معرفی و دانلود کتاب فرمانروا هانی

عکس جلد کتاب فرمانروا هانی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرمانروا هانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرمانروا هانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرمانروا هانی

سید حسن گرکانی در کتاب فرمانروا هانی داستانی رازآلود و مهیج را روایت می‌کند که نوجوانان را به تعمق در باب مسائل انسانی مثل برابری، آزادی، شجاعت و جوانمردی وامی‌دارد. داستان این کتاب درباره‌ی سرزمینی است که اربابانی زورگو بر آن حکم می‌رانند و در خصوصی‌ترین امور زندگی رعایا دخالت دارند. نوجوانان با مطالعه‌ی این داستان، به نگرشی پویا و انتقادی دست می‌یابند.

درباره‌ی کتاب فرمانروا هانی

کتاب فرمانروا هانی داستانی در فضای اسطوره و افسانه برای نوجوانان است. سید حسن گرکانی این کتاب را به هدف سرگرم ساختن و آموزشِ مفاهیمِ اخلاقی و انسان‌دوستانه نگاشته. او در داستان خود، خیال و حقیقت را در هم می‌آمیزد و از ظلم و ستم پرده برمی‌دارد.

نوجوانان در سنی هستند که از پدیده‌های اطراف تأثیرپذیری فراوانی دارند؛ از بازی‌های ویدیویی گرفته تا دوستان و فیلم و کتاب. در این میان، کتاب می‌تواند منبعی غنی برای آموزش نوجوان به حساب بیاید. اما کتابی که بتواند با بازی و فضای مجازی رقابت کند و تأثیر خود را به جا بگذارد، سخت یافت می‌شود. کتاب فرمانروا هانی اثری است که مطابق میلِ نوجوان، از عنصر خیال‌انگیزی و رازآلودگی بهره‌مند است و هم‌زمان در او روحیه‌ی فداکاری، شجاعت و جوانمردی را پرورش می‌دهد.

سید حسن گرکانی شهری را برای مخاطب تجسم می‌کند که در آن هنوز برده‌داری رونق دارد، اربابان صاحب محصول کشاورزان و صید صیادان هستند و کارگران را به کار روی مزارع خشخاش می‌گمارند. زور و قدرت در اختیار اربابان قرار دارد و جز فئودال‌ها و نظامیان بقیه مزدور و برده و تحت تسلط خشم و زور قدرتمندان هستند. در این سرزمین هر نافرمانی مساوی با زندان و شلاق و مرگ است. حسن گرکانی سپس ارباب مطلق شهر، ارباب رافض، را معرفی می‌کند؛ او که بر همه، از برده و رعیت گرفته تا نظامیان تسلط دارد، خود از حاکمی بزرگ‌ فرمان می‌برد.

کتاب فرمانروا هانی شرح دلدادگی برادرزاده‌ی حاکم بزرگ به کنیزی زیبا به نام موناست. جوان طلبِ پادرمیانی از عمویش می‌کند، اما حاکم بزرگ خودْ عاشق مونا می‌شود، بدون توجه به اینکه بیش از هفتاد سال سن دارد. حالا رافض در موقعیت سختی قرار می‌گیرد؛ چرا که مجبور است با خواسته‌ی حاکم بزرگ مخالفت کند. مونا از طرفی دختر بزرگ بندر و رهبر صیادان است و از طرف دیگر نامزد فرمانده‌ی قراولان که برای رافض مهره‌ی سودمندی به حساب می‌آید...

کتاب فرمانروا هانی با نزدیک شدن به داستان‌های کهن ایرانی، فضایی متفاوت فراهم می‌آورد. نوجوانان در این جهان جدید به آزمودن خود برمی‌خیزند و به‌جای شخصیت‌های داستان در موقعیت‌های بحرانی دست به انتخاب می‌زنند.

گفتنی است که این کتاب به همت انتشارات سروشگان خدمت مخاطبین عرضه شده است.

کتاب فرمانروا هانی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این داستانِ پرکشش و آموزنده نوجوانان‌اند.

در بخشی از کتاب فرمانروا هانی می‌خوانیم

زندان داخل شهر زندانی موقت بود که هر زندانی پس از چند روز محاکمه، از آنجا به زندان جزیره منتقل می‌شد و معلوم بود که درباره‌ی هانی حکم حاکم به اعدام او خواهد بود، چون برای کمتر از این هم اعدام می‌کردند و همه با کمال تعجب دیدند که روز بعد بلافاصله دادگاه تشکیل شد و قاضی حکم به اعدام هانی داد. این محاکمه کاملاً فرمایشی و این حکم هم کاملاً سفارشی بود اما کسی از زمان اعدام حرفی نزد و معلوم نبود کی و چه وقت اونو اعدام می‌کنند. رسم کار این بود که هفته‌ای یک بار از جزیره مأمورانی می‌آمدند و محکومان زندان شهر را به جزیره می‌بردند.

اما مونا... چند روز از ماجرای اون شب گذشت و همه جا را دنبال اون گشته بودند ولی کمترین اثری از مونا نبود که نبود. مثل یک قطره‌ی آب که به زمین فرو رود، هیچ رد و اثری از اون نبود و اصل واقع این بود که در میان زنان متعدد رافض به‌شدت رقابت و حسادت بود. اگر رافض از کنیا خیلی می‌ترسید و حساب می‌برد، به بتا بی‌نهایت علاقه داشت. بتا جوان‌ترین زن رافض و دختر یکی از اربابان و بزرگان شهر بود که در میان مردم نفوذ زیادی داشت...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرمانروا هانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سروشگان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-622-9917-25-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرمانروا هانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرمانروا هانی

برای دریافت کتاب فرمانروا هانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.