معرفی و دانلود کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟

برای دانلود قانونی کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟

درد سیاتیک هنگامی اتفاق می‌افتد که یکی از ریشه‌های عصب سیاتیک فشرده شود. در کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ نوشته‌ی وزیم بوکش و ویلیام اسمیت، با دلایل ایجاد درد سیاتیک و روش‌های تسکین آن آشنا خواهید شد. این کتاب مرجعی مفید برای مقابله با این‌ مشکل از طریق تمرینات ورزشی است.

درباره‌ی کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟

فشردگی عصب سیاتیک معمولاً به‌خاطر پارگی دیسک یا تنگی کانال نخاعی ایجاد می‌شود و در موارد نادرتر می‌تواند ناشی از بیماری‌های لگن یا وجود تومور باشد. در کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ (Exercises for sciatica) با نگاهی جامع و گسترده، به گزینه‌های درمانی سیاتیک و ادغام بهترین روش‌های تسکین آن پرداخته شده است.

ابتدا لازم به یادآوری است که درمان سیاتیک باید از سوی یک متخصص طب فیزیکی انجام پذیرد تا از بهبود ناقص مشکل خود و درد بسیار شدید، طولانی و قابل برگشت پیشگیری کنید. بنابراین پیش از اجرای دستورالعمل‌های این کتاب حتما با پزشکتان مشورت نمایید. چراکه آگاهی از بعضی ظرافت‌ها یا پیچیدگی‌های وضعیت بیماری‌تان می‌تواند شما را به سمت بهترین روش درمانی هدایت کند.

کتاب حاضر تلفیقی از نظرات پژوهشی و تخصصی است و اطلاعات موجود در آن به‌صورت کلی و بر اساس روش‌های درمانی پرکاربرد و نتیجه‌بخش تدوین شده است. در ابتدای این اثر ویلیام اسمیت (William Smith) و وزیم بوکش (Wazim Buksh) توضیحات خود را با بیان یک مقدمه که حاوی رویکردی جدید به سلامتی سیاتیک است، شروع می‌کنند و در ادامه تعریف سیاتیک و دلایل ایجاد آن را توضیح می‌دهند.

در فصل‌های گوناگون این اثر به مباحثی چون عوامل موثر بر درد عصب سیاتیک و علل تشدید آن، بهبود سلامتی با تغییر شیوه‌ی زندگی، تغذیه‌ی سالم برای سیاتیک، سلامتی با ورزش و انواع تمرینات موثر پرداخته شده است. به‌علاوه با خواندن این کتاب به برنامه‌ای که نیاز شما را برای بهبود زندگی روزمره‌تان برآورده کند، دسترسی خواهید داشت.

توصیه‌های این کتاب شامل به‌روزترین دستورالعمل‌های تمرینی است که به توان‌بخشی افراد دارای درد سیاتیک و بهبود درد و آسیب‌ها کمک می‌کند و بسیاری از سوالات اساسی در این حوزه را پاسخ خواهد داد.

کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ ترجمه‌ی حافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی و مهسا مصلحی است که انتشارات حتمی به‌تازگی آن را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی قرار داده است.

کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ مناسب چه کسانی است؟

اگر از دردهای سیاتیکی رنج می‌برید یا می‌خواهید با کمک تمرینات ورزشی به بهبود وضعیت بیمارانتان کمک کنید، این کتاب می‌تواند راهنمای مفیدی برای شما باشد.

با ویلیام اسمیت و وزیم بوکش بیشتر آشنا شوم

ویلیام اسمیت، در رشته‌ی علوم ورزشی در دانشگاه وسترن میشیگان تحصیل کرده است. او در سال 1993 فعالیت خود را به‌عنوان مربی ورزشی آغاز کرد. اسمیت ابتدا یک مربی قدرت در سطح دانشگاهی بود و از سال 1998 در مسابقات سه‌گانه و ماراتن شرکت کرد. او در حال حاضر مشاور مراکز تناسب اندام، مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی در نیویورک و نیوجرسی است.

وزیم بوکش دارای گواهینامه‌ی هیئت‌مدیره در هر دو زمینه‌ی پزشکی ورزشی و داخلی است. او در حال حاضر در هر دو تخصص خود در یک مطب سیستم سلامت آتلانتیک که واقع‌ در نیوجرسی است، فعالیت می‌کند. علاوه‌براین دکتر بوکش برنامه‌ی ورزشی بسیاری از دبیرستان‌ها را در منطقه نیوجرسی تأمین کرده و با تمرکز بر پیشگیری و ارائه‌ی تمرین به سلامتی افراد کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ می‌خوانیم

علائم اصلی سیاتیک درد است که در یکی از اندام‌های تحتانی متمرکز شده است. به‌طور کلی، سیاتیک فقط یک طرف از قسمت تحتانی بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، درد بیشتر از قسمت تحتانی کمر در پا احساس می‌شود. درد سیاتیک از قسمت تحتانی ستون فقرات، از طریق باسن، پایین ران و از طریق ساق پا، در امتداد مسیر عصب سیاتیک انتشار می‌یابد. محل و شدت درد متفاوت خواهد بود، بسته به اینکه چه بخشی از ریشه‌ی عصب سیاتیک تحریک شده باشد.

بیمارانی که از سیاتیک رنج می‌برند، اغلب با دردی مداوم درگیر هستند، یک درد مبهم تا یک درد تیز و شدید را گزارش می‌دهند که منجر به مشکلات ایستادن یا راه رفتن می‌شود. همچنین ممکن است در هنگام تغییر وضعیت از حالت خوابیده به نشسته یا از حالت نشسته به ایستاده، درد شما افزایش یابد. درد شما همچنین ممکن است هنگام حرکات ناگهانی مانند عطسه یا سرفه، تشدید شود.

بسته به علت سیاتیک شما، انواع خاصی از حرکات امکان دارد درد بیشتری نسبت به سایر حرکات ایجاد نمایند. به‌عنوان مثال، اگر درد شما هنگام خم شدن به عقب یا راه رفتن در مسافت‌های طولانی‌تر (بیش از 50 قدم) افزایش یابد، این ممکن است نشانه‌ای باشد که تنگی کانال نخاع منشأ درد عصب سیاتیک شما است. در طرف مقابل، اگر هنگام خم شدن به جلو درد بیشتری را تجربه کنید، این ممکن است فتق دیسک را نشان دهد. به حرکات و فعالیت‌هایی که درد شما را تشدید می‌کنند، توجه کنید تا بتوانید علائم خود را به‌طور دقیق به پزشک گزارش دهید.

فهرست مطالب کتاب

رویکردی جدید به‌سلامتی سیاتیک
فصل 1: تعریف سیاتیک
فصل 2: عوامل مؤثر در درد عصب سیاتیک
فصل 3: بهبود سلامتی با تغییر شیوه زندگی
فصل 4: بهبود سلامتی با تمرین
فصل 5: قوانین راه: اقدامات احتیاطی در تمرین
فصل 6: تمرینات
فصل 7: برنامه ‌ها و پیشرفت‌ های تمرینی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟
نویسنده،
مترجمحافظ بهزادی نژاد، محسن بهبودی، مهسا مصلحی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-600-355-613-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه درد سیاتیک خود را درمان کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.