معرفی و دانلود رایگان کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1

عکس جلد کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1

کتاب "فرزندم این چنین باید بود" نوشته اصغر طاهرزاده، شرحی است از نامه سی و یکم نهج‌البلاغه.

این کتاب در دو جلد تنظیم شده و شامل اصول تعلیم و تربیت از منظر امام علی (ع) است. نامه سی و یک نهج البلاغه نامه‌ای است که امام علی(ع) برای فرزند خود امام حسن(ع) نوشتند. این نامه شامل موارد تربیتی بسیاری است که با اصول اساسی درست نصیحت کردن همراه شده است. برای مثال به جمله‌هایی که امام خودشان را با آنها خطاب می‌کنند، دقت کنید: “من الوالد الفان: از پدر پیر، المقر بالزمان: اقرارکننده به زمان، المد برالعمر: کسیکه عمرش گذشته، المستسلم لدهر: تسلیم شده به روزگار، الزام بالدنیا: پدری که دنیا را قابل ستایش ندیده، الساکن المساکن الموتی: ساکن خانه‌های اموات” حال به جملاتی توجه کنید که امام با آنها فرزندشان را خطاب می‌کنند: “الی المولود المومل مالا یدرک: به فرزندی که دلش می‌خواهد به خیلی چیزها برسد ولی نمی‌رسد، السالک سبیل من تورهلک: راهرو راهی که پایان آن هلاکت است، رهینته الایام: فرزندی که در گرو روزگار است” این نوع خطاب‌ها به طور کلی فضای حیات بشر را روشن می‌کند.
نامه سی و یک نهج البلاغه تعریف کاملی از دنیاست و اینکه انسان چگونه باید با هر بخش زندگی رو به رو شود تا دچار خسران نشود. این سطور نگاشته‌های پدری دلسوز است که گرچه به راه پسر خود واقف است ولی جایگاه پدری را محملی قرار می‌دهد تا نامه‌ای بنویسد به امت خود، به شیعیان خود؛ پدری که همان سالها پیش نگران امروز ما بود.
گذشته از نامه عمیق و راهگشای امام علی (ع)، پرداخت نامه در کتاب حاضر، توسط استاد طاهر زاده بوده است که همواره دغدغه اصلی وی توجه به فرهنگ عمیق و ناب اسلامی و فهم و ارائه آن بوده است. طاهرزاده عمدتاً تحت تاثیر حکمت متعالیه ملاصدرا و عرفان محی‌الدین است و امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) و آیت‌الله جوادی آملی را برای خود نمونه خوبی از تفکر دینی و تحرک سیاسی اجتماعی می‌داند و معتقد است اگر سازمان فکری جامعه ما از چشمه ناب تفکر این بزرگواران سیراب شود، سعادتی را که دین اسلام برای آنها آورده، بدست خواهند آورد و آنچه ایشان در دانشگاه و مراکز تربیت معلم و جلسات منظم هفتگی دنبال می کنند، همه و همه در راستای تحقق همین عقیده است.
این کتاب می‌تواند پاسخ مناسبی باشد به کسانی که در پی روش درست زندگی می‌گردند و از آنجایی که جانمایه کتاب کلام معصوم است، می‌توان مطمئن بود که راه را به درستی به انسان نشان می‌دهد و از آنجایی که نامه سی و یک نهج‌البلاغه نگاشته‌ای همه جانبه است که زندگی را از وجوه مختلف مورد بررسی قرار داده، می‌توان به جرات گفت که کتاب حاضر هم کتابی است با دیدی همه جانبه نسبت به زندگی. این کتاب می‌تواند پایانی باشد بر سردرگمی‌های جوانانی که فطرتی حق‌طلب و حق‌پذیر دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه‌ی مؤلف
جلسه اوّل مکاتبه پدری نمادین با فرزندی نمادین
کنار آمدن با واقعیات
در موقعیتی که هستیم
جلسه دوم آنچه باعث بیداری من شد
پشت کردن دنیا، سرکشی دنیا، پیش آمدن آخرت
شناخت دنیا عامل استفاده از آن
غم خود خوردن
