معرفی و دانلود کتاب قدرت اراده

عکس جلد کتاب قدرت اراده
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت اراده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت اراده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت اراده

اگر کمبود یا ضعف در اراده شما را هم مانند میلیون‌ها انسان روی زمین از رسیدن به موفقیت بازداشته، توصیه می‌کنیم کتاب قدرت اراده را مطالعه گنید. این اثر روان‌شناختی و انگیزشی به شما کمک می‌کند که با استفاده از راهنمایی‌های فرانک رایان، مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید. ترک عادات مضر و ناخوشایند و همچنین مدیریت کارآمد قدرت اراده از اهداف اصلی کتاب حاضر به شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب قدرت اراده

تمامی انسان‌ها در طول زندگی‌شان با عادت‌های منفی و مضری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند که سلامت جسمی و روحی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. برخی از افراد تصمیم می‌گیرند با این عادت‌ها به مبارزه برخیزند و برخی نیز آن‌ها را به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر وجودشان می‌پذیرد. از میان افرادی که راه اول را انتخاب می‌کنند، ممکن است برخی وارد عمل شده و برای شکست عادت‌هایشان تلاش کنند؛ تلاشی که یا به پیروزی منتهی خواهد شد یا ناکامی ایشان را به دنبال خواهد داشت. در این بین، افرادی نیز وجود دارند که در مرحله‌ی تصمیم‌گیری باقی می‌مانند و هرگز برای رهایی از عادت‌های منفی‌شان گامی برنمی‌دارند. نکته‌ی مسلم این است که تعداد انسان‌هایی که هرگز با عادت‌های زیان‌بار خود مبارزه نمی‌کنند یا در راه مبارزه شکست می‌خورند، همواره بیش از انسان‌هایی است که با تلاش و مداومت بر عادت‌هایشان غلبه می‌کنند. اما چرا؟ دلیل این شکست‌های گسترده و مداوم در زندگی اغلب انسان‌ها چیست؟ به اعتقاد فرانک رایان (Frank Ryan) دلیل این ناکامی را باید در مفهوم بی‌ارادگی بجوییم. معضلی که زندگی بسیاری از انسان‌ها را به اعتیاد یا ابتلا به انواع و اقسام مشکلات روانی سوق داده. البته جای نگرانی نیست چون با اثری که این نویسنده نگاشته، یعنی کتاب قدرت اراده (Willpower For Dummies)، عبور از عادت‌های ناخوشایند و بهبود زندگی دیگر دشوار نخواهد بود.

نویسنده نکات و آموزه‌های خود را طی سه بخش کلی و سیزده فصلی که در ذیل آن‌ها قرار می‌گیرند گردآوری و ارائه نموده. در فصل اول با قدرت اراده و نقش آن در موفقیت‌های ریزودرشت زندگی آشنا خواهید شد. همچنین منشأ آن و تأثیری را که آگاهی شما بر اراده‌تان دارد، خواهید شناخت. در فصل دوم تیپ‌های شخصیتی، طیف متنوع احساسات و تأثیرپذیری اراده‌ی انسان‌ها از احساساتشان مورد بررسی قرار می‌گیرند. در فصل سوم وارد مراحل عملی خواهید شد و هفت گام اساسی را برای ارتقای قدرت اراده‌ی خود می‌شناسید. در همین فصل نقش تغذیه و سلامتی در بهبود قدرت اراده‌ی انسان‌ها به شما نشان داده خواهد شد.

فصل چهارم کتاب قدرت اراده، معجزه‌ی تمرکز را به شما معرفی خواهد کرد و راهکارهای مهمی را برای تمرکز بر هدف به شما می‌آموزد. در فصل پنجم تغییری را آغاز می‌کنید که به بهبود زندگی فعلی شما منجر خواهد شد. در این مرحله می‌آموزید چطور از شر عادت‌های کهنه و دیرپا خلاص شوید. فصل هفتم به شما کمک می‌کند محرک‌های درونی و بیرونی خود را بشناسید و در فصل هفتم نکاتی به شما عرضه خواهد شد که با توجه به آن‌ها می‌توانید هنگام شکست و ناکامی، کماکان خود را دوست بدارید و از سرزنش خود بپرهیزید.

