معرفی و دانلود کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

عکس جلد کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، به ‌منظور آگاهی از مواد رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی و احقاق حقوق آن‌ها، توسط سعید استادزاده تالیف شده است.

در اجرای اصل یکصد و هفتاد و سوم (۱۷۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به شکایات، تظلّمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران، واحد‌ها و آیین‌نامه‌های دولتی خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده، دیوان عدالت اداری که در این قانون به اختصار «دیوان» نامیده می‌‌شود زیر نظر رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌‌گردد.

این دیوان در تهران مستقر است و متشکل از شعب بدوی، تجدید نظر، هیأت عمومی و هیأت‌های تخصصی است. تشکیلات قضایی، اداری و تعداد شعب دیوان با تصویب رئیس قوه قضاییه تعیین می‌‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری می‌‌تواند پیشنهادات خود را به رئیس قوه قضاییه ارائه نماید.

هر شعبه بدوی دیوان از یک رئیس یا دادرس علی‌البدل و هر شعبه تجدید نظر از یک رئیس و دو مستشار تشکیل می‌‌شود. شعبه تجدید نظر با حضور دو عضو رسمیت می‌‌یابد و ملاک صدور رأی، نظر اکثریت است. آراء شعب تجدید نظر دیوان قطعی است.

در کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری می‌خوانیم که چنانچه جلسه شعبه تجدید نظر با حضور دو عضو رسمیت یابد و هنگام صدور رأی اختلاف نظر حاصل شود، یک عضو مستشار توسط رئیس دیوان به آنان اضافه می‌‌شود. قضات دیوان با حکم رئیس قوه قضاییه منصوب می‌‌شوند و باید دارای ده سال سابقه کار قضایی باشند. در مورد قضات دارای مدرک کار‌شناسی ارشد یا دکترا در یکی از گرایش‌های رشته حقوق یا مدارک حوزوی هم‌تراز، داشتن پنج سال سابقه کار قضایی کافی است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پندار قلم
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-97383-0-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

amir atarodi
۱۴۰۰/۹/۶
برای دانشجویان حقوقی که درس حقوق اداری را در برنامه آموزشی خود دارند، به عنوان مرجعی علمی و عملی، توصیه می‌شود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

برای دریافت کتاب قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.