معرفی و دانلود کتاب نقشه‌ نابودی ماه

عکس جلد کتاب نقشه‌ نابودی ماه
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقشه‌ نابودی ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقشه‌ نابودی ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقشه‌ نابودی ماه

کتاب نقشه‌ نابودی ماه داستانی علمی-تخیلی است که عاشقان نجوم را شیفته‌ی خود می‌سازد! کی. جی. کروک در این رمان داستان هیجان‌انگیز پسری یازده‌ساله را روایت می‌کند که قرار است یک سال تحصیلی را در ماه درس بخواند و در این سفر فضایی، ماجراهای جالب و عجیبی را کنار دوستانش از سر می‌گذراند. این کتاب جوایز متعددی از جمله نشان نقره‌ای جایزه‌ی Mom's Choice را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب نقشه‌ نابودی ماه

در سال 2113 چه خبر است؟! کتاب نقشه‌ نابودی ماه (Leo Gray and the Lunar Eclipse)، ما را به صدسال آینده می‌برد و کی. جی. کروک (K. J. Kruk) قصه‌ی لئو، پسری یازده‌ساله و دوستدار علم را تعریف می‌کند که برنده شدن بلیت سفر به ماه آغاز ماجراجویی‌های اوست!

این داستان پر از واژه‌های بامزه و توصیف‌های دقیق و جالب از زندگی در زمانه‌ای است که هیچ تصوری از آن نداریم. خانه‌ها و معلم‌ها رباتیک‌اند و می‌توانید سوار ماشین پرنده شوید! همه‌ی افراد شهر از دنیای مدرن و فناوری‌های سرگرم‌کننده لذت می‌برند به‌جز خانواده لئو که به تنفر از تکنولوژی و گیرکردن در گذشته‌ معروفند. آن‌ها میانه‌ی خوبی با ربات‌ها ندارند و هنوز از همان لباس‌شویی و ظرفشویی‌ قدیمی استفاده می‌کنند. این مسأله او را مقابل دوستانش خجالت‌زده کرده است.

اما برنده شدن لئو در مسابقات پرتاب موشک مسیر زندگیش را عوض می‌کند. او به مدرسه‌ای در ماه اعزام می‌شود، جایی که آدم‌ها با لیزر مسواک می‌زنند و این ربات‌ها هستند که افراد را در دستشویی‌ها تمییز می‌کنند!

کتاب نقشه‌ نابودی ماه سرشار از طنز و هیجان بوده و در کنار روایت‌های فانتزی از دنیای یک نوجوان، به مفاهیم مهمی از جمله دوستی و شجاعت می‌پردازد. لئو که در سفرش با ماجراهای خطرناکی روبه‌رو می‌شود، به کمک دوستی‌های ارزشمند می‌تواند معمای شهر لونا را حل کرده و هنگامی که این شهر درخطر نابودی قرار می‌گیرد، بهترین تصمیم‌ها را به کمک دوستان و معلمانش بگیرد. در پایان باید گفت کی. جی. کروک با قلم خود نوجوانان زیادی را به دام قصه‌ی هیجان‌انگیز سفر در زمان و مکان انداخته و همین بهترین دلیل برای انتخاب کتاب نقشه‌ی نابودی ماه است.

جوایز و افتخارات کتاب نقشه‌ نابودی ماه

- بهترین کتاب ماه IndieReader
- نشان نقره‌ای Readers' Favorite
- جایزه‌ی داستان نوجوان Moonbeam
- نشان نقره‌ای Mom's Choice Awards
- جایزه‌ی داستان نوجوان National Indie Excellence Book
- مقام اول داستان علمی-تخیلی Purple Dragonfly در سال 2020
- جایزه کتاب سال کودک و نوجوان Foreword Indies در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب نقشه‌ نابودی ماه

- یک داستان علمی-تخیلی طنز و دلنشین. (Kirkus Review)
- نوجوانان در لئو گری چیزهای زیادی برای دوست داشتن پیدا خواهند کرد. (READERS' FAVORITE)
- خواندن آن بسیار سرگرم‌کننده بود و از تخیلش لذت بردم. معتقدم بچه‌ها هم از خواندن آن لذت می‌برند. (A GARDEN OF BOOKS)

کتاب نقشه‌ نابودی ماه مناسب چه کسانی است؟

نوجوانان از خواندن این کتاب لذت می‌برند؛ خصوصاً اگر به دنیای تخیل و فانتزی علاقمند باشند. هر کسی که داستان‌های ماجراجویانه از دنیای تکنولوژی را جذاب می‌داند، می‌تواند روی نقشه‌ نابودی ماه نیز حساب باز کند!