در فصل هشتم یاد می‌گیرد تا با هدیه دادن به خود، انگیزه‌تان را برای موفقیت و پیروزی در برابر عادت‌های منفی حفط کنید. در فصل نهم راهکارهایی برای تداوم در طی مسیر و ادامه‌ی پیشرفت به شما آموخته خواهد شد. به کمک فصل دهم دیدگاه شما نسبت به آینده، رنگی از امید و خوش‌بینی خواهد گرفت و در فصل یازدهم سبک جدیدی از زندگی را آغاز خواهید کرد که به‌خودی‌خود موجب افزایش اراده‌ی شما می‌شود. فصل دوازده به دانستنی‌هایی در زمینه‌ی قدرت اراده اختصاص پیدا کرده و به شما کمک می‌کند دیدگاهی واقع‌گرایانه نسبت به اراده‌ی خود داشته باشد. فرانک رایان در بخش سیزدهم با شما از روش‌هایی سخن می‌گوید که در حمایت از قدرت اراده به کارتان می‌آیند.

پروانه شاهین‌نژاد این کتاب خواندنی و سودمند را به فارسی ترجمه کرده و نشر آوند دانش آن را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

سری کتاب‌های «فور دامیز» (For Dummies) از آثار مرجع آموزشی هستند که غالباً برای آموزش به مبتدیان تدوین شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طیف متنوعی از موضوعات، از آشپزی تا زبان انگلیسی، مهارت‌های شخصی، سلامتی و بهداشت تا نکته‌های علمی، مسائل تاریخی و... را به مخاطبان خود می‌آموزند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی بارز کتاب‌های فور دامیز محسوب می‌شوند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفته است. چاپ نخستین کتاب این مجموعه به سال 1991 بازمی‌گردد. این سری کتاب‌ها توانسته‌اند به یکی از محبوب‌ترین آثار آموزشی برای تازه‌کارهای حوزه‌های گوناگون علمی، هنری، ادبی، روان‌شناختی و... بدل شوند. از کتاب‌های مجموعه‌ی فور دامیز که می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه نمایید، می‌توان عناوین زیر را برشمرد:

«مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد»، «داستان‌نویسی»، «ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد»، «فلسفه‌ی سیاسی»، «پرورش مغز»، «ابر غذاها»، «زندگی کم‌خرج»، «راهنمای بارداری برای پدران»، «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، و «الفبای موفقیت».

کتاب قدرت اراده برای چه کسانی مناسب است؟

برای تمام مخاطبانی که قصد دارند با تقویت اراده‌ی خود به سوی بزرگ‌ترین موفقیت‌های شخصی و شغلی گام بردارند و از عادت‌های زیان‌بار گذشته دست بکشند، یک پیشنهاد عالی داریم: مطالعه‌ی کتاب قدرت اراده همان نقشه‌ی راهی است که برای کامیابی در مسیر دشوار خودسازی و خودیاری نیاز دارید.

با فرانک رایان بیشتر آشنا شویم

فرانک رایان (1944)، نویسنده، روان‌شناس بالینی، مشاور و از متخصصان شناخت‌درمانی است. او در مرکز خدمات سلامتی ملی در شهر لندن فعالیت داشته و همچنین در بخش پزشکی کالج امپریال لندن، به‌عنوان استادیار به تدریس مشغول است. عمده‌ی آثار فرانک رایان حول محور فرایندهای شناختی و رفتاری، و در رابطه با امیال و غرایز نگاشته شده‌اند. «نشانگان آسپرگر» عنوان اثر دیگر اوست.

