معرفی و دانلود کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا

عکس جلد کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا

فرهاد خالصی مقدم در کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا، ضمن آموزش دقیق اصول فلسفه‌ی یوگا، تعالیم و آموزه‌هایی را در اختیارتان نهاده که طی پنج گام، به مرور شما را به سوی تعالی روحی و روانی رهنمون می‌گردند.

درباره کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا

«یوگا» نامی است که برای اشاره به مجموعه‌ای از فعالیت‌های جسمانی و مراقبه‌های روحانی اطلاق می‌شود که هدف نهایی‌شان برقراری هماهنگی و سازش میان نیروهای جسم و جان است. آموزه‌های برآمده از یوگا، از فلسفه‌ی هند باستان نشأت گرفته‌اند. اگرچه، بنا به توضیحات فرهاد خالصی مقدم در کتاب فراز اندیشه، این آموزه‌ها، چنان‌که به دقت مورد توجه قرار گیرند و به درستی به کار روند، برای مردمان تمامی فرهنگ‌ها سودمند و مفید واقع خواهند گشت.

با مطالعه‌ی کتاب فراز اندیشه، می‌آموزیم که یوگا، در شکل اصیل خود، نوعی اندیشه‌ی نظام‌مند است که هدف نهاییِ آن، دستیابی آدمی به خودشناسی است. بر اساس تعالیمِ پایه‌گذاران فلسفه‌ی یوگا، میان جسم و روح آدمی هیچ شکاف و شقاقی برقرار نیست. بلکه هر یک از این دو ساحتِ وجود آدمی، به شکلی بی‌واسطه آن دیگری را باز می‌نمایانند؛ یا به زبان ساده‌تر، جسم و روح، دو بُعد از واقعیتی واحدند. به همین دلیل است که در فلسفه‌ی یوگا، فرض بر این است تربیت جسم، لاجرم به تربیت روح منتهی خواهد گشت؛ و تعالی روح، به نوبه‌ی خود، سلامت جسم را به ارمغان خواهد آورد.

فرهاد خالصی مقدم در کتاب فراز اندیشه، از آموزه‌های فلسفه‌ی یوگا بهره گرفته تا به سه پرسش اساسی بشر پاسخ دهد. این سه پرسش به ترتیب از این قرارند: زندگی چیست؟ چرا زندگی می‌کنیم؟ چگونه باید زندگی کنیم؟ به زعم نویسنده‌ی اثر پیش رو، ناتوانیِ آدمی از ارائه‌ی پاسخی متقن و دقیق به این سه پرسش، ریشه‌ی تمام ناآرامی‌های روحی و جسمانی او به شمار می‌رود.

کتاب فراز اندیشه به پنج فصل تقسیم شده که ذیل هر یک از آن‌ها، یکی از مسائل مهم حیات انسانی، بر مبنای تعالیم فلسفه‌ی یوگا، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. با مطالعه‌ی این پنج فصل، چنان است که پنج گام به سوی تعالی برخواهید داشت تا در آخر، به «بینش» و «کوششِ» درست مجهز گردید.

گفتنی‌ست که کتاب فراز اندیشه به همت نشر افکار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر و دقیق‌تر با فلسفه‌ی یوگا مخاطبین خاص کتاب فراز اندیشه، و خوانندگانِ آثار حوزه‌ی انرژی‌درمانی، مخاطبین عام آن به شمار می‌روند.

با فرهاد خالصی مقدم بیشتر آشنا شویم

فرهاد خالصی مقدم (متولد سال 1350) نماینده‌ی رسمیِ مرکز بین‌المللی یومی‌هو ژاپن در ایران است؛ مرکزی که فعالیت‌های آن معطوف به برپایی کارگاه‌های آموزشی گوناگون در زمینه‌ی سلامت‌بخشی از طریق یوگا و ماساژ است.

از فرهاد خالصی مقدم سه اثر خواندنی در حوزه‌ی آیین‌ها و مسلک‌های تربیتی شرقی به انتشار رسیده که در ادامه عناوین آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم: «فراز اندیشه: بر پایه‌ی فلسفه‌ی یوگا»، «فلسفه و مهارت‌های هاتها یوگا» و «هستی‌شناسی مطلق‌گرا».

جملات برگزیده کتاب فراز اندیشه: بر پایه فاسفه یوگا

- جامعه‌اى که در آن پزشک از همه بیشتر محترم باشد؛ مردم آن جامعه بیمارند. جامعه‌ای که در آن «نظامی‌ها» از همه محترم‌تر باشند؛ مردم آن جامعه وحشی‌اند! جامعه‌ای که در آن «معلم» از همه ارزشمندتر باشد، مردم آن جامعه با «فرهنگ»اند.

