معرفی و دانلود کتاب فلسفه‌ی سیاسی

عکس جلد کتاب فلسفه‌ی سیاسی
قیمت:
۳۳,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه‌ی سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه‌ی سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه‌ی سیاسی

چنانچه قصد دارید به دور از دشواری‌ها و پیچیدگی‌های کتاب‌های فلسفی، پیوند فلسفه و سیاست، همچنین جریان تکوین فلسفه‌ی سیاسی را در طول تاریخ بررسی نمایید، کتاب فلسفه‌ی سیاسی، نوشته‌ی مارتین کوهن را از دست ندهید. در این اثر فلسفی، سیاسی و تاریخی با ارکان و رویکردهای اصلی فلسفه‌ی سیاسی آشنا شده و آراء بزرگ‌ترین اندیشمندان این حوزه را خواهید شناخت. هرآنچه باید برای آشنایی با فلسفه‌ی سیاسی بدانید، در کتاب حاضر به شما ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب فلسفه‌ی سیاسی

فلسفه‌ی سیاسی از علوم میان‌رشته‌ای است که به مسائلی چون آزادی، عدالت، دموکراسی، مالکیت، حقوق فردی و... از منظر فلسفه می‌پردازد. ممکن است در ابتدای امر به نظر برسد که فلسفه‌ی سیاسی از گرایش‌های نوظهور علوم انسانی بوده و قدمت آن از دوران معاصر فراتر نمی‌رود اما توجه داشته باشید که این علم از شاخه‌های قدیمی فلسفه بوده و از دوران باستان، همواره یکی از موضوعات اصلی مباحثات فیلسوفان یونانی به شمار می‌رفته. برای اینکه با سیر تطور و تحول این علم و برجسته‌ترین اندیشمندان و مکاتب فکری آن آشنا شوید، می‌توانید به کتاب فلسفه‌ی سیاسی (Philosophy For Dummies)، نوشته‌ی مارتین کوهن (Martin Cohen) مراجعه نمایید. اگر شما هم مشتاق مطالعه‌ی کتاب‌های فلسفی هستید اما به سبب پیچیدگی و ثقیل بودن مطالب چنین آثاری از مطالعه‌ی آن‌ها اجتناب می‌کنید، مطمئن باشید کتاب حاضر نظر شما را در این مورد دگرگون خواهد کرد. سادگی در بیان مطالب، مهم‌ترین مشخصه‌ی این کتاب است که در همان صفحات نخست توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

دو بخش کلی و چهار فصلی که در ذیل آن‌ها قرار می‌گیرند، کلیه‌ی مطالب و آموزه‌های این کتاب را در دل خود جای داده‌اند. در فصل یک، با فلاسفه‌ای آشنا می‌شوید که بر فلسفه‌ی سیاسی به‌عنوان یکی از مباحث محوری حوزه‌ی فلسفه تمرکز داشته‌اند. البته مارتین کوهن تنها به معرفی این متفکران اکتفا نکرده و می‌کوشد شرحی از آراء و اندیشه‌های ایشان نیز در اختیارتان قرار دهد. افلاطون، هگل، هابز و ماکیاولی اندیشمندان نام‌آشنایی هستند که دیدگاهشان را در فصل اول، نسبت به فلسفه‌ی سیاسی خواهید شناخت. توتالیتاریسم، نازیسم، مارکسیسم و موضوعاتی از این‌دست، در همین مرحله مورد برررسی و واکاوی قرار خواهند گرفت.

فصل دوم منحصراً به مفهوم آزادی و بازتاب آن در دنیای سیاست اختصاص پیدا کرده. بیانیه‌ی استقلال آمریکا، تنظیم و طرح قانون اساسی، برده‌داری، نابرابری‌های اجتماعی و مردم‌سالاری از موضوعات محوری این فصل هستند. فصل سوم منابع و مراجعی را به شما معرفی خواهد کرد که در مطالعات بعدی به کارتان می‌آیند. ده کتابی که در این فصل برشمرده می‌شوند، از مهم‌ترین آثار فلسفی‌ای به شمار می‌آیند که در بازه‌‌ی زمانی گسترده‌ای، شامل دوران یونان باستان تا عصر کنونی نگاشته شده‌اند. «جمهور» افلاطون، «سیاست‌نامه»، اثر خواجه نظام‌الملک، «روح‌القوانینِ» دو منتسکیو و «قدرت»، نوشته‌ی برتراند راسل نمونه‌هایی از آثار معرفی‌شده در فصل سوم هستند.

