معرفی و دانلود کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته

عکس جلد کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته

برای آشنایی با سیر تحولات اندیشه‌های فلسفی در دوران پست‌مدرنیسم و اثرگذاری مدرنیسم بر آن، مطالعه‌ی دقیق کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته، نوشته‌ی محمد مددپور را به شما توصیه می‌کنیم. بررسی فلسفه‌ی هنر، نظرات تحلیلی و انتقادی برخی از فلاسفه‌ی مشهور، از جمله هایدگر و میشل فوکو در رابطه با فلسفه‌ی مدرن و پست‌مدرن، موضوعاتی هستند که در این کتاب حیطه‌ی تاریخ فلسفه مورد جرح و واکاوی قرار گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته

نگاهی اجمالی به تاریخ فلسفه و مراحل رشد و بالندگی آن نشان می‌دهد که این علم نیز مانند سایر علوم بشری، دوران پرفراز‌ونشیبی را پشت سر گذاشته و طی قرون متمادی، تغییرات متعددی را پذیرفته است. گاه تماماً به سوی عقل‌گرایی رفته و گاه نیم‌نگاهی هم به موضوعات شهودی داشته. گاه کمی به عرفان توجه نشان داده اما در برخی مواقع نیز تنها با خط‌کش عقل و استدلال منطقی به بررسی مسائل هستی‌شناختی مشغول شده است. فلسفه‌ به‌ویژه فلسفه‌ی غربی، در دوران مدرنیسم و پست‌مدرنیسم نیز تحولاتی قابل‌ توجهی به خود دیده که از چشم فلاسفه و مؤلفان حوزه‌ی تاریخ فلسفه پنهان نمانده‌اند. چنانچه شما هم به سبب رشته‌ی تحصیلی و حوزه‌ی مطالعاتی یا به جهت علایق شخصی خود مایلید اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید، مطالعه‌ی کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته را به شما پیشنهاد می‌کنیم. محمد مددپور نگارش این اثر را به عهده داشته.

کتاب حاضر بخش‌ها و عناوین متنوعی را شامل می‌شود. در ابتدای کتاب، نویسنده به سراغ تاریخ فلسفه‌ی غرب رفته و چگونگی آن را در دوران پست‌مدرنیسم بررسی کرده است. سپس مراحل عبور فلسفه‌ی غرب از مدرنیسم را تشریح و دیدگاه آن را در رابطه با مابعدالطبیعه و مسائل مربوط به آن تحلیل کرده است. پدیدارشناسی هنری و اصول پدیدارشناسی ماهوی موضوعات دیگری هستند که محمد مددپور در این اثر بدان‌ها پرداخته. پیوند میان پدیدارشناسی و هنر، دیدگاه مارتین هایدگر، سرچشمه‌ی اثر هنری، ارتباط میان هنر و تکنولوژی نیز از مباحث اصلی کتاب پیشِ رو به شمار می‌روند.

در بخش‌های دیگری از کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته، نویسنده کوشیده تا مراحل گذر مدرنیته از پست‌مدرنیسم را برای مخاطبان روشن کند. در همین راستا، گریزی به افکار و اندیشه‌های والتر بنیامین زده و نقطه‌نظرات انتقادی وی را در مورد مدرنیته بیان کرده است. انحطاط هنر و مسیر روبه‌زوال آن در ادامه‌ی این بحث مورد واکاوی قرار گرفته و دوری کردن هنرمندان مدرن از مدرنیته تشریح شده است. نحوه‌ی بازگشت به زیبایی‌شناسی مدرنیته، برداشت‌های سکولار از موضوعات حوزه‌ی معنویت، بررسی‌های میشل فوکو در زمینه‌ی علم و هنر، عادت‌گریزی در هنر و... موضوعات محوری این بخش از کتاب به‌شمار می‌روند.

برای این‌که با اثرگذاری دیدگاه‌های فوکو بر فلسفه‌ی هنر بیشتر آشنا شوید، مطالعه‌ی اثر حاضر انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. زیرا بخش‌هایی از این کتاب، منحصراً بر همین موضوع متمرکز شده‌اند. محمد مددپور در کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته کوشیده تا تصویری واقع‌گرایانه، دقیق و همه‌جانبه از فلسفه در دوران مدرنیسم و پست‌مدرنیسم به شما عرضه کرده و در این بین، نظرات برخی از شناخته‌شده‌ترین فلاسفه و اندیشمندان فلسفی را نیز برایتان مطرح کند. مطالعه‌ی این اثر برای تمامی دوستداران علم فلسفه سودمند خواهد بود. انتشارات سوره‌ی مهر چاپ و نشر این کتاب فلسفی، تاریخی و تحلیلی را به عهده داشته و آن را به بازار داغ کتاب‌های علوم انسانی ارائه کرده است.

کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی فلسفه، علاقه‌مندان مباحث فلسفی و دنبال‌کنندگان فلسفه‌ی هنر، از مطالعه‌ی کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته بهره‌ی بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته می‌خوانیم

نظر هیدگر در باب هنر با تئوری‌های رسمی فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی مدرن عصر روشنگری ذاتاً متفاوت است. در حالی که مدرنیته هنر و زیبایی را از حقیقت و وجود منفک تلقی می‌کرد، مبحث هنر برای هیدگر از بحث وجود و حقیقت جدا نیست. در نظر هیدگر پرسش از ذات هنر با پرسش از وجود و معنای حقیقت و از آن‌جا انکشاف و فتوح وجود نسبت دارد و تا وقتی معنی حقیقت را در نظر او در نیابیم، معنی و حقیقت هنر را نیز در نیافته‌ایم.

هیدگر، چنان که ویلیام بارت گفته بود، تفکرش با حکمت شرقی مناسبت دارد، از این‌جا حکمای معنوی بیش از دیگران می‌توانند با او مأنوس شوند، و چنین نیز کم و بیش رخ داده است، هر چند فیلسوفان مدرسی توانسته‌اند با او هم‌سخن شوند، زیرا او به نحوی با الهیات و تئولوژی اشراقی تعلق دارد. هیدگر بر خلاف فیلسوفان رسمی مدرن غرب اسیر مدرنیته نیست و انتقادی بنیادی از آن دارد.

اهمیت او برای فرهنگ شرق و هر فرهنگ معنوی بسیار اساسی و این را «مهتا»، متفکر هندوتبار، درباره او گفته است. از این‌جا شرقی‌ها بیشتر او را می‌توانند دوست داشته باشند تا غربی‌ها که بعضاً ذیل تاریخ دو هزار پانصد ساله نیهیلیسم اعلام دشمنی با او می‌کنند. از هوسرل استادش تا فیلسوفان پست‌مدرنی چون هابرماس و فیلسوفان تحلیلی و نوپوزیتیویست و نحله‌های عقل انتقادی مانند پوپر و درایر و کارناپ و حتی شاگرد یهودی‌اش هانا آرنت با او دشمنی کرده‌اند.

مهم‌ترین اثر هیدگر در باب هنر رساله مبدأ اثر هنری (Ursprung des Kunstwerkes Der) است. او در این رساله، چنان که از عنوان آن پیداست، طلب پرسش از مبدأ و سرچشمه هنر دارد. مبدأ و اصل Origin یا ursprung هنر همان حقیقت است که به گفته هیدگر با آغاز متافیزیک یونانی به تدریج مورد غفلت قرار گرفته است و با این غفلت، دوران هنر بزرگ یونان، که به سخن هیدگر گفت‌وگوی میان انسان و قدسیان است، سپری شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آغازِ گذار پس از پایان تاریخ غرب
وضع پست‌مدرن
گذر از مدرنیته و مابعدالطبیعه جدید
هوسرل
پدیدارشناسی هنری
اصول پدیدارشناسی ماهوی
پدیدارشناسی و هنر
مارتین هیدگر: حقیقت اثر هنری
مبدأ اثر هنری
نسبت هنر و تکنولوژی
فصل دوم: گذر از مدرنیته از طریق پست‌مدرنیته
وضع پست‌مدرن
حاشیه بر متن مدرن
والتر بنیامین: نحله انتقادی مدرنیته
انحطاط و زوال هنر آیینی بزرگ
تئودور آدورنو
هنر مدرن با اجتناب از مدرنیته!
هابرماس
بازگشت به زیبایی‌شناسی ناتمام مدرنیته
معنویت سکولار هابرماسی
میشل فوکو: پارادایم‌های علمی و ادوار هنری
جنون و امر خلاف‌آمد عادت
اصل گسست ادوار تاریخی و هرمنوتیک
جیانی واتیمو
انتقال نظر فوکو به فلسفه هنر
کلام آخر
هنر منجی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-964-506-165-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته

برای دریافت کتاب فلسفه‌های پست‌ مدرن غربی و گریز و گذر از مدرنیته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.