با کی. جی. کروک بیشتر آشنا شویم

کدام نویسنده و تصویرگری را سراغ دارید که علاوه بر شخصیتی علمی، مربی کسب و کار هم باشد؟ کی. جی. کروک از این دسته افراد است! او نقشه‌ نابودی ماه را به دلیل علاقمندی به دنیای نجوم نوشت. کروک در فضای آکادمیک به دلیل کشف یک کهکشان مارپیچی و حفاری استخوان‌های یک گونه جانوری باستانی شهرت دارد! دغدغه‌های او در دنیای علم موجب تأسیس آکادمی THE SUPER STELLAR شده که در آن به نوجوانان موضوعاتی از قبیل حل مسأله، بهبود تفکر خلاق، رشد کنجکاوی و مشارکت آموزش داده می‌شود.

در بخشی از کتاب نقشه‌ نابودی ماه می‌خوانیم

وقتی داشت جلیقه‌ی زبرِ پشمی را می‌پوشید و آن لباس‌های از مد افتاده را در آینه‌ی اتاقش ورانداز می‌کرد، زیر لب گفت: «خیلی مسخره‌ست.» احتمالاً نمی‌توانست خودش را با این لباس‌ها در برابر خانم ویتز تصور کند، چه رسد در برابر کل آدم‌های مسابقه! ولی لئو آن‌قدر عقل داشت که بر سر آن دعوا راه نیندازد. بنابراین با اکراه پاپیون کوچکش را گره زد، به موهایش حجم‌دهنده زد و به‌سمت آشپزخانه برگشت؛ درحالی‌که همان قدر احساس غرور می‌کرد که یک غاز بی‌بال‌ و پر. / وقتی لئو وارد اتاق شد، از خجالت سرخ شده بود. خانم گری با جیغ ‌و داد گفت: «به‌به، ببین الان چقدر جذاب شدی!»

بااین‌حال، «جذاب» به نظر رسیدن، آخرین چیزی بود که لئو می‌خواست.

خانم ویتز درحالی‌که تلاش می‌کرد تا جلوی تمایل سیستمیکش بر‌ای خندیدن به لباس‌های قدیمی او را بگیرد، با شور و هیجان گفت: «خب پس، اگه کارت تموم شده، دیگه باید راه بیفتیم تا بتونیم قبل ساعت نه‌ونیم اونجا باشیم.»

ولی همان موقع، لی‌لی مثل بچه سوسماری شروع کرد به جیغ کشیدن و درحالی‌که با گریه‌ و زاری کله‌ی پوفی‌اش را می‌کَند، با بی‌قراری اصرار می‌کرد و می‌گفت: «ولی من می‌خواستم اون چیزِ فضایی رو ببینم!»

لئو که بی‌صبرانه انتظار می‌کشید تا با خانم ویتز از در خانه بیرون برود، سعی کرد تا خواهر کوچک‌ترش را آرام کند و گفت: «لی‌لی، بعداً می‌تونی نگاهش کنی.»

ولی انگار نه ‌انگار که همین الان هم لئو و خانم ویتز دیرشان شده بود که ملوسک بدن چاقش را با موشی که از لابه‌لای لب‌هایش آویزان بود، از لای در کوچولوی پشتی به‌زور به داخل چپاند. موش، حالا از روی خوش‌شانسی یا زرنگی، از لای دندان‌های ملوسک بیرون جهید و به‌سرعت رفت روی میز آشپزخانه.

خانم گری از ته شش‌هایش جیغ کشید: «اوه! موش، موش! خدای من! موش!» و تلوتلوخوران از روی صندلی‌اش بلند شد تا از انباری وسیله‌ای بر‌ای کشتن موش پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- تلویزیون
فصل 2- جعبه
فصل 3- مسابقه
فصل 4- بدترین شام زندگی
فصل 5- درختانی که ناپدید می‌شوند
فصل 6- هدیه‌ی گودران
فصل 7- یادداشت اسرارآمیز
فصل 8- پرتاب
فصل 9- هزاران صندلی شناور
فصل 10- مسابقه‌ی گرانشی
فصل 11- پایین پله‌های سری
فصل 12- جانوری در دخمه
فصل 13- جست‌وجوی کلید نامرئی
فصل 14- محفظه‌های مرگ و زندگی
فصل 15- رگ‌های براق
سپاسگزاری
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقشه‌ نابودی ماه
نویسنده
مترجمالبرز هراتی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-600-462-761-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقشه‌ نابودی ماه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقشه‌ نابودی ماه

برای دریافت کتاب نقشه‌ نابودی ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.