معرفی و دانلود کتاب ماده‌ی تاریک

عکس جلد کتاب ماده‌ی تاریک
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماده‌ی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماده‌ی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماده‌ی تاریک

ناگهان از خواب بیدار می‌شود و خود را در وضعیتی می‌یابد که هیچ ارتباطی با گذشته‌اش ندارد. کتاب ماده‌ی تاریک نوشته‌ی بلیک کراوچ، داستان یک استاد فیزیک معمولی است که ناگهان به دانشمندی باهوش و معروف تبدیل شده است. این کتاب علمی‌تخیلی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز بوده و تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان را برانگیخته است.

درباره‌ی کتاب ماده‌ی تاریک:

قبل از حادثه‌ی آدم‌ربایی مرموز، همسری به نام دنیلا داشت که سال‌ها بود با او زندگی می‌کرد، پسری پانزده‌ساله به نام چارلی داشت و بیست سال بود که در محله‌ی لوگان اسکوئر شیکاگو سکونت داشت. ماده‌ی تاریک (Dark Matter) داستان زندگی مردی به نام جیسون دسن است که یک استاد فیزیک معمولی به شمار می‌رود.

اما بلیک کراوچ (Blake Crouch) در همان صفحات ابتدایی کتاب غافلگیری بزرگی برای ما دارد. مردی ماسک‌دار، جیسون را می‌رباید و آخرین چیزی که او قبل از بیهوشی می‌شنود این است: «از زندگی‌ات راضی هستی؟»

مدتی بعد جیسون به هوش می‌آید، دست و پایش به تختی بسته شده و غریبه‌هایی احاطه‌اش کرده‌اند. اما تنها نکته‌ی عجیب داستان این نیست؛ زندگی جیسون از این‌رو به آن‌رو شده است: همسرش دیگر دنیلا نیست، بلکه زنی دیگر است. چارلی هرگز به دنیا نیامده است، و او دانشمندی مشهور است که کشفی خارق‌العاده کرده!

آیا این جهان واقعی است؟ جیسون چگونه می‌تواند پیش خانواده‌اش بازگردد؟ برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها، او باید مسیر دشواری را طی کند و با تاریک‌ترین بخش‌های شخصیتش مواجه شود.

ماده‌ی تاریک رمان علمی‌تخیلی جذاب و عمیقاً انسانی‌ای است که ما را درباره‌ی انتخاب‌هایمان، مسیرهایی که آن‌ها را طی نکرده‌ایم و مقاومتمان بر سر دستیابی به رؤیاهایمان به فکر فرو می‌برد.

افتخارات کتاب ماده‌ی تاریک:

- نامزد بهترین کتاب علمی‌تخیلی سال 2016 به انتخاب گودریدز
- نامزد دریافت جایزه‌ی جهانی تکنولوژی سال 2016
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- از کتاب‌های منتخب آمازون در ژانر معمایی و رازآلود

نکوداشت‌های کتاب ماده‌ی تاریک:

- فوق‌العاده جذاب... سریع‌ترین و عجیب‌ترین داستانی که امسال خواهید خواند. (ماشیبل)
- درخشان. کتابی که از یادتان نمی‌رود. فکر می‌کنم بلیک کراوچ چیز جدیدی اختراع کرده است. (لی چایلد)
- کتابی فوق‌العاده در ژانر علمی‌تخیلی، رازآلود و عاشقانه. (اینترتینمت ویکلی)
- وای! من ماده‌ی تاریک را در یک نشست خواندم و بعد که زمین گذاشتمش در شگفتی فرو رفتم. پرسرعت، هوشمندانه و اعتیادآور. خلاقانه‌ترین و عجیب‌ترین رمانی که در سال‌های اخیر خوانده‌ام. واقعاً داستان درخشانی است. (تس گریتسن)

کتاب ماده‌ی تاریک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان ژانر علمی‌تخیلی هستید و دوست دارید کتابی بخوانید که نتوانید آن را زمین بگذارید، ماده‌ی تاریک را از دست ندهید.

با بلیک کراوچ بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر علاوه بر نگارش رمان‌های پرفروش فیلم‌نامه نیز می‌نویسد. سه‌گانه‌ی او با نام «کاج‌های سرگردان» بسیار موفق بوده و یک مجموعه‌ی تلویزیونی در شبکه‌ی فاکس با اقتباس از آن ساخته شده است.

از بلیک کراوچ تابه‌حال چندین کتاب به فارسی ترجمه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به «آخرین شهر»، «بازگشت» و «سرکش» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب ماده‌ی تاریک می‌خوانیم:

او را بوسیدم، بطری‌ای را که تازه باز کرده بودم برداشتم، و لیوانش را به مقدار سخاوتمندانه‌ای پر کردم.

گفت: «جایزه‌ای که رایان برده می‌تونست مال تو باشه.»

گفتم: «تو هم می‌تونستی صاحب نمایشگاه هنر این شهر باشی.»