ماه مبارک رمضان و خودسازی
جلسه سوم یاد خدا عامل نشاط قلب
جایگاه تقوی
آبادانی و مرگ قلب
مطمئن‏ترین ریسمان
جلسه چهارم جایگاه دنیا در منظر علی(ع)
معنی حکمت
آفات غفلت از مرگ
فجایع دنیا
معنی گردش روزگار
جلسه پنجم برکات یاد معاد
شب قدر و مقام امام معصوم
تاریخ فهمی، نه تاریخ دانی
یاد معاد عامل بصیرت
یک دستورالعمل مفید
غفلت از وظیفه چرا؟
جلسه ششم انتخاب‏های مبهم، زندگی‏های پوچ
توجه به قیامت عامل نجات از سایه‏های ذهنی
زندگی در ابهامات چرا؟
نگرش بر واقعیات خود، راه نجات از مبهمات
چه کنیم که از انحراف‏ها منفعل نشویم؟
برکات امر به معروف
جلسه هفتم سختی‏ها و پروریدن‏ها
دینداری محکم
عقل کامل، دینداری کامل
هنر تفقّه در دین
سختی‏ها عامل پرورش روح
جلسه هشتم پایداری در دین و نتایج آن
نتایج واگذاری امور به خدا
جلسه نهم معنی اخلاص و نتایج آن
یقین و خلوص عامل ایجاد مطلوب
به اندازه‏ای که از خدا بخواهیم هستیم
خیر خواستن و خیر دیدن
جلسه دهم آفات علم لاینفع
همان قدر که با خدا می‏توانید حرف بزنید هستید
دارایی، نه دانایی
جلسه یازدهم زندگی پوچ و علم لاینفع
راه نجات از علم غیرمفید
جلسه دوازدهم مقام وحدت، مقام عبرت
رابطه مقام وحدت با شریعت
عصاره حیات معنی‏دار
جلسه سیزدهم زندگی بی‏اضطراب
حضوری فوق زمان و مکان
حاکمیت حکم خدا عامل کنترل هوس
جلسه چهاردهم انگیزه تحقیق
گذشته توحیدی ما
آفت هدایت
انگیزه شایسته در تحقیق
جلسه پانزدهم حیات مستحکم
مرگ، دریچه‏ای به نعمت بزرگ
برکات سختی‏ها
جلسه شانزدهم بالاترین بصیرت
شعورِ فهم نادانی‏های خود
نتایج اصلاح جهت‏گیری روح
جلسه هفدهم یگانگی خدا در منظر علی(ع)
خداوند عین بقاء است
جلسه هجدهم حضور همه جانبه حق
جلسه نوزدهم زیباترین مسافرخانه، خطرناک‏ترین منزل
مرگ زشت و مرگ زیبا
چشم بستن واقعه را عوض نمی‏کند
عامل ایجاد زهد
دینداری همان رفتن است
شرط سفر توجّه به مقصد است
جلسه بیستم آشتی با خلق، راه آشتی با حقّ
آنگاه که معروف منکر و منکر معروف می‏شود
چاره راه
شورش بر خود
علت غفلت از مسافر بودن
آثار منتشر شده از استاد طاهرزاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های نهج البلاغه و ادعیه
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1

مرضیه حسینی
۱۴۰۰/۲/۴
سخنان حضرت علی صد در صد عالی بودند ولی از بعضی از تعابیر نویسنده یا گوینده خوشم نیومد. مثل کسایی حرف زدن که میگن اقتصاد اسلامی وجود نداره و اسلام رو منفعل میدونن و فکر میکنن حتی فکر کردن به پول هم گناهه در حالی که پول و ثروت اگر در راهش استفاده بشه ان ادم ثروتمند سعادتمنده. الان که دارم نظر میدم از دست دیدگاه تعصبی نویسنده عصبانی شدم ولی اگه منصفانه نگاه کنیم گاهی تفاسیر درستی هم به کار بردند ولی نگاه‌های کورکورانه مخصوصا به پول، ثروت، دنیا مادی و غرب کاملا اشتباهه و حتی به جرئت میتونم بگم حضرت علی (علیه سلام) چنین دیدگاهی نداشتند. حضرت علی در سن پیری کار میکردند و اون زمین رو وقف میکردند، این مقدس تر از ذکر گفتن با زبان نیست؟ به نظر من هست چرا که با جان و دل داشتند عبادت میکردند که نویسنده میگن که ایا ذکر گفتن کمتر از کار کردنه؟؟ خودشون چندین بار تذکر دادن که ما نمیگیم صوفی گری، منفعل بودن ولی در عمل کاملا برعکس بوده. کاش کسی سخنان حضرت امیر را تفسیر میکردند که دید باز تری داشتند و تخصص بیشتر.
