معرفی و دانلود کتاب فریلنسر شش رقمی: نقشه راه موفقیت در اقتصاد گیگ

برای دانلود قانونی کتاب فریلنسر شش رقمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فریلنسر شش رقمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فریلنسر شش رقمی: نقشه راه موفقیت در اقتصاد گیگ

لورا بریگز در کتاب فریلنسر شش رقمی، یکی از شیوه‌های مدرن کار کردن، یعنی مدل فریلنسری را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی بازاریابی و مدیریت درست آن را آموزش دهد تا بتوانید در این بازار فشرده موفق‌تر باشید. بریگز در این اثر، تکنیک‌ها و متدهایی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند مدل ذهنی‌تان را تغییر دهید تا با دید بازتر و الگوی رفتاری مناسب‌تری وارد این حوزه شده و به جریان درآمدی پایدارتری برسید.

درباره‌ی کتاب فریلنسر شش رقمی

در دنیای امروز عده‌ی زیادی به شیوه‌های کاری کلاسیک اعتقادی ندارند و دلشان نمی‌خواهد از صبح زود تا عصر سر کار باشند و حقوق ثابتی بگیرند. این دسته، تمایل دارند به‌صورت آزاد و برای خودشان کار کنند. البته که این سبک کاری جذاب و وسوسه‌کننده‌ای است، اما ریسک‌های بزرگی هم دارد. احتمالاً بزرگ‌ترین دلهره و نگرانی آزادکاران این است که چطور به یک جریان درآمدی ثابت دست پیدا کنند. اینکه ممکن است نتوانند خیلی زود به درآمد بالا برسند یا دستمزدشان دائماً متغیر باشد، باعث می‌شود زندگی پرنوسانی داشته باشند و نتوانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند. از سوی دیگر، افرادی که به این مدل کاری گرایش پیدا می‌کنند، در حال افزایش است. مخصوصاً بعد از کرونا و قرنطینه‌ی اجباری، خیلی‌ها از روی علاقه یا حتی به اجبار، به فریلنسری (آزادکاری یا دورکاری) روی آورده‌اند. همین باعث شده تا این بازار بسیاری رقابتی و فشرده شود. اگر فریلنسر نتواند به‌خوبی خود و مهارت‌هایش را معرفی کند، به‌راحتی پروژه را از دست خواهد داد. اما برای اینکه بتوانیم در این بازار آزاد جایگاه خودمان را به دست آوریم، باید چه کنیم؟

معرفی و دانلود کتاب فریلنسر شش رقمی

لورا بریگز (aura Briggs)، مربی و کوچ کارآفرینی، معتقد است موفقیت در این مدل کاری به مهارت فرد بستگی دارد. اگر بتوانیم بعضی از تکنیک‌های مدیریتی را یاد بگیریم و مهارت‌های فردی‌مان را توسعه دهیم، قطعاً موفق خواهیم بود. او در کتاب فریلنسر شش رقمی (The Six-Figure Freelancer) این موضوع را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و اصول و قواعدی را که برای موفقیت در آزادکاری نیاز است، مرور می‌کند. بریگز از گام اول مسیر فریلنسری شروع می‌کند و می‌کوشد تمام مهارت‌های ضروری آن را بیاموزد.

فریلنسری محصول اینترنت و دنیای دیجیتالی و هوشمند است. دسترسی دائمی به اینترنت پرسرعت و ابزارهای الکترونیکی این فرصت را در اختیارمان قرار داده تا بتوانیم مطابق میلمان زندگی و حتی کار کنیم. رویکرد سنتی در ابتدا فریلنسری را نمی‌پذیرفت و آن را شکست‌خورده می‌دانست ولی این مدل غیرکلاسیک در چند سال اخیر چنان رشد کرده و موفق بوده که حتی بر اقتصاد هم تأثیر گذاشته است. امروزه از مفهومی به نام «اقتصاد گیگ» صحبت می‌شود که درواقع آزادکارها بنیان‌گذاران اصلی آن بودند. در الگوی فریلنسری، فرد خودش تصمیم می‌گیرد چه‌کاری را انجام دهد، بر سر دستمزدش چانه می‌زند و درنهایت در ساعات و روزهایی که خودش ترجیح می‌دهد، کار می‌کند؛ یعنی دقیقاً مواردی که در شغل‌های کلاسیک کاملاً ثابت هستند و هیچ امکان انتخابی در موردشان وجود ندارد. در فریلنسری می‌توان پروژه‌ای را از کیلومترها دورتر، حتی از کشورهای دیگر پذیرفت. با تمام این ویژگی‌های مثبت، این شیوه‌ی کاری تا حد زیادی پرفشار است. برای مثال اگر فریلنسر نتواند بازاریابی درستی را برای کارش انجام دهد، قطعاً دیده نمی‌شود. همین‌طور مدیریت کردن زمان و کار هم اهمیت دارد. شاید لازم باشد او از کس دیگری، با مهارت‌های متفاوت هم کمک بگیرد. در این صورت حتماً باید بخشی از پروژه را برون‌سپاری کند تا بتواند کار را به‌موقع و با کیفیت تحویل دهد. لورا بریگز در کتاب فریلنسر شش رقمی به بیان همه‌ی این موضوعات پرداخته و آن‌ها را بر اساس تجربیات خود و دیگر فریلنسرهای موفق، توضیح داده است. او در این کتاب می‌گوید که چطور می‌توان کارفرماهای جذاب و پروژه‌های پردرآمد را به دست آورد. بریگز تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مارکتینگ و مدیریت کردن پروژه‌ها را نیز در کتاب فریلنسر شش رقمی به ما یاد می‌دهد. او از شیوه‌های برون‌سپاری هم صحبت می‌کند و برخی از تکنیک‌های آن را می‌آموزد. نویسنده کمک می‌کند به‌تدریج الگوهای ذهنی و مدل‌های رفتاریمان را تغییر دهیم تا با دید درست‌تری وارد این حوزه شویم.

