معرفی و دانلود کتاب فرزندپروری آسان: چطور والد اندیشمندی باشیم؟

عکس جلد کتاب فرزندپروری آسان: چطور والد اندیشمندی باشیم؟
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزندپروری آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزندپروری آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزندپروری آسان: چطور والد اندیشمندی باشیم؟

کتاب فرزندپروری آسان، نوشته‌ی رجینا پالی، کتابی روان‌شناسانه است که رویکردی جدید و نوآورانه برای فرزندپروری را به والدین پیشنهاد می‌کند. نویسنده‌ی این کتاب، با بیان اینکه هیچ راه درست و کاملی برای بزرگ کردن کودکان وجود ندارد، بر اهمیت همدلی، تحلیل و برقراری ارتباط تأکید می‌کند و والدین را برای تربیت فرزندان‌شان آماده‌تر می‌سازد.

درباره‌ی کتاب فرزندپروری آسان

جمله‌ی مشهوری هست که می‌گوید برای تربیت درست یک کودک، به یک دهکده‌ی کامل نیاز است. اما در نبود این دهکده‌های کامل، والدین باید به کجا مراجعه کنند؟ به کتاب‌ها. کتاب‌هایی که شاید تعدادشان از صدها و هزاران عنوان نیز فراتر رود! همه می‌خواهند راهِ درست فرزندپروری را آموزش دهند. اما مشکل اینجاست که این راه درست، در هر کتاب متفاوت است و بیش از آنکه والدین را هدایت کند، آن‌ها و فرزندان‌شان را گمراه می‌سازد. همین مسئله باعث شده، رجینا پالی (Regina Pally)، در کتابِ فرزندپروری آسان (The Reflective Parent: How to Do Less and Relate More with Your Kids) ادعای متفاوت و شاید غیرقابل‌انتظاری را مطرح کند: هیچ راهِ درستی برای تربیت کودکان وجود ندارد و والدین باید راهِ خود برای تربیت فرزندان‌شان را بیابند.

رجینا پالی، نویسنده‌ی کتاب فرزندپروری آسان، خود پس از والد شدن، با خواندن کتاب‌های بسیاری در رابطه با فرزندپروری، بیش از آن‌که احساس اعتماد‌به‌نفس پیدا کند، احساس می‌کرد توانایی تربیت فرزندانش را ندارد. او سپس با کسب تجربه و دانش بیشتر در زمینه‌های روان‌شناسی تربیتی، روان‌کاوی و علوم اعصاب، به این نتیجه رسید که توانایی و ظرفیت اندیشمندانه‌ی هر والد بیشترین نقش را در رشد سالم فرزندان دارد. او در این کتاب، ایده‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای والدگری اندیشمندانه را با یافته‌های مرتبط با روابط بین والد-کودک و رشد اجتماعی ترکیب می‌کند و توصیه‌های ساده‌ای به والدینی ارائه می‌دهد که به‌دنبال ایجاد روابطی قوی و مستحکم با فرزندان‌شان هستند.

معرفی و دانلود کتاب فرزندپروری آسان

اولین فصل کتاب فرزندپروری آسان، 10 اصل والدگری اندیشمندانه را معرفی می‌کند. این اصول، همه از دانش و تحقیقات صورت‌گرفته در حوزه‌ی روان‌شناسی استخراج شده‌اند و به والدین کمک می‌کنند نیازهای کودکان‌شان را در نظر بگیرند و مطابق با آن‌ها رفتار کنند. یکی از این اصول (که شاید مهم‌ترین اصل توصیه‌شده در این کتاب نیز باشد)، همان اصلی‌ست که پیش از این نیز گفته شد: هیچ راه درستی برای فرزندپروری وجود ندارد و تلاش برای یافتن بهترین راه فرزندپروری، تلاشی عبث و بی‌حاصل است.

از نظر رجینا پالی، والدگری اندیشمندانه مستلزم این است که شما فرزندتان را به‌ عنوان موجودی مستقل در نظر بگیرید که قادر به تصمیم‌گیری است. از طرف دیگر، کتاب فرزندپروری آسان به شما نشان می‌دهد به‌عنوان یک والد، باید استرس‌های خود را نیز بیشتر و بهتر بشناسید و توانایی شنیدن و مشاهده را کسب کنید.

