی عمل کنیم. به‌عنوان مثال، مردم غالباً با دست زدن به اقداماتی می‌کوشند تا احتمال آسیب‌ دیدگی خود را به حداقل برسانند. چیزی که روان‌شناسان به آن رفتارهای ایمن می‌گویند.

متداول‌ترین نوع رفتارهای ایمن، اجتناب کردن است. بنابراین، وقتی کسی نگران این باشد که مبادا مورد حمله قرار گیرد، احتمالاً شب از خانه بیرون نمی‌رود. اما رفتارهای ایمن ممکن است صور دیگری هم به خود بگیرند. مثلاً شاید بخواهیم کسی را که قصد اذیت و آزار ما را دارد، آرام کنیم (اینگونه رفتار را روان‌شناسان رفتار صلح‌جویانه می‌نامند)، یا شاید بکوشیم با حفظ هوشیاری خود، همیشه از خودمان مراقبت کنیم.

رفتارهای ایمن، ویژگی بارز پارانویاست. در واقع وقتی این موضوع را اخیراً در 100 بیمار دارای هذیان‌های پارانویایی بررسی کردیم. دریافتیم که 96 تن از آنان طی یک ماهه‌ی گذشته رفتارهای ایمن داشته‌اند.

البته دوری جستن از خطر، رفتاری است کاملاً طبیعی، اما هدف ما از رفتارهای ایمن در واقع محروم کردن خود از فرصتی است که به کمک آن می‌توانیم بفهمیم آیا ترس‌های ما معقول و موجه هستند، یا نه.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
1. مقدمه
آیا چاقی معضلی است پارانویایی؟
2. لانه‌ی خائنان!
پارانویا چیست؟
3. «آن‌ها به شما دروغ می‌گویند»
آیا پارانویا رو به فزونی دارد؟
4. اضطراب، آواتارها و لکه‌های جوهر
پارانویا و هیجانات عوامل ایجاد‌کننده‌ی پارانویا کدامند؟
5. «نمی‌خواهم اینجا را به‌ تنهایی مرتب کنم»
پارانویا و تجارب ناهنجار
6. گشت و گذاری در کمبِروِل
پارانویا و استدلال پارانویایی
7. سیر نزولی؟
مبارزه با پارانویا
8. نتیجه
یا بهره‌مندی از دستاوردها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه
نویسنده،
مترجمملک دخت قاسمی نیک منش
ناشر چاپینشر قانون مدار
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-92442-8-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
50500 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

