معرفی و دانلود کتاب راهنمای تصویری فریلنسری: مبانی کاربردی فعالیت در دنیای خلق ارزش افزوده خلاق

عکس جلد کتاب راهنمای تصویری فریلنسری: مبانی کاربردی فعالیت در دنیای خلق ارزش افزوده خلاق
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تصویری فریلنسری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تصویری فریلنسری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تصویری فریلنسری: مبانی کاربردی فعالیت در دنیای خلق ارزش افزوده خلاق

کتاب راهنمای تصویری فریلنسری، نوشته‌ی هیتر پری، یک راهنمای مصور است که قصد دارد دشواری‌های فعالیت‌های فریلنسری را از میان بردارد. هدف نویسنده‌ی کتاب، این است که جامعه‌ی فریلنسرها و خویش‌فرمایان با خواندن این کتاب نسبت به حقوقشان آگاه شوند و بدانند که چطور باید مشکلات احتمالی در مسیر کسب‌وکارشان را رفع کنند.

درباره‌ی کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

کتاب راهنمای تصویری فریلنسری نوشته‌‎ی هیتر پری، منبعی ضروری برای هر خویش‌فرماست. کسانی که به صورت خویش‌فرما به کسب درآمد می‌پردازند، غالباً از حقوق دقیق خود، قوانین و مقررات کاری، نحوه‌ی احقاق حقوق ازدست‌رفته و مانند این مشکلات اطلاع دقیقی ندارند. نویسنده‌ی این کتاب تلاش کرده تا با روشن کردن چنین مسائلی، به فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی فعالیت‌های فریلنسری کمک کند. فریلنسرها یا خویش‌فرمایان کسانی هستند که ساعت کاری را خودشان مشخص می‌کنند، قراردادهای کوتاه‌مدت می‌بندند، با مشتریان مختلفی کار می‌کنند و محل کارشان خانه، یا دفتری اجاره‌ای است. نویسندگان، عکاسان، طراحان، تصویرگران، و... همه می‌توانند فریلنسر باشند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

تا پیش از شیوع بیماری کرونا، افراد معدودی به صورت فریلنسری کار می‌کردند و اغلب کارهای خویش‌فرمایی بیشتر به عنوان کار دوم، در کنار کار ثابت شناخته می‌شدند. اما پس از شیوع کرونا، فرهنگ جهانی به سمتی رفت که موجب گسترش فریلنسری شد. اما هنوز فرهنگ مناسب این‌گونه از مشاغل، به طور کامل جا نیفتاده است و جهان راه زیادی را تا فرهنگ‌سازی مطلوب برای این امر در پیش دارد.

هیتر پری، در کتاب راهنمای تصویری فریلنسری، با بیان برخی از مشکلات جامعه‌ی فریلنسری از جمله عدم دریافت دستمزد در برخی مواقع، تأخیر در پرداخت دستمزد، عدم اخذ جریمه‌ی دیرکرد از کارفرما، نداشتن اطلاعات کافی درباره‌ی حقوق فریلنسری، و... راهکارهایی را به خواننده ارائه می‌دهد تا با دردسر کمتری به فعالیت بپردازد.

این کتاب به مسائلی مانند چگونه بازاریابی برای دریافت پروژه‌های جدید، راهکارهای یافتن مشتری و مانند این‌ها نمی‌پردازد. مباحث کتاب غالباً مبتنی بر حقوق مالی و معنوی فریلنسرهاست. از آنجا که دسترسی به اطلاعات مربوط به حمایت قانونی در این حوزه، دشوار است و مسیر درستی نیز برای چنین مشاغلی ترسیم نشده، تا خویش‌فرمایان بتوانند از حقوق خود محافظت کنند، نویسنده با تکیه بر جست‌وجوها و تجربیاتش، به حقوقی دست یافته و این مسائل را در قالب کتاب حاضر به افراد دورکار یا فریلنسر ارائه کرده است.

هیتر پری در ادامه‌ی مباحث این اثر به ابهام‌زدایی در مورد مسئله‌ی مالیات نیز می‌پردازد. علاوه بر این، قالب‌های نمونه‌ی ایمیلی برای مخاطب طراحی کرده که در هنگام مشکلات پربسامد، بتواند از آن استفاده کند. زبان این کتاب ساده است و تصاویر جذاب و رنگین آن که حاصل کار ماریا استویان است، جذابیت کتاب را برای خواننده بیشتر می‌کند.

نکته‌ی قابل ذکر درباره‌ی کتاب این است که براساس قوانین و شرایط کشور اسکاتلند و جامعه‌ی بریتانیا نوشته شده است و ممکن است در بعضی موارد با قوانین کشورهای دیگر منطبق نباشد. اما کلیت مباحث آن برای همه‌ی فریلنسرها کاربردی و لازم است.

کتاب راهنمای تصویری فریلنسری پنج فصل دارد. فصل اول هرآنچه را که باید برای راه‌اندازی فعالیت حرفه‌ای بدانید، به شما می‌آموزد. فصل دوم و سوم به مسائل مربوط به حقوق و دستمزد اختصاص یافته و خط قرمزهای یک فریلنسر را ترسیم می‌کند. نویسنده در فصل چهارم و پنجم نیز راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا فریلنسر بتواند شرایط دشوار احتمالی را که ممکن است در آینده با آن مواجه شود، مدیریت کند.

کتاب راهنمای تصویری فریلنسری نوشته‌‎ی هیتر پری، با تصویرگری ماریا استویان، به دست محمدرضا قلعه‌نوی ترجمه شده است و انتشارات راه پرداخت عهده‌دار چاپ و انتشار آن بوده است.

کتاب راهنمای تصویری فریلنسری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر به کسانی که می‌خواهند به حوزه‌ی فریلنسری وارد شوند، اما مشکلات این حوزه موجب تردید آنان شده و کسانی که خویش‌فرما هستند، درحالی‌که هنوز به حقوق خود کاملاً آگاهی ندارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای تصویری فریلنسری: مبانی کاربردی فعالیت در دنیای خلق ارزش افزوده خلاق می‌خوانیم

تقریباً تمام فریلنسرها، همچنین دیگر کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، داده‌های شخصی افراد، مشتریان، پخش کنندگان، بازدیدکنندگان وب سایت و احتمالاً اشخاص دیگر را پردازش خواهند کرد. هیچ استثنایی برای کسب‌وکارهای کوچک وجود ندارد؛ بنابراین چه خویش فرما باشید، چه از طریق یک شرکت مسئولیت محدود کار کنید، چه کارمند استخدام کنید، چه نه و صرف‌نظر از درآمدتان، قانون شامل شما هم می‌شود. تمام کسب‌وکارهای کوچک از جمله فریلنسرها برای پیاده‌سازی اقدامات اولیه باید اصول حفاظت از داده‌ها را درک کنند. فراتر از آن، اینکه با چه میزان سخت‌گیری باید این کار را انجام دهید، به وسعت داده‌های شخصی که جمع‌آوری می‌کنید و اینکه چه کاری با آن انجام می‌دهید، بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: تبدیل شدن به فریلنسر خلاق
فصل 2: فعالیت به عنوان فریلنسر خلاق
فصل 3: از خودتان محافظت کنید
فصل 4: وقتی اشتباهی رخ می‌دهد
فصل 5: سازمان‌دهی جمعی
ضمیمه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تصویری فریلنسری: مبانی کاربردی فعالیت در دنیای خلق ارزش افزوده خلاق
نویسنده
مترجمسید محمدرضا قلعه نوی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-622-7702-68-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تصویری فریلنسری

برای دریافت کتاب راهنمای تصویری فریلنسری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.