- آنچه انسان‌ها را از پای در می‌آورد، رنج‌ها و سرنوشت نامطلوبشان نیست؛ بلکه بی‌معنا شدن زندگی است که مصیبت‌بار است و معنا تنها در لذت و شادمانی و خوشی نیست؛ بلکه در رنج و مرگ هم می‌توان معنایی یافت. بی‌چاره آن کس که می‌پنداشت زندگی دیگر برایش معنایی ندارد، نه هدفی داشت و نه انگیزه و مقصودی، چیزی او را به زندگی گره نمی‌زد و چون به اینجا می‌رسید، دیگر کارش ساخته بود.

- پدری پسر را می‌گفت: اگر گفته‌های من فرمان نکنی تو را عاق کنم. پسر نیز جواب داد: من نیز در عوض تو را عوق کنم. پدر پرسید: عوق چگونه باشد؟ گفت: شبانگاه بر آستانه‌ی مساجد و حمام‌ها پلیدی کنم، و سحر چون مسلمانان بدین دو جای آمد‌و‌شد کنند، کفش و جامه‌شان بیالاید و بر پدر مرتکب لعن فرستند.

در بخشی از کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا می‌خوانیم

الگوها و قالب فکری ما به طور کلی برگرفته از نگرشِ خانواده و اجتماع و حاصل سالیان دراز بی‌خِرَدی و نابلدی در «‌هنرِ زندگی‌» است و مایه‌ی بسیاری از رنج‌ها و دردهای ما. الگوهایی که مقدار زیادی از‌ آن‌ها اکتسابی است و ما در داشتن‌ آن‌ها تأثیری نداشته‌ایم و شاید به ندرت در درکِ درستی یا نادرستی‌ آن‌ها همت گمارده‌ایم و چونان رودخانه‌ای که سالیان دراز رفته‌ است، ما نیز در گردش مدام آن همراه بقیه در حرکتیم و تغییری در آن نداده و نمی‌دهیم. چه بسا در طول زندگی خویش الگوها و قالب‌های فکری محیط مانند خانواده را سرزنش کرده‌ایم و از آن نالیده‌ایم و حتی بدبختی خود را از آن و رفتار والدین و جامعه می‌دانیم، اما بدون آنکه متوجه باشیم خود همان الگوها را در زندگی خود و با دیگران به کار می‌گیریم. تضادی بزرگ که در آنِ واحد هم والدیم و هم مولود؛ هم نکوهش‌گر آن نگاهیم هم کنش‌گر آن!

نکته این است که روانِ انسان به صورت فطری میل به آزادی، شفا و هویت و بینش مستقل دارد و اگر روند زندگی از این مسیر خارج شود، دچار تخریب می‌شود و به خود آسیب وارد می‌کند و هر روز بیشتر و بیشتر در درد و بند قرار می‌گیرد. ولی نکته‌ی جالب‌تر آن است که پس از مدتی به این بندها و انحرافات نیز عادت می‌کند و برگشت به سوی جاده‌ی شفا و نیک‌بودی برایش سخت خواهد بود؛ زیرا هویتی عاریتی به خود می‌گیرد- که البته این هویت قرضی نیز مورد پسندش نیست، اما مدام بدان می‌پردازد. همین است که می‌گویند: «ترک عادت موجب مرض است»؛ در حالی‌که ترکِ عادت مرض نمی‌آورد، بلکه شفا می‌آورد. اما به دلیل خوگرفتن به آن عادت، هویتی شکل می‌گیرد که در تغییر آن و برگشت به حالت درست و طبیعی دردی عارض می‌گردد. یکی از گام‌های بسیار مهم در مسیر موکشا یا به عبارتی بندبُری، درست‌سازی الگوهای فکری است و طبیعی است که در این روند بایستی درکی از نحوه‌ی شکل‌گیری الگوهای فکری نادرست و چیستی‌ آن‌ها داشت و در نهایت به جایگزینی آن با الگوهای فطری و طبیعیِ درست همت گمارد. بدیهی است لازمه‌ی چنین رویدادی، تغییر در ساختار بینشی و نگرشی فرد خواهد بود و این همان است که در بخش اول تحت عنوان خِرَدورزی از آن یاد نمودیم. موکشا از این بند به ما خِرَد و بینش آزادمدار را ارزانی خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
گام نخست: رنج و نیک‌بودی
گام دوم: زندگی و معنا
گام سوم: چرخه‌های زیستیِ رنج‌آور
گام چهارم: بینشِ دُرست
گام پنجم: کوششِ دُرست
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا
نویسنده
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-7542-16-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا

برای دریافت کتاب فراز اندیشه: بر پایه فلسفه یوگا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.