در فصل چهارم با ده «ایسم» دردسرساز روبه‌رو خواهید شد! ایسم‌هایی که معمولاً شناخت و درک همه‌ی آن‌ها از طریق کتاب‌های فلسفه‌ی سیاسی بسیار دشوار است. مارتین کوهن در این فصل، مکاتب و جریان‌های اصلی فلسفه‌ی سیاسی، از جمله: فاشیسم، مارکسیسم، راسیسم، ناسیونالیسم و... را مطرح نموده و بررسی می‌نماید. بعد از مطالعه‌ی این فصل، دیگر هرگز شنیدن ایسم‌های متعدد برایتان گیج‌کننده نخواهد بود!

چاپ و انتشار این کتاب سودمند و خواندنی به کوشش نشر آوند دانش و با برگردان مهدی شفقتی صورت گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

سری کتاب‌های «فور دامیز» (For Dummies) از آثار مرجع آموزشی هستند که غالباً برای آموزش به مبتدیان تدوین شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طیف متنوعی از موضوعات، از آشپزی تا زبان انگلیسی، مهارت‌های شخصی، سلامتی و بهداشت تا نکته‌های علمی، مسائل تاریخی و... را به مخاطبان خود می‌آموزند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی بارز کتاب‌های فور دامیز محسوب می‌شوند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفته است. چاپ نخستین کتاب این مجموعه به سال 1991 بازمی‌گردد. سری کتاب‌های فور دامیز توانسته به یکی از محبوب‌ترین آثار آموزشی برای تازه‌کارهای حوزه‌های گوناگون علمی، هنری، ادبی، روان‌شناختی و... بدل شود. از کتاب‌های مجموعه‌ی فور دامیز که می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه نمایید، می‌توان عناوین زیر را برشمرد:

«مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد»، «داستان‌نویسی»، «ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد»، «فلسفه‌ی سیاسی»، «پرورش مغز»، «ابر غذاها»، «زندگی کم‌خرج»، «راهنمای بارداری برای پدران»، «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، و «الفبای موفقیت».

کتاب فلسفه‌ی سیاسی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان فلسفه و علوم سیاسی هستید و به دنبال کتابی می‌گردید که سیر تحول و موضوعات اساسی این شاخه‌ی علمی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده باشد، کتاب فلسفه‌ی سیاسی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

با مارتین کوهن بیشتر آشنا شویم

مارتین کوهن (1964)، نویسنده، فیلسوف بریتانیایی، ویراستار و از منتقدان خبره‌ی حوزه‌ی فلسفه‌ی علم و فلسفه‌ی سیاسی است. او در چندین دانشگاه انگلستان و استرالیا به‌عنوان مدرس و پژوهشگر حضور داشته. روش «پیمانه‌ای» شیوه‌ی‌ای است که کوهن ابداع کرده در آثار فلسفی و تحلیل خود به کار می‌گیرد. به این معنا که مفاهیم و موضوعات پیچیده را در بخش‌های کوچک و مجزا به مخاطبانش عرضه می‌کند. جرج مک دانلد راس که خود از محققان حوزه‌ی تدریس فلسفه بود، کوهن را به ابداع این تکنیک آموزشی تشویق کرد.

جالب است بدانید که مارتین کوهن در مدارس ابتدایی انگلستان به تدریس فلسفه برای کودکان خردسال می‌‌پردازد. از کتاب‌های ارزشمند مارتین کوهن می‌توان به عناوینی از جمله: «تاریخ فلسفه»، «فلسفه» و «101 مسئله فلسفی» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب فلسفه‌ی سیاسی می‌خوانیم

تنها چیزی که برای پرکردن تناقض بین شکست‌دادن نازیسم در جنگ جهانی دوم و اتخاذ اصول محوری آن مکتب پس از پایان جنگ باقی مانده، ادعای مکرر دولت‌های غربی مبنی بر پایبندی ایشان به آرمان‌هایی نظیر برابری، مردم‌سالاری و آزادی است. اما کتاب نبرد من هیتلر که روایت خود هیتلر از «بیداری» و «مبارزه‌ی» او برای تأسیس و توسعه‌ی حزب نازی است، لبریز از همین کلمات بزرگ است و جا‌به‌جا از تأمین اراده‌ی مردم سخن به میان می‌آورد و حتی مضحک‌تر از آن، خود را خادم اراده‌ی الهی می‌خواند و سرود زیبایی، ‌ تعالی و نیک‌سرشتی سر می‌دهد.

