معرفی و دانلود کتاب فرار ربات‌های انسان نما

عکس جلد کتاب فرار ربات‌های انسان نما
قیمت:
۲۹۲۰۰ 14600 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرار ربات‌های انسان نما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرار ربات‌های انسان نما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرار ربات‌های انسان نما

داستانی مهیج از شورش ربات‌ها! قهرمان کتاب فرار ربات‌های انسان نما، در واقع، رباتی است با نام «کاگ» که با قلم استادانه‌ی گرگ فن ایکهاوت به شما معرفی می‌شود. این ربات که به نوجوانی دوازده‌ساله شبیه است، توسط شرکتی سودجو تولید شده که مقاصد شومی دارد. باید ببینیم کاگ گرفتار انگیزه‌های سودجویانه‌ی این شرکت خواهد شد یا آن‌‌ها را در رسیدن به اهداف پلیدشhk ناکام خواهد گذاشت. نامزدی برای جایزه‌ی آندره نورتون در سال 2020 از افتخارات این اثر به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب فرار ربات‌های انسان نما

ساخت ربات‌ها و جایگزین کردن آن‌ها با انسان‌ها، موضوع بسیاری از رمان‌های علمی و تخیلی بوده و هست. چه روی پرده‌ی سینماها و چه در قفسه‌ی کتاب‌ها بارها چنین آثاری را دیده‌ایم و از خواندن یا تماشا کردن آن‌ها بسیار لذت برده‌ایم. گرگ فن ایکهاوت (Greg Van Eekhout) در کتاب فرار ربات‌های انسان‌ نما (Cog) یکی از موفق‌ترین نمونه‌های این ژانر را خلق کرده و در اختیار مخاطبان نوجوان قرار داده است.

کاگ، قهرمان داستان، در ظاهر به یک نوجوان دوازده‌ساله می‌ماند اما درحقیقت هفت‌ماه دارد و به‌تازگی توسط «جینا» در شرکت «یونی مایند» تولید شده است. جینا را که رفتار بسیار صمیمانه‌ای با او دارد، دوست می‌دارد و زندگی خوبی را می‌گذراند تا اینکه حقایق مهمی آشکار می‌شوند!

یک روز که کاگ برای نجات جان یک سگ، تصادف می‌کند، بیهوش شده و وقتی به هوش می‌آید می‌بیند که به شرکت سازنده‌اش منتقل شده اما خبری از جینا نیست. زمان زیادی نمی‌گذرد تا اینکه کاگ از نقشه‌های شوم دست‌اندرکاران شرکت یونی مایند باخبر می‌شود. ماجرا از این قرار است که اهالی شرکت برای کنترل تمام موجودات زنده، ربات‌هایی را ساخته‌اند که توانایی بالایی در یادگیری دارند، کنجکاو هستند و می‌کوشند تا از هر اتفاق و مسئله‌ای سر دربیاورند. سپس شرکت با برداشتن مغز این ربات‌ها به اطلاعات ذخیره‌شده در حافظه‌شان دسترسی پیدا می‌کند و از این طریق راه‌هایی را برای تسلط بر دنیای آدم‌ها کشف خواهد کرد.

در کتاب فرار ربات‌های انسان‌ نما مانند بسیاری از رمان‌های تخیلی، با دو گروه خوب‌ها و بدها روبه‌روییم. اکثریت انسان‌ها و البته ربات‌های انسان‌نما در دسته‌ی خوب‌ها قرار دارند و برخی از انسان‌های شرور هم گروه بدها را می‌سازند. گرگ فن ایکهاوت، با تخیل شگفت‌انگیز خود این رمان فانتزی را به اثری گیرا و جذاب برای نوجوانان بدل کرده است.

کاگ که تاکنون درس‌های بسیاری را درمورد انسانیت از جینا یاد گرفته، وقتی پی به مقاصد پلید شرکت یونی مایند می‌برد، تصمیم می‌گیرد تا قاطعانه در برابر اقدامات آن‌ها ایستادگی کند. کاگ و چهار ربات دیگر که شرایط مشابه او را دارند، گروهی شورشی را تشکیل می‌دهند تا فعالیت‌های خراب‌کارانه‌ی شرکت را خنثی کنند و از سوی دیگر، جینا را هم پیدا کرده و بازگردانند. به نظر شما آیا کاگ و دوستانش سرانجام می‌توانند به جینا دسترسی پیدا کنند و مانع کارهای ضدبشری شرکت یونی مایند بشوند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها باید تا انتها با این کتاب خواندنی همراه شویم.

در بسیاری از رمان‌های مربوط به تکنولوژی و فناوری، آینده‌ای که برای انسان‌ها متصور می‌شود مملو از ربات‌های شرور است که زندگی آدم‌ها را احاطه کرده‌اند. اما در کتاب فرار ربات‌های انسان‌ نما، اتفاقاً این ربات‌ها هستند که برای نجات بشر پیشگام می‌شوند. در این اثر، انسان‌ها و ربات‌ها باهم متحد می‌شوند تا دنیایی مبتنی بر صلح و محبت را بیافرینند. با مطالعه‌ی این کتاب یک درس مهم را خواهیم آموخت: عشق و انسانیت بر هر پدیده‌ای غلبه می‌کند حتی اگر آن پدیده فاقد روح و قلب انسانی باشد.