mostafa bahoosh
۱۴۰۰/۱/۳۰
سلام من تازه شروع کردم به خوندن کتاب و متاسفانه پشمیون شدم از ادامه دادنش علتش هم این نیست که خدای نکرده حرفای امام علی رو قبول ندارم. دلیلش برداشت بدیه که نویسنده از کلمات و حروف داشتن. این و باید اول در نظر داشت که دنیا مزرعه آخرته و در بسیاری از احادیث اومده و خیلی تاکید شده که فقر شرک میاره و و کسی که اجازه بده فقر بر اون چیره بشه مسلمون نیست خیلی آیه دیگه هم راجب امید و رسیدن به شرایط بهتر هست.......... حالا چیزی که نویسنده از دو خط اول برداشت کرده چیزی به جز بدبختی و بیچارگی نبوده حتی گفته شده که دنیا جاییه که هیچ راه فراری از مصیبت‌ها نیست و اینکه همه فانی‌اند و نباید دنبال هدفاشون باشن اینا واقعا برای یک جوون باید نوشته بشه؟ این جوری که تموم آینده زیر سوال می‌ره
Niloofar Jalali Jalali
۱۴۰۰/۲/۲۵
کتاب دو بخش داشت بعضی از تفاسیر واقعا خوب بود وقابل تامل مثل اون قسمت که میگه ماهستیم ک وارد مرگ میشیم مثل دوره نوجوانی و جوانی و میانسالی ک واردش شدیم، وقتی اینو درک کنیم وازمرگ نترسیم از زندگیم بیشترین استفاده رو میکنیم، یا اون قسمت ک ب امام حسن میگه هرچی برای خودت میپسندی برای دیگران هم بپسند‌ی دنیا حرفه و فقط با درک این‌ی جمله زندگی آدم عوض میشه، ولی بعضی قسمتها مثل اونجاهایی ک میگفت دنیا همینه و تو هیچی رو نمیتونی عوض کنی دنیا جای بی ارزشی هست و پیامبر نون و خرما میخورد حالا مرغ فقط غذاس خیلی پیش پا افتاده و تفسیر ب نظرمن بی پایه و اساسی بود
fahime hajizade
۱۴۰۰/۲/۲
سلام
واقعا تعجب میکنم از برداشت نویسنده اینکه اینقد فقر را مقدس دانسته و دایم تاکید میکنه که در این دنیا اصلا نباید دنبال آرزوهامون باشیم و تا جایی که تونسته موفقیت‌های این دنیا رو بی ارزش شمرده حضرت علی یه انسان کامل و تمام عیار بوده و قطعادیدگاهشون اینی که نویسنده عنوان میکنه نیست من که از خوندن کتاب لذت نبردم و پیشنهاد نمیکنم بازم هر کسی یه دیدگاهی داره
amb bbz
۱۴۰۰/۲/۱۲
درکل برای رسیدن به عرفان میتونه عالی باشه
بنظرم یسری اشکالات از نظر سوگیری داری
مثلا
یجا صحبت از حکمت به معنای دوری از افراط و تفریط شده بود اومد گفت اروپا بدبخت شد چون همش باقتصاد توجه میکنه و اصلا چرا باید جوری زندگی کنن کدوسال دیرتر بمیرن؟؟؟
بعدش میگه ما خوشبختیم چون بیخیال اقتصادیم
و خوبی
اروپا و عیب مارو ذکر نمیکنه
در کل بنظرم کتاب مفیدیه بشرطی که به سوگیری‌ها خیلی اهمیت داده نشه،، بیخیال
Javad M
۱۳۹۸/۱۱/۱۴
باسلام وخدا قوت.
الحمدلله کتاب خوبیه وباتوجه به این که از سخنان باارزش امام علی علیه السلام منشأ میگیره می‌تونه در زندگی روزمره ودر اعمال و رفتار تاثیر خوبی بذاره که ان شا الله همین طور هم هست.
فقط احساس میکنم که مثال‌های زده شده خیلی سادس البته شاید به علت عمومیت باشه...
نکته مثبت دیگه استفاده
از شعر هنگام تشریح سخنان امام هستش.
یک نکته دیگه هم باید اضافه کنم که کتاب هرچه جلو تر میره فلسفی تر میشه و این می‌تونه واسه کسی که از فلسفه بی‌اطلاع باشه مناسب نخواهد بود.
علیرضا فولادوند
۱۳۹۸/۷/۳۰
نمیدونم با چه زبانی عظمت این کتاب را شرح دهم. بینظیر بود. انگار تازه متولد شدم. حقایقی در این کتاب هست که حال مرا بهتر کرد. ارامشی به من عطا کرد که تا کنون هیچ کتابی اینگونه ارامم نکرده بود. من همیشه نگران بودم. استرس داشتم ولی با خواندن این کتاب قلبم ارامش گرفته. انگار پدری دلسوز فرزندش را ارام و تربیت و هدایت میکند. و به راستی اینگونه است.