دنیلا به وسعت خانه و سقف بلندش اشاره کرد و گفت: «ولی عزیزم، ببین، به‌جاش ما این زندگی رو با هم ساختیم.» سپس، با مهربانی چشمانش را به چارلی که با ظرافت و زیبایی خاصی غرق در نقاشی کردن بود انداخت و گفت: «ببینش، اون هم کار ماست.»

واقعاً مسئلۀ بسیار عجیبی است، اینکه پدر یا مادر نوجوانی پانزده شانزده‌ساله باشید. وقتی کودک هستند و ضعیف، بزرگ‌کردنشان یک چیز است و وقتی بزرگ می‌شوند و در شرف بزرگسالی قرار می‌گیرند، اینکه مدام چشمشان به شماست و خوب و بد را از شما یاد می‌گیرند، به‌کل چیزی دیگر. احساس می‌کنم چیز زیادی برای آموختن به چارلی ندارم. می‌دانم، پدرهایی هستند که دید خاصی به دنیا دارند، پدرهایی که همه‌چیز را با دقت و اعتمادبه‌نفس خوبی می‌بینند، کسانی که دقیقاً می‌دانند باید به دخترها و پسرهایشان چه بگویند. ولی من جزو آن‌ها نیستم. هرچه سنم بالاتر می‌رود، بیشتر احساس می‌کنم چیزی نمی‌دانم. پسرم را دوست دارم. او همه‌چیز من است، ولی با این همه، باز هم احساس می‌کنم نقشم را، درجایگاه یک پدر، خوب ایفا نکرده‌ام. احساس می‌کنم او را با باروبنۀ بی‌ارزشی از عقیده‌هایی که حتی برای خودم هم نامفهوم هستند، به دل گرگ‌ها می‌فرستم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماده‌ی تاریک
نویسنده
مترجمهادی سالارزهی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-6652-09-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماده‌ی تاریک

