معرفی و دانلود کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی نوشته‌ی مارتین ام. آنتونی و ریچارد پی. سوینسون، به اختلال مهم و رایج فوبیا یا اضطراب اجتماعی می‌پردازد، می‌کوشد آن را تعریف کند و ریشه‌ها و دلایل وقوعش را توضیح دهد. این کتاب درمان‌ها و ایده‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند با این ترس مواجه شویم، به‌نحوی مؤثر بر آن غلبه کنیم و با دیگران ارتباط مناسب و خوبی را شکل دهیم.

درباره‌ی کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

آیا از حضور در جمع و قرار گرفتن در مرکز توجه واهمه دارید؟ آیا از دیدن آدم‌های جدید و صحبت با آن‌ها احساس نگرانی شدید می‌کنید؟ یا از مصاحبه کردن و سخنرانی و ارائه در مقابل جمع می‌ترسید و از آن شانه خالی می‌کنید؟ این موارد نشان از نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی درون شما دارند. اختلالی که باعث می‌شود فرد از جامعه فاصله بگیرد، منزوی شود و در مواردی حتی به انجام رفتارهای ناهنجار روی آورد. این پدیده درصد قابل‌توجهی از افراد را درگیر خود کرده و بر زندگی و آرامش آن‌ها تأثیر گذاشته است. خیلی‌ها به‌دلیل داشتن اضطراب اجتماعی‌شان موقعیت‌های خوبی را ازدست‌داده‌اند، در کارشان پیشرفت نکرده‌اند، روابط عاطفی‌شان برهم‌خورده و درنهایت افسرده شده‌اند. البته این اختلال ثابت و یکنواخت نیست و می‌تواند حالات مختلفی، از سطح خفیف تا شدید داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

بسیاری فقط در موقعیت‌های خاص دچار اضطراب و کم‌رویی می‌شوند و دست‌وپایشان را گم می‌کنند؛ درحالی‌که در جاهای دیگر اعتمادبه‌نفس بهتری دارند. برای مثال برخی از بازیگران در جمع‌ها مضطرب و کمرو هستند ولی در مقابل دوربین کاملاً راحت بازی می‌کنند. اما درصد دیگر اضطراب شدیدتری دارند و همیشه این نگرانی کشنده را با خود حمل می‌کنند. یکی از منابع مفید در این زمینه، کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی (The Shyness and Social Anxiety Workbook) نوشته‌ی مارتین ام. آنتونی (Martin M. Antony) و ریچارد پی. سوینسون (Richard P. Swinson) است. کتابِ حاضر این نوع اختلال‌ها را تعریف می‌کند و نشانه‌های آن را توضیح می‌دهد. همین‌طور به ریشه‌های روان‌شناختی آن‌ها اشاره کرده و به شما می‌گوید که وقوع آن‌ها ناشی از چیست.

برد پیت، آبراهام لینکلن، جی کی رولینگ، دیوید بووی، نیکول کیدمن و لیدی گاگا؛ معروف است که این چهره‌های سرشناس کمرو هستند و در جمع مضطرب می‌شوند. بعضی از آن‌ها به این مسأله اذعان داشته‌اند و گفته‌اند که روی فعالیت حرفه‌ای‌شان هم تأثیر زیادی گذاشته. این حقیقت دو موضوع را نشان می‌دهد؛ اینکه خجالت و ترس در هر فردی ممکن است وجود داشته باشد، حتی سلبریتی‌ها هم ممکن است از آن رنج برند. و دیگر اینکه فوبیای اجتماعی بسیار پیچیده و گسترده است و نمی‌توان آن را ساده گرفت! برای مثال یک موسیقی‌دان می‌تواند جلوی جمع اجرا کند یا بازیگر تئاتر به‌راحتی قادر است در برابر تماشاگران بازی کند ولی در خارج از قالب نوازنده و بازیگر، اعتمادبه‌نفسش را از دست می‌دهد و مضطرب می‌شود. روانپزشکان و روانشناسان برای حل این مسأله راه‌حل‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند؛ از درمان‌های دارویی تا روانکاوی و مشاوره. مارتین ام. آنتونی و ریچارد پی. سوینسون در کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی به انواع درمان‌های این مسأله پرداخته و آن‌ها را تشریح می‌کنند. اما قسمت اعظم کتاب به این موضوع می‌پردازد که خود فرد چطور می‌تواند با این فوبیا مقابله کند و به استقبالش برود، شجاعانه با ترس‌ها و موقعیت‌های استرس‌زا مواجه شود و آن‌ها را کنترل کند. آنتونی و سوینسون کمک می‌کنند بتوانیم بر این شرایط غلبه کنیم و رابطه‌ی مؤثری را با دیگران شکل دهیم.

کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی را امیرحسین سادات دربند برای انتشارات یوشیتا ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

  • این کتاب برای آن‌هایی که می‌خواهند با آدم‌های پیرامونشان راحت‌تر باشند، ایده‌آل است. نویسندگان روش‌های تثبیت‌شده‌ای برای درمان اضطراب اجتماعی می‌یابند و آن‌ها را متناسب با مخاطبان غیرحرفه‌ای‌شان ارائه می‌کنند. (دکتر آرون تی. بِک، استاد روانپزشکی دانشگاه پنسیلوانیا)
  • اگر با اضطراب اجتماعی دست‌به‌گریبان هستید، این کتاب منبع فوق‌العاده‌ای برایتان خواهد بود. (دکتر ریچارد هیمبرگ، مدیر کلینیک اضطراب دانشگاه تمپل)
  • این کتاب به میلیون‌ها انسان، که ترس‌های اجتماعی زندگی‌شان را محدود کرده، این امید را می‌دهد که بتوانند آینده‌شان را کنترل کنند. کتابی واضح، عملی و ساده با پس‌زمینه‌های علمی قابلِ اتّکا. (دکتر رونالد ام. راپی، استاد روانشناسی دانشگاه مک‌کوئر استرالیا)

کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با اختلال ترس و اضطراب اجتماعی روبه‌رو هستید و از آن رنج می‌برید، این کتاب می‌تواند در مسیر بازیابی اعتمادبه‌نفستان، به شما کمک کند.

در بخشی از کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی می‌خوانیم

تمام موجودات زنده سعی می‌کنند با موقعیت‌هایی مواجه نشوند که باعث ترس، درد یا آزردگی‌خاطر آن‌ها می‌شوند. آن‌ها برای محافظت از خود در برابر خطرات احتمالی از چنین موقعیت‌هایی اجتناب می‌کنند. می‌توان گفت در کوتاه‌مدت، قرار نگرفتن در‌معرض تهدیدات احتمالی روش بسیار مؤثری برای کاهش شدت افکار و احساسات استرس‌زای ناخواسته و پیشگیری از بروز آن‌هاست. حالا، شما احتمالاً بر اساس تجارب خود می‌دانید که مواجهه با موقعیت‌های ترسناک و اضطراب‌آور موجب استرس و آزردگی‌خاطرتان و اجتناب یا فرار از چنین موقعیت‌هایی نیز منجر به آرامشتان می‌شود. بااین‌حال، اجتناب از موقعیت‌ها، اشیاء و احساسات استرس‌زا تقریباً باعث می‌شود که شما در درازمدت دچار اضطراب و درد و رنج بشوید. احتمال بروز اتفاقات بد در موقعیت‌های اجتماعی‌ای که از آن‌ها دوری می‌کنید، احتمالاً بسیار کمتر از تصور شماست؛ بنابراین، اجتناب از چنین موقعیت‌هایی به‌خصوص در بلندمدت می‌تواند آسیب بیشتری به شما برساند.

شما ممکن است تصور کنید با اجتناب از موقعیت‌هایی که باعث اضطراب و آزردگی‌خاطرتان می‌شوند، از بروز اتفاقات ترسناک و استرس‌زای مختلف جلوگیری می‌کنید. افرادی که از پرواز می‌ترسند، ممکن است باور داشته باشند که با اجتناب از پرواز احتمالاً از خطر سقوط هواپیما در امان خواهند بود؛ شاید شما نیز معتقد باشید که اجتناب از موقعیت‌های اجتماعی یا عملکردی اضطراب‌آور، شما را از تجربه فجایع اجتماعی مختلف، مانند تحقیر‌شدن یا موردانتقاد قرار‌گرفتن، به‌طورکامل محافظت می‌کند. البته از لحاظ آماری، خطر مرگ در سانحه هوایی، چیزی نزدیک به صفر است. به‌عبارت‌دیگر، خطر سقوط هواپیمایی که شما در آن هستید، تقریباً نزدیک به صفر است؛ یعنی خطر سفر کردن یا نکردن با هواپیما یکسان است! چنین موضوعی در‌خصوص سخنرانی‌کردن در مقابل دیگران، شرکت در مهمانی‌ها و سایر موقعیت‌های اجتماعی دیگر نیز صدق می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
نظرات برخی افراد درباره این کتاب
مقدمه
بخش اول: درک اضطراب اجتماعی
فصل اول: کمرویی و اضطراب اجتماعی چیست؟
فصل دوم: چرا چنین ترس‌هایی دارید؟
فصل سوم: شناخت اضطراب اجتماعی خود
بخش دوم: روش غلبه بر اضطراب اجتماعی و لذت بردن از زندگی
فصل چهارم: برنامه‌ریزی برای تغییر کردن
فصل پنجم: درمان اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب اجتماعی با دارو
فصل ششم: تغییر افکار و انتظارات استرس‌زا
فصل هفتم: آماده شدن برای رویارویی با ترس‌های خود از طریق مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا
فصل هشتم: مواجهه با احساسات و موقعیت‌های اجتماعی استرس‌زا
فصل نهم: درمان اضطراب اجتماعی از طریق ذهن‌آگاهی و پذیرش
فصل دهم: برقراری ارتباط مؤثر با دیگران
فصل یازدهم: تلاش برای پیشرفت بیشتر و برنامه‌ریزی برای آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی
نویسنده،
مترجمامیرحسین سادات دربند
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-5911-60-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

