معرفی و دانلود کتاب قدرت عادت: دلیل رفتارهایمان در کار و زندگی

عکس جلد کتاب قدرت عادت: دلیل رفتارهایمان در کار و زندگی
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت عادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت عادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت عادت: دلیل رفتارهایمان در کار و زندگی

کتاب قدرت عادت از آن کتاب‌های تاریخ‌ساز است که بیشتر از یک سال در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. چارلز داهیگ روزنامه‌نگاری است که پس از یک دهه مطالعه و جمع‌آوری منابع علمی و روان‌شناختی، اقدام به نوشتن این کتاب کرد. او به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید از قدرت عادت به نفع خود استفاده کنید. هر کس بعد از خواندن کتاب، ‌احساس می‌کند کاش زودتر با چنین مفاهیمی آشنا شده بود.

درباره‌ی کتاب قدرت عادت

هر شب زمانی که به خواب می‌روید، ‌رؤیا می‌بافید که صبح زود از خواب برمی‌خیزید، ورزش می‌کنید، دوش می‌گیرید، ‌مسواک می‌زنید و بعد از خوردن یک صبحانه‌ی مقوی به سراغ کارهای خود می‌روید. اما در واقعیت چه اتفاقی می‌افتد؟ خواب می‌مانید و فقط وقت می‌کنید لباس بپوشید و از خانه بیرون بروید. هر روز با عذاب‌وجدان زندگی می‌کنید و باز هم خیال‌بافی می‌کنید. حتی برای ایجاد عادت‌ها برنامه‌ می‌ریزید و اپلیکیشن‌های ردیاب عادت را نصب می‌کنید. شاید هم چند روز خوب پیش بروید. اما باز هم به عقب برمی‌گردید. ولی این چرخه تا کی می‌خواهد ادامه داشته باشد؟ چرا ما نمی‌توانیم عادت‌های مفیدی داشته باشیم؟ چه چیزی مانع ماست؟ اگر چنین سؤالاتی مدتی است ذهن شما را درگیر خود کرده‌اند و هیچ پاسخی برای آن‌ها پیدا نکرده‌اید، ‌بهتر است از کسی کمک بگیرید که سال‌ها در این زمینه مطالعه داشته و کتاب قدرت عادت (The Power of Habit) را تألیف کرده است.

چارلز داهیگ (Charles Duhigg)، ‌روزنامه‌نگار سابق نیویورک تایمز بعد از مطالعه‌ی صدها پژوهش دانشگاهی، ‌مصاحبه با 300 دانشمند و افراد دیگر، کتاب قدرت عادت را نوشت. اما عادت چیست؟ ما هر روز کارهای زیادی را انجام می‌دهیم که فکر می‌کنیم نتیجه‌ی تصمیم‌های خودمان هستند. مثلاً آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که در هنگام پوشیدن کفش، اول کفش پای راست را می‌پوشید یا چپ را؟ در لباس پوشیدن، ‌ابتدا دستتان را از آستین راست بیرون می‌آورید یا آستین چپ؟ بیشتر تصمیم‌های ما از روی عادت است و همه‌ی این عادت‌ها تأثیر زیادی بر روی سلامتی، بهره‌وری، امنیت مالی و شادکامی ما دارد. عادت از ریشه‌ی عود به معنی بازگشت است. ما در ابتدا انتخاب‌های عامدانه‌ای را در مقاطع مختلف زندگی داریم و هر بار به آن برمی‌گردیم. زمانی فرامی‌رسد که بدون فکر کردن، همان کارها را تکرار می‌کنیم.

چندین متخصص، ‌روان‌شناس، متخصص ژنتیک، جامعه‌شناس و دیگر دانشمندان بر روی این موضوع تحقیق کرده‌اند. چارلز داهیگ بعد از بررسی بسیاری از این پژوهش‌ها، ‌کتاب قدرت عادت را می‌نویسد که به سه بخش مهم تقسیم شده است. بخش اول کتاب به چگونگی بروز عادت‌ها می‌پردازد. در این بخش شکل‌گیری عادت‌ها، ‌چگونگی شکل‌گیری عادت‌های جدید و تغییر عادت‌های قدیمی و روش‌های آن، از منظر عصب‌شناختی بررسی می‌شوند. بخش دوم برای کسانی است که می‌خواهند راز شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بفهمند. افرادی که به جامعه‌شناسی علاقه دارند و می‌خواهند بدانند جوامع، چه کوچک و چه بزرگ، چگونه به موفقیت می‌رسند، بهتر است بخش سوم کتاب را بخوانند.