کتاب فریلنسر شش رقمی را انتشارات راه پرداخت با ترجمه‌ی سید محمدرضا قلعه نوی و ریحانه پور امین مقدم منتشر کرده است.

کتاب فریلنسر شش رقمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به‌صورت فریلنسر، غیرحضوری و به دور از قواعد تکراری و خسته‌کننده شغل‌های تمام‌وقت کار کنید، مطالعه‌ی این راهنمای کاربردی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب فریلنسر شش رقمی: نقشه راه موفقیت در اقتصاد گیگ می‌خوانیم

وقتی روی ذهنیت‌تان کار می‌کنید، همین باورها را از نو تعریف می‌کنید. برای مثال بیایید روی این باور که «در دنیا به اندازه کافی برای همه پول نیست» کار کنیم. برای تعریف دوباره این باور محدودکننده، جمله‌هایی را بنویسید که نشان دهید این باور اشتباه است. برای مثال:

  • پول به اندازه کافی برای همه هست.
  • کارفرمایان زیادی هستند که خدمات من به دردشان می‌خورد.
  • وقتی پول بیشتری در بیاورم یعنی توانسته‌ام به مشتریان بیشتری خدمات ارزشمندم را ارائه کنم. بعد از آن هم با استخدام پیمانکاران فرعی، می‌توانم فرصت‌های اقتصادی بیشتری برای دیگران فراهم کنم.
  • به‌عنوان یک فریلنسر می‌توانم برای خودم فرصت خلق کنم.
  • من به پروژه‌ها، مشتریان و جریان‌های درآمدی بسیاری دسترسی دارم؛ چراکه فرصت‌های زیادی برای من وجود دارد.

نوشتن، خواندن یا با صدای بلند گفتن باورهای جدید به‌مرور زمان الگوی فکری‌تان را تغییر می‌دهد، اما این فرایند کاری نیست که با یک‌بار انجام دادن تمام شود. اغلب مجبوریم در مورد منبع باورهای محدودکننده کاوشی عمیق را آغاز و برای بازنویسی‌شان سخت تلاش کنیم. وقتی باور محدودکننده‌ای کشف کردید، از خودتان بپرسید آیا این باور واقعاً درست است یا یکی از چیزهایی است که در طول مسیر زندگی باورش کرده‌اید و به‌عنوان واقعیت آن را پذیرفته‌اید. مثال بالا باوری محدودکننده در مورد پول و کمبود بود که در میان فریلنسرها رایج است. باورهای محدودکننده زیاد دیگری وجود دارد که بارها و بارها خودشان را در جامعه فریلنسری نشان می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: نقطه شروع مسیر فریلنسری
فصل دوم: بر ذهنیت‌تان مسلط شوید
فصل سوم: مدل انفرادی در مقابل مدل گروهی (آژانسی)
فصل چهارم: جذب و نگهداری کارفرمایان باارزش و توان مالی بالا
فصل پنجم: بازاریابی برای فریلنسر پیشرفته
فصل ششم: پیشنهادها، بسته‌ها و همکاری تکرارشونده در سطح بالا
فصل هفتم: مدیریت کسب‌وکار به شیوه مدیران عامل
فصل هشتم: سیستم‌ها و میانبرهای ساده و پربازده
فصل نهم: برون‌سپاری به افراد حرفه‌ای
فصل دهم: غربالگری، آموزش و کار با پشتیبانی برون‌سپاری‌شده
فصل یازدهم: کسب‌وکار آینده‌محور

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فریلنسر شش رقمی: نقشه راه موفقیت در اقتصاد گیگ
نویسنده
مترجمسید محمدرضا قلعه نوی، ریحانه پورامین مقدم
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-7702-44-6
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فریلنسر شش رقمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فریلنسر شش رقمی

برای دریافت کتاب فریلنسر شش رقمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.