در بخشی از کتاب قدرت اراده می‌خوانیم

تابه‌حال چند بار به خود گفته‌اید، «ای کاش اراده‌ی قوی‌تری داشتم.» فقط شما نیستید که چنین دغدغه‌ای دارید. بدون قدرت اراده، نمی‌توان چیزی به‌دست آورد. این قدرت اراده‌ی شماست که باعث می‌شود در صبحی سرد ساعت شش بیدار شوید، برف و یخ نشسته روی شیشه‌ی جلوی خودرو را پاک‌ کنید و سر کارتان بروید. برای رسیدن به اهداف طولانی‌مدت قدرت اراده به شما نیرو می‌بخشد تا مبارزه کنید و بتوانید بدون توجه به برانگیختگی امیال، در برابر وسوسه‌ها مقاومت کنید ولی ظاهراً، گاهی‌اوقات که نیاز مبرمی به قدرت اراده‌تان دارید، از آن خبری نیست که نیست.

قدرت اراده به دلایل زیر موجب موفقیت و خوشبختی است:

قدرت اراده باعث رسیدن به اهداف طولانی‌مدت و محقق‌شدن آرزوهایتان می‌شود؛
برای غلبه بر عادات اعتیادگونه، از قبیل کشیدن سیگار و مصرف نوشیدنی‌های الکلی، قدرت اراده بسیار مهم و اساسی است؛
قدرت اراده به شما نیروی «نه گفتن به وسوسه» را می‌بخشد.

زمانی که از افراد می‌خواهند فهرستی از قابلیت‌ها و نقاط قوتشان تهیه کنند، معمولاً خویشتن‌داری و قدرت اراده در پایین‌ترین مرتبه قرار می‌گیرد. نبود قدرت اراده، رایج‌ترین دلیل آمریکایی‌ها برای ‌موفق‌نبودن در انتخاب غذای سالم و مناسب یا کم‌خوری است.

به‌نظر می‌رسد قدرت اراده مدام در نوسان است، گاهی افزایش می‌یابد و گاهی کاهش و درست زمانی‌که بیشترین نیاز به آن احساس می‌شود، وجود ندارد. ولی به‌خاطر داشته باشید، اگر گاهی در خوردن غذا، نوشیدن مشروبات الکلی یا رفتن به مهمانی زیاده‌روی می‌کنید، احتمالاً مواقع دیگری وجود دارد که اشتها و میل خود را کنترل می‌کنید یا دعوت به یک مهمانی را رد کرده و «نه» می‌گویید، چرا که فردا صبح زود باید بیدار شوید.

