معرفی و دانلود کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری نوشته‌ی ایگناسیو ریپول و برایان سی. لئوتولتز، برای بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و افراد دارای نیازهای ویژه، فعالیت‌های بدنی خاصی را طراحی کرده و کمکشان می‌کند وضعیت سلامتی‌شان را بهبود دهند. این کتاب به عوارض فیزیکی بیماری‌هایی همچون سرطان، دیابت و فشارخون یا شرایطی مثل معلولیت و بارداری می‌پردازد و برای هر یک دستورالعمل‌های ورزشی مخصوصی تجویز می‌کند تا فرد کنترل بهتری بر شرایطش داشته باشد.

درباره‌ی کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

فعالیت بدنی و سلامت رابطه‌ی مستقیمی با یکدیگر دارند. نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده، افرادی که به شکل مستمر ورزش می‌کنند از سلامتی جسمی و روحی بهتری برخوردارند. از سوی دیگر کم‌تحرکی هم منشأ خطرات زیادی بوده و می‌تواند آسیب‌هایی جدی به اندام‌های بدن وارد کند. پژوهش‌ها به این نکته هم اشاره دارند که افراد بیمار با کمک ورزش وضعیت سلامتیِ به‌مراتب بهتری پیدا خواهند کرد، یا حداقل پیشرفت بیماری‌شان کندتر خواهد شد. اما طبیعتاً شکل ورزش و تمرینات این بیماران با افراد سالم متفاوت است. یعنی نمی‌توان انتظار داشت کسی که به بیماری سرطان مبتلاست، عیناً همان فعالیت‌هایی را انجام دهد که یک فرد سالم انجام می‌دهد. در واقع مهم‌ترین تفاوت همین است که فردی که بیمار است یا نیازهای ویژه‌ای دارد، ازنظر فیزیکی دارای محدودیت‌هاییست و قادر نیست هر نوع فعالیتی را انجام دهد؛ چون ممکن است این ورزش به او آسیب بزند. با این تفاسیر، نوع تمریناتی که برای بیماران طراحی می‌شود باید متفاوت و متناسب با شرایط آن‌ها باشد. این موضوع حتی با توجه به نوع بیماری هم ممکن است تغییر کند؛ یعنی نوع تمرینات بیمار مبتلا به دیابت با کسی که فشارخون بالا یا پایین دارد فرق می‌کند. کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری (Exercise and Disease Management) نوشته‌ی ایگناسیو ریپول (Ignacio Ripoll) و برایان سی. لئوتولتز (Brian C. Leutholtz)، این موضوع را به‌تفصیل توضیح می‌دهد و می‌کوشد برای انواع بیماران و کسانی که شرایط خاص دارند، ورزش‌هایی کاربردی تعریف کند.

معمولاً یکی از اولین تجویزهای پزشکان به بیماران این است که سبک زندگی‌شان را تغییر دهند. درواقع پزشک از بیمارش می‌خواهد که تا جای ممکن فعالیت‌های بدنی بیشتری انجام دهد، چون سکون، کم‌تحرکی و استراحت زیاد نه‌تنها مفید نیست بلکه می‌تواند بر شدت بیماری بیفزاید یا حتی باعث بیماری‌های دیگری شود. فشارخون، ناراحتی‌های قلبی، مشکلات عضلانی و استخوانی و مفصلی فقط چند نمونه از بیماری‌های ناشی از ورزش نکردن هستند. بنابراین اگر کسی دچار بیماری مزمنی است، با حرکات ورزشی می‌تواند تا حدی شرایط فیزیکی و روحی بهتری پیدا کند. اما برای او چطور ورزشی مفید است؟ ایگناسیو ریپول و برایان سی. لئوتولتز در کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری، به 14 وضعیت خاص اشاره می‌کنند؛ این وضعیت‌ها هم شامل انواع بیماری‌ها هستند و هم شرایط ویژه‌ای مثل معلولیت و بارداری یا چاقی را در برمی‌گیرند. نویسندگان در این کتاب به بیماری‌های قلب، ریه، کلیه، سیستم ایمنی، دیابت یا فشارخون می‌پردازند و به ریشه و علل و عوارض آن‌ها اشاره می‌کنند. درنهایت برای هرکدام از آن‌ها حرکاتی متناسب طراحی و پیشنهاد می‌کنند که تا حدی می‌تواند باعث بهبود سلامت فرد شود.

کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری را نشر حتمی با ترجمه‌ی حمید اراضی، اکرم فلاحتی و احسان اقبالی منتشر کرده است.

در نکوداشت کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

  • این کتاب برای پزشکان و کادر درمان منبعی مفید محسوب می‌شود و این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا به بیمارانی که به تمرینات ویژه‌ای نیاز دارند، کمک کنند. (نشریه‌ی چویس)

کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی ین کتاب به پزشکان و بیماران پیشنهاد می‌شود. اگر با بیماری خاصی درگیر هستید، این راهنما کمکتان می‌کند با انجام تمرینات ورزشی مناسب بتوانید آن را بهتر مدیریت کنید.

با ایگناسیو ریپول و برایان سی. لئوتولتز بیشتر آشنا شویم

دکتر ایگناسیو ریپول، استاد، پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی است. او در دانشگاه ویرجینیای شرقی تدریس می‌کند و از مدیران کالج تِیدواتر محسوب می‌شود. ریپول به حوزه‌های پزشکی خواب، فیزیولوژی و ارزیابی و درمان سندروم‌های متابولیک علاقه دارد و در آن‌ها فعالیت می‌کند.

برایان سی. لئوتولتز (متولد 1958) نویسنده و استاد دانشگاه است. او دکترای کاردیولوژی و فیزیولوژی ورزشی خود را از دانشگاه میشیگان دریافت کرده و هم‌اکنون استاد دانشگاه بِیلور تگزاس است. لئوتولتز در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشی و طراحی فعالیت‌های بدنی برای افراد خاص، تخصص دارد.

در بخشی از کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری می‌خوانیم

ارزیابی تست ورزشی برای اغلب مبتلایان به بیماری دریچه‌ای ارزش کمی دارد. به عنوان مثال، همبستگی ضعیفی بین میزان تنگی دریچه میترال و طول مدت فعالیت ورزشی بدون علامت بر روی تردمیل وجود دارد. هر چند اکوکاردیوگرافی ورزشی که بر روی چرخ کارسنج انجام گرفته ابزار ارزشمندی برای ارزیابی عملکرد بطن چپ در بیماران در حال انجام فعالیت ورزشی می‌باشد. بیماران باید بر اساس علائمی که دارند مورد ارزیابی قرار گیرند (شامل رادیو گرافی الکتروکاردیوگرافی و اکوکاردیوگرافی).

به طور کلی، نتایج انجام فعالیت ورزشی بین بیماران نیازمند جراحی دریچه آئورت، میترال و یا هر دو دریچه آئورت و میترال متفاوت است. ظرفیت عملکردی پس از جراحی دریچه آئورت به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد، اما در بیمارانی که تحت عمل جراحی میترال و میترال آئورت قرار گرفته‌اند محدود است. به نظر می‌رسد علت این امر تفاوت در کینتیک برداشت اکسیژن است که با ضربان قلب و اختلاف اکسیژن خون سرخرگی سیاهرگی مرتبط است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: پزشکی فرانوین: آموزش بیماران برای مسئولیت‌پذیری در قبال تندرستی خود
بخش 2: درمان، معالجه و حفظ تندرستی
فصل 1: پرفشار خونی (قاتل خاموش)
فصل 2: دیابت
فصل 3: بیماری‌های کلیوی
فصل 4: بیماری‌های قلبی
فصل 5: بیماری‌های ریوی
فصل 6: چاقی
فصل 7: بیماری‌های عروقی
فصل 8: استئوپروز و آرتروز
فصل 9: سرطان، سیستم ایمنی و ایدز
فصل 10: سال‌های طلایی
فصل 11: بی‌تحرکی جسمانی
فصل 12: بارداری
فصل 13: بیماران ویلچری
فصل 14: کودکان قبل از سن بلوغ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری
نویسنده،
مترجمحمید اراضی، اکرم فلاحتی، احسان اقبالی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات234
زبانفارسی
شابک978-600-355-329-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری

برای دریافت کتاب فعالیت ورزشی و مدیریت بیماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.