نبرد من آن‌چنان اثر مسمومی است که شاید برجسته‌ترین و شگفت‌انگیز‌ترین ویژگی‌اش آن باشد که مردم آلمان را مفتون هیتلر ساخت و زیر رایت آرمان‌های نازیستی آماده‌ی جان‌فشانی برای بلندپروازی‌های او و حزبش گردانید. بی‌شک این موضوع حاکی از واقعیتی عمیق اگرچه نامیمون درباره‌ی فطرت بشر است. عموم مردم آلمان و به‌ویژه زنان آلمانی به طرفداران پرشور و فداکار هیتلر تبدیل شده بودند. مورخان غالباً از این نکته‌ی اخیر یعنی نفوذ هیتلر در میان زنان آلمانی بی‌توجه عبور می‌کنند. در «انقلاب مردم‌سالار» سال 1918 آلمان، زنان فقط حق رأی و تضمین برابری با مردان را به دست آورده بودند. حمایت آنان از هیتلر، پیروزی وی را در انتخابات سال 1932 برایش به ارمغان آورد، حال آنکه او همان کسی بود که زنان را پست‌تر از مردان می‌دانست و برایشان لیاقت مشارکت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی قائل نبود. آیا زنان آلمانی با این انتخاب خویش، اقتدار را به هرج‌ومرج ترجیح دادند؟

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی این کتاب
قواعد رعایت‌شده در این کتاب
آنچه لازم نیست بخوانید
تصورات خنده‌دار
ترتیب مطالب این کتاب
بخش اول: واکاوی فلسفه‌ی سیاسی
بخش دوم: بخش ده‌تایی‌ها
نمادهای به‌کاررفته در این کتاب
مقصد بعدی
بخش 1: واکاوی فلسفه‌ی سیاسی
فصل 1: فلسفه‌ی سیاسی
آشنایی با فلاسفه‌ی سیاسی بزرگ
گزینش بین اقتدار و هرج‌ومرج: افلاطون
هگل و تمام‌خواهی (توتالیتاریسم)
ترس از هیتلر و آثار سحرانگیز تبلیغات سیاسی
کنکاشی در مارکسیسم
بیعت با میثاق اجتماعی
نظریه‌ی همبستگی اجتماعی ماکیاولی
اندیشه‌ی سیاسی در چین باستان
فلسفه سیاسی در هند باستان
فصل 2: در جست‌وجوی آزادی
در ستایش آزادی: بیانیه‌ی استقلال آمریکا
انتفاع جان‌ لاک از تجارت برده
طرح نظریه‌ی مردم‌سالاری از جانب جان استوارت میل
رأی به زندگی، آزادی و ثروت‌اندوزی
اهتمام برای برابری نتیجه یا برابری فرصت
بخش 2: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 3: مراجع ده‌گانه‌ی فلسفه‌ی سیاسی برای مطالعه‌ی بیشتر
1. جامعه‌ی باز و دشمنان آن، کارل پوپر
2. جمهور، افلاطون
3. سیاست، ارسطو
4. شهریار، نیکولو ماکیاولی
5. آرمان‌شهر، توماس مور
6. لویاتان، توماس هابز
7. سیاست‌نامه یا سیر‌الملوک، خواجه‌ نظام‌الملک
8. روح‌القوانین، بارن دو مونتسکیو
9. سرمایه: نقدی بر اقتصاد سیاسی، کارل مارکس
10. قدرت: یک تحلیل اجتماعی نوین، برتراند راسل
فصل 4: ده «ایسم» فاجعه‌آفرین در تاریخ
1. فاشیسم
2. نازیسم
3. کمونیسم
4. مائوئیسم
5. آنارشیسم
6. مارکسیسم
7. راسیسم
8. بعثیسم
9. میلیتاریسم
10. ناسیونالیسم افراطی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه‌ی سیاسی
نویسنده
مترجممهدی شفقتی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-7022-69-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه‌ی سیاسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه‌ی سیاسی

برای دریافت کتاب فلسفه‌ی سیاسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.