Ra
۱۴۰۳/۱/۱
این کتاب عالی هست
برای کسانی که مشکل کم روی و اضطراب در جامعه رو دارن پیشنهاد میشه و بنظرم بیشترین چیزی که در جامعه میتونه به انسان ضربه بزنه فقط وفقط کم رویی و اضطراب هست خیلی از کسانی هستن بخاطر این اینکه نتونستن با افراد در جامعه ارتباط برقرار کنن شکست خوردن کسانی که مشکل در این موارد دارن این
پیشنهاد میشه کتاب عالی هستش برای اینکه چطوری با افراد ارتباط بگیریم ممنون از کتاب راه برای این کتاب مفید و کاربردی
مهران محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کمرویی باعث میشه حتی برترین استعداد‌ها هم گمنام بمونن و اون هایی که لایق هستن همیشه در سایه‌ها پرسه بزنن ولی این کتاب دقیقا برای همین مشکل نوشته شده و از نظر من بی نظیره به شرطی که به توصیه هاش عمل بشه
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۲
راهکارهایی که توی کتاب گفته شده واقعی وعملی هستن و قابل اجران این یه نکته‌ی مثبت در کتابه که هر کتابی اونو نداره، یه بخش هائیش هم راهنمایی برای کسایی داره که نمیدونن اضطراب دارن یا نه که نکته‌ی مثبتی در کتاب بود در کل دوستش داشتم وتوصیش میکنم.
Mohamad Rohani
۱۴۰۳/۱/۸
سلام در کل کتاب خوب و کاربردیه برای من که از این مشکل رنج می بردم و خیلی از موقعیت ها را از دست داده بودم. خیلی کمک کرد و نسبت به قبل تا حد زیادی بهتر شدم و در کل ترس و اضطرابم کمتر شده کاش راهکارهای بیشتری ارائه میداد
سید یاسین بنی هاشمی
۱۴۰۳/۲/۶
شاید شما تا حالا در جمع بودید خجالت می‌کشید و نمی‌توانستید به خوبی صحبت کنید این کتاب به شما امورش می‌دهد که چگونه با هرشخصی ارتباط برقرار کنیدو در جمع و یا گروه بتواند به خوبی صحبت کنید
عاطفه
۱۴۰۳/۱/۲
راهکار‌های خوبی برای غلبه اظطراب ارائه داده وباتمرین ونکات یادداشت برداری برای کسانی که نمیتونن توی جمع صحبت کنن مثلا کنفرانس در دانشگاه یا سخنرانی بسیار توصیه میشه
عبدالنبی فروندیان
۱۴۰۲/۱۲/۹
عالیه، توصیه میکنم هرکسی که در این زمینه مشکل داره بخره و استفاده کنه، البته من مشکلی نداشتم و این کتاب رو برای پسرم خریدم و نتیجه مطلوبی رو داشت، خودمم خوندمش خیلی خوب بود
Mahdi
۱۴۰۳/۲/۲
این کتاب به نظرم برای افرادی که تازه شروع کردن مناسب
مطالب این کتاب به شکل خیلی ساده بیان شده بود
حجم کتاب بیش از حد زیاد بود و مدام مطالب تکراری بیان میشد
معصومه صالحی
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب راه‌ها و روش‌های عملی و کاربردی را معرفی می‌کند که البته با عمل کردن به آن‌ها می‌توان عملکرد بهتر و مؤثرتری در زندگی و محیط کار داشت
علی
۱۴۰۳/۱/۲۷
این کتاب برای کساتی که درونگرا هستند یا کمرو و استرسی هستند بسیار مفید است مطالبی دارد که میتونه کمک کن به این اضطراب اجتماعی غلبه کنید
Mohmmadrza
۱۴۰۳/۱/۲۱
اگر با اختلال ترس و اضطراب اجتماعی رو به‌ رو هستین ، این کتاب می‌تونه در مسیر اعتماد به‌ نفستان به شما کمک کنه سپاس از کتابراه.
فاطمه موسوی
۱۴۰۳/۱/۳
خیلی وقتا کمرویی و اضطراب اجتمایی باعث میشه که استعداد‌ها پنهان بمونند. واقعا کتاب خوبیه پیشنهاد میکنم
مریم طالبیان
۱۴۰۳/۱/۱۹
به نظر من کتاب بسیار عالی و برای کمتر کردن و از بین بردن کم رویی بسیار مفید است
نبات✨️
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خوبیه به من خیلی کمک میکنه که خودم رو بهتر کنم مچکرم❤️‌🩹
محمد جواد سوخت سرایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خیلی کارآمد بود
پیشنهاد میکنم به کسایی که کمرویی دارن استفاده کنند
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی

برای دریافت کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.