ـعرفانـ
۱۴۰۲/۶/۳
دلیل اصلی که می‌تونه افراد رو مشتاق خوندن این رمان بکنه، جهان‌های چندگانه و موازی هست و این مورد به خوبی توی داستان به تصویر کشیده شده، بخصوص سردرگمی و سرگردانی شخصیت اصلی. نویسنده به خوبی احساسات و افکار درونی شخصیت اصلی را به تصویر کشیده و خواننده رو با درگیری‌های روانی شخصیت آشنا کرده. اما در از قسمت‌هایی داستان ضعف رو توصیف کردن مکان‌ها و صحنه‌ها میشد دید مخصوصا مواقعی که شخصیت اصلی وارد جهان جدیدی میشد اما به طور کلی جذابیت داستان به قدری بود که این مورد رو میشد به راحتی چشم پوشی کرد پایان داستان هم از هر نظر یکی از بی شمار پایانی بود که این داستان می‌توانست داشته باشه. پایانی شاد، به شخصه پایانی تاریک جایی که شخصیت اصلی به اونچه که میخواست، یعنی خانواده‌اش نتونسه برسه. به هر حال شاید توی جهانی دیگر نویسنده پایانی متفاوت برای داستان نوشته، کسی چه می‌دونه:) ) )
پری پارسا
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتاب بسیار خوبی بود.
از همون اول آدم جذب داستان میشه، در طول داستان هم جذابیتش بیشتر میشه.
درک جهانهای موازی سخته و اینکه نمیتونه حقیقت داشته باشه ولی این کتاب درست مثل کتاب کتابخانه نیمه شب میخواد بهمون یادآوری کنه، این زندگی که در اون هستیم، حاصل بهترین انتخابامون بوده و چون بهش عادت کردیم، و
خوشبختی درونمایه زندگی مون رو نمیبینیم.
میخواد بگه تمام چیزای کوچیک به ظاهر بی ارزشی که برامون عادی شدن، عین خوشبختی هستن.
دوست داشتم پایان کتاب جور دیگه‌ای رغم میخورد، اما در مجموع کتاب خوبی بود و ارزش خوندن داشت.
ممنون از مجموعه خوب کتابراه
مرضیه شهبازی
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
وایییی کتاب‌ فوق‌العاده‌ای بود و حتی با اینکه قبلش کتاب خانه نیمه شب رو خونده بودم ولی بازم تونست دید وسیع تری رو از دنیا‌های موازی بهم بده و متعجبم کنه و یجورایی من ازش برداشت کردم که خب حسرتامون خیلی وقتا اون چیزی نیستن که واقعا میخوایم فقط از دور قشنگن و به قول خود شخصیت داستان انگار چیزی رو که نداریم طلب میکنیم پس بهتره هر انتخابی که داشتیم رو دوص داشته باشیم و بدونیم که بهترین انتخاب‌های ممکن بودن و بپذیریمشون:)
سارا سوری
۱۴۰۱/۷/۱۲
داستان جذااااااب با موضوع فیزیک کوانتوم و دنیاهای موازی.
کتاب رو از ابتدا تا انتها با اشتیاق و هیجان خوندم و لذت بردم البته گاهی درک اصطلاحات فیزیک برام سخت بود اما پانویس‌های مترجم بسیار کاربردی و مفید بود.
حسته نباشید ویژه به مترجم محترم کتاب برای ترجمه‌ی خوب کتاب.
اگر به داستان‌های علمی تخیلی بر پایه‌ی فیزیک علاقه دارید حتما بخونید کتاب رو
Hadis Gholipour
۱۴۰۱/۲/۶
درود، داستان بسیار جذابی داشت، با این که چهارچوب تکراری دنیاهای موازی رو دارا بود، اما روند داستان و شیوه‌ی ادامه یافتن اون بسیار جذاب بود، انگیزه مشخص شخصیت‌های داستان و تلاش برای رسیدن به اونها خواندنی و مغلوب کننده بود. نقطه‌های گنگ کمی داشت و فضا و اشخاص و افکار اونها به درستی و به اندازه ترسیم شده بود. بسیار لذت بردم، سپاس.
Parisa
۱۴۰۱/۶/۲۳
رمان خوبی بود ولی اخر داستان یه کم کش دار شده بود واینکه درک زندگی‌های موازی دشواره ولی نتیجه خوبی که این رمان و رمان کتابخانه نیمه شب داره اینه که همین زندگیو انتخابی که داریم بهترین خودمونه وبا قدت بریم جلو و نذاریم حسرتامون کام زندگیو تلخ کنن و زیبایی‌های زندگیمونو نبینیم.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۷/۲۶
داستانی بسیار بسیار هیجان انگیز و زیبا خیلی این داستان رو دوست داشتم با اینکه خواننده رو به چالش می‌کشید با اینکه هر لحظه دلت می‌خواست یک چیزی به داستان اضافه بشه و داستان هیجان انگیزتر بشه به هر حال خیلی از داستان لذت بردم متشکرم
شادی ن
۱۴۰۱/۴/۳۰
اصلا کتاب خوبی نبود
در مقایسه با نویسندگان معاصر ایرانی در همین زمینه، بسیار ضعیف بود
کسانی که کتابهای خانم پونه سعیدی رو مطالعه کردن درک میکنن
کتاب بسیار کلیشه بود و جریان داستان از اواسط کتاب به شدت افت میکنه
پایانش هم که فاجعه دیگری ست
Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
این کتاب در رابطه با دنیاهای موازی و ورژنهای مختلفی که هر فرد می‌تونه داشته باشه بود. ترجمه عالی و بی نقص بود. ولی موضوع کتاب تکراری بود و اواخرش خیلی کش‌دار شده بود. در این زمینه کتابها و فیلم‌های خیلی بهتری هست.
هیمن موسوی
۱۴۰۱/۶/۲۸
فیلمنامه‌ها و رمان‌های زیادی با موضوع جهان‌های موازی نوشته شدن و‌ نویسنده این کتاب دقیقا همون ایده هارو بدون کوچکترین تغییر مجددا نوشته هیچ خلاقیت و صحنه جدیدی نداشت کاملا تکراری برای من که اصلا جذاب نبود
Negar Keshikchian
۱۴۰۱/۷/۱۳
اگر توی کتاب کاملا غرق بشید و از جنبه داستانی بودن بهش نگاه نکنید و سعی و روی این بذاریم که شخصیت اصلی خودمون هستیم، در پایان کتاب، حس می‌کنی زیر و رو شده زندگیت
شیوا ایران نژاد
۱۴۰۲/۹/۲۵
داستان و توصیفات کتاب خوب بود، کسایی که موضوع‌های درمورد جهان‌های موازی و دوست دارن حتماً از این کتاب هم خوششون میاد. بعد از این ارتقاء و باید مطالعه کنید که ادامه همین کتابه.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۳/۳۰
یک داستان تخیلی، غیرواقعی و کمی خسته کننده بود درمورد دنیاهای موازی، به کسانی که به فیزیک و مساله علمی و پیچیده دنیاهای موازی علاقه دارند توصیه می‌کنم کتاب رو بخوانند
خادم الشهدا
۱۴۰۱/۵/۱۹
واییییی حرف نداشت. هر لحظه اتفاقاتی می‌افتاد کع نمیتونستی حدس بزنی.
به نظرم همه اول کتاب کتابخانه نیمه شب رو بخونن و بعدش بیان این کتاب رو بخونن. حرف نداره. قابل وصف نیست
ثمین سوری
۱۴۰۲/۱/۹
عالی.... پایانش شاااااید اگر جور دیگه‌ای بود بیشتر دوس داشتم‌. اما در کل عالی بود. من عاشق موضوع جهان‌های موازی هستم‌. این کتاب هم خیلی خوب بهش پرداخته بود
مشاهده همه نظرات 33

راهنمای مطالعه کتاب ماده‌ی تاریک

برای دریافت کتاب ماده‌ی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.