البرز هراتی برگردان این رمان خیالی را به عهده داشته و نشر پرتقال نیز آن را به مشتاقان ادبیات نوجوان و داستان‌های علمی و تخیلی عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فرار ربات‌های انسان نما

  • خوانندگان مسحور این رمان علمی و تخیلی می‌شوند. (بوک‌لیست)

  • کتابی تأمل‌برانگیز درمورد غرور و معنی زندگی که خواندن آن برای مخاطبان جوان سودمند خواهد بود. (نقد کتاب کرکس)

  • داستانی ماجراجویانه با شخصیت‌های فراموش‌نشدنی! (بارنز و نوبل)

  • رمانی برای دوستی، خانواده و دفاع از راستی‌ و درستی. (مرکز کتاب‌های کودکان بولتون)

  • کتاب فرار ربات‌های انسان‌ نما مملو از صمیمیت است و شخصیت‌های آن از صفحات کتاب خارج می‌شوند تا در قلب شما جای بگیرند. این داستان، کتاب مورد علاقه‌ی من است. (رای کارسون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • کتابی لذت‌بخش که بچه‌ها آن را دوست خواهند داشت. (اسپنسر کویین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • خوانندگان مجذوب این داستان علمی و تخیلی خواهند شد. (بوک‌لیست)

  • سریع، خنده‌دار و سرشار از تعلیق! یک ماجراجویی همراه با طنز و احساس. (نقد کتاب کرکس)

کتاب فرار ربات‌های انسان نما برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی نوجوانانی را که مشتاق رمان‌های علمی و تخیلی هستند، به خواندن کتاب فرار ربات‌های انسان نما دعوت می‌کنیم.

با گرگ فن ایکهاوت بیشتر آشنا شویم

گرگ فن ایکهاوت نویسنده‌ی محبوب داستان‌های علمی و تخیلی است که آثار خود را برای مخاطبان نوجوان به نگارش درمی‌آورد. او جوایزی را نیز به پاس فعالیت‌های ادبی خود کسب کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی آندره نورتون در سال 2012 و نامزدی جایزه سحابی بهترین داستان کوتاه اشاره کرد.

در بخشی از کتاب فرار ربات‌های انسان نما می‌خوانیم

کافه‌تریای یونی‌مایند مکانی آفتاب‌گیر و بزرگ است با نوری که از سقف شیشه‌ای به پایین می‌تابد. بیرون، ابرهای سفید مثل کوهی در برابر آسمان آبی سر به فلک کشیده‌اند. احساس می‌کنم که می‌خواهم از آن‌ها بالا بروم. ولی بین من و ابرها شیشه و امری ناممکن قرار دارد. ناتان یک سینی نارنجی به دستم می‌دهد و از برابر پیشخان درازی می‌گذریم که پر است از جعبه‌هایی حاوی سوسیس، همبرگر، گوشت کبابی، وافل و کیک صبحانه؛ همچنین انبوهی از شیرینی‌های حلقوی و کوهی از کره و مربا و پنیرخامه‌ای (از پنیرهایی که در سوپرمارت گنده‌ی مواد غذایی به آن برخوردم).

ناتان یک پرتقال برمی‌دارد با یک موز و مقداری سالمون دودی بدون شیرینی حلقوی و دو تکه نان که انگار تکه‌هایی از چوب داخلشان است. «فیبر بالا، چربی کم و پروتئین کافی، این‌ها چیزهایی ‌هستن که من ازشون ساخته شدم.» دستی روی شکم تخت خود می‌کشد. «ولی تو برو هرچی می‌خوای بردار. روزهای پرتلاطمی داشتی و شرط می‌بندم که نیاز داری خودت رو بسازی.»

در خانه، اولین زیست‌سوخت روزم معمولاً غلات است. هرچند بعضی‌وقت‌ها جینا گوشت کبابی و تخم‌مرغ درست می‌کند. «اینجا خونه‌ی خودته کاگ، و گوشت کبابی و تخم‌مرغ به نظر من خوبه.» من را به‌سمت ردیفی می‌برد که گوشت کبابی و تخم‌مرغ‌ها آنجا قرار دارد و از من می‌پرسد که دوست دارم تخم‌مرغم چه شکلی پخته شود. پختن یعنی ترکیب‌ کردن زیست‌سوخت‌ها، اغلب با اضافه ‌کردن حرارت. جینا روش‌های پخت متنوعی را برای آماده‌ کردن تخم‌مرغ به کار می‌برد. می‌گویم: «من دوست دارم تخم‌مرغ‌هام رو جینا بپزه.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرار ربات‌های انسان نما
نویسنده
مترجمالبرز هراتی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-600-462-915-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۲۰۰ 14600 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرار ربات‌های انسان نما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرار ربات‌های انسان نما

برای دریافت کتاب فرار ربات‌های انسان نما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.