معرفی و دانلود کتاب قتل‌های آبرومندانه

عکس جلد کتاب قتل‌های آبرومندانه
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قتل‌های آبرومندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قتل‌های آبرومندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قتل‌های آبرومندانه

کتاب قتل‌های آبرومندانه مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه در ژانر فانتزی، نوشته‌ی ری بردبری، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، است. داستان‌های این مجموعه با چاشنی طنز کنایی منحصر به فرد بردبری نوشته شده‌اند. او در این کتاب همانند دیگر آثارش، زندگی روزمره را با فانتزی و تخیل در هم می‌آمیزد و در عین حال نیم‌نگاهی نیز به مضامین اجتماعی می‌اندازد.

درباره‌ی کتاب قتل‌های آبرومندانه

نام ری بردبری (Ray Bradbury) در تالار مشاهیر ادبیات فانتزی می‌درخشد. برخی او را استاد ادبیات فانتزی آمریکا و شعبده‌بازی ماهر می‌دانند. کتاب قتل‌های آبرومندانه که گزیده‌ای است از پنج داستان از مجموعه داستان مشهور «سریع تر از چشم» (Quicker Than the Eye) نیز همانند آثار دیگرش فضایی فانتزی دارد و میان واقعیت و خیال در نوسان است. او در این کتاب جادو و فانتزی را به زندگی روزمره‌ی آدم‌های معمولی وارد می‌کند و به اشیا و اتفاقات ساده‌ی زندگی جانی دوباره می‌بخشد.

داستان اول کتاب قتل‌های آبرومندانه، ماجرای یک نازی سابق را بیان می‌کند که طی جلساتی با روانکاوش، دکتر گوستاو فون زیفِرتیتس، از خاطرات و تجربیاتش می‌گوید. داستان دوم به نوعی پارودی داستان‌های شرلوک هولمز محسوب می‌شود. این داستان در فضای ویکتوریایی می‌گذرد و ماجرای مردی است که قصد دارد از معمای قتل سه کودک بی‌گناه در یک جنگل پرده بردارد. داستان بعدی که عنوان کتاب از نام آن گرفته شده است، ماجرای طنزآمیز و کنایی یک زوج حدوداً هشتادساله‌ی ایرادگیر را بیان می‌کند. این زوج آگاهانه و به طرز احمقانه‌ای نقشه‌ی قتل همدیگر را پی‌ریزی می‌کنند و اتفاقات خنده‌داری را در این مسیر رقم می‌زنند. داستان «سریع تر از چشم» نیز قصه‌ی مردی را می‌گوید که با همسرش در یک نمایش شعبده‌بازی شرکت می‌کند و آن‌جا مردی را می‌بیند که شباهت زیادی با خودش دارد.

معرفی و دانلود کتاب قتل‌های آبرومندانه

ری بردبری در کتاب قتل‌های آبرومندانه نقبی به تجربیات واقعی خود و به مکان مورد علاقه‌اش، یعنی کتابخانه‌ی عمومی، نیز می‌زند. او در گفت‌وگویی کتابخانه‌ها را مرکز حیات بشر می‌خواند و به تأثیر مهمی که در زندگی او داشته‌اند اشاره می‌کند. در همین راستا، در داستان آخر، «تبادل»، مردی به شهر دوران کودکی‌اش باز می‌گردد تا دوستان قدیمی‌اش را پیدا کند. اولین مکانی که او برای بازگشت انتخاب می‌کند، کتابخانه‌ی عمومی است که در کودکی دائماً به آن جا رفت و آمد داشته است. مرد در آن کتابخانه با آدم‌های قدیمی زندگی‌اش برخورد می‌کند و ملغمه‌ای از خاطرات و تصاویر تخیلی در مقابل چشمانش جان می‌گیرد.

