معرفی و دانلود کتاب فرگال به اردو می‌رود

عکس جلد کتاب فرگال به اردو می‌رود
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرگال به اردو می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرگال به اردو می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرگال به اردو می‌رود

در دنیای امروز کودکان هم از اضطراب ناشی از حس رقابت و برتری در امان نیستند. کتاب فرگال به اردو می‌رود اثر رابرت استارلینگ آموزشی است درباب رقابت سالم به بچه‌ها. آن‌ها متوجه می‌شوند برای محبوب بودن نیازی ندارند در همه‌چیز عالی عمل کنند.

درباره‌ی کتاب فرگال به اردو می‌رود

حس رقابت از آن دست احساساتی است که هم می‌تواند سازنده باشد و هم مخرب. دغدغه‌ی نفر اول بودن می‌تواند آنقدر کودک را در خود غرق کند که دلیل واقعیِ انجام کارها را از یاد ببرد. کتاب فرگال به اردو می‌رود (Fergal in a Fix) به نویسندگی و تصویرگری رابرت استارلینگ (Robert Starling)، داستان اژدهایی است که می‌خواهد برای اولین‌بار به اردو برود. او کمی نگران است که بقیه از او خوششان خواهد آمد یا نه. وقتی به آنجا می‌رسد تصمیم می‌گیرد به‌عنوان اولین نفر در همه‌ی فعالیت‌ها شرکت کند تا توجه و محبت بقیه را جلب کند. اما مشکل اینجاست که فرگال در هر فعالیتی می‌خواهد بهترین باشد؛ در مسابقه‌ی تنفس آتشین، پناهگاه ساختن، پیدا کردن گنج و...

فرقی نمی‌کند که فرگال در انجام کارها خوب است یا نه، بقیه او را به چشم کسی می‌بینند که می‌خواهد مدام ثابت کند بهترین است. فرگال که موقع ناهار خوردن خودش را تنها می‌بیند، متوجه می‌شود یک جای کار می‌لنگد. معلمش به او کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کند. شاید لازم نباشد برای اینکه بقیه او را دوست داشته باشند، در همه‌ی کارها بهترین باشد؛ چراکه چنین چیزی غیرممکن است. او فقط نیاز دارد بهترینِ خودش باشد.

کتاب فرگال به اردو می‌رود موضوعاتی مثل تلاشِ به‌جا و رقابت دوستانه را به کودک می‌آموزد و فشار ذهنی و اضطراب را از او دور می‌کند. حالا کودک می‌تواند بدون احساس نیاز به برتری، از فعالیت‌ها لذت ببرد. مفاهیمی که رابرت استارلینگ در این کتاب مطرح می‌کند، به انتخاب تخصص بچه‌ها در آینده نیز کمک می‌کند؛ به‌طوری‌که کودک خودش را در دریایی از زمینه‌هایی نامربوط نمی‌یابد که فقط به‌دلیل ارضای حس پیروزی به هر کدام از آن‌ها ناخنک زده.

انتشارات مهرسا کتاب فرگال به اردو می‌رود را با ترجمه‌ی سمیه حیدری منتشر کرده است.

درباره‌‌ی مجموعه کتاب فرگال

مجموعه‌کتاب فرگال مجموعه‌ای چندجلدی و غیر مرتبط شامل کتاب‌های «فرگال با فرن آشنا می‌شود»، «فرگال از کوره درمی‌رود» و «فرگال به اردو می‌رود» است که انتشارات مهرسا آن‌ها را منتشر کرده. این مجموعه با هدف تقویت مهارت‌های اجتماعی در کودکان، به آن‌ها کمک می‌کند تا در دوست‌یابی، کنار آمدن با فرزند دوم و کنترل خشم موفق عمل کنند.

نکوداشت‌های کتاب فرگال به اردو می‌رود

  • اژدهای کوچک شیرینی که خلق‌وخوی آتشینش همه‌چیز را می‌سوزاند. (ساندی تلگراف؛ بهترین کتاب‌های 2017)

  • این کتاب مصور جذاب درس‌های زندگی فراوانی برای کودکان دارد. (LoveReading4Kids)

  • داستان لذت‌بخشی که با لحن طنز و تصویرگری درخشان، تأثیرگذار واقع می‌شود. (Books for Keeps)

کتاب فرگال به اردو می‌رود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب حس رقابت را در مخاطبان خود، یعنی کودکان 3 تا 5 سال تعدیل می‌کند.

با رابرت استارلینگ بیشتر آشنا شویم

رابرت استارلینگ نویسنده و تصویرگر کتاب کودک، در بریستول انگلستان زندگی می‌کند. او از کودکی به طراحی شخصیت‌های کارتونی مشغول بود و از آن زمان تاکنون از این کار دست نکشید. کتاب‌های او به بیش از بیست زبان ترجمه شده‌اند. کتاب «فرگال از کوره در می‌رود» اولین کتاب اوست که در فهرست نهایی جوایز کتاب کودکان Waterstones قرار دارد. او کتاب‌های «جزیره‌ی کوچک (The Little Island)» اثر Smriti Halls و «این یک داستان قبل از خواب نیست (This Book is Not a Bedtime Story)» اثر اوئین مک لافین (Eoin McLaughlin) را تصویرگری کرده است. علاوه‌براین رابرت استارلینگ مجسمه‌ساز و معلم کودکان است. او کتاب‌های «Super Sloth (تنبل قهرمان)» و «The Bookshop Mice (موش‌های کتابفروشی)» را در کارنامه‌ی خود دارد.

در بخشی از کتاب فرگال به اردو می‌رود می‌خوانیم

فرگال هق‌هق‌کنان گفت:«هیچ‌چیزی سر جای خودش نیست. من می‌خواستم یک‌عالمه دوست داشته باشم و همه‌ی کارها را درست انجام بدهم. اصلاً نتوانستم یک پرتاب آتشی خوب داشته باشم، از پسِ ساخت پناهگاه برنیامدم، گنج را پیدا کردم ولی نمی‌دانم چرا همه با عصبانیت به من نگاه کردند! هیچ‌کس به نان‌هایی که پخته بودم دست هم نزد و حالا هم که کسی دلش نمی‌خواهد پیش من بنشیند.»
راهنما برایش توضیح داد:«راه ساده‌ای هست که می‌توانی خیلی راحت از پس این مشکل بربیایی. شاید تو خیلی تلاش کرده باشی، اما باید بدانی که لازم نیست در همه‌ی فعالیت‌ها نفر اول باشی، همین که بهترین خودت باشی کافیست.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرگال به اردو می‌رود
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-7437-33-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرگال به اردو می‌رود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرگال به اردو می‌رود

برای دریافت کتاب فرگال به اردو می‌رود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.