معرفی و دانلود کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

عکس جلد کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

برای آشنایی با اختلال بیش‌فعالی در کودکان، همچنین شناخت روش‌های طبیعی و تضمین‌شده‌ی درمان آن، می‌توانید با جی گوردن و جنیفر چنگ در کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال همراه شوید و از نکات و راهبردهای کارآمد ایشان نهایت بهره را ببرید. مطالعه‌ی این کتاب علمی و انجام راه‌کارهای آن، سلامتی جسمی و روانی کودکان و فرزندان شما را به دنبال خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

اگر فرزند خردسالی در خانه دارید یا سروکارتان با بچه‌ها و دنیای آن‌هاست، بی‌شک تابه‌حال با کلمه‌ی «بیش‌فعالی» نیز برخورد داشته‌اید. البته هم کاربرد این کلمه و هم شیوع این اختلال رشدی باعث شده، در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری با این موضوع و پیامدهای آن مواجه شویم. بیش‌فعالی یا ADHD به این معناست که کودک بر رفتارهای تکانشی خود کنترلی نداشته باشد یا بیش از حد معمول، فعالیت فیزیکی داشته باشد. البته ناگفته نماند که این اختلال، همراه با کودک به دوران بزرگسالی او نیز راه پیدا می‌کند و اثرات خود را بر زندگی و عملکرد او باقی می‌گذارد.

اگرچه بیش‌فعالی رایج‌ترین اختلال عصبی رشدی به شمار می‌آید اما گاه می‌بینیم که برخی والدین یا اطرافیان آن‌ها به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، به اشتباه برچسب بیش‌فعالی را به کودک خود یا دیگران می‌زنند. برای چنین افرادی، صرفاً تماشای تکاپوی فیزیکی یک کودک کافی است تا او را بیش‌فعال و دارای اختلال نقص توجه بدانند. خب، به این دسته از مخاطبان توصیه می‌کنیم، پیش از هرگونه تشخیص یا تجویز نادرستی، ابتدا با جی گوردن (Jay Gordon) و جنیفر چنگ (Jennifer Chang) در کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال (The ADD and ADHD cure) همراه شوند و شرح چگونگی این اختلال و راه‌های درمان آن را از این اثر خواندنی بیاموزند.

بسیاری از روان‌پزشکان و درمانگران در مواجهه با کودکانی که علائم بیش‌فعالی را از خود بروز می‌دهند، به‌سرعت دست‌به‌کار شده و نسخه‌ی بلندبالایی از انواع داروها را برای کودک تجویز می‌کنند. بسیاری از مادران و پدران نیز با این تصور که داروهای شیمیایی سرعت بهبود فرزندشان را بالاتر می‌برند، از این نسخه‌پیچی‌ها استقبال کرده و کودکان خود را وادار به مصرف چنین داروهایی می‌کنند. بااین‌حال، نویسندگان کتاب حاضر که چندین سال با کودکان بیش‌فعال بسیاری روبه‌رو بوده‌اند، به ما توصیه می‌کنند به‌جای تهیه‌ی این داروها، تمرکز خود را بر رژیم غذایی و اوضاع تغذیه‌ی کودکمان متمرکز کنیم. شاید به نظر برسد غذا و خوراکی‌هایی که فرزندان ما مصرف می‌کنند، تأثیر چندانی بر تقویت تمرکز آن‌ها و درمان اختلال بیش‌فعالی‌شان نداشته باشند اما خوب است بدانید که سال‌ها تجربه‌ی جی گوردن و جنیفر چنگ در زمینه‌ی تغذیه‌ی کودکان، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

توجه به تغذیه‌ی فرزندان برای درمان اختلال بیش‌فعالی ایشان، هم اثربخشی بیشتری خواهد داشت و هم خطرات احتمالی را به حداقل خواهد رساند. برعکس، داروهای شیمیایی عوارضی جانبی را با خود به همراه می‌آورند که هم سرعت درمان را کاهش خواهند داد و هم بعدها مسبب مشکلات دیگری در رفتار، سلامت جسمی یا روانی کودک خواهند شد. برای اینکه از روش‌های زیانبار شیمیایی جهت درمان بیش‌فعالی فرزندانتان رهایی بیابید و راه‌کارهای طبیعی و بی‌خطر را جایگزین آن‌ها کنید، کافی است سری به کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال بزنید و از راهنمایی‌های جی گوردن و جنیفر چنگ نهایت بهره را ببرید. معصومه گلریز برگردان این کتاب کاربردی را به انجام رسانده و نشر شمعدونی چاپ و انتشار آن را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

  • کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال مورد استقبال والدینی قرار می‌گیرد که پروتکل‌های درمانی را رد می‌کنند، در‌حالی‌که به نتایج چندان رضایت‌بخشی در درمان کودکان خود نرسیده‌اند. مطالعه‌ی این کتاب ارزشمند و پیشگامانه را به شما بسیار توصیه می‌کنم. (جنی مک کارتی)

  • در زمینه‌ی سلامت فرزندانم، بیش از هر چیز به آموزه‌های دکتر گوردن و چنگ متکی هستم. مهم نیست که دقیقاً مشکلات شما با فرزند بیش‌فعالتان چیست و چه ابهامی در ذهنتان ایجاد شده، نویسندگان این کتاب برای تمامی مشکلات و ابهامات شما یک راه‌حل اساسی و کاربردی دارند. (جولیا رابرتز)

  • کتاب دکتر گوردن و چنگ هدیه‌ای است برای والدینی که دارای فرزند مبتلا به ADD یا ADHD هستند. آموزه‌های کتاب حاضر حاصل چندین دهه تجربه و انبوهی از نگرانی و دلسوزی برای فرزندان شما و خانواده‌تان است. (مت و لوسی دیمون)

  • تمام والدینی که به‌تازگی پدر و مادر شده‌اند، ممکن است دچار سردرگمی شوند. دکتر جی گوردن همیشه یک چراغ روشن و راهنما برای چنین والدینی بوده. آموزه‌های او آن‌قدر ارزشمند و کاربردی است که نمی‌توانیم به‌خوبی آن‌ها را توصیف کنیم یا به اندازه‌ی کافی از مراقبت صبورانه، صادقانه، هوشمندانه و دلسوزانه‌ی او نسبت به فرزندانمان قدردانی کنیم. بااین‌حال، مشتاقانه از او و کتابش حمایت می‌کنیم. (کیسی افلک و سامر فینیکس)

  • این کتاب عملی به تمامی خانواده‌ها آموزش می‌دهد و ایشان را راهنمایی می‌کند تا عادات تغذیه‌ای ناسالم خود را کنار گذاشته و روش‌های سودمند را جایگزین آن‌ها کنند. (توبی و جنیفر مگوایر)

  • به کمک این راهنمای کارآمد می‌توانید از حالت بهت‌زدگی نسبت به مشکل فرزندتان فراتر رفته و وارد مرحله‌ی درمان شوید. شما می‌توانید از این طریق مسئولیت سلامت فرزند خود را بر عهده بگیرید. (تی لئونی و دیوید دوچونی)

  • تکنیک‌ها و توصیه‌های نویسندگان کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال شما را از یک درمان مبتنی بر دارو به سوی مراقبت‌های تغذیه‌ای و رفتاری معقول و علمی راهنمایی خواهند کرد. (ادیسون د. ملو، مدیر و بنیان‌گذار مرکز آکاشا)

کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودکی دارید که همه یا برخی از علائم اختلال بیش‌فعالی را داراست، برای آشنایی دقیق با این اختلال و روش‌های طبیعی درمان آن پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر مطالعه‌ی کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال را آغاز کنید.

با جی گوردن و جنیفر چنگ بیشتر آشنا شویم

جی گوردن نویسنده و از متخصصان حوزه‌ی تغذیه‌ی کودکان است. فعالیت در مؤسسه‌ی اسلون کترینگ در شهر نیویورک، میزبانی برنامه‌ی AOL، حضور در برنامه‌های The Early Show ،Good Morning America ،20/20، همچنین برنامه‌ی Today و رادیوی ملی، همین‌طور نویسندگی برای نشریاتی چون لس‌آنجلس تایمز گوشه‌ای از کارنامه‌ی حرفه‌ای وی را می‌سازند. او هم‌اکنون در مطب شخصی خود در سانتا مونیکای کالیفرنیا، به درمان اختلالات کودکان مشغول است.

