معرفی و دانلود کتاب فواید اختاپوس بودن

عکس جلد کتاب فواید اختاپوس بودن
قیمت:
۳۴,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فواید اختاپوس بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فواید اختاپوس بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فواید اختاپوس بودن

ای کاش یک اختاپوس بودم؛ با هشت دست برای انجام کارهای مختلف. این جمله‌ی زویی، شخصیت اصلی کتاب فواید اختاپوس بودن از ان بریدن است. دنیای زویی، دنیایی عجیب و پر از مشغله است؛ اما آیا او می‌تواند بر مشکلات خود غلبه کند و در عین حال، به خانواده‌ی خود نیز کمک کند؟ این کتاب که موفق به دریافت جوایز گوناگونی شده است، نشان می‌دهد که چگونه به وسیله‌ی ارتباط بهتر با اطرافیان و عشق ورزیدن به آن‌ها، تغییرات بزرگی را در جهانمان به وجود آوریم.

درباره‌ی کتاب فواید اختاپوس بودن

گاهی سختی، موجب می‌شود که انسان، به الماسی تبدیل شود که نه تنها زندگی خود را روشن می‌کند؛ بلکه به زندگی اطرافیان خود نیز نور می‌تاباند. کتاب فواید اختاپوس بودن (The Benefits of Being an Octopus)، اثر ان بریدن نیز درمورد فردی است که با زندگی در سختی، به الماسی درخشان و پرنور تبدیل می‌شود.

کتاب فواید اختاپوس بودن، داستان زندگی دختری است که شرایط دشواری را از سر می‌گذراند. او دختری کم‌رو و متفاوت از دوستان ثروتمند خود در مدرسه است؛ بنابراین همیشه در مدرسه خود را پنهان می‌کند و از زیر جواب دادن به سوالات معلم‌ها درمی‌رود. وضعیت او در خانه نیز تعریفی ندارد؛ او مجبور است در غیاب مادرش – که در رستوران کار می‌کند – از خواهر و برادر کوچک‌تر خود مراقبت و به مسائل خانه نیز رسیدگی کند.

زویی آرزو می‌کند که کاش مانند اختاپوس، هشت دست داشت تا بتواند به کارهای خود برسد؛ اما شرایط وقتی برای او بدتر می‌شود که معلمش از او می‌خواهد در جلسه‌ی مناظره حضور پیدا کند. او ابتدا در مقابل این درخواست مقاومت می‌کند؛ اما با حضور در جلسه‌ی مناظره، زندگی‌اش دچار تغییرات زیادی می‌شود.

کتاب فواید اختاپوس بودن، داستانی پرکشش و دلگرم‌کننده از دختری است که به رغم تفاوت با بسیاری از دوستانش و همچنین زندگی سختی که از سر می‌گذراند، همچنان دست از تلاش برنمی‌دارد و سعی می‌کند نه تنها زندگی خود، که زندگی خانواده‌اش را نیز تغییر دهد. آیا او می‌تواند در این کشمکش، موفق شود؟

افتخارات و جوایز کتاب فواید اختاپوس بودن

- بهترین کتاب NPR در سال 2018
- بهترین کتاب کودکان Bank Street List سال 2019
- نامزد جایزه‌ی Oklahoma Sequoyah در سال 2020
- نامزد جایزه‌ی South Carolina Junior در سال 2021
- نامزد جایزه‌ی Truman Award​ سال 2021-2020
- خواندنی‌ترین عنوان کتاب Middle School Virginia سال 2021-2020
- حضور در لیست جایزه‌ی Charlie May Simon سال 2021-2020
- حضور در لیست جایزه‌ی Iowa Teen سال 2021-2020
- حضور در لیست جوایز Vermont Dorothy Canfield Fisher، Maine's Student، Louisiana Young Reader's Choice، Rhode Island Middle School سال 2020
- نامزد جایزه‌ی Rebecca Caudill Young Readers سال 2023