م مسعودی
۱۴۰۰/۲/۳۱
با تشکر، سخنان حضرت علی (ع) از نهج‌البلاغه کاملا درست و دلنشین و کارساز بود ولی متاسفانه خطیب با برداشتها و تفاسیر شخصی در بسیاری موارد به بیراهه رفته‌اند و حکایت دوران معاصر خودمان شده‌اند که برداشتهای شخصی و نادرست عده‌ای از دین، دین‌زدایی و دین گریزی، خصوصا برای نسل جوان به وجود آورده، ای کاش بیشتر تحقیق می‌کردند
زهرا بابایی
۱۴۰۰/۲/۱۳
کتاب خوبی بود ولی بعضی نکته هاش فکر کنم تفسیر نابجایی بود مثلا در مورد علمی که نفع ندارد نخوانیم الان کتب درسی مدارس رو در نظر بگیرید اگر اینطور است که فقط درس دین و زندگی و قرآن را باید بخوانند. بنظر من مقتضیات زمان را باید در نظر گرفت و حتی هنر که آفرینش زیبایی است با گفتار کتاب در تناقض است.
ح مرشدی
۱۴۰۰/۱۲/۲
سلام به نظرم تفسیر زیبایی بود و واقعا مثال‌های که زدن خیلی کار رو زیباتر می‌کنه و این کتاب واقعا عالیه من همون متن‌های اول رو که خوندم متوجه شدم که چه زیبا هست این کتاب. و امام علی (ع) هم واقعا سخنان بسیار زیبا و عمیقی فرمودند انشاالله که همه ما این نکات را در زندگی به کار ببریم و هدایت شویم.
Asal Kahlili
۱۴۰۰/۲/۱۴
کتاب کاملا پر معنا و زیبا این اثر سومین کتابی بود که برایم خیلی تاثیر گذار بود و منتظر جلد دوم هم خواهم بود که جلد دوم و هنوز نتونستم پیدا کنم ولی به زودی نتیجه روخوانی و معنای جلد دوم هم را با شما درمیان می‌گذارم
با تشکر از کتابراه که خیلی از کارهای مارا اسان کرده و برنامه‌ای جذاب و مفید است
عباسی
۱۴۰۱/۹/۹
عالی بود ممنونم. خدا بهتون سلامتی بده که این کتاب‌ها رو رایگان در اختیار میگذارید. چون ممکنه آدم کتابی بخره. ولی ارزش خوندن نداشته باشه. اینجوری پول آدم هدر میره. چون همه‌ی کتابها ارزش خوندن ندارن. ولی بعضی از کتابها هم هستن که انقدر دوست داشتنی هستن که قیمت ندارن. بازم ممنونم
مَه نو
۱۴۰۰/۹/۱۷
من باور دارم شنونده یا خواننده باید عاقل باشد کتاب بسیار زیاد خوب است. مطالبی دارد که می‌شود روزهای زیادی در اون‌ها متوقف شد و فکر کرد. ماهیت این نامه فراتر از درک در یک بار و دو بار مطالعه است. اگر چ برداشت‌های نویسنده بسیارا می‌تواند فقط نظر شخصی او باشد
لیلا رئیسی
۱۴۰۰/۳/۱۳
در مورد سخنان حضرت علی کہ مورد قبول و صد درصد عالی ھستن ولی تعابیر و تفاسیر رو قبول نداشتم
جوری کہ انگار میخاست بگہ انسان نباید بہ دنبال ارزو ھا و رویا ھاش برہ ۔اروپا چون دنبال اقتصاد بود فقیر شد و ما چون فقیریم خوشبختیم ۔
در کل از کتاب رضایتی نداشتم ۔
Hemmat .N
۱۴۰۰/۲/۵
نهج‌البلاغه، اقیانوس بیکرانی از معارف الهی است که از زبان معجزه‌ای سرمدی برای نجات و آرامش بشریت بیان شده است.
هرکسی که از این بیکرانه‌ی بهره نبرد به خود جفا کرده است.
صلوات نامیه و بی پایان الهی بر تو‌ای روح بلند جاودانگی که کلامت امتداد کلام خداست!
مشاهده همه نظرات 140

راهنمای مطالعه کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1

برای دریافت کتاب فرزندم این چنین باید بود - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.