جنیفر چنگ نیز نویسنده و ویراستار ساکن لس‌آنجلس است. او بنیان‌گذار The Worldly بوده که سازمانی در حوزه‌ی فرهنگ جهانی به شمار می‌آید و مجله‌ی وابسته به خود را نیز در جهت اشاعه‌ی دیدگاه‌هایی منحصربه‌فرد منتشر می‌کند.

در بخشی از کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال می‌خوانیم

هیچ‌گاه نباید، چه مستقیم چه غیرمستقیم، بگوییم که بچه‌ نقص‌ توجه یا بیش‌فعال بچه‌ بدی است. بلکه باید راجع‌به شرایط آن‌ها این‌گونه فکر کنید این گونه رفتارها نه‌تنها برای آن‌ها نتیجه‌ای نخواهد داشت، که برای هیچ‌کس دیگری هم مفید نخواهد بود. آن‌ها مانع شکل‌گیری روابط و دوستی‌هایی که بچه‌ها لایقشان هستند می‌شوند و آن‌ها را از لذت ‌بردن و سهم داشتن در ایجاد هماهنگی در کل خانواده بازمی‌دارند.

در حالی که ما به تغذیه سالم، خواب کافی و تحرک بدنی فرزندمان متعهد هستیم، در زمان‌هایی که فرزندتان به اصلاح رفتار نیاز دارد، باید برای این منظور به دنبال راهکارهای تدریجی اما مستقیم باشیم.

یک ضرب‌المثل قدیمی که می‌گوید: «درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را» در اینجا مصداق دارد. به ویژه در مواردی که اختلال نقص ‌توجه یا بیش‌فعالی است. برای یک لحظه فکر کنید، در طول روز در مدرسه فرزند شما چه حجمی از رفتارهای طعنه‌آمیز، آزاردهنده و واکنش‌های منفی از سوی افراد دیگر نسبت به خود را دریافت می‌کند. این‌گونه بچه‌ها به این رفتارهای نامناسب نسبت به خود عادت می‌کنند. از آن بدتر آن‌ها را عادی می‌پندارند! تصور کنید که آن‌ها چقدر از رفتار محبت‌آمیز و ملایم در خانه استقبال خواهند کرد.

رفتاردرمانی برای بچه‌های نقص‌ توجه یا بیش‌فعال، بیشتر از هر چیز، یک تجربه‌ مثبت است، چون مطمئناً این بچه‌ها نسبت به رفتار دیگران با آن‌ها که سرشان داد بزنند و آن‌ها را تنبیه کنند، بی‌تفاوت و بی‌حس شده‌اند. برای اینکه رفتاردرمانی به خوبی مؤثر واقع شود، باید این درک را از این حقیقت داشته باشید که تنها رفتار فرزندتان نیست که باید اصلاح شود، بلکه شما هم باید نسبت به اصلاح رفتارتان با او متعهد شوید. اگر قرار است تغییرات سریع اتفاق بیفتند این ما هستیم که باید آن تغییرات را ایجاد کنیم. در صورتی می‌توانید از فرزندان انتظار تغییر رفتار داشته باشید که خودتان آن‌ها را راهنمایی و کمک کنید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی از مترجم
مقدمه
بخش اول: آغازی فوری
یک: درمان نقص توجه یا بیش فعالی
دو: اختلال نقص توجه یا بیش فعالی چیست؟ آیا واقعاً فرزند شما به آن مبتلا است؟
سه: کتاب راهنمای درمان نقص توجه و بیش فعالی
بخش دوم: جزئیات
چهار: هیچ کس بهتر از شما فرزندتان را نمی شناسد
پنج: به دست گرفتن مسئولیت سلامتی فرزندتان
شش: بیاید خوش رفتار باشیم! رفتاردرمانی احساس حقارت
هفت: انرژی فرزندتان را بر روی هدف بهتری متمرکز کنید
هشت: فرزندت را بیدار کن، بیرون بروید و ورزش کنید
بخش سوم: حرکات کششی در خانه، و فراتر از آن
نه: کارهای بیشتری که می توان انجام داد: دیگر درمان های طبیعی
ده: بازنگری گزینه های احتمالی مدارس
یازده: حمایت از همه افراد خانواده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال
نویسنده،
مترجممعصومه گلریز
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات282
زبانفارسی
شابک978-622-7044-36-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال

برای دریافت کتاب فرزند من، باهوش یا بیش فعال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.