معرفی و دانلود کتاب دوست ترسناک من

عکس جلد کتاب دوست ترسناک من
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوست ترسناک من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوست ترسناک من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوست ترسناک من

از گربه، سگ یا پرنده‌ها می‌ترسید؟ مارتین ام. آنتونی و رندی ای. مک کیب در کتاب دوست ترسناک من کمک می‌کنند که بر این فوبیا غلبه کنید. شما تنها کسی نیستید که این احساس را دارید. درصد قابل‌توجهی از مردم دچار ترس شدید از یک یا چند حیوان هستند که باعث مختل شدن زندگی‌شان شده. این کتاب کاربردی راهکارهایی ارائه می‌دهد تا این فوبیا را قدم‌به‌قدم درمان کنید.

درباره‌ی کتاب دوست ترسناک من

ممکن است عده‌ای ترس شدید از حیوانات داشته باشند، اما از صحبت کردن در مورد آن امتناع کنند و در نتیجه رنج مضاعفی متحمل شوند. خیلی‌ها بابت این مسأله شرم دارند. اما تحقیقات نشان داده فوبیای حیوانات اصلاً درصد کمی ندارد و بسیاری در دنیا از این موضوع رنج می‌برند. میزان آن حتی از کسانی که ترس از ارتفاع یا خون دارند هم بیشتر است. پس مشکلی مهم و فراگیری محسوب می‌شود. فوبیای حیوانات خیلی‌وقت‌ها باعث مختل شدن زندگی می‌شود. مثلاً اگر کسی از گربه یا پرنده به‌شدت بترسد، تقریباً همه‌جا این ترس با او خواهد بود: در خیابان، کوچه، خانه‌ی دوستان، موقع دیدن فیلم و ویدئو، در شبکه‌های اجتماعی. این واهمه که هر لحظه ممکن است گربه و پرنده یا تصویرشان در برابرش ظاهر شود، بسیار آزاردهنده است. همین ممکن است باعث شود کمتر از خانه بیرون برود یا کمتر فیلم ببیند.

دکتر مارتین ام. آنتونی (Martin M. Antony) و دکتر رندی ای. مک کیب (Randi E. McCabe) دو روان‌شناس و متخصص اختلالات اضطرابی هستند که سال‌هاست بر روی درمان انواع اضطراب و ترس متمرکزند. این دو در کتاب دوست ترسناک من (Overcoming Animal and Insect Phobias) به دلهره و استرس ناشی از حیواناتی مثل سگ، مار، موش، زنبور و عنکبوت می‌پردازند. فوبیایی رایج و آزاردهنده که معمولاً آنقدرها جدی گرفته نمی‌شود یا در موردش کمتر حرف زده شده. در حالی که موضوعی مهم است: تحقیقات نشان داده که خیلی وقت‌ها فوبیای حیوانات به شوک و حمله‌ی عصبی منجر شده و کیفیت زندگی را به شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

مارتین ام. آنتونی و رندی ای. مک کیب در کتاب‌شان از رویکرد رفتاردرمانی استفاده می‌کنند که معمولاً بر روی اختلالات اضطرابی جواب می‌دهند. آن‌ها ابتدا سعی دارند بیماری را کاملاً معرفی کنند، بعد بیمار را آماده می‌سازند تا با ترسش مواجه شود، و در نهایت با راهکارها و تمریناتی که می‌دهند، کمک می‌کنند کم‌کم بر فوبیایش غلبه کند و شدتش را کاهش دهد. کتاب در هشت فصل نوشته شده:

در فصل اول و دوم به کلیات این فوبیا و شیوه‌های درمانی آن می‌پردازند و فرضیه‌هایی که در مورد ریشه‌های این بیماری هست را مطرح می‌کنند. فصل سه و چهار راهکارهای آماده‌سازی برای درمان را مطرح می‌کند، مثل اینکه لیستی از حیواناتی که ازشان می‌ترسید تهیه کنید. فصل پنج بخش اصلی کتاب محسوب می‌شود که همان شیوه‌ی درمانی آنتونی و مک کیب برای غلبه بر این ترس شدید را شرح می‌دهد. فصل شش درباره‌ی تغییر تفکر در مورد حیوانات است و فصل هفت برنامه‌ای برای حفظ بهبودی ارائه می‌کند. و فصل آخر برای کسانی است که می‌خواهند به دیگرانی که فوبیا دارند کمک کنند.

کتاب دوست ترسناک من را پریسا کریم زاده ترجمه و نشر شمعدونی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب دوست ترسناک من

  • کتابی جذاب برای درمان‌گرهای تازه‌کار و آن‌هایی که به موضوع فوبیای حیوانات علاقه دارند. (دکتر شیلا وودی، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا)
  • این کتابی ضروری است. هم کسی که تجربه‌ی فوبیا دارد و هم درمان‌گرش باید این کتاب را بخواند. زمانش رسیده. حالا فوبیا باید بترسد. (توماس اُولِندیک، روان‌شناس و استاد دانشگاه)
  • آنتونی و مک‌کیب برنامه‌ی درمانی مرحله به مرحله‌ای -شبیه برنامه‌های یک پزشک حاذق- مطرح کرده‌اند که همه می‌توانند از آن برای درمان فوبیای خود استفاده کنند! (دکتر ویلیام سندرسون، روان‌شناس و استاد دانشگاه)

کتاب دوست ترسناک من برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی است که از حیوانات می‌ترسند. اگر خودتان ترسی ندارید ولی می‌خواهید به اطرافیان‌تان کمک کنید که بر فوبیای حیوانات خود غلبه کنند، باز هم این کتاب برای شماست.