نکوداشت‌های کتاب فواید اختاپوس بودن

- این کتاب غم‌انگیز و زیبا به خوانندگان بینش جدیدی می‌دهد و باعث می‌شود که همدلی و تفاهم بیشتری با بقیه‌ی انسان‌ها پیدا کنند. (School Library Journal, Starred Review)

- این کتاب جذاب، خواننده را از ناامیدی به امیدی محتاطانه می‌رساند؛ زیرا او می‌آموزد که جهان به اندازه‌ی کافی برای انتخاب‌ها، اعمال ما و نتایج آن‌ها بزرگ است. (Booklist)

- فواید اختاپوس بودن، نگاهی زیبا و چندلایه به شجاعت لازم برای کمک به افرادی که دوستشان داریم است. داستان بریدن مرا مجذوب خود کرد و باعث شد برای بهتر شدن تلاش کنم. (الن ویکرز، نویسنده‌ی کتابLike Magic and Paper Chains)

کتاب فواید اختاپوس بودن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب رده‌ی سنی 7 تا 12 سال است. همچنین کسانی که به خواندن رمان و داستان علاقه دارند به این کتاب جذب خواهند شد.

با ان بریدن بیشتر آشنا شویم

ان بریدن (Ann Braden)، نویسنده‌ی کتاب‌های کودک است که با نوشتن رمانی چون فواید اختاپوس بودن به شهرت و جوایز زیادی دست پیدا کرد. درونمایه‌ی اصلی آثار او، سختی زندگی و مواجهه با آن است.

در بخشی از کتاب فواید اختاپوس بودن می‌خوانیم

کار امشبم این است که برایس و آرورا را توی اتاقمان نگه دارم. چون تا سوسیس‌رولی‌ها آماده نشده‌اند نباید بهشان دست بزنند. مثل سپر انسانی دم در ایستاده‌ام و به‌زور هکتور را توی بغلم نگه داشته‌ام. باید هم‌زمان چشمم به آباژور قشنگ لنی هم باشد که اگر لازم شد بپرم و بگیرمش.

آرورا و برایس ربات‌های جنگنده‌ی پلاستیکی‌شان را پرت می‌کنند توی پتوی آتشفشان. هکتور همین‌طور که آن‌ها را تماشا می‌کند، پستانکش را محکم‌ مک می‌زند. بعدش برایس لاک‌پشت دریایی عروسکی آرورا را به‌عنوان قربانی بعدی بر‌می‌دارد. اسم لاک‌پشته پِتونیاست، آرورا خیلی دوستش دارد. برای همین از ته دل جیغ می‌زند تا برایس ولش کند. یکی از فایده‌های زندگی توی شهری مثل اینجا همین است. وقتی آدم‌پولدار‌ها حیوان‌های عروسکی قدیمی‌شان را می‌بخشند، یک لاک‌پشت دریایی باحال گیرت می‌آید. یک لاک‌پشت نو که حتی برچسب خطرِ شکار سخت‌پوستان هنوز بهش وصل است. به‌هرحال، ما الان دیگر مثل قبلاً‌ها بی‌پول نیستیم. الان توی کانکس لنی زندگی می‌کنیم. یعنی می‌گویم آباژورش واقعاً قشنگ است.

مامان دارد سس باربیکیو را هم می‌زند. صدای تلق‌تلوق قاشق و کاسه همه‌جا پیچیده. مرحله‌ی یکی‌مانده‌به‌آخر است. بعدش دیگر سوسیس‌رولی‌ها می‌روند توی فر. یعنی چند دقیقه‌ی دیگر از این اتاق خلاص می‌شویم و من می‌توانم عین رئیس‌ها روی کاناپه لم بدهم و بازی را تماشا کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فواید اختاپوس بودن
نویسنده
مترجمسارا عاشوری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-462-756-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فواید اختاپوس بودن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فواید اختاپوس بودن

برای دریافت کتاب فواید اختاپوس بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.