Douran Amini
۱۳۹۷/۱۰/۷
با سلام
هنگامی که کتاب می‌خوانم در پیشگاه آن کسی که آنرا می‌نویسد با عشق و دوست داشتن قرار دارم و این برایم لذت بخش هست و این کتابی که خواندم بسیار عالی بود و می‌دونم که کلمه کمی هست برای قدردانی از او و چقدر این کتاب نگاهم را قوی تر کرد به آن چیزی که همیشه فکر می‌کردم دوری از بدی‌ها و زشتی‌ها و و
همچنین فکر نکردن به آن بود زیرا درک می‌کردم از واژه به واژه این کتاب فرا می‌گرفتم و این را صادقانه از صمیم قلبم میگم و این کتاب را همچنان معرفی خواهم کرد که چقدر ضروری هست خصوصا در جامعه‌ی کشورمان که تمام ظلم‌های که به همدیگر می‌شود و تهمت‌های زشتی که سبب از دست دادن آبروی یک انسان می‌شود و این که شایعات فراوانی که نسبت به هم در فضای مجازی و واقعی در سطوح اجتماع می‌بینیم ریشه در همین گمان‌های توهمانه دارد و چقدر عمیق در ناآگاهی می‌توانیم باشیم با این که می‌توانیم در هر لحظه از حال شاد و خوشحال باشیم و همین که شادی درونمان به تکاپو درآید احساس و اندیشه موجی از دوست داشتنی‌ترین هستی زیبایمان بوته‌ی گل خشکی را حیات می‌دهد.
باسپاس از کتابراه
Vahid amroudi
۱۳۹۷/۹/۱۰
فرق میان آزار واذیت وتوهم ان در کشورهای که سرمایه و زمان را پی نیروهای بدون لیاقت وچاپلوسی میکند که بیشترین وقتشان در سطح جامعه پیدا کردن ردپای گناه از همسایه تا همکار است، کجاست؟! چطور میتوان استرس نداشته باشی پس از سالها کار با صداقت، ژن احمق عقب مانده‌ای صعود کند، تو هر روز فقط مواظب لقمه نان خودت باشی، کتاب بسیار خوبیه و برای جامعه فعلی ما بسیار کاربردی است، با سپاس از کتابراه
مهدی
۱۴۰۲/۴/۲۴
کتاب کلا در مورد آمار و احتمالات، که متوجه کم‌ بودن احتمال اتفاق افتادن رویداد‌هایی که نگرانشونی بشی،
برای من اصلا این کتاب مفید نبود چون نر مورد ترس از آسیب و اینکه بلایی سرت بیاد و ایناس، اگر شما هم بدبینی تون از جنس ترس از خیانت دیدن این کتاب کمکی بهتون نمیکنه
طاهره صادقیان
۱۴۰۰/۱/۲۶
این کتاب رو به تمام افردای که تله یا طرحواره بدبینی و عدم اعتماد دارند یا حتی افرادی که این تله رو دارند ولی خودشون بی خبرند توصیه میکنم. با خوندن این کتاب می‌تونید بهتر دلایل این سایه و تله رو پیدا کنید و تو کودکی تون ریشه یابی کنید.
کاوه حسینی
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
من پارانوا دارم. و اعتقاد دارم سرطان و ایدز بعد از پارانوئید در رده‌ی دوم و سوم قرار میگیرن. پارانوئید بدترین بیماری ک یک انسان میتونه درگیرش بشه. و نتیجش تا آخر عمر تنهایه.
Ais MSD
۱۳۹۹/۱/۲۱
این کتاب هیچ کمکی به درمان پارانویا نمیکنه. چون اصلا خود نویسنده هم نمیدونه که یه ادم پارانویا اصلا قبول نداره مریضیشو و برا هرچیزی یه علت پیدا میکنه. میدونیم باید بره روانشناس اما چطوری مجابش کنیم. خیلی کتاب مزخرفی بود
Afsaneh Esmaeili
۱۴۰۲/۳/۱۵
کتاب خوبی بود استرس منو بر طرف کرد. یکسال بود یکی از آشنایان خیلی جدی میگفت که من پارانوئید دارم این کتاب رو خوندم که مطمئن بشم ندارم و همین جا کتاب آدمهای سمی رو هم دیدم و خوندم متوجه شدم که اشکال از کجا بوده
مینا امینی
۱۳۹۸/۵/۳۰
احساس کردم به جای راهکار برای درمان پارانویا، دارم روزنامه حوادث ده سال پیش امریکا رو میخونم 😑🤦‌♀️ خوب نبود اصلا 👎
مریم صدر
۱۳۹۹/۱/۱۴
بیشتر شبیه مقاله‌ی علمی بود فقط‌ دلایل پارانوریارو توضیح داده اما هیچ راهکار خاصی اراعه نداده، وقت تلف کردن بود
Neda ihi
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
باسلام این کتاب یک کتاب فوق العاده ست که با خوندنش متوجه میشیم که بیشتر افکارمون غیرواقعی و توهماتی هستن که از ترس و فکر نادرست نشات میگیرن
فاطمه حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۸
اگرچه کتاب به عنوان یک اثر آسیب شناسی چندان قوی نیست اما با مثال‌های روشن و زبان ساده، بحثهای پیچیده پارانویید و تاثیر آن بر افراد و جامعه را شرح داده است
Soheil Hooshdaran
۱۴۰۲/۱۲/۲
دانیل فریمن (استاد آکسفورد) و جیسون فریمن در این کتاب تاریخچه و آماری از بیماری پارانویا، عوامل خطر پارانویا و راه‌هایی برای درمان ارائه می‌دهند.
Mehdi Molaei
۱۴۰۰/۱۱/۴
بی نظیر بود فقط تنها ایرادی که میشه به این کتاب گرفت اینه که در مورد راهکارهای درمان پارانویا خیلی کم و مختصر پرداخته شده.
یونس نوروزی
۱۳۹۷/۹/۱۱
کتابی عملیه و همین مزیت مهمش نسبت به سایر کتب روانشناسیه که معلوم نیست اطلاعاتش براساس علمه یا من در آوردی.
محمد احمدپور
۱۴۰۲/۶/۱۲
من این کتاب و واسه خود یاری خریدمش ولی تقریبا هیچ چیزه مفیدی توش پیدا نکردم فقط و فقط امار و ارقام چندتا حوادث بود
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه

برای دریافت کتاب غلبه بر پارانویا و افکار بدبینانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.