با مارتین ام. آنتونی و رندی ای. مک کیب بیشتر آشنا شویم

دکتر مارتین ام. آنتونی استاد روان‌شناسی دانشگاه رایرسون تورنتو است که عموماً به‌خاطر تحقیقاتش بر روی اختلال اضطراب، کمال‌گرایی، درمان رفتاری-شناختی و ارزیابی اختلالات روان‌شناختی مشهور است. آنتونی تاکنون سی اثر منتشر کرده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «برنامه‌ی ضداضطراب» و «وقتی کامل به اندازه‌ی کافی خوب نیست» اشاره کرد. او جایزه‌هایی از انجمن روان‌شناسی آمریکا، کانادا و انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا دریافت کرده است.

دکتر رندی ای. مک کیب روان‌شناس و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اضطراب مرکز بهداشت سن‌جوزف همیلتون و استاد دانشگاه روان‌پزشکی و علوم اعصاب رفتاری دانشگاه مک‌مستر است. تخصص او بیشتر در زمینه‌ی اضطراب و اختلالات غذایی بوده و یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای غلبه بر پرخوری عصبی» است.

در بخشی از کتاب دوست ترسناک من می‌خوانیم

مارک مهندس موفقی بود که همیشه به طرز کارش و انجام آن‌ها به‌نحواحسن افتخار می‌کرد. تنها چیزی که مارک را آزار می‌داد و در زندگی‌اش تداخل ایجاد می‌کرد، ترس شدید او از پرنده‌ها بود. هروقت که پرنده می‌دید، واکنش شدیدی از روی ترس نشان می‌داد و تمام بدن او تحت‌تأثیر این ترس قرار می‌گرفت. درست است که او می‌دانست که ترسش از پرنده‌ها معنایی ندارد، اما بازهم برایش خیلی سخت بود که جاهایی برود که پرنده داشت. او از رفتن به حیاط پشتی خانه‌اش هم اجتناب می‌کرد تا اینکه یک حصار بلند برای حیاط ساخت تا بتواند بدون‌آنکه پرنده‌ها نزدیکش شوند، آن جا بنشیند. او از رفتن به کنار رودخانه، دریا، پارک و همین‌طور فروشگاه‌های حیوانات خانگی اجتناب می‌کرد. مارک و نامزدش تصمیم داشتند برای ماه عسل به ونیز ایتالیا بروند. وقتی او مشغول تحقیق درمورد این سفر بود، متوجه شد که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی ونیز، میدانی پر از کبوتر است. مارک متوجه شد که هروقت به این سفر و دیدن پرنده‌ها فکر می‌کند، احساس اضطراب به او دست می‌دهد. درست همین زمان بود که انگیزه پیدا کرد تا بر ترس خود غلبه کند.

وقتی برای درمان نزد درمانگر رفت، یکی از اولین سؤال‌هایش این بود: «چرا دچار این ترس شده ام؟» او هم مانند خیلی از کسانی که فوبیا دارند، از خود می‌پرسید: «چرا من؟». برای مارک خیلی سخت بود که منشأ ترس خود را پیدا کند. او می‌گفت: «من انسان موفقی هستم و در خیلی از زمینه‌های زندگی‌ام اعتمادبه‌نفس دارم. می‌دانم که این ترس خیلی بی معنا است، اما نمی‌توانم واکنش بدنم را هنگام دیدن پرنده‌ها کنترل کنم. انگار این ترس همۀ وجود من را در برمی‌گیرد.» یکی از قدم‌های اولیه برای کمک به مارک در راه غلبه بر این ترس این بود که درمانگر به او کمک کرد بتواند منشأ ترس خود و عواملی را پیدا کند که به تشدید آن کمک کرده بودند.

فهرست مطالب کتاب

معرفی نویسندگان
یادداشت ناشر
مقدمه
درمورد فوبیای حیوانات
منشاء فوبیای حیوانات چیست؟
نوشتن فهرست ترتیبی
آماده شدن برای درمان
روبه‌رو شدن با ترس
تغییر در افکار
حفظ حال خوب
کمک به شخصی که دچار فوبیای حیوانات است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوست ترسناک من
نویسنده،
مترجمپریسا کریم زاده
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-7044-22-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوست ترسناک من

سارا شناوری
۱۴۰۲/۲/۲۸
هنوز دارم روش کار میکنم امیدوارم که موفق بشم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دوست ترسناک من

برای دریافت کتاب دوست ترسناک من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.