فهرست مطالب کتاب

قدرت اراده
درباره‌ی نویسنده
مقدمه
درباره‌ی این کتاب
تصورات خنده‌دار
نمادهای به‌کاررفته در این کتاب
مقصد بعدی
بخش 1: آشنایی با قدرت اراده
فصل 1: همه‌چیز درباره‌ی قدرت اراده
قدرت اراده، معادل موفقیت
آگاهی از داشتنِ قدرت اراده
درک عملکرد قدرت اراده
آگاهی از موارد اعتیاد
افزایش قدرت اراده
فصل 2: شما و قدرت اراده
ارتباط شخصیت و قدرت اراده
بررسی پنج جنبه‌ی مهم شخصیتی
شناخت احساسات خود
ارتباط احساسات و قدرت اراده
قدردانی از نقش احساسات مثبت
توجه به باورهایتان درباره‌ی قدرت اراده
بخش 2: هفت گام به‌سوی بهبود قدرت اراده
فصل 3: پرورش قدرت اراده: کارگاه قدرت اراده
پیشرفت در مهارت‌های حل مشکل
تغذیه‌ی مغز؛ رژیم غذایی قدرت اراده
تمرین بدنی
تمرین مغز
تقویت عضله‌ی قدرت اراده
فصل 4: تمرکز بر یک هدف
دسکتاپ مغز؛ حافظه‌ی فعال
توجه به انگیزه: جوهره‌ی قدرت اراده
شناسایی ارزش‌های خود
هدف‌گذاری اسمارت
اولویت‌بندی، آماده‌سازی و اجرا
روش‌های سُقلمه‌زدن به خود
فصل 5: آگاهی از طولانی‌بودن سفر تغییر
مشاهده‌ی چرخه‌ی تغییر
تشخیص زمان مناسب برای ترک (یا ترک‌کردنِ ترک!)
فصل 6: محرک‌های خود را بشناسید؛
چو دانی، توانی
شناسایی محرک‌ها
برنامه‌ریزی برای سازگاری
شکل‌گیری و تغییر عادات
فصل 7: در هنگام شکست، با خود مهربان باشید
قبول مسئولیت بدون سرزنش خود
بهبودی پس از شکست
فصل 8: پاداش‌ دادن به خود در طول مسیر
مربی قدرت اراده‌ی خود باشید
شناسایی استعدادها
تقویت تلاش خویش
استفاده از فعالیت‌های پاداش‌دهنده برای تقویت قدرت اراده
جشن موفقیت
فصل 9: تداوم پیشرفت
ملاقات با مدیرعامل مغزتان
استفاده از حافظه برای تقویت قدرت اراده
استفاده از انگیزه برای تقویت اراده
پیش‌بینی مؤثربودن قدرت اراده
بخش 3: در جست‌وجوی موفقیت
فصل 10: افزایش و حفظ خوش‌بینی واقع‌بینانه
تلاش برای رسیدن به خوش‌بینی واقع‌بینانه
کمال‌گرایی و به‌تعویق‌اندازی: دشمنان دوقلوی قدرت اراده!
طرز فکر و پیش‌بینی نتایج مثبت یا منفی
ارتباط اعتمادبه‌نفس و قدرت اراده
فصل 11: ایجاد سبکی از زندگی که قدرت اراده را افزایش دهد
دیدن نیمه‌ی پر لیوان
مدیریت استرس
کنترل خلق‌وخو با تغذیه‌ی مناسب
الگوی مناسب خواب، راهی برای افزایش قدرت اراده
تمرین جسمی و ذهنی منظم
بخش 4: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 12: ده دانستنی درباره‌ی قدرت اراده
تناسب‌اندام مغز برای افزایش قدرت اراده ضروری است
نمی‌توان قدرت اراده را نادیده گرفت
قدرت اراده در افراد، متفاوت است
تمرکز دوست شماست
تمرکز قدرت اراده بر یک هدف در یک ‌زمان
گرسنگی، ویرانگر قدرت اراده
با خونسردی و آرامش ادامه دهید
کمی ناپرهیزی کنید و به‌خاطر تلاشتان به خود پاداش دهید
هیچ کاری نکنید؛ به مغزتان استراحت دهید
دستیابی به موفقیت با نگاهی به شکست‌ها
فصل 13: روش‌هایی برای حمایت از قدرت اراده
خوردن صبحانه‌ی قهرمانی قدرت اراده
پرورش مغز
سروسامان‌دادن و مرتب‌کردن فضای شخصی
مدیریت خشم
برنامه‌ریزی برای خرید
اولویت‌بندی تصمیم‌ها
مصمم‌بودن به‌جای سلطه‌پذیری یا مقابله
پرداختن مرحله‌به‌مرحله به مشکلات
خوش‌بین، اما واقع‌بین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت اراده
نویسنده
مترجمپروانه شاهین نژاد
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-7022-84-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت اراده

Ali Talebi
۱۴۰۳/۱/۱۰
این کتاب اصلا یه کتاب برای روحیه بخشیدن نیست.
در عوض کاملا با توصیه‌های علمی و کاربردی جلو می‌ره. کاملا توصیه میکنم که هرکس بخونه و بدونه که اصلا اراده چطور کار میکنه
امیرحسین رحمانی
۱۴۰۲/۹/۲۰
کتاب فقط راجع به این که اراده چیست سخن گفته روش‌های تقویت اراده را اصلا بیان نکرده، واین که ترجمه جالبی ندارد.
یلدا
۱۴۰۲/۹/۱۲
برای افزایش اعتماد به نفس
اراده و پایبندی به برنامه ریزی‌های خود بسیار مفید است
Pooria Miar
۱۴۰۲/۷/۴
سلام بسیار کتاب ضعیف بود مطالب مفید زیاد ولی خیلی بد بیان شده بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب قدرت اراده

برای دریافت کتاب قدرت اراده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.