کتاب قدرت عادت بر این اساس نوشته شده که هر کس سازوکار عادت‌ها را بفهمد، تغییرشان می‌دهد. وقتی درک کنید که عادت‌ها قابل تغییر هستند، ‌این آزادی را دارید که آن‌ها را از نو تعریف کنید. قدم نهایی و سخت هم، ‌انجام آن کار و تبدیل کردنش به عادت است. در پایان کتاب راهنمایی برای شروع این مرحله‌ی دشوار قرار دارد. این بخش برای کسانی است که می‌خواهند قدم‌به‌قدم عادت‌ها را در خود ایجاد کنند. چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت ذهن شما را با سؤالات و مثال‌های مختلف درگیر می‌کند. مثلاً در مورد قاتلی که استدلال می‌کند عادت‌هایش او را به قتل سوق‌ داده‌اند، ‌چه تصمیمی باید گرفت؟ مثال‌های کتاب و چنین پرسش‌هایی، ‌کتاب را سرگرم‌کننده و خواندنی کرده‌اند. انتشارات آموخته کتاب قدرت عادت را با ترجمه‌ی افسون صانعی روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب قدرت عادت

  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
  • قرار گرفتن در میان کتاب‌های پرفروش آمازون و یو‌اس‌ای تودی
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کسب‌وکار فایننشال تایمز و مک‌کینزی
  • جزء کتاب‌های برگزیده‌ی وال استریت ژورنال

نکوداشت‌های قدرت عادت

  • سرگرم‌کننده، لذت‌بخش و شگفت‌انگیز. نگاهی علمی به شکل‌گیری و تغییر عادت. (نیویورک تایمز)

  • قدرت عادت مملو از روایت‌های جذاب است. چگونه مربی مایکل فلپس عادت‌هایی را در او ایجاد کرد تا به یک قهرمان اسطوره‌ای المپیک تبدیل شود، چگونه یک متخصص تبلیغات با ایجاد عادت مسواک زدن روزانه در مردم، یکی از مارک‌های خمیردندان را به پرفروش‌ترین محصول قرن بیستم تبدیل کرد و... حکایت‌های کتاب قدرت عادت شما را بیشتر با این پدیده‌ی روان‌شناختی آشنا می‌کند. (لس آنجلس تایمز)

  • وقتی این کتاب را بخوانید، نگاهتان به دنیا، خودتان یا کسب‌وکارتان تغییر خواهد کرد. کتابی کاملاً جذاب. (وایرد)

  • کتاب قدرت عادت بر اساس انبوه تحقیقات معتبر نوشته شده و درجه یک است. چارلز داهیگ با روایتی زنده و جذاب، توصیه‌های عملی خود را در مورد چگونگی ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب بیان می‌کند. (اکونومیست)

  • این کتاب جذاب را یک روزنامه‌نگار نیویورک تایمز نوشته است و در آن به این موضوع می‌پردازد که چگونه مردم گرفتار یک عادت می‌شوند و چگونه می‌توانند عمیق‌ترین عادات خود را تغییر دهند. نویسنده از تحقیقات روان‌شناختی و علوم اعصاب بهره برده تا به پاسخ‌ این سؤالات برسد. (گاردین)

کتاب قدرت عادت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قدرت عادت را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند تغییری اساسی در زندگی خویش ایجاد کنند و عادت‌های جدید و خوب را در خود پرورش دهند.

با چارلز داهیگ بیشتر آشنا شویم

چارلز داهیگ روزنامه‌نگار آمریکایی متولد 1974 فارغ‌التحصیل رشته‌ی تاریخ دانشگاه ییل است و مدرک MBA خود را از مدرسه‌ی کسب‌وکار هاروارد دریافت کرد. او در سال 2013 جایزه‌ی پولیتزر را برای گزارش‌نویسی توصیفی به دست آورد و جوایز دیگری ازجمله جایزه‌ی آکادمی ملی علوم، روزنامه‌نگاری ملی و جورج پولاک را از آن خود کرد. مقالات داهیگ در روزنامه‌ها و مجله‌های زیادی از جمله نیویورک ‌تایمز، لس ‌آنجلس تایمز و نیویورکر منتشر شده است. کتاب قدرت عادت اولین کتابی بود که چارلز داهیگ در سال 2012 منتشر کرد و بلافاصله به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان تبدیل شد. کتاب دیگر او به نام «باهوش‌تر، سریع‌تر بهتر: رمز و رازهای بهره‌وری در زندگی و کسب‌وکار» در سال 2016 منتشر و باز هم در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

