معرفی و دانلود کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک

برای دانلود قانونی کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک

کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک نوشته دیوید جی تیس، به برنامه‌ریزی استراتژیک، کارآفرینی و نوآوری در مدیریت می‌پردازد.

امروزه، توسعه و مدیریت دقیق دارایی‌های ناملموس یا سرمایه‌های فکری به‌طور روزافزونی در حال شناسایی است، اما درک این نکته که چرا و چگونه این دارایی‌های ناملموس بسیار حیاتی هستند هنوز مبهم باقی مانده است و در چارچوب سنتی آن قابل ارزیابی نیست.

بنابراین یک چارچوب جدیدی برای تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی و تجاری مورد نیاز است. چارچوبی که قادر باشد رشد اقتصادی را همان‌گونه که تحت تسلط محصولات فکری درآمده است مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

قابلیت‌های پویا، قابلیتی فرای صلاحیت و شایستگی است که فرای صلاحیت عملیاتی است و شرکت‌ها را نه تنها به اختراع و نوآوری قادر می‌سازد بلکه به سوی ابداع سودده نیز سوق می‌دهد، قابلیت‌های پویا به فعالیت‌های سطح بالایی ربط دارند که بر توانایی مدیریت اختصاص می‌یابد تا فرصت‌ها را درک کنند، آن‌ها را غنیمت شمرده، تهدیدها را معین نموده، دارایی‌های تخصصی و تخصصی شده را در مواجهه با نیازهای رو به تغییر مشتری، یکی نموده و در نهایت تناسب تکاملی و یکپارچه را حفظ و تقویت نمایند. به همین دلیل قابلیت‌های پویا به منظور درک و مطلع شدن از مزیت رقابتی پای خود را فراتر از نگرش‌های قدیمی می‌گذارد و نه‌تنها بر صفات و فرایندهای موردنیاز برای رسیدن به موقعیتی مناسب در یک اکوسیستم مطلوب متمرکز می‌شود، بلکه برای شرح و تفسیر ملاحظات و نکات جدید استراتژیک و اصول تصمیم‌گیری مورد نیاز برای اغتنام فرصت‌ها، نهایت تلاش خود را به‌کار میگیرد.

دیوید جی تیس (David J Teece) در کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک (Dynamic capabilities and strategic management) مباحثی که ذکر شد را در هشت فصل به خوبی مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

خواندن کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این اثر برای صاحبان کسب‌وکار و مدیران اجرایی ضروری است.

در بخشی از کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک می‌خوانیم:

هدف اصلی چارچوب قابلیت‌های پوپا چیزی کم‌تر از توضیح منابع مزیت رقابتی در طی زمان و فراهم آوردن چارچوبی برای مدیران در خصوص اجتناب از شرایط بدون سود نیست. این شرایط بدون سود، وقتی به‌وجود می‌آیند که همه شرکت‌های همگن در بازارهای رقابتی به رقابت می‌پردازند. یک چارچوب (به مانند یک مدل) از واقعیت گرفته می‌شود. این چارچوب تلاش می‌کند تا انواع متغیرهای مربوطه و روابط بین آن‌ها را مشخص کند. یک چارچوب از یک مدل، کامل‌تر نیست، چرا که گاهی اوقات این چارچوب نوع خاصی از روابط نظری موجود را باور ندارد. بیانیه‌های اولیه مربوط به چارچوب قابلیت‌های پویا را می‌توان در کارهای تیس، پیسانو، شوان و تیس و پیسانو پیدا کرد. مطالب گسترده‌ای هم اکنون در خصوص قابلیت‌های پویا وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در یک چارچوب کلی که در این جا ارائه شده است، دسته‌بندی کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: قابلیت‌های پویا
فصل اول: ماهیت و ریزشالوده‌های عملکرد بنگاه
فصل دوم: نقش (کارآفرینی) مدیر در اقتصاد بازار پیشرفته
فصل سوم: شالوده‌های قابلیت‌های پویا
فصل چهارم: منابع، قابلیت‌ها و اثرات پنروز
فصل پنجم: قابلیت‌های پویا و ماهیت بنگاه چندملیتی
بخش دوم: تجارت بنگاه در توسعه اقتصادی
فصل ششم: نقش مدیریت، بنگاه و فناوری در ثروت ملی
فصل هفتم: مدیران، کارآفرینان و دانشمندان در توسعه اقتصادی
بخش سوم: سیاست رقابتی
فصل هشتم: طبیعت و ماهیت رقابت در طرح و محیط‌های مرتبط به تغییرات سریع فناوری
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک
نویسنده
مترجمعباسعلی حاجی کریمی، الهه شهابی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-964-468-285-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
120900 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک

برای دریافت کتاب قابلیت‌های پویا و مدیریت استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.