معرفی و دانلود کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار

عکس جلد کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار
قیمت:
۷۰,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار

کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار، نوشته‌ی رحیم عربیان، با هدف آشنایی با اندیشه و سبک‌های مدیریتی خاندان خسروشاهی، به عنوان اولین و مهم‌ترین افراد در شکل‌گیری صنعت ایران نوشته شده و شما را با مهم‌ترین شاخصه‌های یک کسب‌وکار ماندگار و موفق آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار

اصولاً شرکت‌های موفق و برندهای جهانی، برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود مجموعه برنامه‌هایی را دنبال می‌کنند که آگاهی از جزییات آن می‌تواند سرلوحه‌ی دیگرانی باشد که می‌خواهند در این مسیر قدم بگذارند و به اهداف والای تجاری خود برسند. رحیم عربیان، در کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار، در 12 فصل مدون به عوامل کامیابی و توفیق این خاندان در عرصه‌ی صنعت می‌پردازد و اطلاعات لازم را درباره‌ی روش‌های علمی به‌کارگرفته‌شده در مدیریت سازمان‌های تحت نظر این خاندان در اختیار شما قرار می‌دهد.

خاندان خسروشاهی درحقیقت مؤسس شرکت‌هایی چون البرز و از جمله مالکان گروه صنعتی مینو و چندین کارخانه و تجارت‌خانه‌ی دیگر در دوران پهلوی بودند که از سال 1280 تا 1358، از موثرترین افراد در صنعت ایران به‌شمار می‌رفتند و پس از انقلاب نیز عناوین شغلی مهمی در خارج از ایران دریافت کردند.

از مباحث مطرح‌شده در این اثر باید به ارائه‌ی نقطه‌نظرات صاحب‌نظران در عرصه‌های مدیریت، اقتصاد، فلسفه، روان‌شناسی و فلسفه‌ی وجودی برخی شرکت‌های معتبر جهانی اشاره کرد. همچنین نویسنده با تجزیه و تحلیل دیدگاه‌ و عملکرد مدیران این خاندان، به سوالاتی که ممکن است ذهن مخاطبان کتاب را درگیر خود کند، پاسخ می‌دهد.

در پایان لازم است بدانیم موفقیت سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی صرفاً به‌دلیل مجموعه اقدامات و عملیات‌های آن‌ها برای رسیدن به کمترین هزینه و ارائه‌ی کیفیت و کمیت مورد نظر نیست. درحقیقت دستیابی به تجربه‌ی ماندگار به ضوابط و چهارچوب‌هایی بستگی دارد که شناسایی نیازهای شرکت، رسیدن به چشم‌انداز و اهداف استراتژیک، خودشناسی و شناخت مدیران ارشد نسبت به وجوه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاریخ از آن جمله‌اند. بنابراین رحیم عربیان نیز بر اساس همین معیارها به بررسی کارنامه‌ی خاندان خسروشاهی پرداخته است. گفتنی‌‌ست کتاب حاضر از سوی نشر شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب، به کارآفرینان، صاحبان کسب‌و‌کار و همه‌ی کسانی که به تاریخ اقتصادی کشورمان اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب و کار می‌خوانیم

در نیمه‌ی دوم حکومت رضاشاه، توسعه‌ی صنعت و تجارت و حمایت از صاحبان صنایع در دستور کار قرار گرفت - در نیمه‌ی دوم حکومت وی - برنامه‌های توسعه صنعت با تأسیس اداره کل تجارت در سال 1310 آغاز شد که ناظر و عامل پیشرفت امور اداره کل صناعت و اداره کل معادن بود. اداره کل تجارت وظیفه داشت به طرح برنامه‌هایی بپردازد که باعث تقلیل واردات صنعتی شود و بتواند توازن صادرات و واردات را مثبت کند. بدین طریق که با در نظر گرفتن نیازهای وارداتی کشور، اولویت نیازها، حمایت و ترویج فرآورده‌های داخلی در جهت پیشرفت صنایع و کشاورزی تعیین شد و پیرو آن صادرات مرغوب نیز تشویق می‌شد و صادرکنندگان از حمایت و کمک ارزی دولت برخوردار می‌شدند. سیاست‌های کنترل واردات کالاهای خارجی که صنایع نوپا قدرت رقابت با آن‌ها را نداشتند و نیز سیاست کنترل اسعار خارجی (ارز) سد بزرگی بر سرراه واردات کشیدند. به علاوه بودجه‌ی صنایع از سال 1312 تا 1320 هجری شمسی، تقریبا 50 برابر شد. نیروی کار صنعتی نیز از 1310 تا 1320 هجری شمسی 10 برابر شد.

در دوران پهلوی دوم، صاحبان صنایع در چارچوب سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور، به شیوه‌های مختلف برای رفع مشکلات تجاری و صنعتی با دولت رابطه برقرار می‌کردند. راه و روش معمول، سود جستن از اطاق بازرگانی و صنایع و معادن بود. از طریق این نهاد آن‌ها وارد چانه‌زنی و تأثیرگذاری بر سیاست گذاران می‌شدند. آن‌ها به علت ضرورت نوع فعالیت‌های صنعتی، چه به‌عنوان یک گروه ذی‌نفع اجتماعی، چه به صورت یک گروه فشار قوی، رابطه‌ی نزدیک‌تری با تصمیم‌گیران اقتصادی داشتند. در مقابل، تصمیم‌گیران دولتی نیز برای حل مسئله‌ی تولید و اشتغال، به‌ویژه در اوایل دهه‌ی 1340 شمسی که اوضاع اقتصادی به‌شدت در رکود بود، نیاز به شبکه‌ی روابط با صاحبان صنایع داشتند. در این دهه بود که به‌تدریج در پهنه‌ی اقتصاد سیاسی ایران صاحبان صنایع بزرگ در جایگاه یک گروه اجتماعی مطرح شدند و تا حدی توانستند از طریق مراودات و شبکه‌های اجتماعی و صنفی خود بر تصمیمات دولت تأثیر بگذارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: موفقیت و ماندگاری
فصل دوم: بسترسازی‌های دولت‌ها برای توسعه صنایع
فصل سوم: بزرگان خاندان خسروشاهی
فصل چهارم: کاظم خسروشاهی
فصل پننجم: علی خسروشاهی
فصل ششم: اقدام و عمل در مسیر تولید محصولات خوراکی
فصل هفتم: ایجاد سازمان پخش و فروش
فصل هشتم: دسترسی به بازاریابی مدرن از رهگذر فرصت‌ها
فصل نهم: اخلاق در کسب‌وکار و درایت مینو
فصل دهم: ویژگی، شیوه‌ها و روش‌های مدیریتی
فصل یازدهم: نامه‌ی علی خسروشاهی به مهندس بازرگان و سؤالاتی چند
فصل دوازدهم: شک و تردیدها و آماده رفتن شدن
جمع‌بندی
منابع
دیگر کتاب‌های این مؤلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات199
زبانفارسی
شابک978-964-468-725-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار

برای دریافت کتاب فراز و فرود خاندان خسروشاهی در دنیای کسب ‌و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.