کتاب قتل‌های آبرومندانه ترجمه‌ی ارنواز صفری است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را ذیل مجموعه کتاب‌های پانوراما به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پانوراما

مجموعه‌ی پانوراما کتاب‌های کم‌حجم و ارزان‌قیمتی را در برمی‌گیرد که گروه انتشاراتی ققنوس با الهام از مجموعه‌ی Folio 2€ انتشارات گالیمار به انتشار رسانده است. این مجموعه شامل تک داستان‌ها، رمان‌های کوتاه، مجموعه‌ داستان‌های کم‌حجم و بخش‌هایی از آثار چندجلدی جهان می‌شود. هدف از انتشار این مجموعه، آشنا کردن مخاطب فارسی زبان با نویسندگان جهان و ایجاد انگیزه برای مطالعه‌ی آثار ادبی بزرگ است. کتاب‌های «کودکی یک رئیس» اثر ژان پل سارتر، «مسافرخانه‌ی سرخ» از بالزاک و «گربه‌ی مادرم» نوشته‌ی کارلوس فوئنتس از جمله عناوینی هستند که ذیل این مجموعه ترجمه و منتشر شده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب قتل‌های آبرومندانه

  • تک تک داستان‌های این مجموعه به قیمت کتاب می‌ارزند. (Rocky Mountain News)
  • مجموعه داستانی عاطفی و رمزآلود که تخیلات جادوانه‌ی ری بردبری را درباره‌ی عشق، نوستالژی و اخلاق در اختیار شما می‌گذارد. (Publishers Weekly)
  • کتاب قتل‌های آبرومندانه مجموعه‌ای از شخصیت‌های گوناگون داستان‌های بردبری را گرد هم می‌آورد و شما را با فضای آثار او و رویکردی که به جهان علمی - تخیلی دارد، آشنا می‌کند. (Midwest Book Review)

کتاب قتل‌های آبرومندانه برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ادبیات فانتزی، داستان‌های کوتاه و همینطور علاقه‌مندان ادبیات آمریکا این مجموعه داستان را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب قتل‌های آبرومندانه می‌خوانیم

از درها استفاده می‌شد؟ نه، حتی از یکی‌شان. چطور سر از عمارت کشیشی قدیمی سِر رابرت درآورده بودند؟ او، که کلکسیونر در بود، آن‌ها را به ریو، پاریس، رم، توکیو و آمریکای مرکزی سفارش داده بود. به دستش که رسیدند، پنهانشان کرد، طوری لولا کردشان که از هر دو طرفِ دیوارهای تالارهای طبقات بالا و پایین دیده شوند. او در آن‌جا تورهایی برای بازدید از این گذرگاه‌های غریب برگزار می‌کرد. تورها برای احمق‌هایی برگزار می‌شد که مسحور درهایی می‌شدند که اضافه‌کاری‌های غریب داشتند، درهایی با پیچیدگی‌های بی‌مورد، درهایی با تزیینات سَبک روکوکو یا دری متعلق به امپراتوری نخست که عموزاده‌های ناپلئون دورش انداخته بودند یا هرمان گورینگ در غارت موزۀ لوور تصاحبش کرده بود. درهای دیگر، که در معرض طوفان شن شدید اوکلاهاما بود، با کامیون‌هایی کفی، در لفافی از پوسترهای رنگارنگ کارناوال‌های مدفون در خرابه‌های بادآوردۀ آمریکای 1936 به آن خانه آورده شده بود. بدترین دری را که می‌توانید تصور کنید، او مالکش بود. باکیفیت‌ترین درِ ممکن را تصور کنید، صاحب آن در هم او بود، که در خفا و امنیت در پشت گذرگاه‌های فراموشی قرار داشت.

من آمده بودم تا درهایش را ببینم، نه مرگ‌ها را. طبق دستور او، که نوعی فرمان بود، من کنجکاوی‌ام را به بلیت کشتی بخاری تبدیل کردم و به سِر رابرتی رسیدم که موضوعش ده جین در نبود، بلکه درهایی بسیار تاریک بود. گذرگاهی رازآلود و همچنان کشف‌نشده. و در زیر؟ یک مقبره.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
اونتردرزیبوت دکتر
فینِگان
قتل‌های آبرومندانه
سریع‌تر از چشم
تبادل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قتل‌های آبرومندانه
نویسنده
مترجمارنواز صفری
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-622-04-0443-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قتل‌های آبرومندانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قتل‌های آبرومندانه

برای دریافت کتاب قتل‌های آبرومندانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.