در بخشی از کتاب قدرت عادت: دلیل رفتارهایمان در کار و زندگی می‌خوانیم

در ساختمان بخش مغز و علوم شناختی مؤسسۀ فناوری ماساچوست، آزمایشگاه‌هایی را می‌بینید که به‌چشم بازدیدکنندگان عادی، شبیه نسخه‌های نمایشی اتاق‌های جراحی است. چاقوهای کوچک جراحی، دریل‌های ظریف و اره‌های مینیاتوری با پهنای کمتر از یک سانتی‌متر که به بازوهای رباتیکی متصل است. حتی تخت‌های جراحی این آزمایشگاه‌ها کوچک است؛ گویی برای جراحانی با قدوقوارۀ کودکان طراحی شده است. دمای اتاق‌ها همیشه خنک و روی پانزده درجۀ سانتی‌گراد است؛ چون کمی سرما، انگشتان پژوهشگران را طی مراحل ظریف آزمایشگاهی، ثابت نگه می‌دارد. عصب‌شناسان در این آزمایشگاه‌ها جمجمۀ موش‌های بیهوش‌شده را می‌شکافند و حسگرهای ظریفی را در آن کار می‌گذارند که کوچک‌ترین تغییرات مغز را ثبت می‌کند. به نظر می‌رسد وقتی این موش‌ها به هوش می‌آیند، متوجه سیم‌های میکروسکوپی زیادی که مانند شبکه‌های عنکبوتی عصب‌شناختی در سرشان جای گرفته است، نمی‌شوند.

این آزمایشگاه‌ها به مرکز تحولی بی‌سروصدا در علم شکل‌گیری عادت‌ها بدل شده است و آزمایش‌هایی که در آن‌ها انجام می‌شود، چگونگی شکل‌گیری رفتارهای ضروری برای کارهای روزانۀ یوجین و نیز من و شما و هرکس دیگر را توضیح می‌دهد. دانشمندان با استفاده از موش‌های این آزمایشگاه، پیچیدگی‌های مغزمان برای کارهایی معمولی مانند مسواک‌زدن یا بیرون‌بردن اتومبیل با دنده‌عقب از ورودی خانه را توضیح داده‌اند. همین آزمایشگاه‌ها به اسکوایر کمک کرده‌ است برای نحوۀ شکل‌گیری عادت‌های جدید در یوجین، توضیحی بیابد. پژوهشگران ام‌آی‌تی در دهۀ 1990، یعنی حدود همان سالی که یوجین گرفتار تب شد، تحقیق در خصوص عادت‌ها را آغاز کردند. آن‌ها دربارۀ یکی از برآمدگی‌های بافت عصبی، معروف به هسته‌های قاعده‌ای کنجکاو بودند. اگر مغز انسان را مانند پیازی تصور کنید که از لایه‌های سلولی تشکیل شده است، از دیدگاه تکاملی، لایه‌های بیرونی که به جمجمه نزدیک‌تر است، به‌تازگی به مغزمان اضافه شده است. هرگاه به اختراع جدیدی فکر می‌کنید یا به لطیفۀ دوستتان می‌خندید، بخش‌های بیرونی مغزتان فعال می‌شود. پیچیده‌ترین افکارتان در همین بخش‌های بیرونی شکل می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
پیشگفتار مترجم
پیشگفتار. درمان عادت
بخش اول. عادت‌های افراد
فصل 1. حلقۀ عادت
فصل 2. مغز مشتاق
فصل 3. قانون طلایی تغییر عادت
بخش دوم. عادت‌های سازمان‌های موفق
فصل 4. عادت‌های بنیادین یا ترانۀ پاول اونیل
فصل 5. استارباکس و عادت موفقیت
فصل 6. قدرت بحران
فصل 7. تارگت چطور پیش از خودتان می‌داند چه می‌خواهید؟
بخش سوم. عادت‌های جوامع
فصل 8. کلیسای سدلبک و تحریم اتوبوس مونتگومری
فصل 9. عصب شناسی ارادۀ آزاد
پیوست. راهنمای استفاده از این ایده‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت عادت: دلیل رفتارهایمان در کار و زندگی
نویسنده
مترجمافسون صانعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-6650-66-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت عادت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قدرت عادت

برای دریافت کتاب قدرت عادت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.