کتاب فرزندپروری آسان توسط مینا ارجمندپور و مرضیه مرتضی زاده ترجمه شده و انتشارات نسل یاسان آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فرزندپروری آسان

  • رجینا پالی در کتاب فرزندپروری آسان، به والدین یاد می‌دهد چطور در عین اینکه به نیازها و زاویه‌ی دید فرزندان‌شان توجه کافی داشته باشند، از مسئولیت سخت و پیچیده‌ی مرزگذاری بربیایند. (Publishers Weekly)
  • یک راهنمای کاربردی و ساده برای افرادی که به‌دنبال ایجاد روابطی قوی‌تر با فرزندان‌شان هستند. توصیه‌هایی که رجینا پالی به والدین ارائه می‌دهد از تحقیقات و تجارب خود او نشأت گرفته‌اند. (Somatic Psychotherapy Today)
  • رجینا پالی، قدرت ذهنِ درخشان و دلسوزش را با یافته‌های دقیق علمی و رویکرد‌های فرزندپروری اثبات‌شده ترکیب می‌کند. (دنیل جی سیگل، نویسنده‌ی کتاب «تربیت بدون قشقرق»)
  • رجینا پالی، به‌عنوان یک مادرِ همه‌فن‌حریف و یک درمانگر توانا، کتابی نوشته است که همه منتظرش بودیم. او در کتاب فرزندپروری آسان، ما را به ریشه‌های اصلی فرزندپروری باز می‌گرداند: پرورش رابطه، گوش دادن و شنیدن فعال، شگفت‌زده شدن و اعتماد کردن به غرایز. این کتاب زیبا نوشته شده، بسیار خواندنی‌ست و نگاهی دقیق به نظریه‌های فرزندپروری و تربیت فرزندان دارد. (اَریتا اِسلِید، استاد دانشگاه)
  • در دورانی که اضطراب والد بودن در اوج خود قرار دارد، کتاب واجبِ رجینا پالی، از والدین حمایت می‌کند و اعتماد‌به‌نفسِ آن‌ها را افزایش می‌دهد. (رابین برمن، نویسنده‌ی کتاب «امروز نفرت؛ فردا سپاس»)

کتاب فرزندپروری آسان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب فرزندپروری آسان، به تمامی والدینی توصیه می‌شود که نسبت به تربیت فرزندان خود حساس هستند و می‌خواهند استرس فرزندپروری را در خود کم کنند.

در بخشی از کتاب فرزندپروری آسان: چطور والد اندیشمندی باشیم؟ می‌خوانیم

ذهن در تمام عرصه‌های ارتباط انسان‌ها و پرورش کودکان نقش محوری دارد. ذهن بخشی از ماست که از‌ طریق آن می‌توانیم از خودمان، افراد دیگر و دنیای پیرامونمان آگاه شویم و آن‌ها را درک کنیم. ذهن جایی است که حس «من بودن» در آنجا قرار دارد یا جایی است که تمام افکار، احساسات، نیت‌ها، اهداف و باورهای ما درونش جای گرفته‌ و جایی است که منشأ معنای تمام رفتارهای ماست. درحالی‌که بسیاری از ابعاد ذهن هنوز ناشناخته‌اند، در کل بر سر این موضوع که ذهن توسط مغز خلق می‌شود و شکل آن به چگونگی عملکرد مغز بستگی دارد، اتفاق نظر وجود دارد. توان شما در پی‌ بردن به زوایای ذهن فرزندتان و ذهن خودتان از لازمه‌های شکل‌گیری ذهن فرزندتان به حساب می‌آید. با آگاهی از چگونگی عملکرد ذهن می‌توانید در اصلاح رابطه با فرزندتان و اصلاح پاسخ‌هایتان به رفتار او بهتر عمل کنید.

موفقیت چشمگیر انسان‌های اولیه، به‌عنوان یک گونه، از هر لحاظ در اثر ماهیت اجتماعی آن‌ها بوده ‌است (ویلسن، ۲۰۱۲). از نگاه تئوری، هدف از تکامل ذهن این است که ارتباطات اجتماعی ما را بهبود ببخشد و به انسان‌ها این توانایی را بدهد که در شکل ‌دادن زبان، فرهنگ، جامعه و تمدن، آن را به کار ببرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: چرا این کتاب را نوشتم
سخن مترجمان
فصل اول: ده اصل در والدگری اندیشمندانه
فصل دوم: ذهن منحصربه‌فرد فرزندتان
فصل سوم: سیستم آینه‌ای مغز سازمان‌یافته برای همدلی
فصل چهارم: سیستم ذهنیت‌سازی مغز سازمان‌یافته برای اندیشمندی
فصل پنجم: مغز و مراقبت مادرانه سازمان‌یافته برای مادر شدن
فصل ششم: مغز و دلبستگی مغز سیم‌کشی‌شده برای برقراری ارتباط
فصل هفتم: والدگری و استرس‌های آن تنظیم هیجان و سازگاری
فصل هشتم: والدگری از دوران شیرخوارگی تا کودکی
فصل نهم: اصول بنیادین مغز
منابع
تقدیر و تشکر
واژه‌نامۀ انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزندپروری آسان: چطور والد اندیشمندی باشیم؟
نویسنده
مترجممینا ارجمندپور، مرضیه مرتضی زاده
ناشر چاپیانتشارات نسل یاسان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات359
زبانفارسی
شابک978-622-98066-6-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزندپروری آسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرزندپروری آسان

برای دریافت کتاب فرزندپروری آسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.